7 Cara Mudah Tawan Hati Awek


"Tolong.. sy bru jtuh cinta kt sorg student.. bru td jumpa lpk mnum... masalahnye... de ni tak open heart lg..de pgg jnji yg lpas de hbis degree de still tgu bf de semata2 nk buktikn de setia.. dala ex kot.. ex de tah kt mn2 ta de contact ape... camne sy nk tawan hati wanita ini.. plessssssss help me..." - Faris (komen di post)Masalah simple yang dihadapi mana-mana lelaki bujang yang dah jatuh cinta. Huhu. Tapi betul ke jatuh cinta tu? Try check balik tanda-tanda tu kat sini 7 Tanda Lelaki Sukakan Anda Tahap Gaban Punyer  Siapa aku nak judge sebab laki aku pun jatuh cinta after 3 days kenal. huhuhu
Kalau betul, bolehlah try ikut 7 Cara Mudah Tawan Hati Awek ni. Ekslusif dari seorang ex awek juga yang dingorat MR AA dengan jayanya sampai jadi isteri orang dalam masa 6 bulan hahaha

1. PersahabatanSemua percintaan bermula dengan persahabatan. Di sinilah korang saling berkenalan dulu. Kalau kenal di tempat kerja, korang bermula sebagai rakan sekerja. Bila kita sedang berkawan biasa, make sure kau kena jujur macam mana kau jujur dengan kawan-kawan lain. 
Pikat dia melalui "telinga"Sebenarnya girl ni suka nak dengar benda yang sweet-sweet. Bukan suruh kau jadi sweet talker tapi kau juga boleh jadi sweet dengan concern pasal diri dia. Tahu tak dengan bercakap sahaja korang boleh jatuh cinta. Berbual dari hati ke hati. Time tu la buat kaji selidik macam latar belakang dia, tinggal kat mana, kenapa dia tak ade pakwe etc. Macam yang pernah disebut dalam buku Man are from Mars, Women are from Venus.


Perempuan jatuh cinta melalui telinga (what?). Dia suka berkomunikasi dan akan jatuh cinta dengan apa yang dia dengar.  Perempuan lemah bab komunikasi. Sebab tu laki paling hodoh pun boleh win kalau ayat power. Selalu call dia, borak dengannya, dengar luahan masalah dia atau senang citer kau bagi je dia cakap puas-puas. Seriously perempuan suka kalau lelaki boleh dengar die bercerita. Layankaaan.

2. Cheklist Dream Guy


Ini step kedua lepas step pertama cungkil isi hati dia, sila semak balik checklist dia tentang cinta, pasangan dan hidup. Kenalpasti citarasa dia dekat situ nak lelaki macam mana. Dia mesti ada bagi ciri-ciri lelaki yang dia nak. Paling common dia mesti cakap "i tak kisah laki macam mana pun asalkan baik" Haa kalau macam ini pattern senang sikit la dalam 90% potensi nak tawan tu ada.. 
Tapi kalau jenis demanding cam segelintir perempuan termasuk aku yang berkata sebegini, "I kan suka laki yang tinggi, tak nak kurus sangat ada berisi sikit, Tak perlu handsome asalkan sweet,sekufu tu penting, tak merokok dan I suka lelaki pendiam." Yang ni pattern susah sikit. Maybe 60% potensi, balance tu usaha dari kau sendiri.. Sila cuba berusaha untuk menepati ciri-ciri yang dia nak, kalau tak dapat kena semua dapat separuh pun jadi la. Kalau tak de satu pun ciri-ciri yang dia nak, kau lupakan je la niat tu. Sebab seriously perempuan kalau dah set target ciri apa dia nak, dia takkan open heart melainkan dia betul-betul dah buta cinta.. huhu
3. Zodiac CompatibilityBukan nak suruh kau percaya kan, tapi try to get some ideas dia tu sebenarnya macam mana dan sesuai dengan orang yang bagaimana. Just to give some ideas bukan suruh percaya bulat-bulat tau
So what is the difference between highly compatible signs and less compatible signs? Well, the degree of compatibility between two zodiac signs simply means how easily they can get along. In other words, a good understanding can always be achieved, but sometimes this comes easily and sometimes this takes patience and a lot of effort.
Klik Zodiac C.
4. Promosi diri sendiri
Cinta ini ibarat sales dekat shopping complex tu. Mcam nak beli blender, ada macam-macam jenis blender dan jenama kat luar tu. Tapi yang ada ciri unik, harga munasabah dan terbaik yang akan dipilih. Sama jugaklah bila nak mengorat. Sedangkan binatang pun bila nak mengawan akan "memperagakan diri"  inikan manusia. Sila promosikan diri kau dekat girl tu dengn cara yang paling sweet. 
Kalau kau seorang yang caring, bila dia demam, bawakan ke klinik, belikan makanan yang sedap, bawakan ubat.(kalau tak de sape nak bawa), Kalau kau seorang yang macho dan pandai repair barang, bila barang dia rosak, sila offer nak repair. Do something yang menampakkan kelebihan kau yang lain daripada lelaki lain. Kalau kau pandai masak, kau tunjuklah skills memasak tu. Kalau dia bijak, dia akan pikir, "wow untungnya kalau aku dapat mamat ini, Dia lain dari yang lain" huhu. 
5. Ambil Berat Pasal Family DiaMacam mana nak hidup berpasangan kalau benda semudah ambil berat pun susah? Tapi jangan masa mengorat je caring, kalau boleh biar lepas kahwin lagi caring. Nak tawan hati si dia kenalah pandai ambil berat tentang dia. Namun, perempuan ini tak macam lelaki yang kalau perempuan ambil berat sikit dah perasan. Menjadi lumrah hidup seorang perempuan dah biasa merasa diambil berat daripada ayah, emak, sehinggalah ke abang adik dia. 
Kalau nak,jangan kat dia seorang saja tapi satu keluarga dia pun kau nak sekali. Perempuan lebih suka kalau kau ambil berat tentang orang terdekat dengannya seperti ibu bapa atau adik mereka. Contohnya lepas balik dating bungkuskan sekali untuk keluarga dia. Mesti dia suka. Perempuan ada tendency yang tinggi untuk memilih lelaki yang direkemenkan oleh ibu bapa mereka sendiri. 


6. Berkongsi minat dia
Salah satu cara nak menawan hati seseorang adalah sokong dan berkongsi minat yang sama. Walaupun persamaan itu adalah sangat kecil. tapi ia akan memudahkan korang mencari topik serta aktiviti untuk get along. Jadi cuba fahami minat dia ya,, Aku ada kawan yang minat gila Hello Kitty and suka giler dapat kumpul koleksi Hello Kitty setiap bulan. Satu hari lelaki yang sedang cuba nak mengorat dia hadiahkan cawan Helo Kitty, perghhh cair giler girl tuuu! Ni memang perasaan paling win sekali bila lelaki yang sukakan kita sokong minat kita tu dan tak anggap kita psiko, Hadiahkan pada dia or tagged nama dia bila perkara yang dia minat ter'muncul' di timeline kau. Tu tanda kau care! Mesti dia terharu


7. Cuba jadi romantik. (Cuba dah cukup)Akhir sekali nak tawan hati girl ni, bila kau dah pasti yang kau boleh jaga dia betul-betul, dan kau maksudkan apa yang kau cakap, sila LUAHKAN perasaan kau pada dia dengan cara yang paling romantik. Bagi masa sikit lepas kenal untuk luahkan isi hati tu. Bawa dia makan malam tempat spesel sikit. Cheesy tapi why not kau belikan bunga ke as a suprise. (Semua girl suka bunga okay!). Bagitahu kat dia yang kau akan buktikan apa yang kau rasakan tu betul,serius dan tak main-main kalau dia terima kau sebagai pasangan. 
Kalau dia betul juga rasai perasaan yang sama insyaallah dia akan terima. Bagilah masa 1-2 hari untuk dia fikirkan, tapi kalau lepas tempoh itu dia masih tak boleh terima itu mungkin sebab perasaan tak boleh nak dipaksa. Ia terpulang pada kau nak blah dan putus asa atau boleh cuba berkawan dulu dengan dia. 
**Pengalaman peribadi aku sendiri sebagai perkongsian, pada aku kalau perempuan dah jumpa lelaki yang lebih baik dan dah jatuh cinta, dia akan move on dengan hidup baru dia bersama pengganti baru. Tak de istilah cinta rebound sebab ramai je orang yang jumpa true love after putus 1-2 bulan dengan bf lama. Jatuh cinta ini macam terjun laut. Kita just terjun dan terus berenang. Kalau kita giveup, kita akan lemas. Terus berenang dan selamatkan diri kita. Macam itulah cinta. Kita kena teruskan hidup sampai kita jumpa cinta sejati yang menyintai diri kita. Kita tak boleh nak tentukan jangka masa bila hati akan terbuka untuk jatuh cinta. Jatuh cinta tak boleh control, nak buka hari ini, nak tutup esok. Kalau kita dah jatuh cinta, it happened just like that.

Perkongsian dari blog D.I.V.A

P/s : Kalau dia suka baju couple, hadiahkan kat dia hari ini, klik Couple T-shirt Malaysia. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://udaramedia.blogspot.com/2015/08/7-cara-mudah-tawan-hati-awek.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiga Cara Mudah Untuk Hasilkan Daun Bawang Di Rumah Tanpa Gunakan Tanah

Tiga Cara Mudah Untuk Hasilkan Daun Bawang Di Rumah Tanpa Gunakan Tanah

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 526 hits
Pixabay Daun bawang boleh dijadikan antara bahan tambahan yang sememangnya enak digunakan dalam masakan Ia bukan sahaja boleh menambah rasa malah boleh menaikkan bau masakan sekaligus dapat membangkitkan selera kita melihat juadah yang dise...
Cara Mudah Mengajari Anak Rawat Kesehatan Gigi Dengan Baik

Cara Mudah Mengajari Anak Rawat Kesehatan Gigi Dengan Baik

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 230 hits
Berikut merdeka com mencoba memberikan cara cara mudah yang bisa diterapkan kepada anak
9 Cara Agar Tidak Mudah Lupa

9 Cara Agar Tidak Mudah Lupa

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 333 hits
Lupa atau pikun adalah salah satu kondisi otak yang memiliki kerja ekstra keras untuk menyimpan mengendalikan maupun mengingat memori yang telah tersimpan Adapun gejala umum yang biasanya menyertai antara lain mengulangi cerita atau pertany...
Cara Memasang Schema Markup Blogger Terbaru Mudah Dan Tanpa Error

Cara Memasang Schema Markup Blogger Terbaru Mudah Dan Tanpa Error

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 308 hits
Cara Memasang Schema Markup Blogger Terbaru Mudah dan Tanpa Error untuk SEO Pasang Baru dan Perbaikan Error SEBELUMNYA CB sudah share Cara Memasang Microdata Schema Org di Template Blogger untuk SEO Caranya rumit Berikut ini Cara Memasang S...
3 Cara Membuat Es Krim Dengan Bahan Sederhana Mudah Dibuat Di Rumah

3 Cara Membuat Es Krim Dengan Bahan Sederhana Mudah Dibuat Di Rumah

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 239 hits
Rasanya yang manis dan sensasi dingin es krim membuat makanan satu ini sangat cocok dijadikan sebagai hidangan penutup
Resepi Cara Buat Ayam Penyet Berserta Sambal Ayam Penyet Yang Mudah

Resepi Cara Buat Ayam Penyet Berserta Sambal Ayam Penyet Yang Mudah

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 337 hits
Resepi Cara Buat Ayam Penyet Berserta Sambal Ayam Penyet Yang MudahAssalamualaikum semuanya Kembali ke channel Papaglamz TV Baiklah hari ini saya nak tunjukkan cara cara memasak ayam penyet berserta sambalnya yang sedap dan mantap Seperti y...
Cara Buat Puding Roti Yang Senang Dan Mudah

Cara Buat Puding Roti Yang Senang Dan Mudah

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 306 hits
CARA BUAT PUDING ROTI YANG SENANG DAN MUDAH Harini perkongsian kita tiba tiba teringat ada puding roti kastard versi kukus mudah dan cepat Senang cerita campak campak sahaja Lagi pulak resipi ni sesuai dihidangkan buat tetamu yang datang me...
Cara Menanam Cabe Yang Pasti Berhasil Hanya Dengan Enam Langkah Mudah

Cara Menanam Cabe Yang Pasti Berhasil Hanya Dengan Enam Langkah Mudah

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 177 hits
Ciri khas makanan Indonesia yang pedas dan kaya bumbu tentu membuat cabe menjadi bahan makanan yang mudah ditemui di pasaran
15 Cara Membuat Tempe Aneka Olahan Praktis Dan Mudah Dipraktikkan Di Rumah

15 Cara Membuat Tempe Aneka Olahan Praktis Dan Mudah Dipraktikkan Di Rumah

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 302 hits
Tempe adalah makanan yang dibuat dari biji kedelai yang difermentasi Makanan asli Indonesia ini adalah makanan favorit bagi banyak orang Untuk Anda yang suka tempe berikut cara membuat tempe dengan aneka olahan yang praktis dan mudah untuk ...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Makan Tengahari Di Kafe Alaf Sejahtera Teluk Bahang Pulau Pinang

Sarapan Pagi Di Teratak Wan Din 478 Kampung Permatang Bogak Pulau Pinang

Drama Bercakap Dengan Jun Lakonan Nadiya Nisaa Dini Schatzmann

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs