9 Resort Di Melaka Yang Menarik Untuk Percutian Keluarga Istimewa


Pemandangan Yang Menanti Anda Di Shah’s Beach Resort Bandaraya beca, Melaka yang terletak hanya dalam 2 jam perjalanan dari Kuala Lumpur, merupakan sebuah negeri yang penuh dengan sejarah sehingga disenaraikan sebagai salah satu Tapak Warisan Dunia UNESCO dan peninggalan bersejarahnya masih dapat dilihat sehingga kini.
Kalau diputar kembali masa pada abad ke-15, Melaka adalah sebuah pusat perdagangan yang terkenal di nusantara.
Hanyalah bandar yang kecil yang mudah untuk diterokai, dan semakin dalam anda terokai kota ini, semakin banyak perkara menyeronokkan yang dapat anda pelajari tentang bandaraya penuh warna-warni ini.
Anda Mungkin Suka:
Hotel Menarik Di Melaka Hotel Menarik Di Kuala Lumpur Tempat Menarik Di Melaka Untuk Percutian Yang Seronok Destinasi Family Day Menarik Di Malaysia Sudah pasti, sebagai sebuah destinasi pelancongan terkenal di Malaysia, Melaka turut menawarkan penginapan yang tak kurang hebatnya. Untuk artikel kali ini, Mai Singgah menyenaraikan 8 resort di Melaka yang menarik.
Kenapa resort? Untuk anda yang bercuti bersama keluarga, resort menawarkan lebih banyak kemudahan dan lebih banyak aktiviti yang boleh dibuat bersama keluarga berbanding hotel. Selain itu, resort juga menawarkan tempat bersantai yang lebih luas berbanding hotel.
Kesemua kelebihan resort ini menjadikan ia tempat penginapan yang lebih sesuai untuk percutian keluarga dan untuk sebuah penginapan dalam jangka masa yang panjang. Nak tahu dengan lebih detail apa yang ditawarkan resort-resort di Melaka ni? Teruskan membaca.
01. Philea Resort & Spa Hanyalah 20 minit pemanduan dari tapak bersejarah bandar Melaka terletaknya sebuah resort yang betul-betul buat anda terasa seperti tinggal di dunia yang jauh dari kesibukan kota yang mana merupakan impian sesiapa yang sedang bercuti.
Resort yang dikelilingi pokok-pokok menghijau ini memberikan anda ‘feel’ seperti berada di hutan dengan bunyi-bunyi burung yang berkicauan.
Dengan penggunaan kayu-kayu balak atau logwood sebagai dinding resort dan juga di dalam setiap bilik memberikan anda perasaan seperti tinggal di dalam rumah kabin yang wujud banyak di negara barat.
Siling bilik yang agak tinggi, dan penggunaan kayu secara total dalam rekaan dalaman bilik memberikan anda pengalaman penginapan yang sangat selesa dan suasana yang sejuk.
Apa yang anda inginkan sewaktu bercuti? Kolam renang? Sauna? Gym? Kemudahan untuk berBBQ? Semuanya disediakan pihak hotel supaya percutian anda terasa lebih sempurna dengan pelbagai aktiviti yang dapat dilakukan bersama yang tersayang.
Alamat: Lot 2940-1, Jalan Ayer Keroh, Off Jalan Plaza Toll, 75450 Melaka
Dapatkan di Booking.com 02. Amverton Heritage Resort Tidak jauh dari bandar Melaka adalah sebuah resort yang penuh dengan keseronokan dan keselesaan untuk penginapan sekeluarga, Amverton Heritage Resort.
Resort ini memiliki gelanggang tenis, kolam renang yang menyeronokkan lengkap dengan gelongsor seperti di taman tema air yang pasti akan menggembirakan bukan sahaja anak-anak tetapi anda sendiri, siapa tak suka main air kan?
Di dalam hotel juga turut disediakan taman permainan kanak-kanak yang penuh warna-warni dan untuk orang dewasa pula boleh menghiburkan diri dengan bermain snooker.
Setiap bilik di hotel ini yang agak luas dan juga sangat bersih lengkap dengan penyejuk udara, peralatan membuat air teh dan kopi, peti ais dan cerek elektrik.
Tandasnya pula menawarkan mandian air panas dan lengkap dengan tab mandian. Satu penginapan yang sempurna bukan?
Alamat: Jalan Puteri Resort 1, Ayer Keroh, 75450 Melaka
Dapatkan di Booking.com 03. Mabohai Resort Klebang Dengan harga yang sangat berpatutan anda dapat menginap di sebuah resort yang selesa dengan sentuhan yang agak ‘kampung style’ dari segi rekaannya.
Penginapan di hotel ini agak privasi kerana jauh dari kesesakan ibu kota dan terletak berdekatan dengan Pantai Klebang dan Pantai Puteri.
Walaupun tidak berada di kawasan kota, anda tak perlu risau tentang tempat makan, di sekitar hotel ni pun banyak gerai-gerai makan untuk anda cuba tapi yang penting jangan lepaskan peluang untuk merasa Klebang Coconut Shake, rugi kalau tak cuba!
Bilik-bilik di resort ini menawarkan pemandangan yang menyejukkan mata dan lengkap dengan penyejuk udara, ruang santai, TV, cerek elektrik dan tandas yang dilengkapi peralatan mandi yang lengkap serta pancuran mandian.
Kemudahan lain yang disediakan hotel adalah kolam renang dan akses internet percuma.
Alamat: No. 3854C, Off Jalan Klebang Besar, Batang Tiga, Tanjung Kling, 76400 Melaka
Dapatkan di Booking.com 04. Bayou Lagoon Park Resort Hanya 15 minit dari Bandar Melaka anda akan sampai ke sebuah resort yang akan memberikan anda sekeluarga penginapan yang sempurna.
Sebuah resort yang dilengkapi dengan water park, kolam renang dan pusat kecergasan. Lokasinya juga agak strategik kerana hanya 5 minit pemanduan dari resort ini adalah pusat membeli-belah Parkson dan Jusco.
Setiap penginapan di resort ini agak luas dan lengkap dengan penyaman udara, dapur kecil, TV, peti ais dan sofa untuk anda bersantai bersama keluarga.
Tandasnya juga lengkap dengan mandian air panas. Semuanya agak sempurna untuk anda menghabiskan hari-hari bercuti bersama keluarga tanpa sebarang masalah. Untuk membasuh baju, anda boleh mendapatkan perkhidmatan tersebut daripada pihak hotel.
Water park yang terdapat di Bayou Lagoon ini juga agak luas dan selamat untuk kanak-kanak, mandi-mandalah anda sekeluarga sepuas hati. Kalau dah puas bermain dengan air tu, bolehlah melawat Magic 3D Art Muzeum yang terletak bersebelahan sahaja dengan hotel.
Alamat: Amari Villa, Jalan Wakaf Utama, 75450 Melaka
Dapatkan di Booking.com 05. Shah’s Beach Resort Terletak 30 minit daripada Taman Tema A Famosa, resort ini menawarkan pemandangan Laut Selat Melaka dalam suasana yang tenang ditemani kesegaran bayu laut.
2 minit dari resort ini adalah jalan yang agak sibuk tetapi atmosferanya sangat berbeza setiba di hotel ini. Dari hotel ini ke Pantai Klebang yang terkenal adalah dalam 3 km sahaja.
Jika anda bersiar-siar di sekitar hotel, anda dapat menenangkan fikiran sambil menikmati pemandangan lanskap yang penuh kehijauan.
Untuk anda yang datang dari kampung, pengalaman tinggal di penginapan ini pasti akan menghidupkan balik nostalgia-nostalgia sewaktu tinggal di kampung kerana persekitaran di sini yang agak klasik sentuhannya.
Konsep bilik-bilik di resort ini adalah tradisional melayu dengan penggunaan perabot-perabot kayu. Lengkap dengan pelbagai kemudahan yang diperlukan sewaktu penginapan.
Hotel ini turut memiliki kolam renang yang terjaga dengan baik, pusat spa, perpustakaan dan muziumnya sendiri, serta padang yang mana anda dah ahli keluarga boleh gunakan untuk beraktiviti seperti bermain badminton dan lain-lain yang terlintas di fikiran, yang penting, tak mengganggu penghuni lain ya.
Kalau anda nak buat BBQ pun boleh, kerana pihak hotel turut menyediakan peralatan ini di resort.
Alamat: KM 9, Tanjung Kling, 76400 Melaka
Dapatkan di Booking.com 06. A’Famosa Resort Hotel Resort yang terletak di Alor Gajah ini menawarkan pelbagai aktiviti menarik untuk anda sekeluarga.
Di resort ini anda boleh merancang untuk melakukan pelbagai aktiviti menarik seperti menunggang kuda, berbasikal, bermain golf, memancing, bermain tenis dan juga boling, kalau anda ingin berBBQ pun boleh, apa yang anda impikan untuk percutian dengan keluarga?
Banyak fasiliti menarik yang disediakan pihak resort, mesti puas hati punyalah!
Resort ini menyediakan tiga jenis penginapan iaitu resort hotel, condo dan juga villa. Bergantung kepada bajet yang anda ingin keluarkan.
Tapi yang paling menarik sekali adalah vilanya kalau anda ingin merasai penginapan seperti di rumah percutian sendiri, lengkap dengan ruang tamu, 3 atau 4 jumlah bilik tidur, ruang makan dan dapur.
Anda juga akan dapat merasa privasi untuk bermandi-manda di kolam renang sendiri yang disediakan di setiap vila. Untuk penginapan-penginapan lain juga tidak kurang menariknya dengan pemandangan yang memukau dan udara yang segar.
Alamat: Jalan Kemus, Simpang Empat, 78000 Alor Gajah
Dapatkan di Booking.com 07. D’Village Resort Resort ini terletak berdekatan dengan banyak lokasi menarik seperti Zoo Melaka, MITIC (Malacca International Trade Centre), pusat membeli-belah Taman Mini Asia dan lain-lain lagi.
Kesemua tarikan ini terletak dalam 10 ke 20 minit perjalanan kaki dari resort.
Jenis penginapan yang disediakan pihak resort adalah motel dan juga chalet. Bergantung kepada bilangan ahli keluarga anda dan suasana penginapan yang anda inginkan.
Walau bagaimanapun setiap bilik turut lengkap dengan semua kemudahan penting seperti penyejuk udara, cerek dan televisyen.
Keadaan penginapan di sini agak tenang dan sunyi daripada sebarang gangguan, barulah dapat tidur lena dan bangun dengan segar untuk menerokai bandar Melaka ni.
Kalau anda dah puas berjalan, bolehlah menyegarkan diri sambil berseronok di kolam renang yang terdapat di resort.
Alamat: Lebuh Air Keroh, 75450 Ayer Keroh
Dapatkan di Booking.com 08. Casa Del Rio Seperti tinggal di sebuah rumah agam, resort yang terletak di bandar klasik Melaka ini ternyata membuatkan sesiapa sahaja terpegun dengan rekaan dalamannya yang agak mewah dan cantik untuk dipandang.
Resort ini lengkap dengan pelbagai fasiliti menarik seperti pusat kecergasan, kolam renang infiniti, ruang makan bertemankan pemandangan air yang menyejukkan mata dan spa.
Resort ini juga sangat strategik yang mana anda hanya perlu berjalan kaki untuk ke destinasi tarikan di bandar Melaka seperti Jonker Street yang hanya 1 minit dari resort.
Setiap bilik di resort ini sangat selesa dengan keluasannya yang memuaskan hati dan seronok untuk anak-anak berlegar-legar dan bermain. Bilik-bilik di sini berlantaikan kayu dan berdekorasi moden.
Lengkap dengan kemudahan moden Ipod dock untuk anda memainkan lagu kegemaran dan juga TV dengan saluran kabel. Cantik, strategik dan lengkap, apa lagi yang anda inginkan?
Alamat: 88, Jalan Kota Laksamana, 75200 Melaka
Dapatkan di Booking.com 09. The Orchard Wellness & Health Resort Kalau anda lebih gemar di kelilingi pokok yang hijau dan mahukan sesuatu yang lebih terpencil, turunlah ke The Orchard Wellness & Health Resort.
Walaupun resort yang bertempat di Lubok Cina ini agak jauh dari bandar Melaka anda tidak perlu risau kerana resort ini padat dengan tariknya sendiri. Antaranya adalah Canopy Walk, kebun buah yang luas, Orchard Trail Hike dan macam-macam lagi.
Penginapan yang disediakan disini juga tidak kurang menawan. Untuk pasangan yang datang berdua anda boleh bermalam di luxury standard room ataupun luxury standard suite. Untuk mereka yang mencari sesuatu yang lebih premium pula boleh menempah villa peribadi dengan kolam renang persendirian untuk pengalaman kayangan.
Alamat: 63, Jalan Solok Uban, Kampung Baru, 78100 Lubok China, Melaka
Dapatkan di Booking.com Begitu banyak sekali pilihan resort di Melaka ni rupanya. Semuanya menawarkan sebuah penginapan yang sempurna dengan pelbagai kemudahan dan keseronokan yang sesuai untuk percutian keluarga.
Apa yang anda fikirkan lagi? Banyak tempat menarik yang boleh dilawati di Melaka ni, jadi apa kata kalau anda ke sini pada musim cuti akan datang? Tempat penginapan pun bukan main best kan.
Untuk memudahkan lagi perancangan anda, anda boleh meluangkan masa untuk membaca artikel bertajuk hotel murah di Melaka kalau anda ingin berjimat semasa bercuti.
Kalau anda nakkan tempat penginapan yang terletak betul-betul di tengah bandar Melaka supaya anda tak perlu pening kepala memikirkan jalan atau pengangkutan semasa bercuti, anda boleh membaca artikel kami berkaitan hotel murah di bandar hilir Melaka.
Apa-apa pun, diharapkan artikel kali ini dapat membantu anda membuat perancangan percutian yang terbaik untuk keluarga anda. Jangan lupa untuk melayari Booking.com untuk mendapatkan harga-harga penginapan terkini dan terbaik untuk percutian anda.
Sekian, terima kasih kerana membaca sehingga ke hujung artikel. Semoga anda sekeluarga berseronok bercuti di bandar bersejarah ini nanti!
The post 9 Resort Di Melaka Yang Menarik Untuk Percutian Keluarga Istimewa appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/resort-di-melaka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lost Paradise Percutian Mengujakan Bersama Keluarga

Lost Paradise Percutian Mengujakan Bersama Keluarga

papar berkaitan - pada 22/1/2024 - jumlah : 152 hits
Untuk Edisi percutian bersama keluarga AlongMurni telah bercuti bersama emak dan adik AM selama 2 hari 1 malam Kebetulan AM berada di Pulau Pinang atas urusan kerja dan ingin meluangkan masa bersama emak Kali ini AM memilih untuk menginap d...
19 Hotel Menarik Di Johor Bahru Untuk Percutian Bandar Yang Luar Biasa

19 Hotel Menarik Di Johor Bahru Untuk Percutian Bandar Yang Luar Biasa

papar berkaitan - pada 1/2/2024 - jumlah : 288 hits
Walaupun terletak di pinggiran nun hujung di selatan Malaysia mustahil untuk memandang negeri ini dengan sebelah mata Bandar yang membangun dengan pesat ini semakin hari semakin bertambah tarikan tarikannya yang bukan main hebat lagi Terlet...
Baling Mountain Garden Village Percutian Menarik Berlatarbelakangkan Gunung Baling

Baling Mountain Garden Village Percutian Menarik Berlatarbelakangkan Gunung Baling

papar berkaitan - pada 31/1/2024 - jumlah : 159 hits
Baru baru ini AlongMurni telah mengikuti NATURE BASED TRAVELERS FAM TRIP selama 5 hari 4 malam bersama dengan para penulis blog dan pempengaruh lain dalam mempromosikan pariwisata menarik di daerah Baling Kedah Dalam program ini AM berpelua...
Ebit Lew Imamkan Solat Jenazah Bella Di Hsi Ziarah Keluarga Beri Sumbangan

Ebit Lew Imamkan Solat Jenazah Bella Di Hsi Ziarah Keluarga Beri Sumbangan

papar berkaitan - pada 25/1/2024 - jumlah : 69 hits
Personaliti dakwah Ebit Lew imamkan solat jenazah Bella atau nama sebenarnya Mila Sharmila Samsusah 32 sewaktu hadir di Jabatan Perubatan Forensik Hospital Sultan Ismail Doa keluarga arwah diberi ketabahan Menerusi perkongsiannya di Instagr...
Kasus Mutilasi Asn Semarang Keluarga Ingin Bertemu Mahfud Tagih Progres Penyelidikan Yang Mandek

Kasus Mutilasi Asn Semarang Keluarga Ingin Bertemu Mahfud Tagih Progres Penyelidikan Yang Mandek

papar berkaitan - pada 25/1/2024 - jumlah : 110 hits
Keinginan keluarga bertemu Mahfud itu setelah Mahfud mengungkapkan progres pengusutan kasus pembunuhan pegawai Bapenda Pemkot Semarang tersebut
Megawati Ulang Tahun Ke 77 Cak Imin Saya Bagian Keluarga Beliau Sejak Zaman Orde Baru

Megawati Ulang Tahun Ke 77 Cak Imin Saya Bagian Keluarga Beliau Sejak Zaman Orde Baru

papar berkaitan - pada 23/1/2024 - jumlah : 96 hits
Muhaimin pun ragu untuk menyanjung Megawati yang menurutnya telah konsisten dalam menjaga demokrasi di Indonesia
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Tiada Desakan Mb Perlis Letak Jawatan Setiausaha Agung Pas

Apa Itu Sakit Sciatica Dan Rawatannya

Alas Meja Baru Beli Di Mr Diy

Kerajaan Tak Perlu Layan Najib Razak

Kek Coklat Lembab Dengan Taburan Cheedar Cheese

Sebuah Tempat Yang Terkenal Dengan Legenda Mitosnya Gunung Santubong Akan Merangkumi Anda Dengan Pengalaman Yang Unik