8 Toner Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Bagi yang masih belum tahu, toner berfungsi menghilangkan sisa makeup, kotoran, dan minyak berlebihan yang tidak dapat dibersihkan oleh pencuci muka. Dalam masa sama, ia memberi kelembapan yang diperlukan oleh kulit supaya kekal segar sepanjang hari. 
Terdapat beberapa pelbagai jenama toner di pasaran yang sesuai untuk kulit berminyak. Ia boleh kurangkan sebum, beri kelembapan, dan mencerahkan wajah. Malah ada juga toner jenis exfoliator yang buang sel kulit mati agar kulit lebih sihat, licin, dan glowing.  


Dalam artikel ini saya akan senaraikan sejumlah toner untuk kulit berminyak di Watsons atau Guardian. Kalau dah dijual di Watsons, maknanya produk itu berkualiti dan bukannya timbang kilo. Saya sertakan juga link pembelian supaya anda boleh beli dengan harga yang lebih murah. 
 
1. Aiken Vita-C Bright Exfoliating Water
Produk Aiken dengan ranger berwarna oren ini dirumus khas untuk kulit berminyak dan berjerawat. Biarpun jenis exfoliating toner, anda masih boleh pakai setiap hari kerana kandungan AHA/BHA nya agak rendah. 
Nilai pH rendah, tidak melekit sebab ia water-based. AHA/BHA boleh buang sel kulit mati, hilangkan kesan jerawat, dan membersihkan liang pori. Hasilnya kulit lebih segar dan mulus. Harganya juga amat berpatutan. Highly recommended sebab banyak ingredients bagus yang biasanya terdapat dalam produk high-end.  



Harga: RM11.83

Beli di sini: https://invle.co/clcwljo

 
2. DERMACTION PLUS BY WATSONS Pro Acne Skin Toner
Watson sendiri banyak keluarkan produk mereka sendiri and honestly, they are really good. Contohnya toner dari rangkaian Dermaction Plus by Watsons. Skincare untuk kulit oily memang dilabelkan sebagai anti acne. Sebab minyak berlebihan memang antara punca utama jerawat.  



Toner ini amat ringan. Bantu kecilkan pori, melegakan iritasi, dan kawal extra sebum. Paling best, ia dirumus dengan formula yang menghalang pembiakan bakteria penyebab jerawat serta cerahkan parut jerawat sedia ada. 
Harga: RM36
Beli di sini: https://invol.co/cld59q6
 
Artikel berkaitan:
+ 10 Toner untuk Kulit Berminyak
+ 8 Toner untuk Kulit Kering di Watsons

+ 10 Moisturizer untuk Kulit Kombinasi
 

3. Eucerin Acne-Oil Control Toner
Kalau ada bajet lebih, boleh cuba toner dari Eucerin. Produk Eucerin ni memang terkenal dengan kandungan 'medicated' untuk rawat jerawat. Tonernya membersihkan pori dengan lebih mendalam termasuklah di kawasan t-zone. 

 
Ia mengandungi 2% lactic acid yang membersihkan kulit agar kulit dapat menerima produk skincare lain pada step seterusnya seperti moisturizer, serum, dan sunscreen. 
Kalau itu direction pada botol, anda boleh pakai setiap pagi dengan sapu pada kapas. Berbaloi sebab ini memang toner untuk kulit berminyak dan berjerawat.

Harga: RM46

Beli di sini: https://invle.co/clcxojr
 
4. Hada Labo Hydrating Lotion Light (green line)
Toner terbaik untuk kulit berminyak seterusnya adalah dari terbaik dari Hada Labo yang wajar anda cuba adalah Hydrating Toner (green line).  Toner ini menggabungkan 4 jenis hyaluronic acid yang boleh beri kelembapan maksimum. 
Hyaluronic acid ni memang best untuk kulit berminyak sebab mampu lock natural moisture dari hilang. Dalam masa sama nilai pH nya juga ideal untuk kulit. No irritation, takde alcohol, dan fragrance.
Harga: RM59

Beli di sini: https://invle.co/cld59p3
 
5. Wardah Lightening Toner
Jenama dari Indonesia ini cukup popular di Malaysia sekarang. Berkualit, berkesan, dan harganya amat berpatutan. Wardah memiliki pelbagai range skincare. Dari segi toner, Lightening Toner (botol biru) ini sebenarnya exfoliating toner dek kerana kandungan glycolic acid. Tapi kandungannya amat sedikit, so sesuai digunakan setiap hari untuk buang sel kulit mati. 
Banyak kandungan best dalam toner ni seperti niacinamide, aloe vera & vitamin B5. Semuani boleh seimbangkan kelembapan serta cerahkan tona kulit.  

 
Saya sendiri tengah pakai toner ni. Repeat? Hell yeah! 
Harga: RM8

Beli di sini: https://invle.co/cld11rt



6. Neutrogena Alcohol Free Toner
Antara toner paling laris di drugstore. Apa yang best tentang toner ini adalah menyegarkan kulit tanpa hilangkan kelembapan semulajadi. Dalam masa sama ia turut menanggalkan sisa makeup dan kotoran yang tidak dapat ditanggalkan oleh pencuci muka. 
Ia dikategorikan sebagai toner untuk kulit berjerawat dan sensitif kerana tidak mempunyak alkohol. Sebab ramai juga yang tak boleh boleh tolarate dengan alkohol ni. 

Saya sarankan anda guna cotton pad kalau nak pakai toner ni. Sebab anda boleh nampak kotoran pada kapas. Sental juga pada bahagian leher ya? 
Harga: RM14

Beli di sini: https://invle.co/cld31x5
 

7. Clinelle Purifying Toner
Dirumus khas buat pemilik kulit berminyak. Menenangkan kulit serta agar sedia menerima kelembapan moisturizer pada langkah seterusnya. Ia ringan kerana kandungannya mild dan tidak buat kulit rasa tegang atau kering.  

 
Paling best, ia juga boleh rawat dan protect kulit dari breakout kerana minyak berlebihan merupakan antara punca utama jerawat. So, ia boleh baiki sel kulit agar sentiasa segar dan bersih. 
Harga: RM28
Beli di sini: https://invle.co/cld328m
 
8. Cosrx AHABHA Clarifying Treatment Toner
Ini adalah exfoliating toner yang berfungsi untuk menanggalkan sel kulit mati, whiteheads, blackheads, dan blemish. Ini adalah untuk pastikan kulit kita sentiasa segar dan bersih tanpa cela. 
Biarpun ia adalah exfoliating toner, anda boleh guna produk ni setiap hari kerana kandungan AHA/BHA nya mild sahaja. Lagipun, ingredients produk ini adalah organik. Ia turut tertulis pada kota yang ada boleh pakai setiap hari.  

 
This is one of the most talked about Cosrx products tau. Berbaloi, lagi pun anda memang disarankan guna exfoliator toner untuk buang dead skin to renew skin’s surface. 
Harga: RM29

Beli di sini: https://invle.co/cld4lht



9. Cosmoderm Niacinamide Salicylic Acid Calming Toner Water
Salah satu jenama skincare buatan Malaysia yang terbaik dan dipercayai. Bagi kulit berminyak, toner botol biru ini amat ideal untuk anda kawal extra sebum. Ia juga baiki tona tidak sekata, bersihkan pori, dan buat kulit senang serap kandungan moisturizer dan serum.  


 
Ramai yang pilih untuk guna toner ini kerana kandungan niacinamide dan salicylic acid nya. Kedua kandungan ini berupaya merawat jerawat, buang sel kulit mati, dan mencerahkan kulit. Harganya juga amat berpatutan. 
Harga: RM18

Beli di sini: https://invle.co/cld4lns



10. Axis Y Daily Purifying Treatment Toner
Produk terakhir adalah toner dari Axis Y iaitu jenama dari Korea yang tidak kurang hebatnya! Harganya agak keras sikit tetapi telah viral di media sosial dek kerana keberkesanannya. Segala tentang toner ini memang best. 

 
Dari segi kandungan, ia memiliki AHA dan PHA untuk gentle exfoliation serta Centella Asiatica untuk melembutkan wajah. Sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat sebab ia boleh kawal lebihan sebum since sebumlah penyebab utama jerawat. 
Tidak dijual di Watsons, tapi saya selitkan juga sebab ramai yang dah cuba Axis Y ni dan mengatakan ia adalah toner terbaik untuk kulit kusam. So hasilnya muka jadi glowy. 
Harga: RM58

Beli di sini: https://invle.co/cld4n1k
 
Hah, itulah antara toner untuk kulit berminyak di Watsons yang boleh anda cuba. Untuk kulit berminyak, pemakaian toner adalah penting untuk elak muka berkilat. Good luck!





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2022/08/toner-untuk-kulit-berminyak-di-watson.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Fakta Kulit Berminyak Nggak Perlu Khawatir Dan Kesal Lagi

7 Fakta Kulit Berminyak Nggak Perlu Khawatir Dan Kesal Lagi

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 116 hits
Sebentar sebentar pakai kertas minyak sebentar sebentar cuci muka kan capek juga
Aloe Vera Sunscreen Dari Hansaegee Nature Sesuai Untuk Kulit Berminyak

Aloe Vera Sunscreen Dari Hansaegee Nature Sesuai Untuk Kulit Berminyak

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 188 hits
Penggunaan sunscreen sangat penting pada semua tak kira lelaki atau perempuan Kerana sunscreen dapat membantu melindungi kulit kita daripada sinaran UV yang mampu merosakkan kulit Walaupun duduk dirumah perlu untuk kita memakai sunscreen ke...
Ketahui 6 Makanan Bantu Cegah Penuaan Kulit Jom Amalkan

Ketahui 6 Makanan Bantu Cegah Penuaan Kulit Jom Amalkan

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 155 hits
Bagi wanita berusia tentu mahu memiliki kulit yang sihat dan anjal Untuk kekal awet muda ada beberapa makanan yang sebaiknya diambil secara rutin bagi membantu mencegah penuaan kulit yang semakin ketara Pertambahan usia sememangnya akan men...
Ikuti Pergelaran Wayang Kulit Bupati Ipuk Titip Pesan Persaudaraan

Ikuti Pergelaran Wayang Kulit Bupati Ipuk Titip Pesan Persaudaraan

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 126 hits
Ipuk mengatakan sejak dulu selain sebagai hiburan wayang merupakan sarana yang efektif untuk menyampaikan informasi dan pesan kebaikan Untuk itu di pagelaran wayang tersebut Ipuk menitipkan pesan pesan persaudaraan kerukunan dan gotong royo...
Ringkasan Laporan Pac Isu Kapal Lcs Kita Bincang Dari Kulit Ke Kulit Siri 1

Ringkasan Laporan Pac Isu Kapal Lcs Kita Bincang Dari Kulit Ke Kulit Siri 1

papar berkaitan - pada 16/8/2022 - jumlah : 199 hits
NIK HASYUDEENLaporan Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara berhubung dengan perolehan kapal peronda generasi kedua Littoral Combat Ship 1 10Mulai pagi ini saya akan bincang secara ringkas laporan Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara atau Public ...
Pembuangan Haram Kulit Durian Denda Rm100 000

Pembuangan Haram Kulit Durian Denda Rm100 000

papar berkaitan - pada 17/8/2022 - jumlah : 143 hits
Jom Ambil Tahu Teknologi Mesin Pencincang Kulit Durian Untuk Pengkomposan Sisa BioBuah durian adalah antara buah tempatan popular di Malaysia juga dikenali sebagai Raja Buah Buah durian berbentuk bulat hingga lonjong bergantung kepada varie...
Cek Fakta Hoaks Kulit Jeruk Diklaim Bisa Putihkan Gigi

Cek Fakta Hoaks Kulit Jeruk Diklaim Bisa Putihkan Gigi

papar berkaitan - pada 12/8/2022 - jumlah : 124 hits
Tidak ada penelitian ilmiah yang membuktikan kulit jeruk dapat menghilangkan noda dan memutihkan gigi Faktanya menggosokkan kulit jeruk bisa menyebabkan gigi rusak
Kerjasama Antara Jenama Penjagaan Kulit Tempatan Dododots Dengan Myburgerlab

Kerjasama Antara Jenama Penjagaan Kulit Tempatan Dododots Dengan Myburgerlab

papar berkaitan - pada 9/8/2022 - jumlah : 134 hits
Bukan setiap hari anda mendengar tentang kerjasama antara jenama kecantikan dan jenama makanan minuman Sukar untuk membayangkan hubungan antara penjagaan kulit dan makanan Jadi apa yang berlaku apabila anda meletakkan ahli makmal burger dan...
10 Kebaikan Tepung Beras Dan Salah Satunya Untuk Kulit Cantik Dan Berseri

10 Kebaikan Tepung Beras Dan Salah Satunya Untuk Kulit Cantik Dan Berseri

papar berkaitan - pada 9/8/2022 - jumlah : 176 hits
10 KEBAIKAN TEPUNG BERAS DAN SALAH SATUNYA UNTUK KULIT CANTIK DAN BERSERI Mungkin pada korang ianya tidak betul tapi buat dulu baru tahu Tapi kalau ikut orang orang lama inilah yang mereka gunakan sewaktu masa dahulu tau Mungkin korang rasa...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional