Abbott Melancarkan Glucerna Baru Nutrisi Khusus Buat Penghidap Diabetes


Abbott Melancarkan Glucerna Baru, Nutrisi Khusus buat Penghidap Diabetes | Tinjauan menunjukkan penghidap diabetes mengalami Kelesuan Diabetes dan ingin lebih pemberdayaan dalam diet mereka. Formulasi Glucerna® baru dengan sistem karbohidrat pelepasan lambat yang dipertingkatkan membantu penghidap diabetes menguasai paras glukosa darah dan meningkatkan kualiti hidup
Abbott Melancarkan Glucerna Baru, Nutrisi Khusus buat Penghidap Diabetes


Diabetes menjejaskan 3.9 juta dewasa di Malaysia, satu daripada kadar insidens tertinggi di Asia, menurut Kementerian Kesihatan. Menyedari kejadian epidemik diabetes yang makin parah di Malaysia, Abbott memperkenalkan Glucerna baru – diformulasi untuk penghidap diabetes dan terbukti secara klinikal dapat mengawal paras glukosa dalam darah pada sasarannya dalam masa hanya 4 minggu.
Trend penyakit ini bukan sahaja meningkat, tetapi mereka yang didiagnos menghadapi kesukaran dalam menguruskan dan mengawal paras glukosa dalam darah. Dalam satu tinjauan yang dilakukan oleh Abbott yang bertujuan mendalami cabaran yang dihadapi pesakit diabetes dan mencari penyelesaian untuk memperkasakan pesakit, 96% daripada 158 responden didapati mengalami Kelesuan Diabetes – keadaan di mana mereka berasa lesu dari segi emosi atau fizikal disebabkan perasaan kecewa dan tidak berupaya akibat beban pengurusan diabetes yang dihidapi, dan mahu lebih berdaya dalam diet mereka.


 “Kawalan glukosa yang kurang baik adalah masalah utama di kalangan pesakit diabetes di Malaysia, kerana ramai daripada mereka kurang pengetahuan tentang tabiat pemakanan dan perubahan kecil dalam pelan pemakanan yang boleh memberi impak negatif terhadap pengurusan diabetes,” kata profesor madya Dr Norlaila Mustafa, doktor perunding & pakar endokrinologi, dan ketua jabatan, Hospital Canselor Tuanku Muhriz Universiti Kebangsaan Malaysia. “Justeru, memastikan paras glukosa dalam darah berada pada sasarannya boleh mengekang atau melambatkan komplikasi seperti buta, penyakit buah pinggang dan penyakit jantung.”
Kelesuan Diabetes di kalangan penghidap diabetes didapati menyumbang kepada kadar kepatuhan yang rendah, penjagaan kesihatan diri yang berkurangan dan kawalan paras glukosa yang lemah. Lebih daripada tiga suku responden menyatakan bahawa mengekalkan berat badan sihat dan mengikuti diet sihat adalah dua punca tekanan yang utama. Dua aspek teratas dari segi pengurusan diet yang menyebabkan tekanan adalah mengikuti diet yang sesuai untuk penghidap diabetes (72%) dan perlu mengira kalori atau karbohidrat setiap hari (73%).

"Tekanan boleh mempengaruhi kawalan diabetes, oleh itu menguruskan keadaan emosi dan psikologi sama pentingnya dengan menguruskan bacaan glukosa,” kata profesor Dr Winnie Chee dari jabatan pemakanan & dietetik, Universiti Perubatan Antarabangsa (International Medical University). “Penghidap diabetes sering dibebani oleh banyak aspek penjagaan kesihatan diri, terutamanya pilihan pemakanan. Mengetahui makanan ‘betul’ untuk dimakan yang tidak akan menaikkan paras gula dalam darah adalah cabaran yang sukar bagi kebanyakan individu. Pengawalan pemakanan memainkan peranan penting dalam pengurusan diabetes dan melambatkan komplikasi, oleh itu pasukan kesihatan pelbagai disiplin yang merangkumi pakar pemakanan dapat membantu penghidap diabetes belajar bagaimana makan dengan baik sambil mengurangkan tekanan dan menguruskan diabetes dengan lebih baik.” 


PILIHAN DIET YANG MUDAH BOLEH MEMPERKASAKAN PESAKIT 
Tinjauan menunjukkan bahawa responden mahu meningkatkan keupayaan menguruskan pemakanan mereka, melalui penyelesaian yang mengurangkan tekanan akibat mengikuti diet khusus bagi penghidap diabetes. Dua penyelesaian yang dirasakan paling membantu adalah hidangan mesra-diabetes yang mudah didapati dan mampu dibeli (88%) dan makanan tambahan spesifik kepada diabetes untuk menggantikan hidangan atau snek (91%).


“Formula khusus bagi penghidap diabetes adalah penyelesaian yang ringkas dan mudah yang mampu membantu penghidap diabetes mengubah gaya hidup mereka,” kata Dr Nina Mazera Mohd Said, pengarah perubatan untuk perniagaan pemakanan, Abbott di Malaysia. “Selama lebih 30 tahun, Abbott telah mengkaji dan membangunkan formula bernutrisi khusus untuk penghidap diabetes. Glucerna® dengan formulasi baru memudahkan penghidap diabetes mengawal pengurusan paras glukosa mereka dalam masa secepat empat minggu.” 
Glucerna® baru dengan formulasi diperbaiki sesuai untuk individu dengan pra-diabetes, diabetes dan diabetes sewaktu hamil. Ini adalah satu-satunya formula khusus diabetes di Malaysia dengan perisa gandum. Glucerna® yang baru menawarkan Sistem Karbohidrat Rendah Glisemik yang baru dan diperbaiki dan 4 kali lebih banyak nutrien myo-inositol untuk membantu menguruskan paras gula dalam darah; dwiserat dan campuran lipid unik untuk membantu mengekalkan sistem pencernaan yang sihat; dan penambahan kandungan vitamin D, kalsium, zink dan zat besi untuk membantu memenuhi keperluan pemakanan penghidap diabetes.
Glucerna® 850g yang baru dijual pada harga runcit disarankan sebanyak RM115.90 di rangkaian farmasi, pasar raya dan dewan perubatan yang terkemuka. 
Untuk maklumat lanjut mengenai Glucerna®, layari https://abbottnutrition.com.my/products/glucerna. atau hubungi menerusi http://abbott.com.my/ atau di https://www.facebook.com/AbbottMommyScoop.


Mengenai Tinjauan 
Untuk mengetahui bagaimana penghidap diabetes di Malaysia menguruskan penyakit mereka, termasuk cara membuat keputusan harian berkaitan makanan dan nutrisi, Abbott menjalankan satu tinjauan bagi mengenal pasti cabaran terbesar bagi mereka yang menghidap diabetes, dengan tumpuan terhadap memahami sudut yang paling memerlukan sokongan. Berdasarkan tinjauan ke atas 158 peserta dengan diabetes yang terdiri daripada berbilang jantina dan keturunan, tinjauan itu telah dilakukan secara dalam talian pada bulan Oktober 2020.


Mengenai Abbott: 
Abbott adalah pemimpin penjagaan kesihatan global yang membantu orang ramai untuk hidup lebih sempurna pada semua peringkat kehidupan. Portfolio teknologi pengubah hidup kami merangkumi spektrum penjagaan kesihatan, dengan perniagaan dan produk terkemuka dalam diagnostik, peranti perubatan, pemakanan dan ubat generik berjenama. Seramai 107,000 rakan sekerja kami melayani pelanggan di lebih daripada 160 negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2020/11/abbott-melancarkan-glucerna-baru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proton Melancarkan Laman Khusus Untuk Menjual Kereta Terpakai Yang Diperakui

Proton Melancarkan Laman Khusus Untuk Menjual Kereta Terpakai Yang Diperakui

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 267 hits
Proton hari ini telah melancarkan sebuah laman web baru bagi memudahkan pengguna menjual dan membeli kenderaan Proton terpakai Dengan langkah ini Proton dilihat lebih mengawal penstabilan dan peningkatan harga kenderaan Proton terpakai di p...
Lebih 90 000 Dibantu Dapat Kerja Bantuan Rm 600 Untuk Graduan Baru

Lebih 90 000 Dibantu Dapat Kerja Bantuan Rm 600 Untuk Graduan Baru

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 211 hits
Lebih 90 000 Dibantu Dapat Kerja Bantuan RM 600 Untuk Graduan BaruSeramai 95 161 individu di seluruh negara dibantu mendapat pekerjaan sejak kerajaan melaksanakan Portal Perkhidmatan Pekerjaan Nasional Timbalan Menteri Sumber Manusia Awang ...
Bantuan Prihatin Rakyat Akan Dibuka Untuk Pendaftaran Baru Pada 20 Januari 2021

Bantuan Prihatin Rakyat Akan Dibuka Untuk Pendaftaran Baru Pada 20 Januari 2021

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 626 hits
BANTUAN PRIHATIN RAKYAT AKAN DIBUKA UNTUK PENDAFTARAN BARU PADA 20 JANUARI 2021 KUALA LUMPUR Bantuan Prihatin Rakyat akan dibuka untuk pendaftaran baru pada akhir Januari tahun depan Pengarah Pejabat Belanjawan Negara Kementerian Kewangan J...
Pendaftaran Baru Bantuan Prihatin Rakyat

Pendaftaran Baru Bantuan Prihatin Rakyat

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 505 hits
Pendaftaran baru Bantuan Prihatin Rakyat akan dibuka sebelum hujung Januari 2021 kata Pengarah Belanjawan Negara Johan Mahmood Merican Ini bagi memberi peluang kepada mereka yang layak tetapi belum mendaftar untuk memohon BPR katanya pada s...
Kena Beli Barang Baru Lepas Remote

Kena Beli Barang Baru Lepas Remote

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 208 hits
Hi korang Ini la masalah bila WFH nak plak ada mak yang uzur kat rumah Mak SA memang tak pandai guna hp tak pandai sangat bab bab media sosial dunia dia hanya radio dan tv tv tu la hiburannya sejak dh pandai tukar tukar channel ni remote me...
Baru Hari Pertama Masuk Kerja Doktor Gigi Ini Dah Kena Buang

Baru Hari Pertama Masuk Kerja Doktor Gigi Ini Dah Kena Buang

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 595 hits
Seorang pemilik akaun Twitter dyradyre yang merupakan seorang doktor gigi telah berkongsi kisah suka dukanya yang berlaku hanya dalam satu hari saja Menurut gadis ini dia secara tidak sengaja telah terlewat untuk masuk bekerja di sebuah kli...
Instalasi Kabel Dibiarkan Semrawut Di Kebayoran Baru

Instalasi Kabel Dibiarkan Semrawut Di Kebayoran Baru

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 159 hits
Instalasi Kabel Dibiarkan Semrawut di Kebayoran Baru Kurangnya penataan menjadi penyebab instalasi kabel di Ibu Kota kian semrawut sehingga mengganggu kenyamanan serta keselamatan pengguna jalan
Trafik Blog September 2020 Pageviews 150k Dashboard Blogger Berwajah Baru Menguji

Trafik Blog September 2020 Pageviews 150k Dashboard Blogger Berwajah Baru Menguji

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 197 hits
Trafik blog September 2020 pageviews 150K dashboard blogger berwajah baru menguji Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua First of all saya nak minta maaf pada yang sentiasa singgah blog saya yang comel seperti tuannya tapi saya tak sel...
48 Penduduk Kampung Changkat Baru Matang Dipindahkan Selepas Rumah Dinaiki Air

48 Penduduk Kampung Changkat Baru Matang Dipindahkan Selepas Rumah Dinaiki Air

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 359 hits
KEADAAN banjir kilat di Matang Taiping yang menyebabkan 48 penduduk dipindahkan semalam GAMBAR JBPMTAIPING Seramai 48 penduduk daripada 10 keluarga di Batu 7 Kampung Changkat Baru Matang dekat sini terpaksa dipindahkan selepas penempatan me...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu

Filem Memoir Seorang Guru

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa