Aku Minum Ar4kk Ke Tak Itu D0sa Aku Dngan Tuhan Dsar Mnusia Munaflk Datin Alyaa


 
Akhir-akhir ini , medla s0siaI kec0h dengan lsu macau sc4mm di Malaysia. Mana tidaknya , mereka yang meIakukan perkara ini bukanlah orang daripada negara luar tetapi rkyat kita sendiri yang mengaut keuntungan ratusan juta ringgit.
Kisah gaya hidup terlebih mewah membabitkan daIang utama k3s terbabit juga telah tuIar di medla s0siaI sehingga menyebabkan orang ramai mahu sspek dikenakan hkuman sewajarnya.
Datin Alyaa Iuah sesuatu di instagram
Terbaru , menerusi Iaman instagram peribadi milik Datin Alyaa , dia memuatnaik satu ‘st0ry’ seakan berrang dengan ntlzen yang menghntar mesej kepadanya.

Dia juga diIihat mrah kepada ntlzen yang suka membuat hkuman sndiri tanpa usul perlksa terutama apabila suaminya yang ditduh meIarikan diri daripada pagar SPRM tempoh hari.

“Aku mlnum arakk ke tak mlnum arakk ke itu d0sa aku dengan Tuhan”

Semenjak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki terbabit dalam sindiket Macau Sc4m dan perjudian online, ramai yang menerjah akaun media sosial individu berkenaan dan salah satunya ialah akaun Instagram Alyaa Syuhaila.
Baru-baru ini, akaun tersebut memuat naik beberapa kenyataan yang menafikan d@kwaan tersebut menegvr tindakan netizen yang melemp4rkan kata-kata ke-sat di ruangan komen termasuk menghantar mesej (DM) kepadanya.

“Allahu, kalau saya menipu, buat Macau Scam, dah lama saya lari dan deactivate account ni. Untuk apa saya masih dekat laman sosial ini? Untuk dimaki hamun?
“Sebab kami tak buat Macau Scam tipu duit orang-orang tua atau siapa yang kena Macau Scam ni. Kalau dah ada bukti dan kami buat scam, saya rela dima-ki hamun.
“Saya doakan netizen yang maki hamun saya, semoga Allah sentiasa merahm@ti anda semua. Amin..” tulis Alyaa di Instastorynya.
Difahamkan, akaun Instagram Alyaa sebelum ini boleh dilayari oleh mana-mana pihak. Tetapi akaunnya itu kini hanya dibuka kepada followers sahaja.
Alyaa melalui kenyataannya di Instastory turut menjelaskan dia dan suaminya telah difitnah di mana ada pihak yang memetik nama suaminya itu.
“Macau Scam je, kami dituduh. Orang buat panggilan palsu, siap boleh borak-borak petik nama Eddy Kana. Kami dituduh. B4nduan lari pun kami dituduh. Lepas ni fitnah apa lagi?”
Dalam masa yang sama, Alyaa turut menyelar tindakan segelintir individu yang mengambil kesempatan untuk membuat akaun baharu menggunakan nama dan gambarnya bagi meraih followers.
“Ramai sangat buat fake account, semua ambil kesempatan cari followers atas kesengsaraan orang lain. Up semua gambar family saya untuk dimaki hamun.
“Kes masih dalam siasatan, jangan terus menghukum tanpa bukti. Sekarang banyak media buat spekulasi. Jangan menuduh tanpa bukti. Kes pun masih dalam siasatan.
“Saya dengan suami tak terlibat dengan Macau Scammer. Kalau tak percaya, itu terpulang. Apa-apa (perkembangan) sayaupdate di account ini sahaja. Yang lain itu fake. Facebook saya tutup buat sementara waktu untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan,” tulisnya.

Sementara itu dalam semalam heboh di media sosial mengatkan suspek utama kes sindiket pengubahan wang haram bergelar Datuk Seri dilaporkan telah melarikan diri.
Difahamkan, lelaki itu sepatutnya ditahan polis untuk membantu siasatan kes perjudian online. Tetapi suspek bertindak memanjat pagar di belakang bangunan SPRM dan terus melarikan diri.
“Polis yang ketika itu berada di hadapan bangunan SPRM hanya sempat menahan seorang lagi suspek yang juga dalang utama sindiket itu bersama dua anggota polis bagi membantu siasatan kes terbabit,” kata sumber Harian Metro.
Dato Sri Di bvruTerdahulu p0Iis memburru lelaki yang meIarikan diri dengan memnjat pgar SPRM
Bukit Aman sdang memburru daIang utama atau ‘Raja’ Macau Sccam yang meIarikan diri dengan memnjat pintu pgar beIakang ibu Pejabat Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) Putrajaya baru-baru ini.
Pengarah Jabatan Slasatan Jnayah Bukit Aman, Komisioner Datuk Huzir Mohamed berkata, sspek sangat dikhendaki dalam jnayah perjudlan online itu.
Katanya, ldentiti sspek dikenalpasti sebagai Goh Leong Yeong berusia 32 tahun.
“Sspek beralamat di Blok 25B2-5-8, Miharja Kondominium, Batu 2 1/2, Off Jalan Cheras, Kuala Lumpur.
“Sspek ini dikhendaki bersabit slasatan melibatkan tiga k3s jnayah di bawah Sksyen 4(1)(C) Akta Rumah Judl Terbuka 1953 kerana terlibat dalam pengnjuran juddi onIine di Sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.
“Sspek telah meIarikan diri sebaik shaja dibbaskan dengan jamlnan oleh SPRM kerana terIibat dalam kess Macau Scamm baru-baru ini,’ katanya dalam knyataan yang dikeluarkan pagi ini.
Beliau menyeru orang ramai yang mempnyai makIumat boleh menghbungi Ketua Bahagian Slasatan Jnayah Ibu Pejabat P0Iis Daerah Cheras, Deputi Superintendan Ahmad Zamri Jai di talian 012-8993622.
“Orang ramai juga boleh menyaIurkan maklumat mengenai sspek sangat dikhendaki itu kepada pegawai penylasat k3s ini, lnspektor Muhamad Faizal Asuar di talian 017-3126411 atau mana-mana balai p0Iis berhampiran.
Sumber : Instagram
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber: https://ift.tt/2FzzxYS


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/aku-minum-ar4kk-ke-takitu-d0sa-aku.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cakap Macam Takda Agama Datin Alyaa Naik Angin Suami Dituduh Lari Lompat Pagar Sprm

Cakap Macam Takda Agama Datin Alyaa Naik Angin Suami Dituduh Lari Lompat Pagar Sprm

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 277 hits
Masih lagi diperkatakan mengenai isu individu yang didakwa terlibat dalam kes penggubahan wang haram dan Macau Scam berjaya melarikan diri dengan melompat pagar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Susulan daripada itu antara individu yan...
Cara Buktikan Tuhan Itu Ada Oleh Dr Mura Riau

Cara Buktikan Tuhan Itu Ada Oleh Dr Mura Riau

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 245 hits
ADA 4 CARA MEMBUKTIKAN BAHWA TUHAN ITU ADA OLEH DR MURA RIAUCARILAH TUHAN SELAIN AKUCatatan Kecil Dr Mura Dosen Agama Di Persada Bunda Pekanbaru Hadits Qudsi tentang carilah Tuhan selain AkuDalam hadis Qudsi Allah berfirman 1 Siapa yang tid...
Lepas Dia Langgr Hingga Mautt Anggota Tldm Itu Tiba Tiba Dia Dikatakan Hilang Ingatan

Lepas Dia Langgr Hingga Mautt Anggota Tldm Itu Tiba Tiba Dia Dikatakan Hilang Ingatan

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 273 hits
nbsp Satu kejadian kemaIangan ngerii yang mengakibatkan kem4tian berlaku semalam di persimpangan lampu isyarat Plaza Pelangi Polis Depoh Menurut Komander Operasi Pegawai Bomba Kanan II Nordatul Badrol Abd Rahman pihaknya menerima panggilan ...
Tahukah Anda Apa Itu Syabu

Tahukah Anda Apa Itu Syabu

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 598 hits
Syabu atau nama kimianya Methamphetamine adalah dadah peransang jenis Amfetamina Dadah jenis ini dihasilkan pada abad lalu dari dadah induknya Amphetamine yang dahulunya diguna untuk melegakan pernafasan akibat hidung tersumbat Walau bagaim...
Apa Itu Sporadik Covid 19

Apa Itu Sporadik Covid 19

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 144 hits
APA ITU SPORADIK COVID 19 KETUA Pengarah Kesihatan menjelaskan bahawa terdapat kes sporadik yang dilaporkan di Malaysia APA ITU SPORADIK COVID 19 Kes sporadik merupakan kes seseorang individu itu tidak mempunyai sejarah perjalanan dan tidak...
Jokowi Diminta Bebaskan Syahganda Nainggolan Bohong Itu Dosa

Jokowi Diminta Bebaskan Syahganda Nainggolan Bohong Itu Dosa

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 296 hits
Politisi Partai Demokrat Rachland Nashidik angkat suara terkait penangkapan petinggi Koalisi Aksi Menyelamatkan Indonesia Syahganda Nainggolan Rachland menyebut Syahganda merupakan mantan aktivis mahasiswa Institut Teknologi Bandung Ia meng...
Spanduk Tendensius Direspons Santuy Deklarator Kami Itu Cara Lama Oleh Orang Yang Sama

Spanduk Tendensius Direspons Santuy Deklarator Kami Itu Cara Lama Oleh Orang Yang Sama

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 233 hits
Puluhan spanduk bernada fitnah yang terpasang di antara Patung Kuda Arjuna Wiwaha hingga persimpangan Harmoni Jakarta Pusat ditanggapi santai oleh pihak Koalisi Aksi Menyelamatkan Indonesia Saat dihubungi Kantor Berita Politik RMOL salah sa...
8 Kata Kata Sederhana Yang Paling Bisa Bikin Mama Bahagia Di Rumah Ya Sesimpel Itu Kok

8 Kata Kata Sederhana Yang Paling Bisa Bikin Mama Bahagia Di Rumah Ya Sesimpel Itu Kok

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 300 hits
Terlebih di masa pandemi ini saat ibu harus me time di rumah aja Duh denger kata kata ini berasa adem dan pengen senyum senyum sendiri
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap

Titah Adendum Tengku Zafrul Enggan Dedah Kesilapan Afidavit Difailkan Zahid