9 Tempat Menarik Yang Boleh Dilawati



9 Tempat Menarik Yang Boleh Dilawati. Inilah dia senarai-senarai tempat menarik yang wajib dikunjungi.
Senarai 9 Tempat Menarik Yang Boleh Dilawati
1. Pantai Cahaya Bulan (PCB), Kelantan
Kelantan sememangnya masyhur dengan pantai-pantai yang menarik dan cantik. Jangan lupa untuk melihat atau mencuba bermain layang-layang di sekitar kawasan Pantai Cahaya Bulan yang sentiasa menjadi tumpuan orang ramai.
2. Pulau Perhentian, Terengganu
 
Terengganu juga merupakan negeri yang mempunyai pantai bersih, cantik dan menarik. Terutamanya pulau-pulaunya yang cantik dan menarik. Kalau anda ke Terengganu anda boleh melawat ke Pulau-pulau yang ada disana terutamanya Pulau Perhentian.
3. Pantai Sasaran, Selangor Pantai ini dikenali sebagai pantai cermin kerana memantulkan bayangan jika kita berdiri di permukaan pantai. Ia menjadi tarikan pelancong untuk mengambil gambar ketika air surut.
4. Sungai Melaka
 
Melaka sememangnya tersohor dalam kalangan pelancong tempatan mahupun luar negara kerana mempunyai banyak peninggalan bersejarah seperti Kota A Fomasa dan Bandar Bersejarah Melaka. Di samping itu, makanan tempatan juga enak. Anda boleh mencuba menaiki Melaka River Cruise untuk menikmati pemandangan di beberapa lokasi terkenal sekitar sungai Melaka.
5. Belon udara panas, Putrajaya
 
Mungkin ramai yang kurang tahu bahawa Putrajaya adalah merupakan lokasi sesuai untuk anda beriadah bersama keluarga. Anda boleh menaiki belon air panas dan melihat pemandangan indah sekitar Putrajaya.
6. Orangutan, Sabah
 
Di Sabah, Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre merupakan sebuah tempat untuk membantu Orangutan yang tercedera atau sakit hingga mereka pulih. Anda dapat lihat spesies haiwan ini dengan lebih dekat sebelum mereka dilepaskan habitat asal mereka.
7. Teluk Chempedak, Pahang  
Teluk Chempedak menjadi pilihan pengunjung untuk meluangkan masa bersama keluarga dan merupakan lokasi sesuai untuk melihat matahari terbit dan tenggelam. Memang cantik pemandangan di sini.
8. Langkawi, Kedah  
Langkawi merupakan lokasi tepat jika anda ingin lari dari bandar dan mahu mencari ketenangan. Dengan pantai yang jernih, anda boleh membuat aktiviti snorkelling dan menyelam skuba jika mahukan cabaran.
9. Gua Tempurung, Perak Perak bukan saja popular dengan makanan yang menarik, tetapi ia juga terkenal dengan keindahan alam semulajadi seperti Gua Tempurung. Jika anda seorang yang sukakan cabaran, anda boleh cuba meneroka gua yang ada.
Baca juga:
Polis Menahan Seorang Lelaki Tempatan Yang Mengamuk Pelajar UPM hilang Sejak 13 Januari 2023 Lalu Budak Tiktok Gelabah Seasoning Ada Pork Petua Perjalanan Terbaik Untuk 2023 1. Jadi Fleksibel Kami sentiasa merancang untuk penangguhan dan cuba untuk tidak gusar apabila perkara tidak dapat dielakkan berlaku. Kesabaran adalah sangat penting semasa melancong!
2. Buat Senarai Kira-kira seminggu atau lebih sebelum setiap perjalanan, saya membuat senarai mental item yang saya tidak mahu lupa — yang AKAN saya lupakan jika saya tidak menulisnya. Saya telah belajar bahawa apabila saya memikirkan sesuatu, saya perlu menulisnya.
3. Belajar Frasa Lazim Bahasa Tempatan “Sila,” “Terima kasih” dan “Maaf” yang ringkas dalam bahasa tempatan sangat membantu. Saya juga suka belajar perkataan untuk bir, tetapi itu hanya saya.
4. Jangan Lupa Bateri Kamera Tambahan (Atau Dua) Pernahkah anda sampai ke tempat foto matahari terbenam yang epik itu dan menyedari bateri kamera anda sudah mati dan anda tidak mempunyai sandaran? Saya cuba membawa sekurang-kurangnya tiga bateri kamera pada semua perjalanan kami supaya kami tidak terlepas gambar yang sempurna itu.
5. Sentiasa Bawa Sarung Sarung boleh digunakan sebagai pembalut apabila anda sejuk, tuala, langsir, atau sehelai pakaian yang boleh dipakai dengan berpuluh-puluh cara yang berbeza. Warna pepejal memang bagus, tetapi jika anda mahukan sesuatu yang menonjol,
6. Sentiasa Beli Insurans Perjalanan Kecemasan perubatan boleh menghapuskan simpanan anda — atau lebih teruk lagi. Kami menggunakan dan mempercayai Perlindungan Pelawat  untuk insurans perjalanan.
7. Buat Salinan Dokumen Penting Pada awal dua puluhan saya, saya sangat pandai menyimpan salinan pasport saya dalam beg yang berasingan daripada pasport sebenar saya. Kemudian saya menjadi malas.
Baru-baru ini, seorang kawan saya kehilangan pasportnya di lapangan terbang. Dia diberitahu bahawa jika dia membawa salinannya dan gambar pasport tambahan mereka akan membenarkan dia pergi. Oleh kerana dia tidak melakukannya, dia terpaksa kehilangan penerbangan $2,000 dan seminggu di Eropah. Saya kini membawa salinan bersama saya.
8. Bungkus Seluar Dalam Tambahan Seluar dalam adalah kecil dan selalunya idea yang baik untuk mempunyai beberapa pasangan tambahan sekiranya berlaku kecemasan. Pilihan lain ialah mengemas seluar dalam yang cepat kering ini supaya anda boleh mencucinya dengan mudah di jalan raya.
9. Pra-Rancang Pakaian Anda Saya pemalas, pengemas saat akhir, jadi saya telah menghabiskan terlalu banyak perjalanan dengan pakaian serba hitam atau kelabu kerana saya tidak merancang pakaian saya sebelum mengemas. Saya melihat kembali foto dan berharap saya telah berusaha lebih dalam mengemas.
10. Letakkan Barang Penting Dalam Bawaan Anda Beberapa barang penting hendaklah sentiasa dimasukkan ke dalam barang bawaan anda, seperti elektronik, ubat-ubatan, berus gigi dan sepasang seluar dalam tambahan. Pakaian renang juga merupakan idea yang baik jika anda pergi bercuti di pantai. Anda boleh membeli kebanyakan perkara ini jika beg anda hilang, tetapi membawanya ke dalam bagasi anda akan menjimatkan wang dan masa anda jika bagasi anda hilang semasa transit.
11. Tanya Mengenai Harga SEBELUM Anda Mengambil Pengangkutan Awam Adalah idea yang baik untuk bertanya tentang harga sebelum anda menaiki bas, guagua atau pengangkutan awam lain. Kami belajar pelajaran kami di Republik Dominican.
12. Bawa Losyen Dalam Barangan Anda Saya mengisi kedua-dua belah bekas kanta sentuh dengan losyen penghidratan (saya menggunakan losyen penghidratan semulajadi ini ) kerana ia jarang ada di dalam tandas dan kabin kapal terbang sangat kering.
13. Kekal Terhidrat Dalam Pesawat Saya tahu ia menyeronokkan untuk mabuk pada ketinggian 30,000 kaki, tetapi ia juga lebih mudah untuk mengalami dehidrasi. Kekal terhidrat — terutamanya dalam penerbangan jarak jauh — menjadikannya lebih mudah untuk mengatasi jet lag juga.
14. Letakkan Nombor Bilik & Alamat Hotel Anda Dalam Telefon Anda Adakah saya seorang sahaja yang tidak ingat nombor bilik hotel saya?? Mesti ada orang lain di luar sana seperti saya.
15. Tanya Penduduk Tempatan Kami sentiasa meminta penduduk tempatan menunjukkan kami ke restoran terbaik, tempat menarik untuk menyaksikan matahari terbenam, kedai kopi terbaik, dll. Saya suka memberitahu orang jenis makanan yang saya idamkan. Saya telah dibawa ke beberapa restoran menarik yang tidak akan menjadi pilihan pertama saya.
16. Berhati-Hati Dengan WIFI Awam Percuma Saya sentiasa cuba mengelak daripada melog masuk ke akaun bank atau memasukkan sebarang kata laluan semasa saya menggunakan WIFI awam percuma di tempat seperti lapangan terbang. Saya tidak begitu tegas mengenainya sebaik sahaja saya sampai ke hotel saya, terutamanya jika mereka mempunyai kata laluan untuk wifi mereka.
17. Maklumkan Bank Anda Dan Syarikat Kad Kredit Mengenai Rancangan Perjalanan Anda Ini adalah tabiat yang bagus untuk dilakukan jika anda tidak mahu syarikat kad kredit atau bank anda menahan kad anda semasa anda berada di luar negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/01/9-tempat-menarik-yang-boleh-dilawati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Makan Best Dan Menarik Di Union Square Bangi Avenue

Tempat Makan Best Dan Menarik Di Union Square Bangi Avenue

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 324 hits
Tempat makan di Bangi Avenue yang aku nak kongsikan pada kali ini merupakan salah satu tempat makan yang pernah viral di tiktok dimana ramai pengguna tiktok berkongsi tentang konsep mereka yang unik menarik serta memudahkan pelanggan yang d...
Senarai Tempat Tengok Haiwan Di Kuala Lumpur Dan Selangor Yang Ada Aktiviti Menarik

Senarai Tempat Tengok Haiwan Di Kuala Lumpur Dan Selangor Yang Ada Aktiviti Menarik

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 247 hits
Dulu kalau nak pergi tengok binatang atau haiwan di Zoo lah tempatnya Sekarang dah ada macam macam tarikan tempat menarik yang ada pelbagai jenis jenis binatang Bukan sekadar tengok sahaja tapi boleh mendekati dan memberi makan haiwan yang ...
Lebihan Nasi Boleh Buat Kuih Apam Gebu Resepi Mudah Bahan Yang Simple

Lebihan Nasi Boleh Buat Kuih Apam Gebu Resepi Mudah Bahan Yang Simple

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 112 hits
Resepi apam nasi ini sangat ringkas Bahan bahannya pula sangat senang didapatkan Blend nasi bersama air dan gula gaul bersama adunan tepung dan kukus hingga lembut Makan cicah dengan kelapa parut campur garam sedap sangat Bahan Bahan Bahan ...
Tak Perlu Mainan Mahal Main Gelas Kertas Macam Ni Pun Boleh Uji Minda Anak Jimat

Tak Perlu Mainan Mahal Main Gelas Kertas Macam Ni Pun Boleh Uji Minda Anak Jimat

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 108 hits
Tak perlu beli sesekali apa kata kita gunakan mainan semulajadi yang ada disekeliling kita untuk merangsang dan bonding dengan anak Gelas atau cawan kertas yang kita nampak sebagai sampah selepas menggunakannya sebenarnya cukup banyak manfa...
Usul Tidak Tanding 2 Jawatan Utama Umno Boleh Dirujuk Kepada Ros Kata Ismail Sabri

Usul Tidak Tanding 2 Jawatan Utama Umno Boleh Dirujuk Kepada Ros Kata Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 113 hits
AHLI Umno yang tidak berpuas hati dengan keputusan Perhimpunan Agung Umno 2022 meluluskan usul supaya jawatan presiden dan timbalan presiden tidak dipertandingkan pada pemilihan tahun ini boleh merujuk perkara itu kepada Jabatan Pendaftaran...
Bagaimana Cara 2x2 Boleh Masuk Kawasan Bukit Dengan Mudah Tanpa Ubah Suai

Bagaimana Cara 2x2 Boleh Masuk Kawasan Bukit Dengan Mudah Tanpa Ubah Suai

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 155 hits
Biasanya kalau masuk kawasan berbukit dan tiada jalan bertar kenderaan 4x4 digunakan Banyak keistimewaan kenderaan 4x4 untuk meredah jalan yang sukar dilalui Tetapi ada kawan kata dia guna 2x2 sahaja untuk masuk kawasan berbukit dan tiada j...
Ph Bn Boleh Menang 53 Kerusi Dun Dalam Prn Selangor

Ph Bn Boleh Menang 53 Kerusi Dun Dalam Prn Selangor

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 139 hits
MALAYSIADATELINE Pakatan Harapan dan Barisan Nasional berpotensi untuk menawan kira kira 53 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri jika kedua duanya bergabung dalam Pilihan Raya Negeri Selangor akan datang Timbalan Presiden PKR Rafizi Ram...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara

Ee Ji Ban Chicken Rice Ball Haniz Zalikha Pernah Makan Kat Ee Ji Ban Ya

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu