Air Fryer Toros Pro Chef Memudahkan Aktiviti Memasak


Air Fryer Toros Pro Chef Mudah Guna
“You are what you eat”. Kita adalah apa yang kita makan. Kalau nak sihat, kenalah pilih makanan yang sihat untuk tubuh dan minda yang sihat bukan? Sebab itulah Air Fryer Toros Pro Chef menjadi pilihan Mai. Yang penting, aktiviti memasak juga jadi lebih mudah dengannya.

Air Fryer Toros Pro Chef
Siapa yang tak suka dengan makanan bergoreng kan? Kebanyakan makanan bergoreng sedap rasanya. Mai sendiri peminat ayam goreng segera, pizza segera dan lain-lagi makanan bergoreng yang kalorinya tinggi.

Seperti yang kita tahu, kalori dalam makanan bergoreng adalah lebih tinggi daripada yang direbus atau dibakar. Alaaaa tapi.. makanan bergoreng sedap rasanya. Cara yang bagus untuk mengatasi masalah ini adalah dengan menggunakan air fryer. Goreng tanpa menggunakan minyak atau guna minyak dalam jumlah yang sangat sikit.

Cari punya cari, akhirnya jumpa dengan air fryer Toros Pro Chef keluaran Buffalo yang terkenal dengan peralatan memasaknya. Jatuh cinta pandang pertama dengan air fryer ni. Rupanya yang bulat dan unik dengan fungsi tersendiri, macam-macam jenis cara masakanseperti goreng, bakar, grill, kacau goreng dan panggang boleh dibuat menggunakannya.

Bahagian dalam air fryer Toros Pro Chef
Nak goreng ayam, ikan, daging, sayur, buat pizza, biskut, roti bakar, tart telur, popcorn, kek... guna je air fryer ni. Nak buat nasi goreng,mi goreng dan masakan bertumis juga boleh. Boleh je menumis dalam air fryer ini ye.

Mai suka sangat dengan air fryer Toros Pro Chef. Hasil gorengannya sekata kerana ia boleh dicondongkan ke kiri atau kanan untuk menggoreng dan berlaku putaran bahan masakan di dalam ruangan menggoreng (pot). Ia dilengkapi dengan fungsi auto berputar yang membantu penyebaran haba supaya sekata.

Ia adalah teknologi pemanasan berputar 360. Teknologi pemanasan turbo yang unik ini adalah untuk menjana udara yang dipanaskan dengan cepat untuk memasak makanan dengan sedikit minyak atau tiada. Keunikan pot yang berputar dalam keadaan condong ini, membuatkan makanan dimasak sekata sama seperti menggoreng cara biasa.

Yang menariknya lagi, pot yang disediakan juga luas, Jadi, boleh masukkan banyak bahan dalam satu masa. Pot diperbuat daripada bahan berkualiti yang tidak membuatkan makanan melekat padanya serta mudah dicuci.

Pot
Selain itu, cara untuk menggunakannya juga sangat mudah. Hanya masukkan makanan ke dalamnya, pasang plug, tekan Start pada control panel, tekan menu untuk pilih kaedah memasak, laraskan suhu dan masa kemudian tunggu masakan untuk siap. Dah boleh makan.. Senang kan?

Control Panel
Air fryer ini dilengkapi dengan aksesori utama seperti pemegang yang digunakan untuk mengangkat pot dan low rack untuk membakar atau memanggang. Aksesori tambahan juga dibekalkan seperti penyepit, untuk mengangkat makanan atau pinggan keluar atau masuk ke dalam pot memasak. Lagi satu, penapis yang perlu dipasang pelindung pemanas bagi mengelakkan pengumpulan gris dalam pemanas berpunca daripada masakan berlemak.

Cubaan pertama Mai menggunakan air fryer ini dengan menggoreng kentang. Mula-mula nak guna mestilah yang mudah kan hehe. Isi dalamnya juga masak sekata.


Untuk kentang goreng, pilih mode memasak ‘Fry’ dengan suhu 240°C. Masanya Mai set 10 minit sahaja. Hasilnya memang cantik, lembut dan masak isinya. Di bawah ini adalah cara-cara Mai menggunakan Air Fryer Toros Pro Chef untuk menggoreng kentang.


Mai juga masak sayur campur goreng sos tiram menggunakan mode ‘Stir-fry’. Masa dan suhu yang telah diset mengikut mode ini adalah 240°C dan 15 minit. Anda boleh je kurang atau tambahkan masa mengikut citarasa masing-masing. Kalau nak sayur rasa rangupnya, boleh kurangkan masa. Mai set 10 minit saja. Di bawah ini pula adalah cara memasaknya... 
Sayur campur goreng sos tiram guna air fryer Toros Pro Chef
Mula-mula tumis bawang besar, bawang putih dan halia dan tutupkan penutup dan condongkan ke kanan. Bila dah berbau wangi, betulkan semula kepada kedudukan biasa (menegak), buka penutup dan masukkan sayur campur yang telah digaul dengan sos tiram. Semasa penutup dibuka, automatik pemanasan berhenti. Ia akan bermula sebaik saja penutup ditutup semula. Condongkan semula mesin tersebut dan biarkan sehingga masak mengikut masa yang telah ditetapkan sehingga berbunyi.


Ketika condong, jangan buka penutupnya. Buka setelah ia ditegakkan.

Dengan adanya penutup yang lutsinar, kita boleh pantau masakan yang berada di dalam mesin tersebut.

Selain itu, Kek Marble juga Mai buat menggunakan air fryer ini. Senang sangat. Pilih mode ‘Bake’, letak low rack di dalam pot. Kemudian letakkan loyang berisi adunan kek di atas low rack dan tutup penutup. Biarkan dalam keadaan biasa (menegak) dan tekan Start. Kalau nak periksa kek sama ada dah masak atau belum, boleh je buka penutup dan cucuk kek tersebut.

Nah.. cantik kejadian kek marble ini.

Kek marble guna air fryer. Sedap!
Tiada ketuhar untuk membuat kek atau biskut? Guna air fryer pun boleh 😉 Kalau tiba-tiba dapur kehabisan gas, air fryer Toros Pro Chef menjadi penyelamat keadaan. Guna ini pun boleh siap pelbagai makanan.

Beli Air Fryer Toros Pro Chef
Macam mana, teringin nak guna air fryer ni? hehe. Jangan risau, anda boleh membuat pembelian di Shopee ye, siap ada diskaun lagi untuk anda tau..

Beli di Shopee: http://bit.ly/TorosBlogger
Kod diskaun: BUFFTOROS

Harga biasa: RM 799
Selepas guna kod diskaun 40%: RM 479 ( Sehingga 15th September 2019)


Wah.. harga yang sangat berpatutan tu! Bila nak dapat lagi kan. Jangan terlepas peluang ini ya.

Memang seronok dapat guna air fryer Toros Pro Chef ini! Jom sihat dengan mengambil makanan sihat! Mulai sekarang bolehlah kurangkan makanan bergoreng yang tinggi kalori. Tapi kalau dah suka, goreng je tanpa minyak menggunakan Toros Pro Chef.. lagi bagus.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisarahsidi.com/2019/08/air-fryer-toros-pro-chef-memudahkan-aktiviti-memasak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Maisarahsidicom+(MaisarahSidi.com)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Monitor Air Strikes Kill 18 Pro Iran Fighters In East Syria

Monitor Air Strikes Kill 18 Pro Iran Fighters In East Syria

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 201 hits
American soldiers walk together during a joint US Turkey patrol near Tel Abyad Syria Reuters photo BEIRUT Air strikes hit positions of pro Iranian forces and allied militias in eastern Syria overnight killing 18 fighters a war monitor said ...
Dengan Prego Tidak Perlu Jadi Chef Terkenal Untuk Memasak

Dengan Prego Tidak Perlu Jadi Chef Terkenal Untuk Memasak

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 264 hits
Memasak adalah sebahagian dari tugas I sebagai Ibu yang sentiasa ingin yang terbaik untuk anak Boleh dikatakan memasak adalah salah satu hobi I Nak nak bila dah jadi mak mak ni Ada pula anak yang suka makan dan kuat makan macam Azriel Setia...
Kek Marble Tanpa Telur Guna Air Fryer

Kek Marble Tanpa Telur Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 304 hits
Resepi Kek Marble Guna Air Fryer Toros Pro ChefSedapnya kek marble Gebu dan harum baunya Dijamah pula dengan teh atau kopi panas Memang sedap Sebenarnya baru pertama kali Mai buat kek marble ini Guna air fryer Toros Pro Chef je Disebabkan t...
Sedapnya Rendang Ayam Kampung Kambing Kasmiri Air Tangan Master Chef Sabri Hassan

Sedapnya Rendang Ayam Kampung Kambing Kasmiri Air Tangan Master Chef Sabri Hassan

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 337 hits
Siapa yang tak kenal dengan Chef Sabri Hassan yang lebih 30 tahun terbabit dalam dunia masakan Biarpun berstatus Master Chef dan boleh menyediakan pelbagai jenis masakan masakan Melayu menjadi pilihannya untuk dikongsikan korang semua Rugi ...
Survey Air Fryer Terbaik Dari Russell Taylors

Survey Air Fryer Terbaik Dari Russell Taylors

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 387 hits
Ada yang tengah bercita cita nak kawal kolestrol dalam badan Kalau dah pasang boat mesti macam nak kawal makan Tapi favourite makanan bergoreng Lagi ayam goreng berempah Kena dengan Nasi lemak santan kaw fuh Member lalu belakang pun tak sed...
Xiaomi Mi 9 Pro Kini Rasmi Snapdragon 855 Pengecasan Pantas 45w Dan 12gb Ram

Xiaomi Mi 9 Pro Kini Rasmi Snapdragon 855 Pengecasan Pantas 45w Dan 12gb Ram

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 268 hits
Selain dari Xiaomi Mi MIX Alpha Xiaomi juga turut melancarkan peranti terbaru mereka yang dinanti nantikan oleh peminat Xiaomi selama ini Ia adalah keluarga baru dalam siri Mi 9 iaitu Xiaomi Mi 9 Pro yang menyokong teknologi 5G Peranti ini ...
Realme 5 Dan Realme 5 Pro Bakal Dilancarkan Di Malaysia Pada 3 Oktober

Realme 5 Dan Realme 5 Pro Bakal Dilancarkan Di Malaysia Pada 3 Oktober

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 275 hits
Realme Malaysia hari ini mengumumkan melalui laman sosial mereka yang mana mereka bakal melancarkan dua telefon pintar baru untuk pasaran tempatan pada minggu hadapan iaitu Realme 5 dan juga Realme 5 Pro Kedua duanya hadir dengan spesifikas...
Mi 9 Pro 5g Kini Rasmi Snapdragon 855 Mi Charge Turbo 7 Antena Harga Sekitar Rm2176

Mi 9 Pro 5g Kini Rasmi Snapdragon 855 Mi Charge Turbo 7 Antena Harga Sekitar Rm2176

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 286 hits
Hari ini Xiaomi telah melancarkan Mi 9 Pro 5G Ia boleh dikatakan pengganti kepada Mi 9 tetapi dengan dalaman yang telah dinaik taraf Cip pemprosesan kini Snapdragon 855 memori sehingga 12GB RAM storan dalaman sehingga 512GB sokongan 5G deng...
Mi Tv Pro Adalah Televisyen Pintar 8k Xiaomi Dengan 97 Skrin Harga Sekitar Rm882

Mi Tv Pro Adalah Televisyen Pintar 8k Xiaomi Dengan 97 Skrin Harga Sekitar Rm882

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 339 hits
Mi TV adalah televisyen tersendiri daripada Xiaomi Ia menjalankan sistem operasi PatchWall jadi ia merupakan sebuah televisyen pintar Harga Mi TV juga adalah sangat murah berbanding dengan televisyen pesaing Hari ini Xiaomi telah melancarka...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000