Agong Berkenan Santap Di Kedai Roti Tempayan Undang Reaksi Positif Rakyat


Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sememangnya terkenal dengat sifat sopan dan merendah diri dalam menyantuni rakyat.
Al-Sultan Abdullah sering kali tampil mencemar duli turun mendekati rakyat bertanyakan khabar serta membantu golongan yang kurang bernasib baik terutama di negeri Pahang.
Beberapa kali juga Al Sultan dan permaisuri selamba singgah makan di gerai tepi jalan tanpa sebarang protokol.
Terbaru menerusi perkongsian di Instagram Istana Negara, baginda Al Sultan dengan bersahaja makan di sebuah kedai makan.
” KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong ketika berangkat menyantuni golongan asnaf dan golongan kelainan upaya di Daerah Pekan dan Kuantan, Pahang.
” Keberangkatan Seri Paduka Baginda adalah bersempena Program Ziarah Kurniaan Ampun Kasih, anjuran bersama Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP).
” Keberangkatan Seri Paduka Baginda mencerminkan keperibadian tinggi menyantuni golongan asnaf dan keprihatinan Seri Paduka Baginda terhadap kebajikan golongan-golongan yang memerlukan bantuan untuk kelangsungan hidup mereka.
” Daulat Tuanku.” tulis Istana_negara
Pekerja dan pelanggan terkejut nampak Tuanku
Sementara itu, pekerja dan pelanggan di sebuah kedai roti tempayan di Pekan Pahang di sini dikejutkan dengan kehadiran Al-Sultan Abdullah yang berkenan mencemar duli bersantap di kedai itu hari ini.
Seri Paduka dikatakan dalam perjalanan dari Program Ziarah Kurniaan Ampun Kasih Ke Kompleks Asnaf Majlis Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP), Sungai Soi di sini namun baginda berkesempatan singgah menikmati santapan roti tempayan dengan mengenepikan protokol.
Perkongsian tersebut dimuat naik di Instagram istana negara 30 minit lalu juga memaparkan beberapa gambar Seri Paduka bersantap sendirian, namun kelihatan juga beberapa pelanggan yang turut berada di kedai terbabit.
Turut kelihatan dalam foto yang dikongsi Istana Negara itu ialah tiga orang lelaki yang sedang menikmati hidangan dengan mematuhi garis panduan ditetapkan Kementerian Kesihatan.
Aksi baginda yang santai dan bersahaja itu telah mengundang reaksi positif daripada netizen yang rata-rata memuji, dan menyifatkan baginda seorang raja berjiwa rakyat.
Tiga keping foto yang dikongsikan itu telah mendapat lebih 38,000 tanda suka selepas beberapa jam disiarkan.
Pengguna Instagram @rohani_abdullah menulis “berjiwa rakyat” dalam kirimannya di ruangan komen manakala @hamidahcemari pula menulis “Terharu ada pemimpin yang berjiwa rakyat.
Seorang lagi menggunakan nama @janetteyip pula menulis “Wish I am there to meet and pay for his lunch as a small token of appreciation for being such a caring YDPA toward us rakyat”. (saya teringin berada di sana untuk bertemu dan ‘belanja’ santapan tengah hari baginda sebagai tanda penghargaan kepada baginda kerana menjadi Yang di-Pertuan Agong yang penyayang rakyat).

Aksi bersahaja baginda menarik perhatian rakyat dan netizen juga menyifatkan baginda seorang Tuanku berjiwa rakyat.
Antaranya dari pengguna Instagram dikenali Fazlizainul berkata, “Tuanku seorang berjiwa besar.”
Begitu juga dengan pengguna Instagram, Redza80, “Ini la dia Raja berjiwa rakyat, boleh makan di mana-mana sahaja.”
Kata Shari, “Tuanku memang sempoi, moga Allah lindungi tuanku n keluarga dari segala bala, musibah.. Aamiin kami rakyat Pahang sayang selamanya tuanku skluarga.. Aamiin.”
sumber : Asiakini &  BERNAMA



The post Agong Berkenan Santap Di Kedai Roti Tempayan, Undang Reaksi Positif Rakyat appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/agong-berkenan-santap-di-kedai-roti-tempayan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ydpa Agong Sempoi Singgah Santap Roti Tempayan Di Kedai Tepi Jalan

Ydpa Agong Sempoi Singgah Santap Roti Tempayan Di Kedai Tepi Jalan

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 405 hits
Dikenali sebagai pemimpin berjiwa rakyat baru baru ini YDPA Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah nbsp berkenan mencemar duli bersantap di sebuah kedai roti tempayan di Pekan Pahang Baginda yang ketika itu dalam perjalanan ...
Agong Zahir Harapan Rakyat Malaysia Kekalkan Perpaduan

Agong Zahir Harapan Rakyat Malaysia Kekalkan Perpaduan

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 495 hits
KUALA LUMPUR 8 Jun Sempena Sambutan Ulang Tahun Hari Keputeraan Rasmi Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah hari ini baginda menzahirkan harapan agar rakyat Malaysia berbilang bangsa agama dan budaya a...
Agong Teras Perpaduan Dekat Di Hati Rakyat

Agong Teras Perpaduan Dekat Di Hati Rakyat

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 421 hits
Oleh Erda Khursyiah BasirKUALA LUMPUR 8 JUN Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah diharap terus menjadi teras perpaduan masyarakat berbilang etnik di negara ini Seri Paduka baginda juga diharap terus m...
Bina Pagar Dari Ratusan Iphone Undang Pelbagai Reaksi Netizen

Bina Pagar Dari Ratusan Iphone Undang Pelbagai Reaksi Netizen

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 715 hits
Bila cakap je pasal iPhone benda yang terlintas difikiran adalah kaya Mana taknya sebuah iphone je mampu berharga 5 ke 6k Tapi bila terbaca kisah sebuah rumah yang tidak pasti lokasinya dimana jadikan ratusan iPhone sebagai penghias dinding...
Pelajar Gembira Video Panjat Pokok Dapatkan Internet Terima Reaksi Positif

Pelajar Gembira Video Panjat Pokok Dapatkan Internet Terima Reaksi Positif

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 381 hits
Baru baru ini tular video seorang pelajar Universiti Malaysia Sabah Veveonah Mosibin yang terpaksa memanjat pokok di kampungnya di Pitas Sabah demi mendapatkan talian Internet untuk menduduki peperiksaan dalam talian Video yang dimuat naik ...
Rakyat Minta Kuatkuassakan Undang Undang

Rakyat Minta Kuatkuassakan Undang Undang

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 223 hits
IBRAHIM MAT ISADalam keadaan ekonomi gawat kerana Covid19 ni tak ada orang nak buka kedai arak baru dah Jangan buat gimik beku lesen bagai Rakyat nak kerajaan ketatkan undang undang terhadap pemandu mabuk reti ke tak reti
Agong Titah Rakyat Doa Sejahtera Untuk Palestin

Agong Titah Rakyat Doa Sejahtera Untuk Palestin

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 312 hits
KUALA LUMPUR 14 JUN Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menitahkan seluruh rakyat Malaysia agar mendoakan kesejahteraan buat rakyat Palestin yang terus ditindas rejim Israel Datuk Pengelola Bijaya Di...
Peserta Spelling Bee Pengsan Ketika Mengeja Undang Reaksi Lucu

Peserta Spelling Bee Pengsan Ketika Mengeja Undang Reaksi Lucu

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 344 hits
Mungkin ada segelintir kita yang tidak suka mengenang kisah lama namun jika kisah tersebut dapat menghiburkan hati tiada salahnya untuk dikongsikan Seperti juga sebuah video yang tular baru baru ini walaupun kejadian berlaku pada tahun 2004...
Lagu Rakyat Negeri Perak Moh Beraya

Lagu Rakyat Negeri Perak Moh Beraya

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 462 hits
Moh ke Perak kita beraya Serius sangat catchy lagu raya nyanyian YB Menteri Besar Perak ni Rock oo suara YB Peja Azumu ni tak percaya komer dengor le sendiriLirik Lagu Moh BerayaLirik Lagu Moh Beraya Dato Jamal Abdillah Shiha Zikir Peja Fri...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan