8 Tempat Membeli Belah Di Tokyo


 

Melancong tidak lengkap tanpa membeli-belah sama ada untuk anda sendiri mahupun untuk keluarga dan rakan-rakan di tanah air. Oleh itu, bersiaplah untuk terpesona dengan  syurga membeli-belah di Tokyo. Pasti ia adalah pengalaman unik yang tidak boleh ditiru di tempat lain!
 
Selain daripada menjadi surga untuk kedai-kedai beli-belah, terdapat juga makanan mesra-Muslim yang terletak di hotspot membeli-belah di Tokyo!
 
Shibuya: Shibuya 109  
Ianya tidak menghairankan jika anda melihat ramai shopaholics yang bergaya di jalan-jalan Shibuya kerana ia terkenal sebagai syurga membeli-belah di Tokyo! Jika anda benar-benar berminat dengan fashion yang up-to-date ada perlu menuju ke Shibuya 109.

Shibuya 109 adalah sebuah kedai membeli-belah yang mempunyai 10 tingkat untuk pakaian wanita dan lelaki! Bersedia untuk membuat pilihan kerana anda akan berjalan melalui pelbagai kedai yang menjual bukan sahaja pakaian tetapi kosmetik, kasut dan aksesori yang sangat berpatutan
 
Pakaian-pakaian ini kebanyakannya adalah untuk badan-badan Asia dan biasanya mereka mempunyai saiz yang lebih kecil. Selain Shibuya 109, terdapat juga banyak kedai-kedai dan butik lain yang terletak di jalan-jalan Shibuya.
 
Tip: Anda boleh melihat cara pemakaian atau apa yang dipakai oleh jurujual untuk mengetahui apa yang dijual di dalam kedai tersebut. Ini boleh menjimatkan masa membeli-belah anda.
 
Makanan mesra-Muslim:
Gyumon
Nikmati daging yang berkualiti disaluti perapan yang sempuran dengan sempurna, yang pasti akan membuatkan anda meminta lebih banyak lagi!

 
Alamat: 3-14-5 Shibuya, Tokyo 150-0002, Jepun
Waktu Operasi : 5 petang hingga 11 malam (ditutup pada hari Ahad)
Harga: ¥ 3000 – ¥ 4000 untuk makan malam BBQ halal (tidak termasuk cukai 8%)

 
Harajuku: Takeshita Dori Harajuku adalah tempat terbaik untuk semua para fashionista! Jalan Takeshita adalah tempat remaja berkumpul, ini bermaksud jalan ini sentiasa ramai dengan orang sepanjang masa. Di jalan-jalan ini anda dapat jumpa pelbagai gaya fesyen, dari vintaj hingga fesyen hipster.

Daerah ini dipenuhi dengan kedai-kedai pakaian second-hand hinggalah ke kompleks membeli-belah mewah! Anda juga boleh menemui salah satu cawangan terbesar kedai Daiso yang terkenal di sini di mana anda boleh mendapatkan barang-barang harian atau cenderahati yang murah pada harga ¥ 100!

Walaupun tempat ini adalah tempat para remaja berkumpul, semua peringkat umur boleh datang ke sini. Terdapat sesuatu di sini untuk semua orang! Jadi jika anda sentiasa terpesona oleh Girls Harajuku seperti Gwen Stefani, daerah ini anda perlu datang.


 
 
Makanan mesra-Muslim:
Marion Crepes
Anda mungkin pernah mendengar orang bercerita tentang sedapnya crepes gaya Jepun yang berada di Tokyo, jadi kenapa tidak cuba untuk diri sendiri di Marion Crepes?

 
Tip: Terdapat beberapa krim yang mengandungi gelatin atau daging babi, kami sangat menyarankan anda menyemak laman web mereka yang menyenaraikan bahan-bahan yang digunakan untuk setiap crepes. Anda mungkin memerlukan bantuan Google untuk menterjemah!
 
Alamat: 1-6-15 Jingumae, Shibuya, Tokyo, Jepun
Waktu Operasi: Isnin – Jumaat, 10.30 pagi hingga 8.30 malam. Ditutup pada hujung minggu.

 
Ginza: Ginza Six Jika anda pernah melalui Jalan Orchard mewah di Singapura, anda akan dapat mencari versi Tokyo di Ginza. Kawasan ini menjadi daerah membeli-belah barangan bertaraf tinggi!

Semasa di kawasan itu, kunjungi kompleks membeli-belah terbesar, Ginza Six, yang baru dibuka pada tahun 2017! Kompleks itu bukan sahaja menawarkan jenama pereka kosmetik dan pakaian seperti Chanel dan Dior, tetapi juga bentuk hiburan budaya lain.

Bangunan tersebut secara keseluruhannya mempunyai reka bentuk dalaman yang cantik dan anda pasti akan berhenti untuk mengambil beberapa gambar untuk Instagram anda. Anda juga pasti akan tertarik dengan seni legenda Yayoi Kusama yang tergantung dari siling bangunan!

 
Makanan mesra-Muslim:
Rasa Malaysia Cuisine
Restoran ini menyajikan hidangan tempatan Singapura dan Malaysia yang akan membuatkan anda merasa seperti di rumah. Terutamanya jika anda seorang penggemar beras dan rempah ratus! Bonus point bagi tempat ini ia menghidangkan makanan-makanan sama seperti yang anda selalu lihat di tanah air .

Sekiranya anda tidak mahukan nasi, anda juga boleh mencuba sate ayam yang baru dimasak dengan sos kacang manis untuk makan bersama!

Alamat: 8F, Ginza Five Star Building 5-8-13 Ginza, Chuo-ku, Tokyo
Waktu Operasi: Isnin – Jumaat, 11.30 pagi hingga 3 petang (Makan tengah hari), Sabtu – Ahad, 12 malam hingga 3 petang (Makan tengahari), Isnin hingga Ahad, 5 petang – 11 malam (Makan Malam)
Harga: ¥ 1000 – ¥ 3500

 
Shinjuku: Don Quijote Kalau dibanding dengan semua tempat membeli-belah lain di Tokyo, Shinjuku mungkin satu-satunya daerah yang masih dipenuhi dengan orang pada jam 3 pagi! Anda boleh menghabiskan sepanjang hari di Shinjuku kerana ia adalah satu-satunya pusat membeli-belah sehenti dan tanpa henti.
 
Di sinilah anda boleh menemui kedai membeli-belah tradisional dengan fesyen, elektronik dan barang-barang dan cenderamata yang berpatutan dan bergaya! Secara singkatnya, anda boleh dapatkan semua yang anda mahu dengan hanya datang ke sini.

Kedai di Shinjuku adalah yang terbesar dan menjual barangan runcit, elektronik, peralatan rumah dan juga jenama fesyen ternama!

Direkodkan sebagai kedai yang paling aneh di dunia, anda pasti akan merasa seperti hilang dalam poket Doraemon. Jadi, jika ada keperluan untuk membeli beberapa makanan ringan dan juga beg Hermes, anda boleh mendapatkan semuanya di bawah satu bumbung di sini di Don Quijote!
 
Makanan mesra-Muslim:
Bosphorus Hasan
Singgah ke restoran Turki ini, yang memiliki sejarah lebih dari 20 tahun dan menyajikan masakan asli Turki yang disediakan oleh seorang chef Muslim. Kebab adalah menu popular tetapi anda juga boleh menemui pizza dan salad Turki di menu mereka.

Penafian: Daging yang digunakan di sini adalah halal, tetapi alkohol ada juga dijual. Sila makan mengikut budi bicara anda sendiri!
 
Alamat: 3 Chome-6-11 Shinjuku, Shinjuku-ku, Tōkyō-ke 160-0022
Waktu Operasi: Isnin – Sabtu 11.30 pagi hingga 3 petang (Pesanan Terakhir: 2.30 petang), Isnin – Sabtu 5 petang hingga 11 malam (Pesanan Terakhir: 10.30 malam) (Ditutup pada Ahad)
Purata Harga: ¥ 4000

 
Odaiba: Daiba Itchome Shotengai Anda boleh menemui banyak kompleks membeli-belah di pulau buatan manusia ini yang menawarkan butik-butik fesyen, restoran dan beberapa kedai outlet. Kerana kebanyakannya disediakan untuk pelancong, kawasan ini memberikan suasana seperti resort untuk pelawat!

Daiba Itchome Shotengai adalah taman tema retro-kitsch Jepun di mana anda seolah-olah berada di Jepun pada tahun 1950-an. Jadi, di sini tidak hanya ada permainan arked, tetapi anda juga boleh membeli mainan, makanan ringan dan gula-gula yang wujud pada zaman kanak-kanak dengan harga yang berpatutan! Walaupun ia mungkin bukan generasi yang anda tinggalkan, anda pasti akan merasa nostalgia.
 
Makanan mesra-Muslim:
Sojibo
Anda tidak boleh melawat Jepun tanpa cuba soba. Mereka menawarkan bukan sahaja halal soba tetapi juga kari dan sashimi, yang datangnya dari wakil-wakil masakan Jepun.

Alamat: 1 Chome-1-10 Aomi, Koto, Tokyo 135-0064, Jepun
Waktu Operasi: Isnin hingga Ahad, 11 pagi hingga 11 malam
Harga: ¥ 320 – ¥ 1580
 
Akihabara: Akihabara Electric Town Anda akan merasa tenaga hebat di sini di kilang elektronik Tokyo, Akihabara. Mungkin, semua elektronik yang anda miliki ada di sekeliling anda, terutama di Akihabara Electric Town!

Bagi mereka yang sentiasa mencari gadjet yang berpatutan, anda akan menyukai tempat ini. Jika anda memerlukan pengganti untuk sebahagian daripada barangan anda, anda akan dapat mencari di sini, tidak kira berapa kecil!

Tetapi jika elektronik bukan apa yang anda cari, Akihabara juga dikenali sebagai hotspot untuk manga atau barangan anime sesuai untuk para otakus. Jika anda adalah otaku dan teknologi, tempat ini akan menjadi surga di Bumi untuk anda
 
Tip : Jika anda mencari peluang untuk merebut jam tangan G-shock pada harga yang berpatutan, anda boleh cuba mencari di beberapa kedai atau juga Don Quijote di Akihabara di mana harga boleh serendah ¥ 3500! Semoga berjaya!
 
Makanan mesra-Muslim:
Siddique
Mengisi semula tenaga anda selepas penat berjalan membeli-belah dengan memanjakan hidangan India dan Pakistan di Siddique! Dengan suasana India yang asli, anda boleh merasai pelbagai jenis kari yang mereka tawarkan. Pastikan untuk memesan beberapa naan dengannya!

Alamat: 3 Chome-16 Sotokanda, Chiyoda-ku, Tōkyō-101-0021, Jepun
Waktu Operasi: Isnin hingga Ahad, 11 pagi hingga 11 malam

 
Koenji: Look Shopping Street Di jalan-jalan Koenji terdapat banyak kedai barangan murah. Ianya juga tempat dimana anda boleh menjumpai pakaian-pakaian vintage. Sesetengah pakaian ada yang berumur 60-an dan 70-an. Jangan bimbang tentang kualiti kerana mereka adalah sama baiknya seperti yang baru! Kualiti di sini adalah yang terbaik berbanding dengan kedai-kedai lain di Tokyo.

 
Makanan mesra-Muslim:
Indian Restaurant Samrat
Terdapat beberapa tempat makan, tetapi Koenji sangat dekat dengan Stesen Shinjuku. Dengan hanya berjalan selama 20 minit dan anda boleh makan di Samrat! Ia adalah restoran India-Thailand dengan 7 jenis kari yang terdapat di bufet makan tengah hari. Tiada siapa akan menghalang anda jika anda mahu merasa semua makanan mereka.

 
Penafian: Daging yang digunakan di sini adalah halal, tetapi alkohol ada dihidangkan. Sila makan mengikut budi bicara anda sendiri!
 
Alamat: Tokyo, Shinjuku, Shinjuku 3-18-4
Waktu Operasi: Isnin hingga Ahad, 11 pagi hingga 1030 petang
Harga: ¥ 1000 – ¥ 5000

 
Asakusa: Jalan Perbelanjaan Nakamise Daerah desa di Tokyo, Asakusa bukan sahaja kaya dengan kebudayaan tetapi juga sejarah yang hebat. Tempat ini adalah rumah kepada Kuil Sensoji, kuil tertua di Tokyo! Daerah ini adalah yang terbaik jika anda telah membelanjakan dengan banyak dan mahu mengunakan sedikit sahaja wang untuk membeli-belah. Anda boleh habiskan duii baki anda di sini.

Jalan ini mempunyai sajian tempatan tradisional dan cenderamata pelancong seperti rantai kunci yang comel dan selipar Jepun. Cenderamata-cenderahati ini sesuai untuk membuat hadiah cenderamata jika anda tidak tahu untuk membeli apa buat mereka di tanah air. Harga barangan di sini sangat berpatutan!
 
Makanan mesra-Muslim:
Naritaya Halal Ramen Shop
Mi mereka disajikan segar dari kilang dan ditambah dengan sup ramen berasaskan ayam. Jika anda bukan peminat sup, anda juga boleh mencuba Mazesoba yang dihidangkan kering!

Alamat: 2-7-13, Asakusa, Taito-ku, Tokyo
Waktu Operasi: Isnin hingga Jumaat, 10 pagi hingga 10 malam, Sabtu, Ahad dan Cuti Umum, 11 pagi hingga 11 malam
Harga Purata: ¥ 700

 
Kami berharap dengan panduan ini, anda akan dapat pengalaman membeli-belah yang baik di bandar Tokyo! Dompet anda mungkin kosong tetapi pada penghujung hari, kami dapat menjamin bahawa hati dan perut anda akan penuh!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 8 Tempat Membeli-Belah Di Tokyo (Makanan Mesra Muslim Berdekatan!) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/8-tempat-membeli-belah-di-tokyo-makanan-mesra-muslim-berdekatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kaison Menjadi Lokasi Membeli Belah Barangan Dekorasi Rumah

Kaison Menjadi Lokasi Membeli Belah Barangan Dekorasi Rumah

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 818 hits
Sejak terjebak dengan kesukaan anak anak Kaison adalah antara tempat yang menjadi kegemaran UF sendiri bila ke Melawati Mall dan Kaison ni terletak di L4 KC Iman adalah orang yang paling teruja bila kesini sebab dia memang minat bila bab de...
Istri Punya Masalah Di Tempat Kerja Bisa Buat Suami Ikut Susah Tidur

Istri Punya Masalah Di Tempat Kerja Bisa Buat Suami Ikut Susah Tidur

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 260 hits
Sebuah penelitian menyebut bahwa memiliki teman kerja yang kasar sering memberi komentar tajam dan berbahasa kasar dapat mempengaruhi tak hanya tidur seseorang yang bekerja di kantor yang sama namun juga pasangannya
Senarai 9 Jenis Tempat Makan Dilarang Merokok Mulai 1 Januari 2019

Senarai 9 Jenis Tempat Makan Dilarang Merokok Mulai 1 Januari 2019

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 479 hits
KERAJAAN telah menguatkuasakan undang undang baru larangan merokok di tempat tempat makan seluruh negara mulai 1 Januari 2019 Dalam erti kata lain mulai tengah malam ini tempat tempat makan di seluruh negara adalah zon larangan merokok Beri...
Warga Carita Merayakan Malam Pergantian Tahun Di Tempat Pengungsian

Warga Carita Merayakan Malam Pergantian Tahun Di Tempat Pengungsian

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 171 hits
Ada yang berbeda pada perayaan menyambut tahun 2019 bagi warga di pesisir pantai Anyer dan Carita Harus rela melewati malam pergantian tahun di tenda pengungsian gelap kedinginan di tengah guyuran hujan yang tak henti henti jatuh dari langi...
Pelancong Sesat Di Padang Pasir Sunyi Disaat Sampai Ke Suatu Tempat Beliau Hampir Pengsan Melihat Sesuatu Yang Ajaib

Pelancong Sesat Di Padang Pasir Sunyi Disaat Sampai Ke Suatu Tempat Beliau Hampir Pengsan Melihat Sesuatu Yang Ajaib

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 283 hits
Pelancong Sesat di Padang Pasir Sunyi Disaat Sampai ke Suatu Tempat Beliau Hampir Pengsan Melihat SESUATU Yang AjaibPelancong Sesat di Padang Pasir Sunyi Disaat Sampai ke Suatu Tempat Beliau Hampir Pengsan Melihat SESUATU Yang Ajaib
Razia Narkoba Polisi Amankan 7 Orang Di Tempat Hiburan Malam Kawasan Harmoni

Razia Narkoba Polisi Amankan 7 Orang Di Tempat Hiburan Malam Kawasan Harmoni

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 223 hits
Jajaran Direktorat Reserse Narkoba Polda Metro Jaya melakukan razia di tempat tempat hiburan malam Sabtu Razia dilakukan guna mencegah peredaran narkotika jelang malam tahun baru 2019
13 Tempat Berpuaka Dan Yang Paling Menyeramkan

13 Tempat Berpuaka Dan Yang Paling Menyeramkan

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 380 hits
1 Highland TowerSuatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yang didiami oleh pelbagai lapisan masyarakat Satu tragedi runtuhan telah meragut puluhan nyawa Hanya segelintir saja mayat yg di jumpai Selebihnya masih terkubur di sana2 B...
Dah Dapat Tempat Tuisyen

Dah Dapat Tempat Tuisyen

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 335 hits
Semalam dah settlekan yuran untuk anak bujang no 1 dan no2 untuk tuisyen Start 2019 kena tuisyen la Mama Yan betul betul tak sempat nak bagi full attention untuk ajar diorang di rumahTahun depan ada 3 orang budak kenit tadika Kena la bagi p...
Jelang Pergantian Tahun Polresta Kediri Razia 10 Tempat Hiburan Malam

Jelang Pergantian Tahun Polresta Kediri Razia 10 Tempat Hiburan Malam

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 238 hits
Satuan Resnarkoba yang dipimpin Kasat Narkoba AKP Siswandi Sabtu malam melakukan razia gabungan di tempat tempat hiburan malam di Kota Kediri Kegiatan ini sebagai tindak lanjut perintah Kapolda Jatim Irjen Luki Hermawan dan Kapolresta Kedir...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet