Agenda Penyatuan Ummah Strategi Pas Wujudkan Sentimen Umno Tamak Kuasa Kata Penganalisis


 
UMNO PULAK BUKAN PARTI YANG BETUL BETUL BAHLOL MACAM PAS.Umno tahu strategi Pas dan mengelak dari bertembung di sesuatu kawasan melayu yang sama akan merugikan Umno. Memang tujuan para lebai politik untuk menggambarkan ketamakkan Umno kononnya tidak memberi kerusi kepada pas, namun apa yang perlu umno bahagikan kepada pas kerana di negeri kelantan misalnya Umno tidak kan mendapat kerusi yang diperlukan.
Pas buat masa ini strategy mereka ialah memburukkan PH..namun dengan kelemahan menteri pas dan kes saman malu dan fitnah yang berderet...tersenarai bahawa para lebai pas adalah manusia hipokrit yang gala dalam pentadbiran dan bercakap semata mata...kes judi..kes arak..kes kerosakan anak muda boleh dilihat di kelatan.makna kata pas akan gagal.

Nora Mahpar -September 16, 2022 PAS mahu menggambarkan Umno tidak pentingkan kesatuan ummah sebagai strategi halus untuk menjatuh dan memperlekehkan, kata penganalisis.PETALING JAYA: Penganalisis politik berpandangan PAS sengaja mahu menjuarai penyatuan ummah sebagai strategi untuk melemahkan Umno, walaupun sedar kerjasama dua parti Melayu Islam terbesar itu tidak akan berjaya.
Azmi Hassan dari Akademi Nusantara berkata PAS tahu kerjasama dengan Umno tidak akan berjaya selagi parti itu bernaung di bawah Perikatan Nasional bersama Bersatu, parti serpihan Umno.
“PAS mahu gambarkan Umno tidak pentingkan kesatuan ummah sebab itu sehingga hari ini PAS masih mengatakan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan Umno tapi PAS memang dah tahu mereka tak boleh kerjasama dengan Umno apabila PAS berada dalam PN bersama Bersatu.
“Ini strategi PAS secara halus untuk menjatuh dan memperlekehkan Umno,” katanya kepada FMT.
Azmi Hassan.Pada 11 Sept, PAS menamakan Umno sebagai “rakan ta’awun” (kerjasama) selepas parti itu memaklumkan kepada Majlis Tertinggi Perikatan Nasional (PN) bahawa rundingan kedua-dua parti berkenaan tidak menunjukkan kemajuan. Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan, berkata Umno sebagai rakan ta’awun masih dianggap bernaung di bawah gagasan penyatuan ummah terutama membina negara baik dan diredai Tuhan.
Mengulas lanjut, Azmi berkata adalah mustahil untuk Umno menyambut tangan kerjasama PAS, apabila parti pimpinan Ahmad Zahid Hamidi itu dari awal sudah menegaskan tidak akan bekerjasama dengan PAS dalam pilihan raya umum ke-15 (PRU15).
Beliau juga menjangkakan polemik kesatuan ummah antara tiga parti itu -PAS, Umno, Bersatu – akan dijadikan bahan kempen oleh PN yang cuba memainkan sentimen Umno hanya tamakkan kuasa untuk kepentingan diri sendiri.
“PAS mahu gambarkan Umno tidak pentingkan perpaduan ummah, Umno hanya pentingkan diri sendiri dan saya pasti isu ini akan digunakan dalam kempen PRU15 oleh PAS dan Bersatu,” katanya.
Bagaimanapun, beliau berpandangan polemik yang cuba dicetuskan oleh pimpinan PAS itu akan memakan diri kerana akan dijadikan senjata oleh Umno untuk memberi gambaran bahawa PAS suka berselindung di sebalik tabir, walhal tujuan asal – untuk menjatuhkan Umno – bukan lagi rahsia.
“Pemimpin PAS perlu berhati-hati dalam menyatakan mereka mahu bekerjasama dengan Umno dan dalam masa sama bekerjasama dengan Bersatu.
“Lambat-laun tembelang PAS akan pecah juga dan boleh digunakan sebagai senjata oleh Umno untuk memberi gambaran tidak baik kepada PAS yang suka berdolak-dalih dan suka berselindung di sebalik tabir sedangkan tujuan asal semua orang tahu,” katanya.
Selasa lalu, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Eddin Syazlee Shith berkata PAS tidak berani bekerjasama dengan Umno pada PRU15 kerana tidak pernah memaklumkan mahu bekerjasama dengan Umno sepanjang berada dalam PN.
Beliau berkata, berdasarkan tafsirannya, dakwaan kerjasama PAS-Umno setakat hubungan serta persefahaman sesama parti politik.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/agenda-penyatuan-ummah-strategi-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Melayu Benci Pas Kata Penganalisis Politik

Orang Melayu Benci Pas Kata Penganalisis Politik

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 254 hits
Kalau di Terengganu dan Kedah hayat PAS sebagai kerajaan negeri akan berakhir kerana tiada apa apa perkara yang membanggakan dibawa oleh PAS di kedua dua negeri tersebut Umno tidak wajar bekerjasama dengan PAS berikutan parti Islam itu dili...
Pas Bermimpi Raih Sokongan Pengundi Atas Pagar Kata Penganalisis

Pas Bermimpi Raih Sokongan Pengundi Atas Pagar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 131 hits
freemalaysiatoday com September 5 2022 7 45 AMAbdul Hadi Awang ketika berucap dalam Muktamar PAS ke 68 berkata parti itu berjaya menembusi tembok perkauman PETALING JAYA Seorang penganalisis berkata PAS bermimpi jika percaya ia mampu memena...
Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 149 hits
freemalaysiatoday com September 13 2022 10 45 AMEddin Syazlee Shith berkata PAS tidak pernah memaklumkan mahu bekerjasama dengan Umno sepanjang berada dalam Perikatan Nasional PETALING JAYA Seorang pemimpin Bersatu yakin PAS tidak berani be...
Pas Tetap Anggap Umno Sebagai Rakan Ta Awun Kata Takiyuddin

Pas Tetap Anggap Umno Sebagai Rakan Ta Awun Kata Takiyuddin

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 107 hits
PAS tetap anggap Umno sebagai rakan ta awun kata Takiyuddin Dikemas kini 27 minit yang lalu Diterbitkan pada 11 Sep 2022 10
Demi Kuasa Pas Seronok Di Puncak Ingin Terus Menjadi Tongkat Umno

Demi Kuasa Pas Seronok Di Puncak Ingin Terus Menjadi Tongkat Umno

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 160 hits
Sikap pandangan dan kenyataan pimpinan Pas kebelakangan ini tidak lebih dari sekadar menyerlahkan tingkah laku gerombolan yang terlalu takut kehilangan jawatan lantaran seronok di puncak kuasa Ini berikutan kenyataan Timbalan Presiden dan K...
Pas Kata Unofficial Dengan Umno Muhyiddin Kata Ok

Pas Kata Unofficial Dengan Umno Muhyiddin Kata Ok

papar berkaitan - pada 10/9/2022 - jumlah : 126 hits
Pengguna dan Peminat Sacha Inch serta Mereka Yang Lemah Tenaga Batin ada berita baik untuk anda Insentif RM300 dan Income Pasif secara mudah tersedia Boleh hubungi kami wassap 0196655181 PRODUK MUSLIMKELUARAN MUSLIM DAN HALAL SERTA BERKUALI...
Saya Hanya Kata Umno Bayar Pas Kata Rewcastle Brown

Saya Hanya Kata Umno Bayar Pas Kata Rewcastle Brown

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 143 hits
Editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown menyangkal dakwaan bahawa beliau telah mengesahkan Umno membayar RM90 juta kepada PAS pada tahun tahun sebelum pilihan raya umum terdahulu Katanya beliau hanya mengesahkan wujudnya bukti bahawa PA...
Umno Tidak Dijemput Ke Muktamar Pas 2022 Jangan Putar Belit Berlagak Suci Kata Suraya Kepada Pas

Umno Tidak Dijemput Ke Muktamar Pas 2022 Jangan Putar Belit Berlagak Suci Kata Suraya Kepada Pas

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 148 hits
Pas sepatutnya lebih ikhlas dan bercakap benar kepada rakyat soal jemputan kepimpinan Umno ke Muktamar Pas 2022 bukannya putar belit dan berlagak suci berlagak suci atau 8220 play victim 8221 dalam soal ini demikian menurut Datuk Suraya Yaa...
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka