Al Hin Kewujudan Makhluk Bersayap Sebelum Jin Manusia Di Bumi


Perhatikan ayat berikut:
Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya. (2:30)
Siapakah makhluk yang tinggal di bumi sebelum turunnya Nabi Adam? Makhluk itu ialah Al-Hin. Al-Hin adalah makhluk 5-dimensi yang lebih halus dari bangsa jin. Mereka mendiami bumi ini jutaan tahun yang lalu. Al-Hin digambarkan sangat mirip manusia, hanya saja mereka sangat tinggi dan bersayap. Al-Hin ini tinggal di bumi jauh sebelum manusia diciptakan, iaitu kira-kira 750 juta tahun yang lalu. 
Seperti bangsa jin, mereka juga mempunyai dunia mereka sendiri iaitu langit ke-3. Walaubagaimanapun, mereka juga boleh turun ke bumi ini sepertimana bangsa jin. Al-Hin menguasai hampir seluruh Bumi. Namun untuk itu mereka harus melakukan banyak sekali peperangan. Namun, dalam suatu perang mereka kalah. Tidak jelas mereka kalah melawan bangsa apa dan siapa.

Perhatikan cerita berikut:
Dua minggu yang lalu, saya didatangi sepasang suami isteri dan seorang anak lelaki di Pusat Rawatan. Pesakitnya adalah anak lelaki mereka.

Dari perbualan sebelum rawatan, si bapa menceritakan bahawa sudah banyak tempat sudah di kunjungi. Boleh dikatakan hampir setiap perawat yang muncul dalam Expose Mistik dan Rancangan Alam Ghaib sudah di bawa. Semuanya belum ditemui penawarnya.

Luahan tersebut membuatkan saya tersenyum. Lantas, saya katakan pada mereka sekeluarga bahawa mungkin 'masih belum ada rasi ubat' . Kalau dah jodoh ubat dengan penyakitnya, insyaallah, sembuh lah penyakitnya..

Simptom gangguan pada pesakit hanya berlaku pada malam hari iaitu ketika waktu bulan mengambang sahaja. Pada waktu tersebut, pesakit akan merenung bulan kemudian menangis. Begitulah yang berlaku setiap bulan..

Maka, saya ambil pendekatan segera dengan 'teknik scan' dan hampa kerana tidak dapat mengesan sebarang jenis gangguan pada lelaki tersebut.. Aiii...hairan sungguh.. lelaki tu nampak normal jer..

Lama saya dok termenung ketika berdepan dengan situasi tersebut, saya teringat pada Allahyarham Tok Ngah ketika berhadapan dengan kes yang hampir sama. Kata beliau, mungkin 'badan' tengah kotor. Akibatnya, konsentrasi tiada.. Kan sunat kalau bersih. Apatah lagi kalau harum semerbak...

Lalu, saya minta izin pada pesakit untuk berehat sebentar. Sebenarnya, saya ingin mandi kerana baru teringat, saya baru saja selesai mengelap kipas syiling sebaik sahaja keluarga pesakit tiba di Pusat Rawatan. Selepas mandi, saya pakai wangian agar diri harum semerbak..

Setelah itu saya ke ruang rawatan untuk menyambung tugas rawatan. Ketika duduk berhadapan pesakit, tiba-tiba...

Pesakit: "Ermm..wanginya... lama dah tak bau macam ni.. Kamu pakai minyak wangi apa ni..?"

Kelihatan suara pesakit berlainan. Maka saya yakin, ketika itu, pesakit sedang kerasukan.

Saya: "Minyak atar 1001 Malam. Tak pernah bau ker?"

Pesakit: "Pernah.. Tapi dah lama tak bau macam ni.. Masa kat Andalusia pernah la.. Harum betul baunya. Boleh bagi aku sikit? "

Saya: "Boleh.. Tapi kena kerjasama la.. Setakat minyak wangi, apalah sangat.."

Seraya itu dia tersenyum dengan kata-kata saya..

Pesakit: "Boleh..tapi aku tak suka orang belagak.. Kalau kamu boleh cakap dengan aku elok-elok, tanya lah apa kamu nak. Dengan nama Allah, aku tak akan tipu.".

Saya: "Ish...tak baik kamu main sumpah-sumpah macam tu.. Nanti makan sumpah baru tahu..Kamu ni Jin Islam ker?"

Pesakit: "Kenapa aku nak takut. Aku cakap jujur la ni.. Memang aku sembah Allah, tapi aku bukan Islam.."

Saya: "Hah...sembah Allah tapi bukan Islam..? Agama apa kamu ni?"

Pesakit: "Agama Monoteisme"

Saya: "Agama apa tu..?"

Pesakit: "Agama yang satu la.. Tuhan hanya satu yakni Allah...Tak sekolah ker?"

*Terkena jugak aku.

Saya: "Kamu jangan main-main pasal agama ni...!..Kang...."

*Masa tu tangan kanan dah diangkat..rasa nak lempang jer...

Pesakit: "Aku tak tipu lah...Aku bukan Jin, Syaitan atau Malaikat..Aku Poppy..Nama aku Mizari"

*Tangan saya tak jadi di angkat. Terasa hendak tahu pula apa cerita berikutnya..

Saya: "Poppy..? Makhluk apa tu..?"

Pesakit: "Wahai hamba Allah...banyak lagi rahsia Allah yang kamu belum tahu.. Bukan semua rahsia boleh dicapai dengan akal manusia.."

Saya: "Ceritakan...aku nak tahu.."

Pesakit: "Aku wujud sebelum kaum jin diciptakan lagi... Sebelum banyak puak kami di binasakan Allah kerana kesalahan kami sendiri.."

Kemudian dia menangis teresak-esak..

Pesakit: "Puak kami dah kurang dari 1000.. Mungkin kerana kesalahan yang kami lakukan, kami tidak diizinkan Allah untuk melahirkan zuriat kami.."..

Terduduk saya mendengar cerita si Mizari... Baru saya teringat akan sebuah buku yang dibaca karangan Isa Dawud.. Cerita yang diberitahu menepati penerangan yang diberitahu dalam buku tersebut..

Saya: " Kalau begitu, betul kah nama golongan kamu ini adalah Al-Hin?"

Seraya itu dia mengangguk..

Pesakit: "Al-Hin adalah nama makhluk.. Kami hidup berpuak-puak.. Aku dari puak Poppy..Ada lagi musuh puak aku iaitu Neondertal. Nama puak lain banyak, tapi aku dah lupa...."

Saya: " Apa yang puak kamu buat sampai Allah murka?"

Dia terdiam sejenak..

Pesakit: "Apa yang kamu tengok kemaksiatan dan kerosakan manusia hari ini, itulah yang kami buat dulu.. Tapi hari ini aku tengok, kerosakan manusia lagi hebat dari apa yang kami lakukan dulu..."

Saya: "Wahai makhluk Allah, aku tiada kuasa untuk lakukan apa pun pada kamu kecuali dengan izin Allah.. Tapi boleh aku tanya, kenapa aku tak dapat 'scan' kau tadi? Mana kau menyorok?"

Pesakit: "Aku tak pergi mana-mana. Memang dari tadi aku dalam badan ni. Jangan kau kecil hati pulak.. Setakat ini, dengan izin Allah, puak aku belum dapat di scan mana-mana perawat pun ketika mereka berubat. Mungkin kerana ada sebab yang kau dan aku sendiri belum tahu kecuali Allah..."

Saya: "Dah tu, sekarang ni kamu boleh bercakap dengan aku..macam mana pulak tu?"

Pesakit: "Itu kerana aku sendiri yang nak bercakap dengan kamu.. Bukan semua tau aku suka manusia...Aku nak duduk dengan kamu boleh? Kalau kamu izin kan la.."

Saya: "Tak payah la...aku selesa dengan sesama manusia.. kamu tak marah kan..?"

Pesakit: "Tak la..buat apa aku nak marah.. Kamu ada hak atas diri kamu.."

Saya: "Erm..boleh kamu bagi sebab..kenapa kamu duduk dengan budak ni?"

Pesakit: "Sebab dia kasi aku duduk dengan dia.."

Dari badan pesakit tersebut, Mizari menceritakan penemuannya dengan budak tersebut ketika dia berjumpa di sebuah pusat rekreasi di Selatan tanahair. Katanya lagi, budak tu tak takut dengan dia..

Cerita tersebut disahkan bapanya. Memang anaknya ada mengikuti kursus kadet di tempat tersebut..

Saya: "Wahai makhluk Allah, aku bukanlah dikalangan orang alim untuk mendakwah kamu. Tapi sudi tak kalau kau masuk Islam?"

Pesakit: "Maaf ya..Aku masih yakin dengan agama ku. La ikra hafiddin kan...?"

Saya: "Memang lah..tapi agama akhir zaman kan Islam..Kalau kamu menyembah Allah, kenapa tidak kamu ikuti agama akhir zaman ni..?Agama yang disuruh dan dijamin Allah..."

Pesakit: "Aku tahu...tapi aku bukan dari Jin dan Manusia.. Tiada satu pun nama kaum aku dalam Al-Quran..."

Lalu di bacakan ayat surah Adz-Dzariyaat:56

Maksudnya:
'Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku.'

Pesakit: "Jadi, aku yakin dengan pegangan aku sekarang.. Aku tidak pernah menduakan Allah.."

*Tidak ada apa yang mampu saya katakan padanya. Kelu saya bila mendengar hujahnya..

Saya: "Kalau begitulah kata kamu, tiada apa yang mampu aku katakan lagi.. Tapi, dengan nama Allah, boleh tak kamu keluar dari badan anak ini? Kesian aku tengok mak bapak budak ni.. Kamu tak rasa kesian ker..?"

Pesakit: "Kesian jugak.. Banyak jugak la duit diorang habis pergi berubat.. Demi Allah, aku memang nak keluar, tapi, belum masanya lagi..."

Saya: "Dah tu, bila agak-agak kamu masa tu sampai..?"

Pesakit: "Sekarang..tapi dengan syarat.."

Saya: "Apa syaratnya? Kalau boleh mensyirikkan, aku tak nak la.."

Pesakit: "Aku nak salam kedua mak bapak budak ni..Aku nak mintak maaf sebab susahkan diorang. Lepas tu, aku nak kau doakan agar Allah pendekkan nyawa aku...boleh?"

Saya: "Syarat yang pertama tu insyaallah, boleh (kedua ibu bapa pesakit mengangguk sama).. Tapi, pelik la dengan syarat kedua tu..Kenapa?"

Pesakit: "Ada tak bapak budak ni cerita perangai pelik anak nya ni masa sakit tadi?"

Saya: "Yang mana? Yang suka tengok bulan mengambang tu ker?"

Pesakit: "Yelah...kamu tak nak tahu kenapa aku suka tengok bulan?"

Saya: "A'ah...kenapa?"

Pesakit: "Aku tengah kira umur aku la tu...Kiraan masa aku sama macam kalendar Islam.. Puak kami mana pakai Kalendar masihi..."

Saya: "Oooo..tapi kau tak jawab lagi soalan kedua tu.."

Pesakit: "Sabar lah..maksud aku, aku kira umur untuk tahu hayat aku.. Dah lama sangat aku hidup.. Sunyi betul hidup aku...Aku nak kamu doakan agar Allah pendekkan hidup aku sebab aku dah hidup lama sangat..."

Saya: "Ooo...macam tu..Berapa dah umur kamu?"

Pesakit: "Sikit jer...baru 4 juta 130 ribu tahun.."

Saya: "Mak aiiii...lama nya kau hidup.."

Pesakit: "Betul..sebab tu aku nak kau doakan aku.."

Saya: "Insyaallah, kalau itu yang kau nak...Tapi, aku nak tanya soalan terakhir ni..Boleh?"

Pesakit: "Tadi kata suruh aku keluar...? Ni makin banyak tanya pulak ni..Hah..apa dia?"

Saya: "Boleh tak aku tengok kamu...Rasa nak tengok jer diri kamu tu..."

Pesakit: "Boleh dengan izin Allah...kau baca Surah Al-Kautsar 1000 kali sebelum tidur...Mintak pada Allah nak tengok aku.. Bukan aku yang izin..Allah yang izin.. Sekarang, boleh aku keluar..?"

Saya: "Dipersilakan wahai hamba Allah..Moga kamu tergolong dalam orang-orang yang beriman.."

Sebelum dia keluar, dia mencium tangan kedua ibu bapa pesakit dan meminta maaf pada mereka.. Sekitar 5 minit selepas itu, pesakit tersedar.. Kelihatan penat dan lelah yang dialami akibat tenaga tubuh yang diguna oleh makhkluk lain..

Hanya sebagai syarat asas rawatan, saya bekalkan air dan limau rukyah untuk dibuat mandi dan minuman di rumah.. Pesakit pulang selepas itu..

---------

3 hari kemudian, bapa pesakit menelefon saya dan mengatakan anaknya sihat sepenuhnya.. Dia mengajak saya ke jamuan doa selamat di rumahnya sebagai tanda kesyukuran dan nazar yang diniatkan..

----------

Saya juga telah mengamalkan apa yang dikatakan oleh Mizari.. Alhamdulillah, saya dapat melihat parasnya..

Badannya berbulu putih, berwajah manusia yang tampan dan bersayap... Wallahu'alam.. Mungkin itu mainan mimpi....

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lautan-biru.blogspot.com/2020/07/al-hin-kewujudan-makhluk-bersayap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semua Makhluk Tunduk Kepada Manusia

Semua Makhluk Tunduk Kepada Manusia

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 184 hits
RAHASIA ROHCatatan Kecil Dr Mura Mubalig IKMI PekanbaruQuran Surat Al Hijr Ayat 29 Maka apabila Aku telah menyempurnakan kejadiannya dan telah meniup kan kedalamnya ruh Ku maka tunduklah kamu kepadanya dengan bersujud Tafsir Quran Surat Al ...
Manusia Hanya Diberi Waktu 1 5 Jam Untuk Menentukan Nasib Di Akhirat

Manusia Hanya Diberi Waktu 1 5 Jam Untuk Menentukan Nasib Di Akhirat

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 294 hits
Tidak ada seorang pun manusia yang tahun berapa lama akan tinggal di dunia ini Kematian jodoh dan rezeki menjadi Rahasia Allah semata Mungkin hanya orang tertentu saja yang diberikan pengetahuan tentang itu Pada umumnya kita buta akan berba...
Aku Juga Manusia Bcl

Aku Juga Manusia Bcl

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 257 hits
Umum sedia maklum penyanyi terkenal Indonesia iaitu Bunga Citra Lestari kehilangan suaminya Ashraf Sinclair pada tanggal 18 Februari 2020 Pemergian itu pastinya meningg4lkan kesan buat Bunga dan anak lelakinya Noah Sebuah video yang dimuatn...
Polisi Temukan Kerangka Tengkorak Manusia Di Pura Bias Aud Bali

Polisi Temukan Kerangka Tengkorak Manusia Di Pura Bias Aud Bali

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 362 hits
Pada 4 Juli 2020 pukul 17 00 wita bertempat di Pura Bias Aud sedang dilaksanakan persembahyangan Hari Raya Saraswati oleh warga Banjar Batu Belig
Delapan Golongan Manusia Ini Doanya Mustajab Mintalah Doa Pada Mereka Jika Ingin Cepat Dikabulkan

Delapan Golongan Manusia Ini Doanya Mustajab Mintalah Doa Pada Mereka Jika Ingin Cepat Dikabulkan

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 161 hits
Doa merupakan senjatanya orang mukmin Itulah yang disampaikan Rasulullah Muhammad Shallallahu alaihi wasallam Oleh karena itu kita sangat dianjurkan untuk banyak berdoa kepada Allah Subhanahu wa Ta ala Dalam segala situasi dan kondisi banya...
Viral Foto Kelelawar Seukuran Manusia Bergelantungan Di Rumah Warga Ini Fakta Sebenarnya

Viral Foto Kelelawar Seukuran Manusia Bergelantungan Di Rumah Warga Ini Fakta Sebenarnya

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 203 hits
Postingan seorang warganet yang menunjukkan foto seekor kelelawar yang disebut seukuran manusia viral di medoia sosial Dikutip dari TribunMedan seorang pengguna Twitter dari Filipina AlexJoestar622 mengunggah gambar yang menunjukkan kelelaw...
Tular Gambar Kelawar Saiz Seperti Manusia Ramai Yang Tak Tahu Ia Memang Wujud

Tular Gambar Kelawar Saiz Seperti Manusia Ramai Yang Tak Tahu Ia Memang Wujud

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 211 hits
Kelawar menjadi bualan yang paling hangat dan mendapat gelaran haiwan yang paling bahaya akibat munculnya beberapa virus yang menyebabkan kematian seperti SARS MERS dan sekarang COVID 19 Bila sebut sahaja perkataan kelawar ia cukup untuk me...
Belajar Caranya Menjadi Manusia Dari Orang Jogja Kota Yang Katanya Terlalu Diromantisasi

Belajar Caranya Menjadi Manusia Dari Orang Jogja Kota Yang Katanya Terlalu Diromantisasi

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 153 hits
Di tengah romantisasinya yang terkadang bikin kesel sendiri ternyata orang orang Jogja ini level kebaikannya ajaib banget
Advocating Disability Inclusion In Malaysia

Special Task Force To Present Report On Supplies Of Cooking Oil Chicken Eggs Tomorrow

Judge Set To Visit Bungalows Purchased By Yayasan Akalbudi

Darah Daging Bertukar Musuh Akibat Harta

Formula Ukuran Jarak Keluasan Tanah

Invite The Sun Into Your Decor With A Yellow Sofa

Resorts World Genting Presents Exquisitely Hand Crafted Mooncakes This Mid Autumn Festival 2022

4 Strategies In Increasing Sales



8 Fakta Drama Novel Berepisod Risik Pada Hati TV3 Yang Ramai Tak Tahu

31 Peraturan Ketat China Untuk Kawal Live Streamers

5 Misteri Berkenaan Mat Kilau Yang Diceritakan Kenalan Terdekat

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Jodohku Babysitter Slot Megadrama Astro Ria

5 Roller Coaster Terawal Di Dunia


Ppbu Bank Rakyat Pembiayaan Pendidikan Boleh Ubah 2022

Sambutan Baik Pada Musim 1 Work Later Drink Now Mula Penggambaran Musim Ke 2 Kini

Kalahkan Saluran Awam Rating Extraordinary Attorney Woo Naik Berlipat Kali Ganda

Bukan Babarsari Namanya Kalau Nggak Disebut Gotham City Never Ending Story

Kurang Guna Gajet Rahsia Kejayaan Anjanaa Cipta Rekod Dunia Namakan 230 Bendera Negara Kurang 5 Minit

Aneka Resepi Dessert Untuk Bayi 7 Bulan Sesuai Buat Teething