Adakah Dalam Diam Mca Memang Sokong Ideologi Komunis


MCA cuba cari talian hayat kerana sudah tak disokong kaum Cina
BANGI – MCA sepatutnya menegur pemilik restoran yang menampal kertas hiasan dinding karikatur pemimpin komunis, Mao Zedong tetapi sebaliknya dilakukan parti itu apabila pihak polis pula yang dipersalahkan kerana kononnya bertindak keras.

“Adakah MCA sebenarnya dalam diam memang menyokong ideologi komunis?,” soal Presiden gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya.

Beliau menegaskan, kenyataan Naib Presiden MCA, Tan Teik Cheng yang seolah-olah membela tindakan pemilik restoran berbangsa Cina itu sekali lagi menampakkan bahawa parti berkenaan tidak sensitif dengan masyarakat terutama para perajurit yang telah berkorban nyawa mempertahankan kedaulatan negara ini.

“Ini menampakkan wajah sebenar MCA dan apa yang mereka perjuangkan. Apakah mempromosikan pejuang-pejuang komunis itu dianggap biasa-biasa?

“Atau apakah ini satu usaha normalisasi atau lebih parah lagi satu usaha untuk membangkitkan kembali semangat yang sudah lama hilang?

“Kalaulah benar ianya sekadar hiasan, maka apakah tidak ada lagi gambar lain untuk dijadikan hiasan?,” kata Aminuddin dalam kenyataan, hari ini.

Beliau menegaskan, MCA bukannya tidak mengetahui mengenai sensitiviti perkara ini kerana ia telah disuarakan banyak kali.

Tegasnya, ini bukan isu sentimen perkauman, tetapi ini isu keselamatan negara kerana semua rakyat maklum bahawa wujudnya gerakan untuk mengembalikan ideologi komunis ke dalam masyarakat dengan penuh licik dan bersistematik.

“Adakah mereka lupa peristiwa pembawaan pulang abu mayat Chin Peng dan perkumpulan besar-besaran mengenang perjuangan komunis di Kajang dua tahun lalu yang dihadiri sendiri oleh wakil-wakil rakyat?

“Bagaimana nanti kalau ada perarakan mereka yang memakai baju dan sepanduk pejuang-pejuang komunis? Adakah kita perlu biarkan?

“Apakah MCA ingin menggunakan alasan ‘menghormati hubungan dengan negara China’ lagi?,” soalnya.

Menyelami tindakan MCA ini, Aminuddin berkata, parti itu sebenarnya sedang cuba untuk mencari talian hayat kerana mereka sudah tidak mendapat sokongan kaum Cina.

Katanya, mereka akan mencuba segala upaya untuk menarik sokongan kaum Cina walaupun ia terpaksa melanggar adab-adab keharmonian kaum dan lunas undang-undang apatah lagi prinsip serta ideologi perjuangan mereka.

“Eloklah keberadaan MCA dalam BN dinilai kembali kerana mereka sudah tidak relevan dan tidak mungkin BN boleh mengharapkan apa-apa undi dari kaum Cina melalui MCA lagi kerana apa bezanya sangat mereka dengan DAP.

“Sudah tidak terkira siri-siri isu kebiadapan MCA yang timbul, dalam tempoh hanya kurang setahun. Apakah itu masih tidak cukup untuk menjadikannya satu agenda dalam persidangan mana-mana parti Melayu terutamanya UMNO? Dengan pelbagai kebiadapan dan kejanggalan itu pun MCA masih dirai dengan pelbagai jawatan, lantikan, penghargaan dan sebagainya.

“Malah, Tan Teik Cheng yang biadap ini juga diberikan jawatan menerajui sebuah GLC, iaitu Pelabuhan Pulau Pinang sejak Perikatan Nasional memerintah,” katanya. - ismaweb.net

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2021/01/adakah-dalam-diam-mca-memang-sokong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Cina Mca Dap Pkr Bela Komunis Satu Tindakan Dahsyat

Pemimpin Cina Mca Dap Pkr Bela Komunis Satu Tindakan Dahsyat

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 300 hits
Sebagai pemimpin bawa aspirasi negara mereka wajib betulkan keadaanBANGI Penggunaan karikatur dan gambar yang didakwa mirip pemimpin Parti Komunis China seperti dilaporkan media baru baru ini menjadi testimoni kepada kegagalan agenda negara...
Di Mana Parti Melayu Bila Mca Celupar Dalam Isu Komunis

Di Mana Parti Melayu Bila Mca Celupar Dalam Isu Komunis

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 373 hits
Jangan garang sesama Melayu saja MCA sudah tahap cacing naik ke mataBANGI Belum reda isu pemilik restoran yang didakwa mempunyai hiasan bertemakan komunis di premis perniagaannya kini Timbalan Menteri Perpaduan pula bersuara dalam isu terse...
Pihak Sokong Komunis Ada Potensi Jadi Tali Barut Negara

Pihak Sokong Komunis Ada Potensi Jadi Tali Barut Negara

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 240 hits
Pejuang dulu bergadai nyawa jangan sampai ideologi komunis dihidupkan semulaBANGI Pihak yang mempromosikan pemimpin mahupun elemen komunisme selayaknya ditarik kerakyatan kerana mereka boleh diibaratkan sebagai sampah dan pengkhianat negara...
Benda Ni Kalau Dap Buat Sahih Kena Hentam Tapi Kalau Mca Bela Diam Bisu

Benda Ni Kalau Dap Buat Sahih Kena Hentam Tapi Kalau Mca Bela Diam Bisu

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 245 hits
LAGI RESTORAN DEKORASI KOMUNIS DIKESAN BELAJAR BERSYUKUR DI TANAH AIR SENDIRI JANGAN MAINKAN ISU PERKAUMAN MENGAPA PIHAK BERKUASA TEMPATAN TERLEPAS PANDANG Sebuah lagi restoran dikesan menjadikan imej imej semasa Revolusi Kebudayaan China t...
Mca Pertahan Karikatur Komunis Umno Pas Pakat Senyap

Mca Pertahan Karikatur Komunis Umno Pas Pakat Senyap

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 198 hits
Nasib yang pertahan Komunis ni MCA Kalau DAP hat pertahan Mau bergegar gunung jerai tu depa menjerit Tapi itulah hakikatnya bila ada pakar sejarah mendakwa MCA sebenarnya parti yang mempunyai susur galur dan sejarah dengan Komunis iaitu par...
Cara Mudah Cuci Kereta Tanpa Sabun Memang Cepat Dan Jimat

Cara Mudah Cuci Kereta Tanpa Sabun Memang Cepat Dan Jimat

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 542 hits
Salam dears Seriously Mama rasa teruja sangat nak cerita kat korang ni pasal cara mudah Mama berjaya cuci kereta tanpa sabun pun dah berkilat shine shine uollss Dah laa cepat ja siap plak tu memang senang lah Sejujurnya sebelum ni Mama tak ...
Dekat Situ Memang Orang Bawak Laju Pakcik Susun Kon Kena Langgar Tangan Sampai Nampak Isi Dalam

Dekat Situ Memang Orang Bawak Laju Pakcik Susun Kon Kena Langgar Tangan Sampai Nampak Isi Dalam

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 487 hits
Seorang pekerja lelaki dipercayai telah dilanggar ketika sedang menyusun kon jalan Menerusi gambar tersebut jelas menunjukkan mangsa sedang menahan kesakitan berikutan kemalangan yang dialaminya Kejadian tersebut berlaku di lebuh raya Pasir...
Gulai Ikan Talang Kering Tumis Darat Memang Popular Dengan Kelazatannya

Gulai Ikan Talang Kering Tumis Darat Memang Popular Dengan Kelazatannya

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 491 hits
Ni dia gulai ikan talang kering tumis darat menu popular di negeri negeri belah utara Boleh makan dengan nasi lemak juga apatah lagi dengan nasi biasa memang bertambah makan Resipi best ini dikongsikan oleh June Ahmad yang aktif membuat pos...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Apakah Sebaik Baiknya Manusia

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally