Adik Beradik Wawawien Seru Suri Rumah Jana Duit Dengan Gebu Glow




Dua beradik berasal dari Kedah ini berkongsi minat dan kepayahan sama dalam hidup. Namun benar setiap kesukaran dan pergelutan itu mematangkan diri.


Kisah Maizatulnazwa Mohd Zulkifli (Wawa), 34, dan adiknya, Nurul Nazwin Mohd Zulkifli (Awien), 29, sendiri tidak terkecuali sebelum mereka mencipta jaya sebagai usahawan syarikat Wawawien (gabungan nama mereka). Kedua duanya memulakan kerjaya sebagai pramugari dan sudah terbiasa mendapat gaji bulanan untuk survival hidup. 

Namun kemuncaknya apabila Wawa berhenti kerjaya di awan biru pada 2014 dan diikuti Awien setahun selepas itu (2015).
"Masa berhenti kerja itu saya akui sangat bergelut. Maklumlah biasa ada duit dalam tangan. Dengan nak besarkan anak lagi. Suami ketika itu masih ada punca pendapatan. 
"Saya kembali menjadi suri rumah, rutin jaga anak dan uruskan rumah tangga. Masa itu rasa dunia macam nak terbalik sebab semua nak pakai duit.
"Paling kemuncak masa nak hantar anak ke nurseri. Yuran dan segala perbelanjaan meningkat. Dengan kos hidup lagi. Tahun sama (2015) saya berjinak jinak dengan dunia berniaga dari rumah termasuk menjual tudung," kata Awien yang memiliki tiga anak.


Ketika itu, Awien dan Wawa memulakan perniagaan menjual 200 helai tudung dari rumah bermodalkan duit simpanan sekitar RM2,000 hingga tercetus Wawawien Collection.
"Seterusnya pada September tahun 2020, kami mencabar diri meneroka pasaran kecantikan pula menerusi Wawawien Beaute. Daripada situ lahirkah rangkaian produk tunggal berasaskan vitamin C dipanggil Gebu Glow.


Botol produk Gebu Glow edisi standard dalam bentuk serbuk


"Syarikat kami daripada status 'enterprise' kini sudah bertukar Sdn Bhd. Kami menggunakan pendekatan modul 'business to business'. Kami sediakan platform latihan dan pembangunan kerjaya untuk agen.  Hingga kini kami ada lebih 2500 agen di seluruh negeri. Nak mula jadi agen hanya bermodal RM299 saja dan keuntungan boleh cecah 40 peratus.


"Niat kami nak bantu mereka yang hidup susah termasuk golongan suri rumah atau bekerjaya menjana pendapatan. Kami pernah susah, jadi kami mahu sama sama senang dengan lain buat duit dari rumah. Kami sasar 20 juta jualan tahun ini dan 1000 usahawan berjaya," katanya.


Adat berniaga, mereka turut pernah rasa lemah semangat sekitar 2017.
"Masa itu saya dan kakak rasa tuah kami tak ada dalam perniagaan. Baik lagi kerja makan gaji. Hujung bulan tunggu masuk gaji. Tapi kami tidak mengalah," katanya.


Kata Awien minat dan obses dia dan kakaknya terhadap dunia kecantikan antara mendorong kelahiran produk berasaskan vitamin C itu.
"Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Kami sendiri jenis suka makan suplemen untuk jaga kecantikan dan kesihatan diri. 
"Saya dan kakak sendiri berkahwin di usia muda. Saya kahwin di usia 21 tahun. Cuma selalu orang akan skeptikal yang vitamin C menambah selera makan. Hakikatnya tak.
"Cuma kami ini spesis tak suka makan ubat dalam bentuk tablet. Sebab itu ia dikeluarkan dalam bentuk serbuk. Ia juga meningkatkan imunisasi badan dan mencantikkan kulit sihat. Ia jauh sekali untuk memutihkan kulit. Ibu mengandung dan budak dari umur tujuh tahun pun selamat nak guna," katanya.



 
Merancakkan jenama, mereka memilih Fasha Sandha sebagai duta pertama produk itu. Wawa berkata pemilihan Fasha seiring pengaruh, populariti dan statusnya sebagai ibu yang masih menjaga kecantikan dan memenuhi tanggungjawabnya sebagai isteri serta ibu.


Pemilik jenama Wawawien Beaute, Wawa (kanan) dan Awien di majlis pelancaran Fasha Sandha sebagai duta produk Gebu Glow di ibu kota hari ini (petang tadi)



"Ikutkan kami lebih selesa guna terma pengguna setia berbanding duta. Dia (Fasha) bermula daripada mencuba produk itu secara ulasan di Instagram. 
"Dia sendiri menggunakan produk itu secara konsisten dan memuji semangat kami untuk bantu golongan suri rumah dan ibu. Dia sendiri bergelar ibu dan tahu bagaimana kesusahan golongan ibu di era pandemik COVID-19. Dia menyokong visi dan misi kami.


Set edisi terhad Fasha Box Gebu Glow


"Istimewa serentak dengan pengumumannya sebagai duta pada 17 Januari, dihadirkan set edisi terhad Fasha Box Gebu Glow menggabungkan perisa kegemarannya blackcurrant dan strawberi dalam satu sachet. Hanya 25000 kotak saja dikeluarkan. Satu kotak ada 10 sachet dengan harga RM29.90 dan boleh beli menerusi agen sah di tanda pagar #GGboss," katanya.


Serentak mengalu alukan kehadiran ibu kepada tiga cahaya mata itu sebagai duta Gebu Glow, sejak 13 Januari lalu juga sudah mula dinaikkan 50 billboard wajahnya di sepanjang lebuh raya di seluruh Malaysia.



Usaha gigih dan konsisten mereka membuat sesi 'live' di media sosial antara yang pantas mempengaruhi pengikut menjadi agen.

Jenama ini beribupejabat di Setia Alam. Butiran lanjut di Instagram : @wawawienbeaute atau hubungi  +60 16 241 0884.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2022/01/adik-beradik-wawawien-seru-suri-rumah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Inspirasi Berhenti Pramugari Adik Beradik Wawawien Ini Bangkit Dari Struggle

Kisah Inspirasi Berhenti Pramugari Adik Beradik Wawawien Ini Bangkit Dari Struggle

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 231 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraDua beradik berasal dari Kedah ini berkongsi minat dan kepayahan sama dalam hidup Namun benar setiap kesukaran dan pergelutan itu mematangkan diri Kisah Maizatulnazwa Mohd Zulkifli 34 dan adiknya Nurul Naz...
Kisah Hidup Adik Beradik Wawawien Ada Apa Dengan Fasha Sandha

Kisah Hidup Adik Beradik Wawawien Ada Apa Dengan Fasha Sandha

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 221 hits
Dua beradik berasal dari Kedah ini berkongsi minat dan kepayahan sama dalam hidup Namun benar setiap kesukaran dan pergelutan itu mematangkan diri Kisah Maizatulnazwa Mohd Zulkifli 34 dan adiknya Nurul Nazwin Mohd Zulkifli 29 sendiri tidak ...
Angkara Mastura Suri Rumah Rugi Rm87 000 Termasuk Duit Tabung Haji

Angkara Mastura Suri Rumah Rugi Rm87 000 Termasuk Duit Tabung Haji

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 168 hits
Suri rumah itu percaya kononnya bagi menangguhkan waran tangkap dan mengelak akaun dibekukan dia diminta membuka akaun baharu selain turut diminta menyerahkan maklumat mengenai akaun berkenaan serta Tabung Haji miliknya SIBU Seorang suri ru...
Adik Irwansyah Palsukan Tanda Tangan Dan Dokumen Rumah Sang Kakak Terancam Disita

Adik Irwansyah Palsukan Tanda Tangan Dan Dokumen Rumah Sang Kakak Terancam Disita

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 271 hits
Irwansyah baru tahu kalau adiknya diam diam menjadikan rumahnya sebagai jaminan pinjaman ke bank setelah mendapat surat tagihan cicilan
Adik Palsukan Tandatangan Pelakon Irwansyah Buat Pinjaman Bank Hingga Rumah Dan Kereta Disita

Adik Palsukan Tandatangan Pelakon Irwansyah Buat Pinjaman Bank Hingga Rumah Dan Kereta Disita

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 193 hits
Adik Palsukan Tandatangan Pelakon Irwansyah Buat Pinjaman Bank Hingga Rumah Dan Kereta Disita ADIK kepada pelakon popular Indonesia Irwansyah iaitu Hafiz Fatur kini menjadi buruan polis kerana disyaki melakukan jenayah penyelewengan duit Me...
Irwansyah Tarik Balik Laporan Polis Terhadap Adik Walaupun Dianiayai Hingga Rumah Kereta Disita

Irwansyah Tarik Balik Laporan Polis Terhadap Adik Walaupun Dianiayai Hingga Rumah Kereta Disita

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 245 hits
PBaru baru ini tular tentang rumah dan kereta milik penyanyi Indonesia Irwansyah yang disita pihak bank gara gara dianiayai adik kandungnya Adiknya Hafiz Fatur telah memalsukan tandatangan Irwansyah untuk membuat pinjaman bank sebanyak 2 bi...
Cosmoderm Baharu Glow C Set Dengan Empat Langkah Menjadikan Kulit Wajah Lebih Cerah Anjal Dan Gebu

Cosmoderm Baharu Glow C Set Dengan Empat Langkah Menjadikan Kulit Wajah Lebih Cerah Anjal Dan Gebu

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 241 hits
Assalamualaikum Dan Selamat Malam Hai Pembaca Semua Cosmoderm baru melancarkan produk terbaharu iaitu rangkaian Vitamin C iaitu Glow C Set Teruja untuk mencubanya Banyak yang menarik This is a content summary only Visit my website for full ...
4 Langkah Mudah Untuk Kulit Lebih Cerah Anjal Dan Gebu Dengan Cosmoderm Glow C

4 Langkah Mudah Untuk Kulit Lebih Cerah Anjal Dan Gebu Dengan Cosmoderm Glow C

papar berkaitan - pada 9/1/2022 - jumlah : 284 hits
COSMODERM GLOW C BRIGHT BOUNCY SKIN Assalamualaikum semua Terima kasih pada yang masih sudi datang singgah ke blog aku Kali ni aku nak share dengan hangpa produk terbaru Cosmoderm Glow C Bright Bouncy Skin Macam sebelum ni aku ada share den...
Bahulu Pandan Gebu Gebas Versi Wangi Satu Rumah Anak Makan Satu Nak Lagi

Bahulu Pandan Gebu Gebas Versi Wangi Satu Rumah Anak Makan Satu Nak Lagi

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 251 hits
Siapa suka bahulu Nak cuba bahulu yang gebu gebas dan lembut tak Jom cuba Yang ni versi wangi harum satu rumah kalau tengah bakar tu Resepi yang dikongsikan oleh Azlina Ina Fans ini patut mama cuba Bagilah kelainan sikit untuk anak anak Jik...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega