5 Syarikat Insurans Terbaik Di Dunia


Syarikat insurans menawarkan kepastian terhadap kesakitan ekonomi yang kita alami, seperti menampung kos belanja perubatan jika sesuatu buruk berlaku dan tahukah anda, dalam banyak-banyak syarikat insurans yang wujud di dunia, berikut adalah yang terbaik kerana mampu memberikan perlindungan terhebat kepada pemegang polisi.


Banyak kriteria untuk syarikat-syarikat ini terpilih termasuklah kutipan premium, pendapatan, keuntungan, permodalan pasaran, aset dan banyak lagi. Susunan kedudukan adalah secara rawak.

1. Prudential plc

Syarikat insurans yang berasal dari British ini berpangkalan di London, United Kingdom.

Prudential plc diasaskan di London pada tahun 1848 dan beroperasi bagi memberikan perkhidmatan kepada 24 juta pelanggan dari Amerika Syarikat, United Kingdom, Asia dan baru sahaja melebarkan sayap ke Afrika.

Dengan kakitangan seramai 22,308 di seluruh dunia, ia menjadi salah satu syarikat insurans terbaik di dunia dengan asset sebanyak RM2.8 trilion.

Antara anak syarikat Prudential plc dan menjadi bisnes utama dalam kumpuan ini adalah Prudential Corporation Asia, Prudential U.K, Jackson National Life Insurance Company dan juga M&G Investment.

Prudential U.K merupakan antara salah satu pembekal utama pencen manakala Jackson National Life Insurance Company adalah syarikat insurans utama di Amerika Syarikat.

Prudential plc juga disenaraikan dalam bursa saham London, Hong Kong, Singapura dan juga New York.

Prudential plc merupakaan antara 3 pembekal insurance hayat terbaik di Malaysia, Hong Kong, India, Indonesia, Singapura, Filipina dan juga Vietnam.

Pada tahun 2016, Prudential plc menjana keuntungan sebanyak RM394 billion.

2. Berkshire Hathaway

Syarikat konglomerat dari Nebraska, Amerika Syarikat ini diasaskan pada tahun 1889 dan dikaitkan dengan Warren Buffet, orang yang bertanggungjawab menjadikan Berkshire Hathaway sebagai salah satu syarikat terbesar di dunia.

Warren Buffet juga merupakan Presiden, Pengerusi Lembaga dan Ketua Pegawai Eksekutif syarikat insurans ini.

Selain daripada insurans, syarikat yang berpangkalan di Omaha ini juga merupakan peneraju dalam pengurusan pelaburan dan terlibat dalam beberapa industri lain termasuk kewangan, utiliti dan tenaga, pembuatan, servis dan juga peruncitan, melalui anak-anak syarikatnya.

Syarikat-syarikat di bawah Berkshire Hathaway termasuklah GEICO, BNSF, Dairy Queen, FlightSafety International, Lubrizol, Fruit of the Loom, Helzberg Diamonds dan NetJets.

Ia juga merupakan pemegang saham sebanyak 26% syarikat Kraft Heinz. Sebanyak RM1.23 trilion keuntungan dikaut oleh syarikat ini pada tahun 2016.

3. AXA

AXA merupakan sebuah syarikat insurans Perancis yang boleh dikatakan sebagai syarikat insurans nombor 1 di dunia.

Ia diasaskan 200 tahun yang lalu iaitu pada tahun 1817 melalui gabungan beberapa syarikat insurans dan juga merupakan antara syarikat insurans tertua di dunia.

Beroperasi di 56 buah negara dan mempunyai kakitangan seramai 157,000 orang, syarikat ini berjaya memenangi hati 102 juta pelanggan di serata dunia.

Insurans harta dan kecederaan, insurans hayat, simpanan dan pengurusan aset adalah merupakan perniagaan utama oleh AXA.

Syarikat ini berpangkalan di Paris, Perancis dan berurusan di beberapa benua termasuklah benua Amerika, Afrika dan Eropah serta negara-negara di Asia Pasifik dan Timur Tengah.

AXA berjaya memperoleh 51% operasi insurans daripada syarikat Colpatria Seguros di Colombia, dan juga memperoleh 50% daripada syarikat Tian Ping (syarikat hartanah dan insurans kecederaan), membuatkan AXA menjadi pembekal insurans antarabangsa terbesar di China.

Keuntungan oleh syarikat AXA pada tahun 2016 adalah sebayak RM503 billion.

4. Zurich Insurance Group - Switzerland

Syarikat Zurich Insurance Group beroperasi di lebih 170 negara di serata dunia yang menawarkan produk dan servis insurans.

Diasaskan di Switzerland pada tahun 1872, ia mempunyai 55,000 kakitangan di seluruh dunia dan teras utama kepada syarikat ini termasuklah insurans am, kehidupan global dan juga insurans petani.

Zurich Insurance Group menjana keuntungan sebanyak RM289 billion pada tahun 2016.

5. China Life Insurance

Syarikat insurans ini adalah syarikat termuda dan merupakan satu-satunya syarikat yang diasaskan pada abad ke-20 dalam senarai ini.

China Life Insurance adalah syarikat insurans dan servis kewangan terbesar yang dimiliki oleh kerajaan China.

Walaupun masih baru, ia mampu bersaing dengan syarikat-syarikat yang berusia ratusan tahun.

Antara salah satu faktor adalah disebabkan populasi rakyat China yang hampir mencecah 1.4 billion orang.

Diasaskan pada tahun 1949, syarikat ini melalui proses penstrukturan pada tahun 2003 dan mempunyai 7 anak syarikat.

Perniagaan China Life Insurance berteraskan insurans hayat, pelan pencen, pengurusan aset, hartanah dan kecederaan, pegangan pelaburan dan juga operasi luar negara.

China Life Insurance disenaraikan di bursa saham New York, Hong Kong dan Shanghai.

Dengan aset RM1.56 trilion, syarikat ini merupakan syarikat insurans hayat awam terbesar dari segi permodalan pasaran di dunia.

Syarikat Insurans Hayat Terbaik Di Malaysia

Menurut laman sesawang Health Family, berikut adalah 9 syarikat insurans hayat terbaik di Malaysia pada tahun 2016:
Great Eastern Life AssurancePrudential Assurance Malaysia BerhadMayban Life AssuranceManulifeAIA (American International Assurance)Allianz Life Insurance Malaysia BerhadTokio Marine Life InsuranceZurich Insurance MalaysiaHong Leong Assurance
Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Tahukah Anda Sejarah Permulaan Insurans?5 Sebab Kenapa Anda Wajib Dilindungi Insuran Nyawa
sumber: iluminasi



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2019/08/5-syarikat-insurans-terbaik-di-dunia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Unsur Keuntungan Kepada Syarikat Insurans Mysalam

Tiada Unsur Keuntungan Kepada Syarikat Insurans Mysalam

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 290 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Deretan Negara Dengan Layanan Kesehatan Terbaik Dan Terburuk Di Dunia

Deretan Negara Dengan Layanan Kesehatan Terbaik Dan Terburuk Di Dunia

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 260 hits
Sejak 2014 BPJS Kesehatan mengalami defisit yang cukup besar Pada 2014 defisit mencapai Rp 1 9 triliun kemudian di 2015 defisit melonjak jadi Rp 9 4 triliun hingga di 2018 defisit itu menyentuh angka Rp 19 4 triliun
Sri Mulyani Indonesia Masih Tertinggal Sebagai Negara Ekonomi Islam Dunia

Sri Mulyani Indonesia Masih Tertinggal Sebagai Negara Ekonomi Islam Dunia

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 212 hits
Padahal kata Sri Mulyani Indonesia merupakan pemain terbesar dalam sektor ekonomi Islam Sayangnya kelebihan tersebut belum dapat dimanfaatkan secara optimal untuk mendorong perekonomian negara
Klia Diurus Oleh Kerajaan Dunia Ketiga

Klia Diurus Oleh Kerajaan Dunia Ketiga

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 318 hits
oleh Ab Jalil Backer 1 Sudah dua hari sistem pengurusan dalam talian KLIA tidak berfungsi Semuanya perlu dilakukan secara manual KLIA tidak ubah macam pasar borong 2 Anehnya tidak nampak sebarang kesungguhan kerajaan untuk menyelesaikannya ...
Presiden Brasil Minta Dunia Tidak Ikut Campur Soal Kebakaran Hutan Amazon

Presiden Brasil Minta Dunia Tidak Ikut Campur Soal Kebakaran Hutan Amazon

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 137 hits
Brasil menuai kritik internasional atas penanganan Amazon yang luasnya mencakup 60 persen negara itu
5 Pesanan Hidup Oleh Ibu Kepada Tokoh Tokoh Bisnes Yang Berjaya Di Dunia

5 Pesanan Hidup Oleh Ibu Kepada Tokoh Tokoh Bisnes Yang Berjaya Di Dunia

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 454 hits
Ibu adalah orang yang paling penting dalam hidup kita Mereka adalah tulang belakang kepada mimpi mimpi yang kita igaukan sepanjang masa Dalam islam sendiri peranan ibu adalah sangat penting kerana syurga terletak di bawak tapak kaki
4 Kawasan Milik Negara Dunia Yang Sudah Dan Ingin Dibeli Amerika

4 Kawasan Milik Negara Dunia Yang Sudah Dan Ingin Dibeli Amerika

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 235 hits
Presiden Amerika Serikat Donald Trump kembali jadi sorotan karena tertarik membeli Greenland sebuah wilayah Kerajaan Denmark Motifnya diperkirakan karena sumber daya alam dan lokasi Greenland yang strategis
Penuntut Malaysia Di Amerika Meninggal Dunia Selepas Hilang 10 Hari Di Hutan Ohio

Penuntut Malaysia Di Amerika Meninggal Dunia Selepas Hilang 10 Hari Di Hutan Ohio

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 384 hits
The ReporterPenuntut Malaysia di Ohio Amerika Syarikat yang dilaporkan hilang selama 10 hari ketika mendaki dan berkhemah di kawasan hutan seorang diri dilaporkan meninggal dunia Afifi Hakimi Hussen 23 dikatakan pergi ke hutan tersebut seor...
Mobil Dinas Presiden Jokowi Yang Baru Hanya Akan Ada Satu Di Dunia

Mobil Dinas Presiden Jokowi Yang Baru Hanya Akan Ada Satu Di Dunia

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 281 hits
Presiden Jokowi resmi akan menggunakan mobil dinas baru dalam 5 tahun mendatang Mercedes Benz S600 Guard terpilih sebagai mobil dinas Presiden Jokowi yang akan menemaninya bekerja hingga 2024 Mobil Mercedes Presiden Jokowi akan memiliki spe...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Ains Nilam Kpm Advance Integrated Nilam System

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Lebuhraya Wce Beruas Ke Changkat Jering

Hina Kalimah Allah Then Minta Maaf Sebab Kena Gertak

Stoking Ambil Tindakan Tegas Kalimah Allah Amat Suci



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Lelaki Itu Slot Samarinda TV3

Beli Dulu Fikir Kemudian Shopee Perkenal Ciri Baru Sempena Raya 15 Hari Pemulangan Percuma Tanpa Soal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu


Lg Cinebeam Q Brings A 4k Cinematic Experience And Aesthetic Design To The Global Market

Resepi Cromboloni Viral

Gerakan Boikot Tunjuk Penyatuan Pengaruh Kuat Pengguna Islam Ppim Harian Metro 18 03 2024

Tak Bermakna Dia Anak Emas Dalam Pasukan Tomislav

Drama Jefri Zain

Sesi Persekolahan 2026 Kembali Bermula Januari Kpm