Alisha Cakap Nak Pergi Jauh Tak Sangka Itu Petanda Dia Pergi Selamanya


Pemergian adik Nur Alisha Safiya selepas dilanggar van sekolah membuatkan seluruh rakyat Malaysia terkesan. Apatah lagi rakaman CCTV itu tular di media sosial. Masing-masing bersimpati dan mendoakan keluarga arwah tabah dengan ujian tersebut.
Menerusi laporan Berita Harian, nenek arwah, Mahani Hamid, 68, memberitahu arwah pernah maklumkan mahu pergi jauh meninggalkan keluarga. Tak sangka ia petanda dia akan meninggalkan kami selama-lamanya.

Dalam kejadian 12.10 tengah hari, Nur Alisha Safiya cedera di kepala dan disahkan meninggal dunia ketika dirawat di sebuah hospital swasta selepas dilanggar van sekolah dinaikinya di Taman Dahlia, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang.
BACA [“Perginya Hari Jumaat.” Hormati Keluarga Adik Alisha, Henti Sebarkan Video CCTV]
Nur Alisha Safiya, anak bongsu daripada tiga beradik kepada pasangan kakitangan kerajaan di Putrajaya, Mohd Azlin, 47, dan Mahani Saad, 43.

Nampak perubahan Alisha sangat ceria
Mahani berkata, hujung minggu lalu, Nur Alisha Safiya pulang ke kampung di Felda Keratong 5, Bandar Tun Razak, Pahang bersama ibu bapanya.
“Ketika itu, Nur Alisha Safiya cukup ceria, berbeza dengan sebelum ini yang mana dia seorang yang pemalu serta pendiam. Pada malam pertama di kampung, Nur Alisha Safiya tidak tidur hingga pagi dan menghabiskan masa bermain bersama sepupunya.
“Ketika mahu pulang, Nur Alisha Safiya bersalaman dan memeluk saya dengan lama, berbeza sebelum ini,” katanya ditemui di kediaman keluarga arwah di Taman Intan Baiduri, Labu Lanjut, Salak Tinggi.

Adik yang manja 
Sementara itu, abang sulung Nur Alisha Safiya, Muhammad Aiman Firdaus, 16, berkata ketika kejadian dia berada di rumah selepas tamat sesi persekolahan di Bandar Baru Salak Tinggi.
Menurutnya, dia dimaklumkan berkaitan kejadian oleh bapa saudaranya yang datang ke rumah.
“Nur Alisha Safiya sangat rapat dan manja dengan saya kerana saya sering membantunya menyiapkan kerja sekolah selain dijadikan rujukan jika dia berdepan masalah pembelajaran.
Ahli keluarga menunggu jenazah Alisha di rumahnya “Pemergian Nur Alisha Safiya cukup mengejutkan, rumah pasti sunyi selepas ini. Bagaimanapun, kami reda dengan ketentuan Allah SWT,” katanya.
Rakaman CCTV kejadian yang meragut nyawa adik Alisha ini tular di media sosial dan mendapat pelbagai maklum balas dari warganet.
Setakat ini, pemandu wanita berusia 31 tahun itu telah ditahan pihak berkuasa bagi tujuan siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Kredit: Berita Harian

Teruja nak dapat baby, tapi masih banyak persiapan yang perlu dibuat. Mental dan fizikal pun kena mantap sebelum si manja lahir nanti. Mahu belajar segalanya tentang cara-cara menguruskan bayi baharu lahir? Jom sertai E-Workshop Pa&Ma : A-Z Uruskan Newborn Baby! Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/urus-newborn-baby-a-z/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Alisha Cakap Nak Pergi Jauh…” Tak Sangka Itu Petanda Dia Pergi Selamanya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/alisha-cakap-nak-pergi-jauh-tak-sangka-itu-petanda-dia-pergi-selamanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malas Nak Taip Cakap Jer Pon Boleh Dengan Google Docs

Malas Nak Taip Cakap Jer Pon Boleh Dengan Google Docs

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 157 hits
Hai assalamualaikum Selamat petang anda malas menulis jangan risau sekarang dengan Google docs semua a b c semuanya menjadi mudah mari Saya tunjukkan bagaimana caranya 1 buka google docs 2 pilih tools dan voice typing3 bercakap dan tulisan ...
Caprice Nak Ajar Anak Tiri Cakap Bahasa Inggeris Peminat Bergurau Panggil Daddy Cap

Caprice Nak Ajar Anak Tiri Cakap Bahasa Inggeris Peminat Bergurau Panggil Daddy Cap

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 302 hits
SETELAH sekian lama menyepi kini penyanyi rap sensasi Caprice kembali aktif di media sosial berkongsi foto dan video mesra selepas bergelar suami kepada ibu tunggal anak satuMalah Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli 33 juga berkongsi wa...
Hiburan Saya Tak Nak Komen Isu Itu Saya Tak Berpihak Kepada Sesiapa Eizlan Yusof

Hiburan Saya Tak Nak Komen Isu Itu Saya Tak Berpihak Kepada Sesiapa Eizlan Yusof

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 266 hits
Pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof turut dikaitkan dengan isu dakwaan pelanggaran kontrak pelakon dan penyanyi Zizi Kirana dengan Datuk Rafiena yang menerbitkan drama Jamu Nesan ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementEizlan atau nama lengkapnya Yang H...
Bagaimana Sih Hukum Gambar Itu

Bagaimana Sih Hukum Gambar Itu

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 211 hits
Manusia yang paling keras siksanya di hari kiamat nanti yaitu orang orang yang menggambar Ali bin Abi Thalib radhiallahu anhu berkata kepada Abul Hayyaj Al Asadi Maukah aku mengutus mu dengan apa yang Rasulullah Shallallahu alaihi wa sallam...
Ayda Jebat Kongsi Foto Anak Dah Ready Nak Pi Klfw Netizen Cakap Muka Ana Nayla Sebijik Ikut Mummy

Ayda Jebat Kongsi Foto Anak Dah Ready Nak Pi Klfw Netizen Cakap Muka Ana Nayla Sebijik Ikut Mummy

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 326 hits
Seperti semua sedia maklum pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir telah memilih nama Ana Nayla bagi cahaya mata sulung mereka yang selamat dilahirkan pada 21 September lalu Terbaru Ayda dan Nabil memuat naik beberapa foto puteri kesa...
Jauh Kau Pergi Dhiya Zafira

Jauh Kau Pergi Dhiya Zafira

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 125 hits
JAUH KAU PERGI DHIYA ZAFIRAHARGA BUKU RM38 00 SMTERMASUK POSLAJU SMhttp www wasap my 60136342359One for all All for one Seperti setianya persahabatan Arthosm Porthos Aramis dan d Artagnan dalam The Three Musketeers Rif Jimmy Eddie Luqman da...
Mangsa Maut Dirempuh Van Pernah Kongsi Mahu Pergi Jauh

Mangsa Maut Dirempuh Van Pernah Kongsi Mahu Pergi Jauh

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 245 hits
SEPANG Arwah pernah berkongsi mahu pergi jauh meninggalkan keluarga kata Mahani Hamid 68 nenek kepada Nur Alisha Safiya Mohd Azlin 7 kanak kanak perempuan yang maut dirempuh van sekolah tengah hari semalam
Sayang Sangat Kat Kakak Adik Sanggup Bangun Pagi Setiap Hari Salam Kakaknya Nak Pergi Tadika Kemudian Sambung Tidur

Sayang Sangat Kat Kakak Adik Sanggup Bangun Pagi Setiap Hari Salam Kakaknya Nak Pergi Tadika Kemudian Sambung Tidur

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 235 hits
AWW Sweet sangat memang wajib senyum sorang sorang kalau tengok video ini Itu reaksi orang ramai yang melihat video gelagat comel seorang kanak kanak yang berlari ke arah kakaknya sebelum disambut dengan pelukan erat Nampak kakak sayang san...
Jangan Malu Cakap Saya Sayang Awak Bapa Ini Pesan Bila Isteri Pergi Ini Kenangannya

Jangan Malu Cakap Saya Sayang Awak Bapa Ini Pesan Bila Isteri Pergi Ini Kenangannya

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 256 hits
Selagi pasangan ada depan mata hargailah Bila salah seorang tiada baru kita akan rasa betapa sunyi tanpa insan yang kita sayang Ini yang diluahkan oleh Encik Khairul Abdullah bapa kepada tiga anak lelaki yang membesarkan anak bersendirian s...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Anwar Bentuk Atmosfera Baru Politik

Pengalaman Jaga Anak Bersunat Kaedah Laser

Lirik Lagu Seribu Setia Siti Nordiana

Selamat Jalan Pak Jokpin

Drama Bawah Payung Awan

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan