Adun Jengka Desak Mb Pahang Buktikan Dakwaan Berunsur Fitnah Terhadap Pas


KUALA KRAU: Menteri Besar Pahang, , Datuk Sri Wan Rosdy Wan Ismail didesak mengemukakan bukti di atas pembohongan kenyataan beliau yang berunsur tuduhan fitnah terhadap ADUN-ADUN PAS negeri ini.
ADUN Jengka, Ustaz Shahril Azman Abd Halim al-Hafiz bahkan menjawab setiap tuduhan dilemparkan Wan Rosdy yang turut telah melabelkan pimpinan PAS sebagai tikam belakang dan khianat.
Jelas beliau, tuduhan kononnya ADUN-ADUN PAS menggunakan pemberian peruntukan RM20,000 sebulan bagi bantuan projek kecil kepada tujuan lain daripada itu adalah tidak benar sama sekali.
Katanya, tuduhan Wan Rosdy bahawa peruntukan itu digunakan di Melaka dan Johor yang dipercayai merujuk kepada PRN di kedua-dua negeri itu dengan maksud menyeleweng, sama sekali tidak berlaku.
“Peruntukan RM20,000 setiap bulan itu bukan diberikan secara terus kepada YB-YB PAS, tetapi secara claim (tuntutan). YB kena kemukakan resit pembuktian bahawa duit itu diberi dan dibelanjakan kepada siapa.
“Resit itu mesti diserahkan kepada Pegawai Kewangan Negeri baru kerajaan negeri ganti balik RM20,000 yang diberikan itu,” terangnya turut memaklumkan peruntukan itu juga tidak boleh digunakan di DUN lain dalam Pahang.
Tambah beliau, semua tuntutan tersebut berlaku dengan serahan pembuktian yakni resit yang mempunyai butiran pihak penerima dan jumlah diberikan bagi tujuan tersebut.
“Paling menyedihkan lagi dan fitnah terbesar yang dibuat oleh Menteri Besar, Datuk Sri Wan Rosdy, PRN Johor pada 12 Mac 2022, sedangkan bantuan khas kerajaan negeri RM20,000 itu telah diberhentikan bermula Januari 2022. 
“PRN bulan Mac (2022). Pemberhentian dia stop peruntukan pada Januari 2022,” ujar Ustaz Shahril menyangkal dan menyanggah tuduhan tidak logik dikemukakan oleh Wan Rosdy. 
Berhubung dakwaan Wan Rosdy bahawa pada sumbangan diberi turut diletakkan bersama gambar ADUN berkenaan, jelasnya ia kerana ketika itu kedua pihak berada dalam Muafakat Nasional.
“Masa itu kita Muafakat Nasional. Kita bukan buang gambar Menteri Besar itu, kita letak bersebelahan gambar kita dengan gambar Menteri Besar. Kita bukan khianat, bukan buang gambar Menteri Besar.
“Tetapi kerana atas dasar Muafakat Nasional, maka kita letak kebersamaan lagipun DUN kita. DUN kita, kita letak gambar kita bersama dengan Menteri Besar dalam memberikan peruntukan duit-duit rakyat.
“Jadi MN, Muafakat Nasional nakkan kebersamaan pada ketika itu? Tak ada unsur khianat pun di situ. Maknanya MB sudah menganggap kita khianat sedangkan kita Muafakat Nasional pada waktu itu kerja bersama untuk membantu rakyat.
“Inilah Umno Barisan Nasional, masa dia patah kaki nyawa nak habis dulu kita bantu dia, kita hidupkan, kita sanggup bersama dia. Bila dia kuat, dia tikam kita belakang kita pula. Jadi saya harap MB berhati-hati dalam menyatakan kenyataan. 
“Kita pun nak kena rujuk kepada peguam boleh saman ke atau tidak. Sebab kita tengok dalam media sosial ucapan MB itu telah delete, di TikTok dan di page Facebook mereka.
“Semoga penjelasan ini dapat memberikan pencerahan yang sebenar kepada rakyat, pastikan PRN di enam negeri ini, kita tumbangkan Pakatan Harapan dan Barisan Nasional, Umno dan DAP,” serunya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.pahangdaily.net/2023/06/adun-jengka-desak-menteri-besar-pahang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dakwaan Fitnah Pemuda Pas Pahang Mendesak Mb Dan Umno Mohon Maaf

Dakwaan Fitnah Pemuda Pas Pahang Mendesak Mb Dan Umno Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 188 hits
KUANTAN Dewan Pemuda PAS Pahang mengecam tindakan Menteri Besar Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dan UMNO Pahang mengenai tindakan yang didakwa memfitnah parti Islam itu serta wakil rakyat PAS seperti yang tular di media sosial Ketua Peneran...
Polis Pahang Tidak Akan Berkompromi Terhadap Pegawai Terbabit Salah Laku

Polis Pahang Tidak Akan Berkompromi Terhadap Pegawai Terbabit Salah Laku

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 250 hits
KUANTAN Polis Pahang tidak akan berkompromi terhadap kegiatan salah laku atau jenayah yang dilakukan pegawainya dan sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa yang menjalankan siasatan Susulan itu Ketua Polis Pahang Datuk Yahaya Othman berkata...
Mahathir Buktikan Saya Salah Berkait Kenyataan Terhadap Raja

Mahathir Buktikan Saya Salah Berkait Kenyataan Terhadap Raja

papar berkaitan - pada 9/6/2023 - jumlah : 91 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mencabar pihak berkuasa untuk membuktikan kenyataan terbaharu beliau mengenai raja raja Melayu adalah salah Bekas Ahli Parlimen Langkawi itu berkata sekiranya gagal berbua...
Rentasan 1385 Gempar Ini Amaran Umno Kelantan Terhadap Pas

Rentasan 1385 Gempar Ini Amaran Umno Kelantan Terhadap Pas

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 98 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1385 1 UMNO AKAN JADI HUBBUL WATTAN YANG SEDERHANA 2 ANTARA PERKAUMAN DAN BALAS DENDAM 3 BUKU BERTEMU RUAS SIAPA MENJILAT SIAPA YANG AKAN KENA NGAP
Penjelasan Hadi Buktikan Pemimpin Pas Lain Tak Tahu Apa Apa

Penjelasan Hadi Buktikan Pemimpin Pas Lain Tak Tahu Apa Apa

papar berkaitan - pada 2/6/2023 - jumlah : 102 hits
MalaysiakiniPenjelasan Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkaitan tawaran untuk menyertai kerajaan menunjukkan pemimpin PAS lain tidak tahu apa apa kata ahli politik veteran DAP Lim Kit Siang Saya mengucapkan tahniah kepada presiden PAS Hadi k...
Sanusi Nafi Dakwaan Nak Jadi Timbalan Presiden Pas

Sanusi Nafi Dakwaan Nak Jadi Timbalan Presiden Pas

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 79 hits
Predeep NambiarALOR SETAR Menteri Besar Kedah Sanusi Nor menyangkal dakwaan seorang ahli akademik bahawa beliau sedang menyasarkan jawatan timbalan presiden PAS Sanusi berkata pandangan ahli akademik Azizuddin Sani mengenai perkara itu jauh...
Khairuddin Says Pas Has No Right To Expel Muslims From The Islamic Community

Khairuddin Says Pas Has No Right To Expel Muslims From The Islamic Community

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 149 hits
Is that the characteristic of a true Islamic fighter who sweetens their tongue with remembrance of God but indulges in slander at other times FORMER PAS member Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali today told PAS that it does not have the ri...
Annuar Musa Tiada Nilai Tambah Kepada Pas

Annuar Musa Tiada Nilai Tambah Kepada Pas

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 98 hits
Bekas pemimpin UMNO yang tidak perlu diperkenalkan lagi Annuar Musa akhirnya memilih Pas sebagai wadah baru bagi meneruskan perjuangannya Sesuai dengan kemasukannya menjelang PRN enam negeri tidak lama lagi beliau juga dilaporkan bersedia u...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10