Aiman Tino Mahu Bersemuka Dengan Pemfitnah






Enggan maruah diri dan keluarga terus diaibkan berhubung penyebaran dua buah video bogel mirip dirinya, penyanyi Aiman Tino mengambil keputusan membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Kubu Bharu, Selangor pada pukul 11 malam, Selasa lalu.

Menurut Aiman atau nama sebenarnya, Mohamad Aiman Yusri, 20, demi membersihkan namanya dia bersedia untuk mengheret penyebar video berkenaan ke mahkamah.

Terdahulu sekitar sebulan lalu, nama Aiman menjadi sebutan apabila tersebarnya sebuah video bogel seorang lelaki miripnya dalam media sosial. Menerusi video tersebut, lelaki berkenaan melakukan beberapa aksi mengghairahkan di hadapan kamera sambil bahagian kemaluannya ditutup dengan pelekat grafik.

Biarpun video berkenaan menimbulkan perdebatan dalam kalangan peminat, Aiman mengambil pendekatan untuk berdiam diri dan hanya memuat naik satu kenyataan di Instagramnya iaitu dia bakal mengambil tindakan jika isu tersebut berlarutan.

Belum pun reda isu berkenaan, nama Aiman kembali panas apabila sebuah rakaman video terbaharu miripnya tersebar pada Ahad lalu.

Kali ini, video yang dipercayai bahagian pertama sebelum rakaman terdahulu tular menampilkan lelaki yang sama menanggalkan pakaian di hadapan kamera.

Aiman ketika ditemui pada sidang akhbar Bazaar Raya Kuala Lumpur di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur baru-baru ini menafikan individu dalam kedua-dua video berkenaan adalah dirinya.

Tegas penyanyi lagu Ku Rela Dibenci itu, dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika fitnah tersebut berlarutan.

Tambah Aiman, dia juga mahu bersemuka dengan penyebar video berkenaan dan ingin bertanya jika penyebar video itu mempunyai sebarang masalah dengannya.

Sejak tersebarnya video yang dikatakan mirip Aiman sekitar sebulan lalu, bagaimanakah perjalanan karier muzik anda?

AIMAN: Karier nyanyian berjalan seperti biasa. Bagi saya, isu-isu sebegini normal dalam industri hiburan kerana tidak semua orang suka dengan saya. Sebagai seorang penyanyi saya harus hadapinya secara profesional.

Bagaimanakah anda berdepan dengan peminat selepas isu tersebut menjadi tular?

Selepas isu tersebut menjadi bualan, saya enggan memikirkan tentang hal tersebut. Oleh itu, saya juga berharap agar orang lain turut tidak berfikir dan memanjangkan isu tersebut.

Terdapat sebuah lagi video susulan yang tular selepas video pertama. Adakah anda menyedari tentang hal tersebut?

Saya belum tengok video berkenaan. Tetapi, apa yang boleh saya katakan, netizen tidak akan pernah puas untuk mengenakan artis. Bukan saya seorang sahaja terkena, tetapi orang lain juga ada yang melalui perkara sama. Jadi, saya tidak mahu komen lanjut.

Jadi anda menafikan tuduhan berkenaan?

Ya, saya menafikan individu dalam kedua-dua video tersebut adalah saya. Perkara itu bodoh, dan saya tidak akan berbuat demikian.

Ada yang mengaitkan baju yang dipakai oleh individu itu menerusi video kedua sama dengan baju yang pernah anda pakai. Apakah respons anda mengenai tuduhan tersebut?

Kalau soal baju, ramai yang memiliki baju serupa. Hal ini kerana, saya juga sering ke butik-butik popular seperti Cotton On dan H&M.

Jika masih ada yang berterusan memfitnah, apakah tindakan anda?

Seperti yang saya katakan sebelum ini dalam Instagram, jika masih ada yang terus mengaitkan saya dengan video sebegitu, saya akan mengambil tindakan. Jika betul individu tersebut tidak berpuas hati dengan saya, mari bersemuka.

Apakah sebab anda membuat laporan polis?

Kontroversi video tersebut telah mengaibkan diri saya dan keluarga. Selain sebagai amaran kepada penyebar video dan pemfitnah saya berharap pihak polis dan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) dapat mengambil tindakan sewajarnya terhadap kes ini. Saya juga tidak teragak-agak untuk mengheret penyebar video berkenaan ke mahkamah.

Beralih pada perkembangan nyanyian, apakah perancangan anda buat masa ini?

Saya masih lagi menunggu lagu-lagu daripada beberapa komposer dan berharap dapat menerbitkan lagu yang lebih segar serta moden untuk peminat.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/aiman-tino-mahu-bersemuka-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Bergambar Kena Bayar Peminat Persoalkan Caj Selfie Bersama Aiman Tino

Nak Bergambar Kena Bayar Peminat Persoalkan Caj Selfie Bersama Aiman Tino

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 296 hits
Kemunculan penyanyi BBNU popular Aiman Tino sememangnya telah menarik ramai peminat yang menggagumi suara lunak merdu penyanyi itu apabila mendendangkan lagu bergenre 90 an Baru baru ini penyanyi itu bakal mengadakan persembahan sempena Pes...
Video Panas Tersebar Aiman Tino Lapor Polis

Video Panas Tersebar Aiman Tino Lapor Polis

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 320 hits
Sekali lagi dikaitkan dengan video panas seorang invididu yang mirip dirinya Aiman Tino kali ini mengambil tindakan undang undang terhadap penyebar berkenaan dengan The post appeared first on
Aiman Tino Kemurungan Hilang Semangat Disindir Rakan Artis Lain Farah Hazel Dedah Rahsia

Aiman Tino Kemurungan Hilang Semangat Disindir Rakan Artis Lain Farah Hazel Dedah Rahsia

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 978 hits
Gara gara kontroversi video lucah kali kedua minggu lalu telah menyebabkan Aiman Tino dalam keadaan kemurungan dan hilang semangat untuk berjumpa dengan sesiapa pun di luar sana terutama peminat peminatnya BACA Ini semua telah diluahkan ole...
Selfie Pun Bayar Bagus Bergambar Sama Kuda Kata Netizen Tapi Aiman Tino Kata Itu Semua Salah Faham

Selfie Pun Bayar Bagus Bergambar Sama Kuda Kata Netizen Tapi Aiman Tino Kata Itu Semua Salah Faham

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 424 hits
Kemunculan penyanyi muda ini pastinya dinantikan oleh ramai peminat peminatnya Popular dengan lagu Ku Rela Dibenci Aiman Tino kini menjadi siulan netizen bukan kerana persembahan atau lagu lagu terbarunya tetapi kerana sekeping tiket jualan...
Hiburan Fitnah Ditangkap Khalwat Fizz Fairuz Mahu Bersemuka Dengan Pemilik Ig Mak Cik Puaka

Hiburan Fitnah Ditangkap Khalwat Fizz Fairuz Mahu Bersemuka Dengan Pemilik Ig Mak Cik Puaka

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 404 hits
Kes pelakon Datuk Fizz Fairuz difitnah ditangkap khalwat masih belum reda lagi semalam beliau mengadakan satu sidang media khas menuntut pemilik akaun Instagram Mak Cik Puaka untuk membuat permohonan maaf secara terbuka ataupun bertemu empa...
Pemfitnah Abu Leman Ditahan

Pemfitnah Abu Leman Ditahan

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 246 hits
KENA DAH nampaknya pemfitnah tegar ABU LEMAN sudah kena cekup SKMM hari ini kerana perbuatan fitnah beliau yang sangat ketara Beliau yang berkhidmat sebagai anggota tentera berpangkat Lt kol bakal didakwa Hilanglah satu sumber fitnah yang b...
Permohonan Maaf Ditolak Fizz Fairuz Gesa Akaun Pemfitnah Tunjukkan Diri Di Sidang Media Nanti

Permohonan Maaf Ditolak Fizz Fairuz Gesa Akaun Pemfitnah Tunjukkan Diri Di Sidang Media Nanti

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 228 hits
Beberapa hari lepas Datuk Fizz Fairuz telah difitnah oleh satu akaun Instagram yang mendakwa pelakon itu ditangkap khalwat di Terengganu Namun begitu kenyataan tersebut dinafikan sekerasnya oleh Fizz dan bertindak ingin membawa kes ini ke m...
Lan Pet Pet Mahu Bersemuka Dengan Pakcik Yahya Dan Keluarga

Lan Pet Pet Mahu Bersemuka Dengan Pakcik Yahya Dan Keluarga

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 335 hits
Setelah didenda RM2 000 oleh pihak Mahkamah pelawak Mazlan Ahmad atau Lan Pet Pet mahu berjumpa terus dan bersemuka dengan pengawal keselamatan pakcik Yahya Manap bagi memohon maaf atas kelakuan kasarnya Saya dengan rendah diri memohon maaf...
Orang Industri Kita Juga Identiti Ig Makcik Puaka Hampir Terbongkar Fizz Fairuz Minta Bersemuka

Orang Industri Kita Juga Identiti Ig Makcik Puaka Hampir Terbongkar Fizz Fairuz Minta Bersemuka

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 221 hits
Masih belum reda lagi pelakon Datuk Fizz Fairuz sebelum ini menggesa supaya pemilik akaun Instagram makcikpuaka membuat permohonan maaf selepas IG tersebut dikatakan telah mengundang fitnah terhadap dirinya Difahamkan IG gosip tersebut tela...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal