Abang Strawberry Cameron Highland 2023


 

Gembira akhirnya telah tiba ke tempat viral Cameron Highland yang di war-warkan oleh rakan sekerja. Maka persinggahan pertama kami sudah semestinya ke ABANG STRAWBERRY CAMERON HIGHLAND.
Perkara pertama yang saya ingin ingatkan ialah Abang Strawberry Cameron Highland ini merupakan makanan viral maka anda haru sbersiap sedia dengan mental kesesakan yang melampau apabila anda masuk ke lorong kecil Abang Strawberry Cameron Highland.
Saya terpaksa parking jauh sedikit dan menapak sejauh 200 meter ke sana. Disebabkan nak tahu sangat sedap ker Nasi Lemak Strawberry Abang Strawberry Cameron Highland yang merupakan ikon mereka, saya menapak juga.





Bagaimana nak ke Abang Strawberry Cameron HighlandBagi mereka yang datang menggunakan laluan dari Tapah, anda hanya perlu mencari papan tanda menuju ke Kampung Taman Sedia yang terletak disebelah kanan jalan manakala jika datang dari arah Simpang Pulai, anda perlu menggunakan melepasi pekan Brinchang dan kira-kira 3 kilometer, anda akan menemui pintu gerbang yang besar di sebelah kiri jalan.



Sebaik melepasi pintu gerbang itu, anda hanya perlu memandu terus dan akan menemui kedai Abang Strawberry yang terletak paling hujung di sepanjang jalan yang turut dipenuhi beberapa kedai yang turut menjalankan perniagaan yang hampir sama.


Apa Kami Makan di Abang Strawberry Cameron HighlandKami 4 anak beranak oder Nasi Lemak Abang Strawberry dan Chicken Chop. Saya dan isteri  makan Nasi Lemak Abang Strawberry manakala anak Gen Z kami makan Chicken Chop.




Semua makanan didatangkan dengan kotak yang diisi tempahan makan yang kami oder. Cara tempahan pula agak maju iiatu sebaik sahaja anda masuk ke keda tersebut anda akan dapat pager serta barcode yang dilekatkan di pager makanan tersebut.
Anda kena scan barcode tersebut dan membuat tempahan melalui website yang disediakan. Sebaik sahaja siap membuat tempahan, anda akan diberikan harga tempahan anda dan anda bayar dahulu ke kaunter pembayaran.
Makanan anda kena ambil sendiri dimana pager makanan tersebut akan berbunyi, tandanya makanan anda sudah siap dan pergi ambil sahaja di kaunter tersebut.
Berbalik makanan viral ialah  jika tidak mencuba nasi lemak Abang Strawberry yang menyelerakan. Nasi lemak itu didatangkan dengan dua jenis sambal iaitu sambal cili biasa dan satu lagi sambal yang diperbuat dari strawberi.
Sambal Cili Biasa dia amat pedas yek, kalau tak makan pedas. Anda ambil sahaja sambal strawberry.


Ini bentuk Nasi Lemak Strawberry
Ini bentuk Chicken Chop 
Apa yang kami boleh katakan ialah mengikut pandangan peribadi kami ialah ianya sedap tetapi kami pernah makan lagi sedap. Kelainannya ialah sambal yang disediakan ialah sambal strawberry serta warna nasi lemak warna merah..
Chicken Chop saya tak mahu review sebab saya tak makan tetapi anak saya cakap sedap. 


KESIMPULAN ABANG STRAWBERRY  CAMERON HIGHLAND 2023Saya berumur 40an dan old school maka apabila anda makan di kedai makan, anda menjangkakan makan di pinggan bukan makan di kotak. Itu yang saya rasa tak berapa puas hati. 
Lagi satu dengan minuman dan makanan yang kami makan berempat dengan harga keseluruhan RM102 dan harga nasi lemak RM18++. Rasanya kami wajar diberikan layanan yang lagi baik bukannya makan dalam kotak dan kena ambil sendiri plak.. Ini pendapat peribadi saya.
Menunggu makanan pun agak lambat, Ini saya faham sebab ramai orang. It OK.
Cuma saya tak kesempatan petik strawberry di Abang Strawberry.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://haniftravel.blogspot.com/2023/03/abang-strawberry-cameron-highland-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Casa De La Rosa Hotel Cameron Highland 2023

Casa De La Rosa Hotel Cameron Highland 2023

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 113 hits
Sebenarnya sangat lah banyak hotel apartment chalet homestay yang disediakan di Cameron Highland Tapi kami 4 anak beranak sahaja lalu kami memilih hotel Sebab utama pemilihan saya ianya terletak di tengah tengah Brinchang da Tanah Rata Pera...
Budget 2023 Part 2

Budget 2023 Part 2

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 160 hits
This is from Bernama My comments in blue Budget 2023 is themed Developing Malaysia Madani which involves an allocation of RM388 1 billion with RM289 1 billion for operating expenditure RM99 billion for development expenditure including RM2 ...
Diskaun Bayaran Balik Pinjaman Ptptn Belanjawan 2023

Diskaun Bayaran Balik Pinjaman Ptptn Belanjawan 2023

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 108 hits
Jumaat lepas iaitu pada 24 Februari Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga merupakan Menteri Kewangan Malaysia telah mengumumkan tentang diskaun PTPTN dalam Belanjawan 2023 Kerajaan Malaysia Madani yang merupakan sebuah kerajaan...
Budget 2023 Part 3

Budget 2023 Part 3

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 227 hits
Highlights of Budget 2023 Belanjawan 20231 Bankrupts with debts of less than RM50 000 who fulfil certain requirements will be released from bankruptcy on March 1 This is expected to benefit 130 000 people 2 The government will amend the Ins...
Belanjawan 2023 Orang Ramai Sambut Baik Inisiatif Payung Rahmah

Belanjawan 2023 Orang Ramai Sambut Baik Inisiatif Payung Rahmah

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 159 hits
Usaha itu disambut baik penduduk di Batu Gajah Perak yang menyifatkan ia antara usaha meringankan beban rakyat SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro
Deloitte Malaysia Higher Tax On The Rich May Increase Revenue By 4pct In 2023

Deloitte Malaysia Higher Tax On The Rich May Increase Revenue By 4pct In 2023

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 808 hits
Measures such as taxing the T20 group more and luxury goods and reintroducing a voluntary disclosure programme in the revised Budget 2023 are expected to increase the government s tax collection by four percent over total revenue this year ...
Bantu B40 Jana Pendapatan Bukan Terus Menerus Bagi Tunai Ppim Berita Harian 25 02 2023

Bantu B40 Jana Pendapatan Bukan Terus Menerus Bagi Tunai Ppim Berita Harian 25 02 2023

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 160 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan seharusnya membantu golongan miskin tegar untuk menjana pendapatan sendiri bukannya terus menerus menyalur sumbangan dalam bentuk tunai kepada golongan itu Ketua aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Nadzim Johan b...
Senarai Pelepasan Cukai 2022 Untuk E Filing 2023

Senarai Pelepasan Cukai 2022 Untuk E Filing 2023

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 493 hits
Pelepasan Cukai 2022 Untuk e Filing 2023 Lembaga Hasil Dalam Negeri telah mengeluarkan senarai pelepasan cukai 2022 bagi individu pemastautin bagi tahun taksiran 2022 yang boleh digunakan semasa pengiraan cukai atau e filing Senarai ini aka...
Budget 2023 Part 4 The Budget Is Quite Ok

Budget 2023 Part 4 The Budget Is Quite Ok

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 169 hits
I think this will be my final comment on the Budget 2023 First of all this Budget clearly shows the really coalition nature of the government Quite obviously there are inputs from almost all the main partners in the coalition government You...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura