Alif Satar Sudah Buat Wasiat


KES kematian mengejut pada usia muda beberapa rakan selebriti sejak kebelakangan ini membuatkan penyanyi dan pengacara Alif Satar risau mengenai nasib dan masa depan keluarganya.

Justeru kata Alif dia mengambil langkah proaktif dengan menyediakan pelan pewarisan harta ataupun dokumen wasiat semasa hidup bagi memudahkan isteri dan anak-anaknya meneruskan kehidupan selepas ketiadaannya.

“Orang selalu cakap supaya buat simpanan, tetapi sepatutnya anda perlu buat wasiat. Saya sebenarnya tak berapa pandai buat benda ni, tapi ia tetap perlu dibuat.

“Macam saya sendiri sudah sediakan wasiat sejak ada anak pertama lagi. Sebab kita tak akan tahu, berapa lama kita akan hidup,” katanya.

Alif di temui semasa sidang media drama bersiri Family Spy di Great Eastern Mall pada Isnin.

Sementara itu bapa kepada tiga anak itu berkata dia juga kini mula menjalinkan kerjasama dengan Institut Jantung Negara (IJN) bagi menggerakkan kempen kesedaran kepada orang ramai mengenai kesihatan jantung.

“Ianya merupakan sebuah kempen yang di buat melalui saluran YouTube untuk memberitahu dan mendidik orang ramai tentang perlunya menjaga ‘enjin’ anda.

“Apa yang saya buat? Saya jadi seperti tikus makmal, jantung saya jadi bahan uji kaji tentang bagaimana sebenarnya jantung berfungsi dan baru-baru ini saya menjalani ujian yang dipanggil VO2 Max,” tambahnya.

VO2 Max atau kadar pengambilan oksigen maksimum adalah satu index terbaik untuk melihat kemampuan ketahanan kardiorespirasi seseorang individu apabila menjalani sesuatu latihan kecergasan yang sistematik.

Tambah Alif, beberapa kes kematian akibat serangan jantung yang menyerang generasi muda membuatkan dia lebih bersemangat untuk menyeru orang ramai agar tidak mengambil mudah mengenai soal kesihatan.


“Ada banyak kes orang muda terutamanya lelaki meninggal kerana serangan jantung. Jadi saya nak ajak orang ramai untuk menjaga kesihatan jantung,” ujarnya.

Bercerita lanjut mengenai isu kesihatan, Alif berkata dia juga merancang untuk menganjurkan aktiviti bersukan yang terbuka kepada orang ramai di Putrajaya.

Menerusi kerjasama dengan Perbadanan Putrajaya (PPj) itu, Alif mengajak orang ramai untuk sama-sama menjalani latihan kecergasan dengannya.

“Saya nak menggalakkan aktiviti bersukan untuk negara. Apabila sertai Ironman, ia bukan untuk kepentingan saya sahaja tapi diharapkan ia dapat memberi impak kepada orang ramai.

“Sekarang ini semua orang suka sertai acara larian, berbasikal... jadi saya nak buat aktiviti bulanan dan nak ajak semua orang train dengan saya. Boleh berenang dekat tasik Putrajaya,” jelasnya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kakipalu.blogspot.com/2020/03/alif-satar-sudah-buat-wasiat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alif Satar Dah Buat Wasiat Untuk Isteri Anak Anak

Alif Satar Dah Buat Wasiat Untuk Isteri Anak Anak

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 447 hits
Terkesan dengan kes kematian mengejut pada usia muda dua rakan selebriti iaitu Allahyarham Abam dan Allahyarham Ashraf Sinclair membuatkan Alif Satar risau The post appeared first on
Tak Tahu Berapa Lama Akan Hidup Risau Nasib Isteri Anak Alif Satar Buat Wasiat

Tak Tahu Berapa Lama Akan Hidup Risau Nasib Isteri Anak Alif Satar Buat Wasiat

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 532 hits
Kematian tak mengenal usia Tak semestinya orang yang sakit akan pergi dulu Jika sampai masa kita dalam keadaan sihat pun Allah boleh ambil jika dah ditakdirkan Nya Jadi jangan terperdaya dengan usia muda kematian boleh datang pada bila bila...
Raihan Alif Satar Berduet Lagi

Raihan Alif Satar Berduet Lagi

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 208 hits
TIDAK mahu pisang berbuah dua kali anggota kumpulan Raihan kini mengambil langkah berhati hati apabila merakamkan single kedua bersama penyanyi Alif Satar Anggotanya Abu Bakar Md Yatim berkata lagu yang masih dirahsiakan judulnya ini tidak ...
Lirik Lagu I Want You To Love Me Alif Satar

Lirik Lagu I Want You To Love Me Alif Satar

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 239 hits
Setiap kali ku tenggelam dalam perasaan hatikuHanya wajahmu dalam fikiranku Dan tiap kali ku merindu rasa yang menikam di kalbuKu terhempas bila teringatkanmuKembalikan padakuWaktu yang laluKini ku tak lagi mampu mencinta seperti duluI want...
Wasiat Harta Pusaka Mais Anjur Siri Ceramah

Wasiat Harta Pusaka Mais Anjur Siri Ceramah

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 306 hits
SHAH ALAM 6 MAC Majlis Agama Islam Selangor meneruskan siri ceramah berkaitan pentingnya mewasiatkan harta pusaka bagi mengelakkan berlaku perbalahan dalam kalangan waris kata Ketua Unit Pemasaran Bahagian Harta Baitulmal agensi itu Mohamma...
Anggun Ditemukan Tewas Bersimbah Darah Dan Tinggalkan Surat Wasiat

Anggun Ditemukan Tewas Bersimbah Darah Dan Tinggalkan Surat Wasiat

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 121 hits
Warga sekitar Jalan Suka Baru Gang Pribadi III Padang Bulan Medan mendadak heboh Sabtu Mereka dikejutkan dengan penemuan mayat seorang penghuni indekos yang ada di sana
Popia Satar

Popia Satar

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 1022 hits
Buat lagi Alhamdulillah dengan sedikit kerajinan dan sebab nak makan sangat so kita buat jugak lah satar popia ni kalau bahan semua dah ada memang mudah jer nak sediakan satar ni dengan yakin kulit popia tu masih ada stok sekali tengok cuma...
Allah Datangkan Alif Syukri Bantu Balu Abam Bocey Kereta Ditarik Harta Peninggalan Tidak Dapat

Allah Datangkan Alif Syukri Bantu Balu Abam Bocey Kereta Ditarik Harta Peninggalan Tidak Dapat

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 757 hits
Tindakan adik Allahyarham Abam Bocey iaitu Ali Puteh yang memuat naik status berbaur hinaan terhadap balu abangnya iaitu Noor Hidayah berkaitan harta sekaligus menimbulkan kemarahan netizen Ramai yang mengecam tindakan Datuk Seri Aliff Syuk...
Lapang Dada Demi Alif Ba Ta

Lapang Dada Demi Alif Ba Ta

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 288 hits
Virus Corona covid 19sudah jadi ancaman menakutkan buat umat manusia seluruh dunia termasuk Malaysia Namun sejak berdirinya kerajaan baru satu lagi virus menakutkan muncul kembali Virus ni akan buat satu pihak gembira satu pihak lagi putih ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Yong Tau Foo Homemade

Remaja Perempuan Hilang Lepas Naik Teksi E Hailing Ke Tempat Kerja Di Ipoh

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

Official Position Of The State Government Of Sabah In Relation To The Constitutional Right To Claim The 40 Percent

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah