Akar Umbi Patah Semangat Pas Johor Minta Pemimpin Pusat Beri Motivasi


 
WAHAI WALAUN- WALAUNTIT .TANPA PAS TIDAK SEMESTINYA HIDUP BERPOLITIK PUNAH RANAH- APA KEJAYAAN PAS ? APA CONTOH NEGERI PAS YANG BOLEH DIBANGGAKAN.KEDAH...PAS TADBIR FESYEN  SHOW ADA...BINA BADAN WANITA ADA..NAK JADI CONTOH MACAMANA ? KELANTAN...SEMUA TAHU..AIR TAK SESLESAI...ZAMAN MANA NI...
TERENGGANU...APA KEJAYAAN TERENGGANU ? DUIT BANYAK TAPI TAK ADA APA KEJAYAAN YANG BOLEH DIBANGGAKAN. 


Perwakilan PAS Johor Karim Deraman turut memohon bantuan kepimpinan pusat untuk menyelesaikan masalah hubungan mereka dengan Umno Johor. (Gambar Facebook)ALOR SETAR: Pewakilan PAS Johor Karim Deraman menzahirkan perasaan kecewanya dengan sikap ahli parti di negeri itu yang dilihat seperti patah semangat dan enggan terlibat dengan gerak kerja pilihan raya.
Karim turut menyeru agar pemimpin pusat turun padang agar dapat membakar kembali semangat akar umbi, memandangkan parti itu berhasrat untuk bertanding di beberapa kawasan Parlimen di Johor pada pilihan raya umum akan datang (PRU15).
“Kami di Johor dan selatan, sudahlah ahli tak ramai, (yang ada pula) tak mahu terlibat dengan gerak kerja pilihan raya,” katanya ketika membahaskan ucapan presiden di Muktamar PAS ke-68.
“Ahli kita ni, kepimpinan di Johor dah muak bagi nasihat, jadi kami minta pimpinan pusat turun selalu ke Johor, untuk beri motivasi.
-ADVERTISEMENT-Ads by 
“InsyaAllah, pada PRU akan datang, (PAS) akan bertanding di beberapa (kerusi) Parlimen. Kita tekad nak dapatkan Parlimen sulung di Johor.”
Karim, yang juga timbalan pesuruhjaya PAS Johor turut memohon bantuan kepimpinan pusat untuk menyelesaikan masalah hubungan mereka dengan Umno Johor.
“Kalau turun ke Johor, tolonglah selesaikan masalah kita dengan kerajaan Umno (negeri). Kita dah hantar surat untuk pertemuan tetapi tak dilayan,” katanya.
Sementara itu Pengarah Pilihanraya PAS Pusat Muhammad Sanusi Md Nor dalam ucapan penggulungan menasihatkan semua ahli dan kepimpinan parti di negeri itu supaya menghentikan pertelingkahan sesama sendiri.
“Nasihat saya, PAS di mana-mana pun jangan berkelahi. Buat kerja elok-elok, pakat harmoni aman damai. Nak berkelahi, lepas pilihan raya,” katanya.
Mengenai keputusan PAS untuk hanya bertanding di 80 kerusi, berbanding perancangan awalnya sebanyak 155 kerusi, Sanusi berkata, parti itu menyemak semula jumlah kerusi yang ingin ditandingi dengan mengambil kira pertambahan pengundi susulan pelaksanaan Undi 18.
Katanya, kos untuk menarik pengundi telah meningkat memandangkan ia lebih banyak melibatkan penggunaan media baharu, sedangkan sumber yang dimilikinya terhad, hasil sumbangan ahli parti.
“Kita fikir, pada PRU akan datang, kita banyak guna media baharu, ceramah pun dah kurang, banyak orang tengok guna media baharu, jadi modal kena lebih sikitlah,” katanya ketika ditemui selepas melawat bilik media.
“Kita tak payah bertanding 155 (kerusi), hanya fokus 80 … sumber yang kita ada ini terhad. Kita tiada ‘billionaire’ (jutawan), duit kita daripada ahli.”


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/akar-umbi-patah-semangat-pas-johor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Semua Pemimpin Akar Umbi Akan Hadir Perjumpaan Zahid Panggil Pada Sabtu

Tak Semua Pemimpin Akar Umbi Akan Hadir Perjumpaan Zahid Panggil Pada Sabtu

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 71 hits
agendaily com25 08 2022Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini masih membangkitkan isu PRU 15 perlu disegerakan UMNO sekali lagi akan mengadakan perjumpaan pada Sabtu ini atas jemputan Presidennya Datuk Seri Ahmad Zahid Hami...
Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 120 hits
https www astroawani com berita politik tarik balik saman sarawak report pemimpin pas didesak dedah perkara sebenar 198014 Tarik balik saman Sarawak Report pemimpin PAS didesak dedah perkara sebenar Irwan Muhammad ZainFebruari 8 2019 09 00 ...
Bertaubatlah Pas Sebuah Parti Islam Sanggup Bersama Pemimpin Tidak Amanah Khianati Rakyat

Bertaubatlah Pas Sebuah Parti Islam Sanggup Bersama Pemimpin Tidak Amanah Khianati Rakyat

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 149 hits
8220 Bertaubatlah Pas 8221 saran Pengerusi Jawatankuasa Manifesto AMANAH Pulau Pinang Dr Zaidi Zakaria kepada Pas setelah melihat Pas tetap terus menyokong mantan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak walaupun bukti demi bukti telah pun di...
Najib Lebih Bermaruah Daripada Pemimpin Kanan Ph Pas

Najib Lebih Bermaruah Daripada Pemimpin Kanan Ph Pas

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 178 hits
KUALA LUMPUR Pas menyifatkan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak lebih bermaruah daripada pemimpin kanan Pakatan Harapan yang digugurkan kes ketika PH mentadbir kerajaan Ketua Pemuda Pas Ahmad Fadhli Shaari berkata walaupun jaw...
Tok Mat Nafi Ada Pemimpin Umno Lain Berunding Dengan Pas

Tok Mat Nafi Ada Pemimpin Umno Lain Berunding Dengan Pas

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 144 hits
agendaily com03 09 2022Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan nafi ada pemimpin UMNO lain berunding dengan PAS seperti didakwa Tan Sri Abdul Hadi Awang Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata tiada sebarang rundingan oleh mana...
Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 204 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan tidak mengetahui dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkait rundingan antara kedua dua parti PETALING JAYA Umno mengingatkan pemimpinnya supaya tidak mengadakan rundingan dalam gelap susulan kenyataan...
Pemimpin Pas Masih Belum Yakin Najib Bersalah

Pemimpin Pas Masih Belum Yakin Najib Bersalah

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 286 hits
malaysiamerdeka comWalaupun Mahkamah Persekutuan sudah menjatuhkan hukuman terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak namun seorang Ahli Jawatankuasa Pas belum yakin sepenuhnya yang bekas Perdana Menteri itu bersalah seperti didakwa Pandangan peri...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional