6 Selebriti Muda Buktikan Artis Pun Berpelajaran Tapi No 6 Tidak Sangka Artis Ini Hebat Bahasa Inggeris


Impian memiliki segulung ijazah pastinya ada dalam hati semua orang.
Walaupun bergelar selebriti, pelakon dan penyanyi pada usia yang muda, 6 orang selebriti muda pilihan REMAJA ini membuktikan mereka mampu membahagikan masa antara karier dan pendidikan.
Wany Hasrita
Bukan calang-calang jurusan yang diambil oleh penyanyi ini. Pada Ogos tahun lalu, Wany telah berjaya menghabiskan pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Sains Perubatan daripada Management & Science University (MSU), Shah Alam.
“Alhamdulillah saya sangat gembira kerana penat lelah selama 3 tahun terhasil juga. Cuma sedih sedikit kerana ayah tidak boleh berada di sini atas urusan kerja,” katanya.
“Sepanjang bergelar penyanyi, saya tak mempunyai masalah untuk pelajaran kerana segala bentuk persembahan dan promosi berlaku selepas tamat praktikal dan ujian.”
Juliana Evans
Mungkin kerana tempoh 4 tahun telah berlalu, ramai yang terlupa bahawa pelakon cantik, Juliana Evans pernah mencatatkan keputusan cemerlang untuk pelajarannya.
Mengambil jurusan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi, Jue kembali memuat naik foto di bawah pada hari ini untuk mengingatkan kepada semua orang bahawa semua orang boleh berjaya jika mereka fokus terhadap apa yang mereka lakukan.
“(Foto) ini akan selalu mengingatkan saya tentang susah payah, motivasi dan impian saya. Dan dengan pengorbanan, saya berjaya memperoleh impian. Fokus pada apa yang kamu impikan dan usaha sendiri (jangan harapkan usaha orang lain.”
“How I wish I can go back in time,” kata penuntut Western Michigan University ini.
Asyraf Aley
Seorang lagi pelakon yang mementingkan pelajaran walaupun kariernya sudah bermula. Memilih Taylor’s University sebagai alma mater untuk pengajiannya, Asyraf meluahkan ucapan terima kasih kepada semua yang sama-sama menyokong keputusannya untuk belajar dan bekerja pada masa yang sama.
Kata si tinggi lampai ini, ” Terima kasih kepada semua rakan dan pensyarah yang telah membuatkan hidup saya di universiti lebih bermakna. Dan juga kepada kamu yang sentiasa memberikan sokongan, I am so grateful!
Mira Filzah
Tengok wajah Mira Filzah, mesti dah boleh agak Mira ni golongan terpelajar kan..? Hehe
2 tahun lalu, Mira telah membanggakan ramai pihak termasuklah ibu bapa, keluarga dan peminat semua dengan kejayaannya menamatkan pengajian dalam jurusan Perniagaan Antarabangsa daripada Universiti Teknologi MARA (UiTM). Comel je tengok Mira pakai robe tu.
Mira yang pernah berjinak-jinak dalam bidang sejak usia 17 tahun lagi mengambil jurusan tersebut kerana minatnya untuk menjadi usahawan.
Juga grad pada tahun 2016 adalah pelakon, Nadzmi Adhwa. Mengambil jurusan Ijazah Sarjana Muda Rekaan Grafik Dan Multimedia (fuh panjangnya!) dari Universiti Teknologi MARA (UiTM), Nadzmi juga bersyukur kerana penat membahagikan masa antara pelajaran dan kerjaya terbalas juga akhirnya.
“Tentunya, ibu bapa saya ingin saya berjaya dalam bidang akademik terlebih dahulu. Namun saya pula berlakon sambiil belajar kerana rezeki ada di situ.
“Memang kena gigih dan berusaha jika nak lakukan dua perkara dalam satu masa. Pelajaranlah jaminan untuk masa depan.”
Najwa Latif
Selalu kan kita nampak iklan Najwa Latif menyanyi secara busking di televisyen? Hehe. Itu adalah sebahagian daripada projek Najwa semasa menuntut di UniTAR dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Bahasa Inggeris.
Najwa nampak tidak hentikan pelajaran di situ saja. Bermula September tahun lalu, Najwa memilih untuk meneruskan pengajian pada peringkat Sarjana pula di Universiti Malaya (UM) walaupun dia pada mulanya ingin memilih United Kingdom.
“Saya batalkan hasrat untuk ke UK kerana memikirkan keluarga. Ibu seperti tidak sedap hati untuk melepaskan saya ke sana tambahan pula ia adalah kali pertama saya bakal ke tempat jauh dari keluarga.
“Saya tidak kisah di mana-mana saja, asalkan boleh belajar. Di UM, saya mengambil Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL) pula. Harapnya, saya boleh habiskan pada tahun hadapan.”
Sebenarnya, masih ramai lagi golongan selebriti yang berpendidikan. Antaranya termasuklah Hanis Zalikha, Lisa Surihani, Vanidah Imran, Fattah Amin, Saharul Ridzwan, Wani Kayrie dan ramai lagi. Malah, ada juga yang sedang belajar seperti Atisha Khan (adik kepada Neelofa & vlogger di YouTube), Cupcake Aishah dan Johanis Sani (Vlogger & influencer).
Ternyata, pendidikan mengajar mereka untuk lebih matang berfikir dan menentukan hala tuju karier. Kalau mereka boleh buat, korang pun boleh.
sumber:remaja
The post 6 Selebriti Muda Buktikan Artis pun Berpelajaran, tapi No. 6 tidak sangka artis ini hebat bahasa Inggeris appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/04/6-selebriti-muda-buktikan-artis-pun-berpelajaran-tapi-no-6-tidak-sangka-artis-ini-hebat-bahasa-inggeris/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selebriti Malaysia Ini Pernah Berkahwin Lebih Dari 2 Kali Tidak Sangka Artis No 2 Pernah Berkahwin 4 Kali

Selebriti Malaysia Ini Pernah Berkahwin Lebih Dari 2 Kali Tidak Sangka Artis No 2 Pernah Berkahwin 4 Kali

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 898 hits
Siapa sahaja yang mahu rumahtangga yang dibina hancur sekelip mata dengan pelbagai punca Akan tetapi kegagalan perkahwinan kali pertama bukanlah titik noktah buat 7 selebriti ini Sebaliknya mereka bangun dan mencari pelengkap hidup mereka B...
Bella Tasha Kuasai Matematik Bahasa Inggeris Dr Halina Dr Sheikh Muszaphar Main Peranan Besar

Bella Tasha Kuasai Matematik Bahasa Inggeris Dr Halina Dr Sheikh Muszaphar Main Peranan Besar

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 545 hits
Bella Tasha anak angkasawan negara Datuk Dr Sheikh Muszaphar Datin Dr Halina mencatat kejayaan manis apabila berjaya mencapai kedudukan nombor yang baik bagi Matematik Bahasa Inggeris Bella 7 tahun dan Tasha 5 tahun mengambil program Matema...
Dulu Disebut Durhaka Bahkan Tak Akui Ibu Kandungnya Karena Miskin Siapa Sangka Begini Kabar Artis Ini Sekarang

Dulu Disebut Durhaka Bahkan Tak Akui Ibu Kandungnya Karena Miskin Siapa Sangka Begini Kabar Artis Ini Sekarang

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 273 hits
Mungkin banyak dari kita yang masih awam dengan sosok cantik bernama Ruvita Sari Sempat menghebohkan dunia hiburan tanah air dengan kontroversinya kini karier Ruvita di dunia hiburan sudah tak tersisa lagi Namun jika membicarakan dirinya te...
Suka Sangat Khair Belajar Bahasa Inggeris Di Klc Puchong

Suka Sangat Khair Belajar Bahasa Inggeris Di Klc Puchong

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 400 hits
Awal Khair bangun ahad lepas Jam 6 45 pagi dah siap siap pergi mandi sebabnya daddy dah janji nak bawa tempat special Dia kalau dah kata janji benda sesuatu benda memang dia ingat Tengah tidur lena pun boleh terjaga sendiri sebab nak tuntut...
Ada Yang Tak Ambil Saya Berlakon Sebab Saya Tak Kacak Artis Ini Di Pandang Rendah Tapi Akhirnya Dia

Ada Yang Tak Ambil Saya Berlakon Sebab Saya Tak Kacak Artis Ini Di Pandang Rendah Tapi Akhirnya Dia

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 534 hits
Ada Yang Tak Ambil Saya Berlakon Sebab Saya Tak Kacak Artis Ini Di Pandang Rendah Tapi Akhirnya Dia Ada Yang Tak Ambil Saya Berlakon Sebab Saya Tak Kacak Artis Ini Di Pandang Rendah Tapi Akhirnya Dia
Murid Saman Guru Bahasa Inggeris Kerana Tidak Masuk Mengajar

Murid Saman Guru Bahasa Inggeris Kerana Tidak Masuk Mengajar

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 537 hits
Imej via Seorang remaja di Kota Belud Sabah menyaman bekas guru bahasa Inggerisya atas dakwaan tidak masuk kelas selama tujuh bulan semasa dia menjadi pelajarnya Nafirah Siman 18 daripada SMK Taun Gasi menyaman Jainal Jamran atas kejadian d...
Cari Suami Pucuk Muda Why Not Ini 10 Pasangan Artis Yang Kahwin Suami Lebih Muda

Cari Suami Pucuk Muda Why Not Ini 10 Pasangan Artis Yang Kahwin Suami Lebih Muda

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 1088 hits
Sejak akhir akhir ini dah tak pelik kalau lelaki memilih pasangan yang lebih berusia untuk dijadikan teman hidup Dah nama jodoh kan tak kenal siapa Lihat saja selebriti Malaysia yang bahagia bersama isteri tercinta walaupun jarak umur merek...
Soalan Percubaan Bahasa Inggeris Negeri Johor Spm 2018 Skema Jawapan

Soalan Percubaan Bahasa Inggeris Negeri Johor Spm 2018 Skema Jawapan

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 456 hits
Soalan Percubaan Bahasa Inggeris Negeri Johor SPM 2018 Skema Jawapan Berikut dikongsikan soalan percubaan Bahasa Inggeris SPM 2018 Negeri Johor Selamat maju jaya buat semua pelajar tingkatan 5 untuk SPM 2018 Soalan Percubaan Bahasa Inggeris...
Hebat Si Nina Ni Jurusolek Insaf Hilang Pelanggan Selepas Henti Guna Bulu Mata Palsu Sanggul Tinggi Tapi

Hebat Si Nina Ni Jurusolek Insaf Hilang Pelanggan Selepas Henti Guna Bulu Mata Palsu Sanggul Tinggi Tapi

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 664 hits
Jurusolek insaf hilang pelanggan selepas henti guna bulu mata palsu sanggul tinggi tapi Nina berpengalaman sebagai jurumekap selama lima tahun PETALING JAYA Cantik di mata manusia tapi buruk pada pandangan Allah begitulah pendirian seorang ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan