6 Sebab Selalu Gaduh Tapi Hubungan Makin Erat


Assalamualaikum

6 Sebab Selalu Gaduh Tapi Hubungan Makin Erat | Sedang bahagia menganyam bahagia, sesekali akan ada badai datang menimpa. Badai yang menimpa memberikan kesan yang maksima dalam diri dan hati masing-masing. Mampu ke bertahan?

Kerap bergaduh atau bertengkar bukan kerana benci. Walaupun teruk pandangan orang lain terhadap pasangan yang bergaduh, tetapi dalam hati pasangan tersebut tetap masih sayang dan cinta. Sebagai orang luar tak perlu menghukum pasangan yang kerap bergaduh kerana kita tidak tahu apa badai yang menimpa mereka.

Selain itu, menjadi kebiasaan selepas bergaduh, kita akan berasa puas kerana telah melepaskan amarah yang tersemat di dalam hati. Tidak lama kemudian, kita pasti akan rasa bersalah terhadap pasangan dan mula mahu memujuk atau dipujuk. Betul?

Jadi aku akan kongsikan dengan korang enam sebab selalu gaduh tetapi hubungan makin erat. Gaduh tetap sayang tau! 

#1 Petanda Hubungan Kekal LamaKesilapan yang besar dan sering dilakukan pasangan sehingga menyebabkan perpisahan adalah kerana mereka ini sering “ mengelak ”. Apabila suka nyatakan ketidakpuasan hati, akhirnya kita memilih jalan mudah untuk putuskan hubungan. Walhal, kalau kita berani menyatakan ketidakpuasan hati walaupun kita tahu benda tu akan sakitkan hati pasangan, ianya pasti lebih mudah untuk kita berkomunikasi. 

#2 Bertengkar Buat Komunikasi Lebih SenangBertengkar adalah salah satu cara untuk kita dan pasangan berkomunikasi. Biarpun kita berbalah dan menyebut tentang perkara-perkara yang buat kita tak puas hati terhadap pasangan. Setidaknya kita dan pasangan jujur berkata-kata meskipun dengan cara kasar menerusi perasaan marah. Bila dah puas, mesti dua-dua akan senyap. 

#3 Hubungan Yang SihatBergaduh atau bertengkar dengan pasangan dilihat negatif dan dianggap perbuatan kurang ajar. Namun, ia adalah petanda bahawa hubungan yang sihat. Namun begitu, adalah lebih baik andainya pasangan tahu mengawal pertengkaran dengan tidak menyentuh hal-hal sensitif berkenaan ketidakpuashatian terhadap pasangan tanpa menghina atau meninggikan suara. 

#4  Kuatkan Tali Percintaan Bergaduh banyak mengajar kita tentang diri pasangan dan diri kita sendiri. Konflik kecil selalunya membuatkan kita melihat sisi-sisi ketidaksempurnaan pasangan dan dari situ, kita mungkin akan berubah demi kebaikan bersama. Bak kata orang, kalau selalunya kita dipujuk, mungkin kali ini giliran kita pula bertindak sebagai pemujuk? 

#5 Bergaduh Tingkat Tahap GhairahSesetengah pasangan selesa bergaduh kerana dia merasakan pergaduhan atau perbalahan itu mampu buat mereka jadi lebih intim. Seperti dalam filem-filem barat, selepas bergaduh teruk akhirnya pasangan akan menjadi lebih intim seterusnya melakukan gerak-geri ghairah umpamanya memeluk pasangan secara mesra, bercumbu dan sebagainya. Semua ini berlaku kerana mereka merasakan pergaduhan itu perkara “ bodoh ” yang sia-sia dan akhirnya berdamai. 

#6 Berbalah Tanda Hubungan Matang Bayangkan, pada mulanya nak bergaduh je, terus pasangan cakap “ Whatever ”, “ Buatlah ikut suka hati awak ”, “ Awak tenangkan diri dulu, nanti dah okay jumpa lagi ”. Langsung tak best! Pasangan kita lebih suka mengelak daripada mencari penyelesaian. Nampaknya, mereka ini calon suami/isteri yang sangat tak matang kerana takutkan risiko dan rimas berbincang. Jadi, perlu berbincang dengan segera.

Baca: 5 Jenis Dugaan Yang Mengganggu Hubungan Anda

Dan inilah sahaja yang aku kongsikan dengan korang. Tetapi, ada empat perkara yang lagi istimewa untuk korang. Apa itu? Semoga bermanfaat untuk semua!


4 Cara Bergaduh Untuk Pasangan#1 HormatPasangan kita bukan binatang, jadi elak berbalah dengan cara menghina atau meletakan tekanan melampau dengan cakap-cakap kasar tu. Paling penting, elak juga naik tangan.

#2 Minta MaafSetelah puas bergaduh, jangan lupa atau malu untuk minta maaf. Kalau pun salah tu adalah salah dia, minta maaf kerana maaf dapat buat semua orang lembut hati. Jangan ego!

#3 Jangan UngkitDalam Islam, kita juga dihalang untuk mengungkit kesilapan lama pasangan. Kalau bergaduh tentang masalah sekarang, kenapa perlu kaitkan hal lama? Itu akan buat pergaduhan jadi lebih panjang dan parah nanti.

#4 Elak Campur Tangan Orang KetigaCampur tangan orang ketiga boleh menyebabkan salah seorang berubah hati. Jadi, elak campur tangan orang ketiga dalam masalah perhubungan. Cukuplah berdua sahaja settle masalah sendiri. Tak perlu mencari telinga dan bahu orang lain


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eyqahasnan.com/2020/06/6-sebab-selalu-gaduh-tapi-hubungan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dah Bagi Ubat Demam Tapi Badan Anak Masih Panas Ini Kesilapan Yang Selalu Dibuat

Dah Bagi Ubat Demam Tapi Badan Anak Masih Panas Ini Kesilapan Yang Selalu Dibuat

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 347 hits
Ibu ayah semestinya akan merasa risau jika anak anak demam dan masih tidak kebah walaupun sudah diberikan ubat Pelik juga sebab paracetamol yang disuap pada anak mengikut sukatan seperti yang tertulis di kotak Tidak lebih dan tidak kurang D...
Bukan Lagi Menerima Tapi Memberi Pula

Bukan Lagi Menerima Tapi Memberi Pula

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 342 hits
Assalammualaikum wbtBUKAN LAGI MENERIMA TAPI MEMBERI PULA SubhanaAllah Hari ini dah masuk 8 Syawal 1441H Hari ini juga hari akhir di bulan Mei 31 Mei Diam tak diam kita semua bakal memasuki setengah tahun pertama 2020 Allahuakbar Alhamdulil...
Muka Ganas Tapi Tatu Kartun

Muka Ganas Tapi Tatu Kartun

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 554 hits
JADON Sancho mendedahkan minatnya terhadap kartun The Simpsons selepas bintang England itu mengabadikan watak kartun itu di tatu pada pergelangan tangannya Ia dapat dilihat ketika pemain sayap Borussia Dortmund itu menjalani latihan bersama...
Resipi Kuah Lodeh Tersedap Tapi Senang Nak Buat Ini Rahsianya

Resipi Kuah Lodeh Tersedap Tapi Senang Nak Buat Ini Rahsianya

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 267 hits
Hidangan pagi raya bagi masyarakat di sebelah selatan tanah air tidak lengkap rasanya tanpa hidangan kuah lodeh dan nasi impit yang terhidang di atas meja Namun menyediakan kuah lodeh yang sedap dan penuh dengan rasa memerlukan langkah yang...
Viral Video Bocah Ngumpul Sambil Merokok Di Depan Orang Dewasa Tapi Dibiarkan

Viral Video Bocah Ngumpul Sambil Merokok Di Depan Orang Dewasa Tapi Dibiarkan

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 353 hits
Baru baru ini warganet dibuat heboh dengan sebuah video yang memperlihatkan para bocah sedang berkumpul sambil menghisap rokok Bocah bocah tersebut tampak menghadiri sebuah acara Meski di sekelilingnya terlihat ada orang dewasa namun para b...
Foto Foto Solat Jumaat Di Turki Berjemaah Di Kawasan Lapang Tapi Patuh Social Distancing

Foto Foto Solat Jumaat Di Turki Berjemaah Di Kawasan Lapang Tapi Patuh Social Distancing

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 1844 hits
Kehadiran pandemik COVID 19 yang melanda hampir di seluruh bahagian dunia mendesak pihak berkuasa setiap negara untuk mengeluarkan panduan ataupun Standard Operating Prodedure dalam segala hal bagi memastikan kehidupan masyarakat tidak terj...
Siti Nurhaliza Tak Salah Tiktok Tokti Berterabur Tapi Netizen Salahkan Cermin

Siti Nurhaliza Tak Salah Tiktok Tokti Berterabur Tapi Netizen Salahkan Cermin

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 304 hits
Ada yang memaafkan dan menerima cara editing Siti Nurhaliza bahkan ada juga yang menyalahkan cermin serta aplikasi TikTok itu sendiri small Cover image via Instagram ctdk span span amp Twitter hanifjamals span span small Trend terbaru yang ...
Bukan Najib Tapi Pihak Ke 3 Seleweng Dana Src Kata Peguam Bela

Bukan Najib Tapi Pihak Ke 3 Seleweng Dana Src Kata Peguam Bela

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 513 hits
Pihak pembelaan dalam perbicaraan SRC International Najib Razak memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini dakwaan penyelewengan dana syarikat itu dilakukan pihak ke 3 bukannya bekas perdana menteri itu Peguam Harvinderjit Singh berkata R...
Baru Sahaja Kita Berpuasa Sebulan Tapi Fitnah Sudah Menguasai Kembali Kata Zahid

Baru Sahaja Kita Berpuasa Sebulan Tapi Fitnah Sudah Menguasai Kembali Kata Zahid

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 251 hits
PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyangkal dakwaan dibuat pihak tertentu bahawa pertemuan presiden parti bersama Dr Mahathir Mohamad pada 23 Mac lalu adalah untuk menyerahkan dokumen mahkamah Sebaliknya Zahid yang juga bekas ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag

Gejala Cerebral Palsy Pada Kanak Kanak Berumur 5 Tahun Dan Cara Diagnosis Awal