Ahli Parlimen Umno Kekal Sokong Pn Sehingga Parlimen Bersidang Kata Puad


 
FMT Reporters -July 9, 2021Puad berkata, kini terdapat pihak yang cuba memutarbelitkan keputusan Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno. (Gambar Bernama)PETALING JAYA: Ahli Parlimen Umno akan terus menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) sehingga Parlimen bersidang, kata ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) parti itu, Puad Zarkashi.
Beliau berkata, itu adalah salah satu daripada perkara yang disebut dalam mesyuarat empat jam majlis itu pada petang Rabu sekali gus mendakwa ia dibocorkan oleh bekas setiausaha agung Barisan Nasional (BN) Annuar Musa.
“Kini ada pihak cuba putar belitkan keputusan MKT,” katanya, merujuk kepada penarikan sokongan rasmi parti itu kepada Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri.
Annuar antara lain mendakwa tidak semua yang diperkatakan dalam mesyuarat tersebut disebut oleh Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dalam kenyataan akhbarnya selepas itu.
Puad mendakwa Annuar membocorkan rakaman video mesyuarat MKT kepada ketua-ketua bahagian Umno yang mengandungi perincian lain yang dibincangkan, termasuk membenarkan Ahli Parlimen Umno menggunakan budi bicara mereka sendiri di Parlimen.
“Mana dia (Annuar) dapat semua itu? Siapa bagi pada dia (Annuar)? Sudah tentulah anggota kluster ‘scheme of thing’ yang hadir dalam mesyuarat MKT.”
Puad merujuk kepada pemimpin Umno yang diberi jawatan dalam Jemaah Menteri atau GLC yang dikatakan sebahagian daripada strategi Muhyiddin untuk membeli sokongan kepadanya.
“Juga disebut (ketika mesyuarat) Ahli Parlimen Umno kekal sokong kerajaan PN hingga Parlimen mula bersidang. Dua minggu sahaja. Kenapa fakta ini Annuar tidak bocorkan?
“Annuar Musa cukup lama jadi ahli MKT. Tidak semua perkara masuk dalam kenyataan media. Lagi pun bukan rahsia ada segelintir Ahli Parlimen termasuk beliau membantah keputusan parti.”
Puad mendedahkan pada mesyuarat itu, Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob ada memberi amaran sekiranya Umno menarik sokongan boleh menyebabkan DAP menyokong perdana menteri kerana parti itu kononya telah menandatangani Perjanjian Keyakinan dan Perbekalan (CSA) dengan Muhyiddin.
“Apakah itu betul atau propaganda? Kalau sah cerita itu apakah kita dianggap bersekongkol dengan kerajaan yang mahu berbaik dengan DAP supaya PM 8 kekal jawatan?”
Beliau berkata, adalah jelas perdana menteri berasa beliau “tersepit” selepas mengetahui Umno akan membuat keputusan untuk menarik balik sokongannya kepadanya.
Muhyiddin melantik Ismail Sabri sebagai wakilnya dan Hishamuddin Hussein sebagai menteri kanan baharu untuk keselamatan pada Rabu petang hanya beberapa jam sebelum pertemuan peringkat tertinggi di ibu pejabat Umno itu.
Zahid, yang kemudian mengumumkan bahawa parti itu secara rasmi menarik sokongannya kepada Muhyiddin juga menggesa peletakan jawatan beliau.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/ahli-parlimen-umno-kekal-sokong-pn.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Tindakan Susulan Ahli Parlimen Umno Faktor Muhyiddin Kekal Pm Kata Bekas Menteri

Tiada Tindakan Susulan Ahli Parlimen Umno Faktor Muhyiddin Kekal Pm Kata Bekas Menteri

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 264 hits
July 8 2021 Zaid Ibrahim PETALING JAYA Tiada tindakan diambil terhadap Ahli Parlimen Umno yang menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menyebabkan sokongan majoriti diterima Presiden Bersatu itu kekal kata bekas menteri undang undang Zai...
Ahli Jemaah Menteri Umno Sokong Muhyiddin Akan Dihukum Akar Umbi Kata Puad

Ahli Jemaah Menteri Umno Sokong Muhyiddin Akan Dihukum Akar Umbi Kata Puad

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 221 hits
July 15 2021 Puad Zarkashi berkata kebiasaannya ahli yang berani membelakangkan parti dianggap the loosers susulan keengganan menghormati kehendak akar umbi PETALING JAYA Jemaah Menteri daripada Umno sedang melakukan kamikaze politik selepa...
Kekal Bersama Kerajaan Pn Ahli Parlimen Umno Sedia Dipecat

Kekal Bersama Kerajaan Pn Ahli Parlimen Umno Sedia Dipecat

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 223 hits
utusantv comOleh July 5 2021AHLI ahli Parlimen UMNO yang berada dalam Kabinet dan GLC menyatakan pendirian dengan tegas mereka rela dipecat daripada parti kerana menentang keputusan pucuk pimpinan untuk menarik sokongan kepada kerajaan Peri...
Tidak Dapat Jadi Tpm Punca Zahid Sokong Anwar Kata Ahli Mt Umno

Tidak Dapat Jadi Tpm Punca Zahid Sokong Anwar Kata Ahli Mt Umno

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 306 hits
agendadaily comAhli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Zahidi Zainul Abidin mengingatkan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengenai keputusan PAU 2020 yang menolak Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP Gagal untuk menjadi T...
Semua Ahli Parlimen Pas Tolak Keputusan Zahid Kekal Sokong Muhyiddin

Semua Ahli Parlimen Pas Tolak Keputusan Zahid Kekal Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 258 hits
agendadaily com8 7 2021Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi AwangSemua 18 Ahli Parlimen PAS memberi sokongan tidak berbelah bahagi terhadap kepemimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia sekali gus menolak pendirian pe...
Ahli Parlimen Pnbbc Tidak Letak Jawatan Kekal Sokong Muhyiddin

Ahli Parlimen Pnbbc Tidak Letak Jawatan Kekal Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 473 hits
agendadaily com8 7 2021Datuk Seri Shahidan Kassim tidak faham kenapa Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi boleh melanggar peraturan parti dengan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli ahli Parlimen Penyokong Kerajaan Perikatan Nasio...
Ahli Parlimen Umno

Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 198 hits
Malaysiakini Ahli Parlimen Umno Jerantut Ahmad Nazlan Idris dilaporkan mengaku menandatangani akuan bersumpah yang menyokong Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri Mingguan Malaysia memetik Ahmad Nazlan berkata dia be...
Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

Ahli Parlimen Menteri Umno Tolak Langkah Keluar Kerajaan Ketepi Zahid Najib

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 256 hits
Ahli ahli Parlimen Umno hari ini menolak cadangan parti itu untuk keluar daripada kerajaan mengetepikan presidennya Ahmad Zahid Hamidi susulan tarikh akhir bersama kerajaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin MalaysiaNow dimaklumkan Difahamkan...
Ada Apa Pertemuan Rahsia Ahli Parlimen Umno Bersama Presiden

Ada Apa Pertemuan Rahsia Ahli Parlimen Umno Bersama Presiden

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 170 hits
Ada apa pertemuan rahsia ahli parlimen UMNO bersama Presiden Pemimpin atasan Umno mengadakan pertemuan dengan ahli parlimen mereka di Kuala Lumpur ketika muncul spekulasi mengenai mereka akan menarik balik sokongan kepada Muhyiddin Yassin K...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional

Crepe Choc Coffee