Al Kauthar Eduqids Ktac Jalin Kerjasama Bakal Lahirkan Graduan Kompeten


Al Kauthar Eduqids (AKE) terus berusaha dalam memajukan bidang pendidikan awal kanak-kanak dengan menjalinkan kerjasama bersama Cybernetics International College of Technology.
Menyedari akan pentingnya menjalinkan hubungan erat di antara satu sama lain kedua-duanya bersetuju untuk mengadakan suatu hubungan kerjasama akademik industri.

Objektif kerjasama ini adalah untuk saling meningkatkan kepakaran dan faedah bersama bagi menyumbang kepada negara untuk membentuk graduan yang kompeten melalui pendedahan kepada industri menerusi kemudahan-kemudahan yang ada.
Menurut Pengasas Al Kauthar Eduqids Dato Bakhtiar Aliff, kerjasama ini dilaksanakan dengan persetujuan kedua-dua pihak dan punya peranan masing-masing dalam memastikan objektifnya tercapai.
“Antara peranan utama Al Kauthar Eduqids ialah memberi peluang kepada Cybernetics menempatkan pelajar-pelajar atau lepasan pelajar sebagai pelatih industri dari Cybernetics International College of Technology atau memberi khidmat sokongan di Al Kauthar Eduqids (tertakluk kepada syarat kelayakan) bagi suatu tempoh yang dipersetujui kedua-dua pihak.
Tidak hanya itu, Cybernetics juga berpeluang memanfaatkan khidmat nasihat Al Kauthar Eduqids dan menganjurkan ceramah teknikal kepada pelajar Kolej Cybernetics mengikut bidang perniagaan Al Kauthar Eduqids,” ulas beliau.
Tambah beliau lagi, selain daripada peranan Al Kauthar pihak Cybernetics juga akan memainkan peranan dalam menjayakan kerjasama ini. Antaranya ialah Cybernetics akan mengutamakan Al Kauthar Eduqids berbanding syarikat lain dalam memberikan peluang pekerjaan kepada pelajar dan bekas pelajar dalam bidang pekerjaan yang ditawarkan oleh Al Kauthar Eduqids.

Seterusnya, dari segi promosi syarikat Al Kauthar Eduqids berpeluang untuk membuat penerangan atau seminar kerjaya bersama, mengiklankan kekosongan jawatan di Cybernetics dan mengadakan sesi temuduga dengan pelajar-pelajar Cybernetics bagi tujuan pemilihan dan pengambilan pekerja yang sesuai.
Apa yang menarik lagi, bagi memberi peluang kepada pelajar Cybernetics merasai pengalaman sebenar Al Kauthar Eduqids akan memberikan kemudahan kepada aktiviti-aktiviti pelajar Kolej Cybernetics seperti lawatan ke persekitaran industri.
Al Kauthar Eduqids berpegang teguh pada misinya sebagai tempat pembelajaran awal kanak-kanak yang menyeronokkan dan selamat berasaskan pada nilai dan ajaran Islam. Ia direka untuk membentuk dan mengukuhkan generasi baru yang mempunyai asas Islam yang baik, iman yang teguh dan nilai-nilai akhlak yang tinggi.

Dengan memiliki lebih daripada 500 orang pendidik dan 6000 orang pelajar di seluruh negara, maka tidak hairanlah AKE mendapat pengiktirafan daripada pelbagai jenama termasuklah Jenama Pilihan Pa&Ma, SME Entrepreneur Business Awards, Malaysian Prestigious Industry Awards, Superbrands Malaysia’s Choice, The Brand Laureate dan Baby Talk Readers’ Choice Awards.
Terdahulu, Al Kauthar Eduqids turut menjalinkan kerjasama dalam bidang penyelidikan berkaitan pendidikan awal kanak-kanak dengan beberapa institusi pendidikan bertauliah negara iaitu Open University Malaysia, Universiti Selangor (UNISEL), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Kolej Vokesional ERT Setapak.
Untuk perkembangan terkini dan maklumat lanjut berkenaan Al Kauthar Eduqids, layari https://www.alkauthareduqids.edu.my/
The post Al Kauthar Eduqids, KTAC Jalin Kerjasama. Bakal Lahirkan Graduan Kompeten appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/al-kauthar-eduqids-ktac-jalin-kerjasama-bakal-lahirkan-graduan-kompeten/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Al Kauthar Eduqids Jalin Memorandum Kerjasama Dengan Universiti Selangor

Al Kauthar Eduqids Jalin Memorandum Kerjasama Dengan Universiti Selangor

papar berkaitan - pada 21/10/2022 - jumlah : 107 hits
Al Kauthar Eduqids menjalinkan kerjasama dengan Universiti Selangor dalam meneroka peluang untuk membangun menyokong dan memperkaya pembangunan penyelidikan dan pendidikan awal kanak kanak Menurut Pengasas Al Kauthar Eduqids Dato Bakhtiar A...
Watak Mephisto Akan Dilakonkan Oleh Sacha Baron Cohen Bakal Buat Penampilan Dalam Ironheart

Watak Mephisto Akan Dilakonkan Oleh Sacha Baron Cohen Bakal Buat Penampilan Dalam Ironheart

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 115 hits
Peminat sudah lama menantikan kemunculan Mephisto dalam MCU dan kini berkemungkinan besar watak itu akan muncul dalam masa yang terdekat Menurut khabar angin dari beberapa sumber di Twitter pelakon komedi popular Sacha Baron Cohen dilaporka...
Bekas Ketua Polis Negara Bakal Berentap Pru15 Di Rembau

Bekas Ketua Polis Negara Bakal Berentap Pru15 Di Rembau

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 812 hits
DANIAL HAKIMBekas Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador disenaraikan Gerakan Tanah Air sebagai calon pada Pilihan Raya Umum Ke 15 tidak lama lagi Menurut Timbalan Pengerusi GTA Negeri Sembilan Mohamad Jani Ismail nama Abdul Hamid ter...
Legasi Najib Razak Battersea Power Station Di London Bakal Berikan Pulangan Besar Kepada Rakyat Malaysia

Legasi Najib Razak Battersea Power Station Di London Bakal Berikan Pulangan Besar Kepada Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 201 hits
Oleh JebatSuka atau tidak sepanjang PH memerintah Malaysia tidak ada sebarang kebaikan atau keuntungan yang diperolehi oleh rakyat Malaysia Selain hutang semakin bertambah dan pesta jualan aset strategik negara oleh kepimpinan PH ekonomi Ma...
Perghhh Caprice Tak Tunduk Desakan Jangan Campur Kes Jenayah Seksual Bakal Dedah Lebih Banyak Bukti

Perghhh Caprice Tak Tunduk Desakan Jangan Campur Kes Jenayah Seksual Bakal Dedah Lebih Banyak Bukti

papar berkaitan - pada 16/10/2022 - jumlah : 336 hits
Caprice tak tunduk desakan jangan campur kes jenayah seksual bakal dedah lebih banyak buktiCaprice akan terus membela nasib mangsa jenayah seksual terutamanya dalam kalangan kanak kanak PENYANYI rap Caprice tidak akan tunduk dengan desakan ...
Need For Speed Mobile Lakukan Beta Tertutup Di China Bakal Rasmi Tidak Lama Lagi

Need For Speed Mobile Lakukan Beta Tertutup Di China Bakal Rasmi Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 94 hits
Need For Speed Mobile telah memulakan fasa percubaan beta tertutup di China Permainan mudah alih yang dibangunkan TiMi Studios telah bermula pada awal Oktober ini Sebanyak 3 jenis kereta super sahaja yang tersedia dan boleh digunakan ketika...
Bakal Saingi Canva Microsoft Designer Mampu Cipta Imej Melalui Teks Dimasukkan Pengguna

Bakal Saingi Canva Microsoft Designer Mampu Cipta Imej Melalui Teks Dimasukkan Pengguna

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 71 hits
Siapa saja yang tidak pernah kenal Canva Generasi muda terutamanya golongan pelajar pastinya sudah lazim dengan penggunaan Canva Terbaru Microsoft memperkenal Designer yang dilihat akan menjadi pesaing pada Canva Menariknya ia mampu menjana...
Search Bakal Gegarkan Penang Johor Menerusi Konsert Rockin Arena

Search Bakal Gegarkan Penang Johor Menerusi Konsert Rockin Arena

papar berkaitan - pada 14/10/2022 - jumlah : 80 hits
Terima kasih buat kalian yang sudi menonton sudi LIKE sudi KOMEN dan sudi SUBSCRIBE ANDA JUGA BOLEH IKUTI BUDIEY DI Portal https www budiey com Instagram https instagram com budiey Twitter http twitter com budiey Facebook http
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni