8 Cadangan Menu Untuk Open House Raya



Salam uolls ,
Ty nak ucapkan "Selamat Hari Raya" kepada semua. Dah lebih seminggu dah kita menyambut hari raya dan sekarang ni Ty dah mula masuk kerja semula dah. Ada ke kawan-kawan Ty kat sini yang masih bercuti? Amboi kemain lama ea korang cuti raya tahun ni. Tapi takpelah raya kan setahun sekali jadi ambillah peluang ni untuk beraya sepuasnya di kampung bersama keluarga. Ty pun kalau diberi peluang memang nak cuti raya lama tapi itulah tanggungjawab pada kerja pun kena ambil kira jugak. Kang tak pasal-pasal Ty kena buang kerja pulak. 
Memandangkan kita masih dalam mood hari raya, Ty banyak jugaklah terima jemputan open house sempena hari raya ni. Biasanya bila open house ni benda paling best sebab dapat makan pelbagai jenis menu raya yang kita cuma jumpa bila hari raya saja. Jadi Ty nak ambil peluang ni untuk kongsikan beberapa cadangan menu untuk buat open house raya. Bolehlah bagi idea kat awak yang ada merancang nak buat open house tu kan?
8 CADANGAN MENU UNTUK ‘OPEN HOUSE’ RAYA1. Nasi ImpitPerasan tak kalau pergi open house atau pergi beraya rumah saudara mara, nasi impit nilah yang kita selalu jumpa. Makan pulak dengan kuah kacang memang sedap! Di rumah Ty pun tiap kali raya nasi impit ini wajib ada sebagai menu raya. Orang kata kalau taka da tu kira bukan raya lah! Tapi kalau makan dengan sambal ikan pun sedap jugak tau.

2. Kuah KacangYang ni pula,kuah kacang yang Ty ceritkan kat atas tadi tu. Makan dengan nasi impit boleh, dengan satay pun boleh. Kuah kacang ni kalau lemak-lemak dan pekat-pekat memang boleh buat Ty menambah berkali-kali.

3. LemangKalau di Penang dan sebab kami duduk di bandar jadi Ty dan family selalunya beli aje. Nak membakar lemang di halaman rumah macam tak sesuai pulak sebab kawasan rumah Ty bukan ada laman macam suasana di kampung. Janji ada, betul tak? Tapi perasan tak yang lemang ni kita akan jumpa banyak terjual di tepi-tepi jalan bila hari raya. Kalau bukan hari raya ya Allah bukan main payah nak jumpa jadi manfaatkanlah bulan ni untuk makan lemang puas-puas okay.

4. KetupatOkay ini adalah my favourite menu Ty tau. Di utara memang tak sah tak layan ketupat palas ni. Dulu kecik -kecik menyibuk buat dengan mak cik tapi sekarang ni semua dah sibuk, dah ada keluarga sendiri, jadi kitorang order dengan orang aja. Tapi kalau nak order pun kena pandai jugak pilih sebab ada yang buat tak sedap. Tapi Ty biasanya order dengan orang yang sama aja tiap tahun. Rasa pun kita dah tahu macamana kan.

5. RendangIni semestinya menjadi menu utama setiap rumah, I guess. Rendang Ayam, Rendang Daging, Rendang Kerang, Rendang Itik etc. OH TIDAK, kecur air liur kejap. Rendang ni sesuai sangat nak makan dengan menu-menu yang Ty share kat atas tu. Nak makan dengan nasi impit boleh, lemang boleh, ketupat pun boleh. Ya Allah sedapnya!

6. LontongThis is my arwah mummy’s favourite. Usually arwah mummy yang masak tiap tahun tapi tahun ni memang Ty order je. Nak masak pun kadang tak sempat sebab mana nak kemas rumah, mana nak layan tetamu yang datang. So pilihan selamat, Ty order je.

7. Nasi Tomato
Ini pula favourite anak beranak. Pekena dengan lauk pauk; Ayam Masak Merah, Daging Masak Hitam, Acar, Kerabu Timun dan Kuah Dalca. Perghhh terangkat! Ini kira salah satu menu berat yang Ty akan hidangkan kat tetamu bila buat open house. Kadang tu Ty pergi rumah terbuka kawan-kawan pun, ada juga yang jadikan nasi tomato ni sebagai menu rumah terbuka diorang. Yang lain-lain tu kira sampingan jelah. Inilah antara menu yang mengenyangkan sikit.

8. Kuih RayaBanyak sekarang ni jenis kuih raya tetapi yang akan laku keras mestilah yang manis sesedap giler rasa dia macam Cornflakes Madu, Tart Nenas, Semperit Susu dan kuih raya berasaskan cokelat. Ty setiap tahun tengok pada kerajinan diri sendiri jugaklah. Kadang buat, kadang beli je yang dah siap.Okay gais. Base on my story ni kan, usually menu hidangan untuk “Open House” selalunya memang Ty sendiri lebih suka untuk dapatkan khidmat servis dari katerer sahaja. Iye lah, nak melaram katakan mana lah sempat nak masak di dapur. Betul tak? Jadi alang-alang ni Ty nak suggest kat uolls satu katerer yang cover kawasan Selangor dan Kuala Lumpur yang buat servis katering jamuan hari raya - Citra Nusantara Catering. Tak silap Ty, Citra Nusantara Catering ni ada banyak pilihan menu hari raya untuk semua jenis open house. Haa menu yang Ty share kat atas tu antara pilihan menu hari raya diorang jugak. Sesiapa yang nak buat open house untuk company ke, sekolah ke, rumah sendiri ke bolehlah baca info yang Ty nak share kat bawah ni okay.

CITRA NUSANTARA CATERING MENYEDIAKAN :- 3 pilihan pakej katering untuk jamuan Hari Raya (siap lengkap dengan meja & peralatan katering). Yang ni sesuai untuk sesiapa yang malas nak masak dan sediakan barang keperluan katering sebab untuk ketiga-tiga pakej ni Citra Nusantara Catering dah sediakan semuanya. Tahu-tahu je dah tersedia semuanya kat tempat korang. Senang kerja! Sebenarnya pakej ni lebih sesuai kepada company yang nak buat open house, korang yang ada buat jamuan hari raya kat sekolah dan dewan.

- Pakej penghantaran makanan (tanpa kelengkapan meja & peralatan katering) - ini berdasarkan permintaan pelanggan. Yang ni pulak sesuai untuk sesiapa yang nak masak tapi nak buat open house. Ha korang request je menu apa korang nak untuk open house tu, nanti pandailah Citra Nusantara Catering masakkan. Lepastu siap delivery lagi makanan tu ke rumah korang. Korang cuma tinggal hidangkan je pada tetamu. Senang giler kan! Harga nanti korang runding dengan pihak Citra Nusantara Catering sebab harga tu berdasarkan menu apa yang korang request. Haa senanglah korang nak plan ikut bajet korang nanti.
- Minimum order untuk kesemua tempahan jamuan hari raya tu dari 50 orang je. Haaa kalau korang berjimat dan tak nak jemput ramai orang, tempah 50 orang pun dah cukup Ty rasa. Tapi kalau lebih pun boleh sebab sehari Citra Nusantara Catering ni boleh masak lebih dari 2000 tempahan sehari. Nak buat rumah terbuka ajak 1 kampung pun boleh.
- Cover sekitar kawasan Kuala Lumpur & Selangor. Yang servis katering ni, Ty cadangkan untuk sesiapa yang tinggal kawasan Kuala Lumpur & Selangor je tau. Mana yang duduk jauh-jauh tu boleh cari sendiri katering yang berdekatan dengan korang. Buat masa sekarang ni, Citra Nusantara Catering cover kawasan KL dan Selangor je. Doa-doakanlah moga lepasni Citra Nusantara Catering dapat lebarkan sayap ke negeri-negeri lain pulak. Amin.
Selain Katering Jamuan Hari Raya, Citra Nusantara Catering ada juga tawarkan pakej katering ;-Pakej Katering Perkahwinan-Pakej Katering Pertunangan / Nikah-Pakej Katering Majlis Aqiqah / Doa Selamat / Kesyukuran DLL-Pakej Katering Berbuka Puasa / Moreh / Sahur-Pakej Katering Korporat
Jadi hat mana yang nak buat majlis kahwin, tunang ke, aqiqah untuk anak-anak ke atau apa saja majlis, boleh contact terus ke nombor PIC ni okay:
CITRA NUSANTARA SDN BHD(juga dikenali sebagai Citra Nusantara Catering)No.36&38 , Jalan Musytari AQ , U5/AQ , Subang Pelangi , Seksyen U5 , 40150 Shah Alam , Selangor Darul Ehsan.Hotline : +6012 998 8650Emel : [email protected] : www.instagram.com/citranusantaracateringFacebook : www.facebook.com/citranusantaracateringWebsite : www.citranusantara.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.yanty.my/2019/06/8-cadangan-menu-untuk-open-house-raya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masih Ramai Penunggang Motosikal Enggan Guna Laluan Khas Lebuh Raya

Masih Ramai Penunggang Motosikal Enggan Guna Laluan Khas Lebuh Raya

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 557 hits
Masih ramai penunggang motosikal enggan guna laluan khas lebuh raya Dikemas kini 18 minit yang lalu Diterbitkan pada 8 Jan 20
Apa Sebenarnya Isu Hiasan Raya Cina Di Sekolah Di Puchong

Apa Sebenarnya Isu Hiasan Raya Cina Di Sekolah Di Puchong

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 505 hits
BERITATimbul satu lagi isu yang berisiko melaga lagakan rakyat Malaysia iaitu perhiasan sambutan Tahun Baru Cina di sebuah sekolah di Puchong Selangor Kalangan yang mengikuti perkembangan sosiopolitik di Malaysia pasti maklum akan kenyataan...
Alihkan Ranting Di Jalan Raya Pun Dapat Pahala

Alihkan Ranting Di Jalan Raya Pun Dapat Pahala

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 436 hits
Untuk mengumpul pahala sebagai bekalan akhirat tidak hanya apabila melakukan ibadat khusus Banyak peluang untuk kita melakukan perkara kebaikan biarpun hanya mengalihkan ranting kayu atau halanga di jalan Sabda Rasulullah SAW bermaksud Apab...
Rei Bangun 6 000 Rumah Di Solo Raya 70 Persennya Disubsidi

Rei Bangun 6 000 Rumah Di Solo Raya 70 Persennya Disubsidi

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 232 hits
Real Estate Indonesia menargetkan pembangunan 6 000 unit rumah di Solo Raya khususnya Wonogiri Klaten dan Boyolali Ribuan rumah yang akan dibangun tahun ini 30 persen untuk komersial dan 70 rumah subsidi
Hari Raya Lambat Lagi Tapi Orang Di Kimanis Dah Dapat Duit Raya

Hari Raya Lambat Lagi Tapi Orang Di Kimanis Dah Dapat Duit Raya

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 361 hits
Foto FacebookAl kisahnya Pilihan Raya Kecil Parlimen Kimanis pada 18 Januari ini akan menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara calon Parti Warisan Sabah dan Barisan Nasional PILIHAN Raya Kecil Kimanis menyaksikan pertembungan satu la...
Usai 3 Minggu Tumbuh Kuncup Bunga Bangkai Di Kebun Raya Bogor Akhirnya Mekar

Usai 3 Minggu Tumbuh Kuncup Bunga Bangkai Di Kebun Raya Bogor Akhirnya Mekar

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 271 hits
Bunga bangkai yang ditanam di Kebun Raya Bogor mekar Wali Kota Bogor Bima Arya Sugiarto bersama Kepala Kebun Raya Bogor R Hendrian dan peneliti bunga bangkai dari Pusat Penelitian Konservasi Tumbuhan dan Kebun Raya Dian Latifah melihat bung...
Tabung Roadtax Tabung Raya Tabung Travel Banyak Nya Tabung 2020 Aku

Tabung Roadtax Tabung Raya Tabung Travel Banyak Nya Tabung 2020 Aku

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 455 hits
Tips menabung dengan amerjaya Menyimpan duit itu memang sukar dan payah Banyak je alasan Jadi tahun 2020 ni aku nekad nak disiplinkan diri untuk menabung Jiayo for myself Assalammualaikum dan salam sejahtera pembaca blogku Kali ini aku nak ...
Benarkah Jika Rajin Bekerja Kita Jadi Kaya Raya

Benarkah Jika Rajin Bekerja Kita Jadi Kaya Raya

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 951 hits
Tun Mahathir dalam ucapannya telah mengkritik dan memberi analisa kenapa orang Melayu dan mungkin juga termasuk bumiputera lain corot dalam hal pencapaian ekonomi dan meminta semua pihak supaya tidak berasa iri hati dengan orang kaya Analis...
Isu Hiasan Raya Cina Sekolah Puchong Apa Sebenarnya Yang Berlaku

Isu Hiasan Raya Cina Sekolah Puchong Apa Sebenarnya Yang Berlaku

papar berkaitan - pada 11/1/2020 - jumlah : 643 hits
Dikala asap panas kontroversi tulisan Jawi kini timbul satu lagi isu yang berisiko melaga lagakan rakyat Malaysia iaitu perhiasan sambutan Tahun Baru Cina di sebuah sekolah di Puchong Selangor yang memaksa menteri turun padang Kalangan yang...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat

Rights Group Calls For Police Probe Into Inciting Statements On Allah Socks

In Src International Civil Suit Former Director Says Najib Was Chess Grandmaster In Company S Scheme Of Things