5 Sebab Kenapa Jongkong Emas 1 Kg Ini Diminati Ramai


Anda nak simpan 1 kg emas sebab dah tahu kelebihan simpan emas berbanding simpan duit tunai? Namun anda masih tercari-cari kedai emas yang betul-betul menjual emas jongkong atau goldbar 1 kilogram (kg) dengan cara yang mudah dan patuh syariah?
1 kg Goldbar terkeluar dari beg tuan punya… Cantik kilauan emas tu? Sudah tentu anda akan mengambil masa yang panjang untuk tahu jenama emas pelaburan yang manakah boleh dibeli dengan harga termurah?
Harap anda bersabar… sebab yang murah tak selalunya emas tulen. Anda kena pastikan Goldbar 1 kg yang anda nak beli itu berketulenan 999.9 atau 24K.
Jangan risau…
Anda dah jumpa blog yang betul memberi panduan bagaimana anda boleh dapatkan goldbar berketulenan 999.9 sehingga seberat 1 kg.
Di sini saya kongsikan 5 Sebab Kenapa Jongkong Emas 1 kg ini diminati ramai?
Sebab Nombor 1: Stok yang mudah didapati dan tak perlu menunggu lama untuk dapatkannya Anda boleh mendapatkan goldbar seperti di bawah dalam masa hanya 1-2 hari bekerja.
Emas 999.9 Goldbar Public Gold seberat 1000 gram (g) atau 1 kilogram (kg) Bagaimana cara nak miliki jongkong emas 1 kilogram dengan cara yang mudah, patuh syariah melalui platform dengan ciri keselamatan yang tinggi?
Caranya mudah sahaja. Apabila anda ingin membeli goldbar 1 kilogram dengan cara yang paling selamat, mudah dan patuh syariah, anda perlu pastikan kedai jual beli emas yang anda mahu berurusan mestilah menepati kriteria tersebut.
Di sini saya kongsikan pengalaman saya sendiri berurusan dengan kedai emas pelaburan Public Gold Marketing Sdn Bhd. Pertama kali saya berurusan untuk membeli emas pelaburan berbentuk dinar adalah melalui transaksi secara atas talian di laman web Public Gold bernilai hampir RM20,000 pada tahun 2014.

Sebelum diteruskan, saya ingin kongsikan satu cerita kisah benar mangsa yang ‘terciduk’ membeli emas palsu! 
Seorang peniaga kerugian RM219,000! Pada tahun 2018, ada seorang peniaga wanita kerugian RM219,000 selepas terpedaya membeli emas palsu daripada dua lelaki yang mendakwa kononnya memiliki kilang emas. Mangsa yang berasal dari Perak telah membeli jongkong emas seberat 12.7 kilogram (kg) dengan harga RM273,000.
Lebih suku juta kerugian yang perlu ditanggung oleh mangsa. Menurut mangsa, pembelian emas berkenaan tidak mempunyai resit bayaran atau dokumen perjanjian, tetapi hanya melalui serahan tangan dan bersaksikan rakan sekampung mangsa.
Masya Allah! Berani betul peniaga ini membeli barang yang mahal tanpa sebarang dokumen! 
Sahabat sekalian, emas bukan barang murah. Mana boleh lakukan sebarang transaksi emas tanpa disertakan invois dan dokumen. Anda perlu berhati-hati dan sentiasa memastikan setiap jual beli mempunyai rekod ya! Jika tidak, menyesal tak sudah lah, sahabat!
Ada banyak lagi syarikat atau perseorangan di luar sana yang menipu dan memperdayakan mangsa. Justeru, selaku penguna yang bijak, anda perlu pandai memilih.
Di sini saya ingin kongsikan 5 sebab mudah agar anda betul-betul dapat emas fizikal berketulenan 999.9 bukan dalam bentuk kertas bila anda beli emas.
Tip #1: Semak Maklumat Kedai Jual Emas Salah satu tip paling utama ialah semak maklumat lanjut kedai yang jual emas (biasanya anda boleh gunakan enjin carian Google). Cuma elakkan pilih dan beli emas di media sosial kerana kurangnya ciri keselamatan.
Terlalu banyak scammers di media sosial mencari mangsa melalui iklan (ada tertera Sponsored) di FB. Nampak macam real.
Anda perlu pastikan kedai yang anda beli merupakan website yang benar-benar berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).
Di Public Gold, semua transaksi boleh dibuat secara atas talian dan disertakan invois serta ada hitam putih. Dan kesemua emas Public Gold mempunyai sijil ketulenan. Nahhhhh, benda boleh beli yang asli, kenapa nak beli yang tiruan, kan? 

Tips 2: Mengapa Emas Public Gold? Salah satu sebab mengapa saya memilih dan melabur dalam emas di Public Gold ialah kerana transaksi jual belinya patuh syariah. Saya, sepertimana semua Muslim, mahu kaya bukan saja di dunia tapi juga di akhirat. Jadi Public Gold memenuhi kriteria kritikal ini.
Transaksi jual beli di Public Gold disahkan patuh syariah sejak 14 Disember 2022. TIPS 3: BILA MASA SESUAI BELI EMAS? Kalau beli untuk simpanan sekurang-kurangnya 2 tahun, bila-bila masa pun sesuai. 
Untuk jangka pendek, harga emas memang sentiasa naik turun. Tapi jangka panjang, harga emas confirm naik sebab kuasa beli duit kertas confirm makin susut.
Contoh mudah, harga karipap pun confirm naik dalam jangka panjang, inikan pula emas.
Cara yang betul untuk beli emas, beli dulu baru tunggu. Jangan tunggu dulu baru beli sebab tak siapa tahu bila harga akan naik atau turun. Kita hanya akan tahu harga paling rendah bila dah jadi sejarah. Dapat tahu pun tak guna sebab dapat tengok saja, tapi tak boleh beli.
Kalau nak cek trend harga emas dunia sebelum ni, boleh cek di https://goldprice.org/gold-price-history.html
Tips 4: Berlaku Kematian, Emas di Public Gold boleh di warisi? Sebab susutnilai bermula 100 gram hingga 1 kg emas Public Gold adalah rendah, sekitar 6-7%, jadi kita hanya perlu tunggu kenaikan emas 7% saja untuk mendapat keuntungan. 
Spread emas Public Gold adalah antara yang terendah di pasaran iaitu 6% – 9% berbanding jika jual di kedai emas lain, susut nilai adalah 25%! Ini merugikan.
Lagi rendah atau nipis spreadnya lebih baik. Spread itu akan menentukan berapa cepat dan berapa banyak keuntungan yang akan diperolehi apabila harga emas naik. Lagi nipis spread, lagi cepat dan lagi besar kadar keuntungannya.
Dalam pelaburan emas, lagi besar gram emas yang kita beli, lagi rendah spread dan lagi tinggi keuntungan yang bakal diperolehi. Tak mampu menabung banyak-banyak? No hal.. Mulakan sikit-sikit, peram di akaun GAP hingga capai 100g pertama. Mudah kan? 
Tips 5: Berlaku Kematian, Emas di Public Gold boleh di warisi? Semua perkara dalam dunia ini perlukan kepada ilmu dan bimbingan. Ilmu untuk dapatkan emas jongkong seberat 1kg dengan ketulenan 999.9 ini perlulah didapati daripada orang yang betul dan berpengalaman.
Tanpa bimbingan, kemungkinan besar anda akan keliru mengenai strategi yang betul membaca harga bila masa yang sesuai untuk menjual, apa yang perlu dilakukan untuk mengambil emas anda dan banyak lagi aspek teknikal yang perlu diketahui.
Insha Allah anda akan dapati saya merupakan orang yang betul untuk membimbing anda dapatkan emas sehingga anda betul-betul dapat pegang emas seperti di bawah…
Jongkong emas 250g & 1kg Dah celik emas? Simpanlah emas dan sasarkan simpanan 1 kg untuk pelaburan jangka panjang keluarga anda. Jika anda berminat untuk mendapat bimbingan percuma dan menjadi penyimpan emas yang berilmu, sila Hubungi Saya di sini.
The post 5 Sebab Kenapa Jongkong Emas 1 Kg Ini Diminati Ramai first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/5-sebab-kenapa-jongkong-emas-1-kg-ini-diminati-ramai/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=5-sebab-kenapa-jongkong-emas-1-kg-ini-diminati-ramai

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiga Kelebihan Simpan Emas Fizikal

Tiga Kelebihan Simpan Emas Fizikal

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 127 hits
Memang ada yang tak suka pegang emas fizikal di tangan Katanya lebih suka dalam akaun saja atau atas faktor keselamatanCumanya Saranan utama Biarkan ada sedikit emas fizikal di tangan Itu beza emas dengan paper asset yang lain Ini adalah ti...
Video Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga Klcc Netizen Seb4k Bila Tahu Kisah Sed1h Warga Emas Ini

Video Dah Beberapa Bulan Tidur Di Tangga Klcc Netizen Seb4k Bila Tahu Kisah Sed1h Warga Emas Ini

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 181 hits
Kisah seorang lelaki warga emas yang terpaksa tidur di tangga di sekitar Kuala Lumpur City Centre und4ng seb4k orang ramai Dah beberapa bulan tidur di tanggaMenerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna dikenali sebagai di TikTok me...
Kumpul Emas Dulu Ke Beli Rumah

Kumpul Emas Dulu Ke Beli Rumah

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 112 hits
Jika belum direzekikan miliki TANAH dan RUMAH sebagai aset usahalah miliki EMAS kerana EMAS boleh dibeli sedikit sedikit TANPA pinjaman bank dan mudah difungsikan bila memerlukan tunai segera Jom dealer kusemua Teruskan misi kumpul goldbar ...
Warga Emas Hilang Sejak Dua Minggu Lepas Ditemukan Mati

Warga Emas Hilang Sejak Dua Minggu Lepas Ditemukan Mati

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 178 hits
SEREMBAN Seorang lelaki warga emas yang dilaporkan hilang sejak dua minggu lepas ditemukan meninggal dunia dalam kawasan semak di Kampung Jumbang Seri Menanti Kuala Pilah dekat sini hari ini Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Supt Amran Mohd Gh...
Isyarat Dagangan Emas Untuk 02 05 Disember 2022 Buka Pesanan Menjual Sekiranya Terdapat Penarikan Semula Harga

Isyarat Dagangan Emas Untuk 02 05 Disember 2022 Buka Pesanan Menjual Sekiranya Terdapat Penarikan Semula Harga

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 124 hits
Pada awal sesi dagangan Eropah Emas diniagakan pada tahap 1 798 bahagian bawah saluran kenaikkan dan menunjukkan beberapa pembetulan teknikal selepas rali kenaikkan harga semasa berlaku dalam sesi dagangan Amerika pada hari Khamis Emas meni...
Analisis Emas Untuk 02 Disember 2022 Objektif Menaik Pertama Dicapai Dan Potensi Untuk Pertumbuhan Selanjutnya

Analisis Emas Untuk 02 Disember 2022 Objektif Menaik Pertama Dicapai Dan Potensi Untuk Pertumbuhan Selanjutnya

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 148 hits
Analisis teknikal Emas telah didagangkan menaik seperti yang saya jangkakan dan harga telah mencapai objektif kenaikan pertama kami pada AS 1 800 Bagaimanapun saya melihat potensi untuk pertumbuhan selanjutnya disebabkan oleh momentum menai...
Warga Emas Meninggal Dunia Dalam Ambulans Gara Gara Pintu Pagar Sempadan Tidak Dapat Dibuka

Warga Emas Meninggal Dunia Dalam Ambulans Gara Gara Pintu Pagar Sempadan Tidak Dapat Dibuka

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 96 hits
Seorang wanita warga emas dari Lawas meninggal dunia apabila ambulans yang sepatutnya menghantarnya ke Hospital Miri tidak dapat melalui Kompleks Imigresen Kastam Kuarantin dan Keselamatan Sungai Tujuh Miri awal pagi Selasa lalu Wanita yang...
Warga Emas Ditahan Selepas Menghubungi Polis Lebih 2 060 Kali Hanya Untuk Memaki Hamun

Warga Emas Ditahan Selepas Menghubungi Polis Lebih 2 060 Kali Hanya Untuk Memaki Hamun

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 174 hits
The ReporterFoto HiasanSeorang lelaki warga emas di Jepun baru baru ini ditahan polis selepas menghubungi Balai Polis Presint 2 lebih dari 2 060 kali dalam tempoh sembilan hari semata mata mahu menjerit memarahi kakitangan yang menjawab pan...
Emas Menemui Rintangan Sementara Cpi Kanada Diperhatikan

Emas Menemui Rintangan Sementara Cpi Kanada Diperhatikan

papar berkaitan - pada 22/12/2022 - jumlah : 110 hits
Emas meningkat dalam jangka pendek dan ia telah meningkat sebanyak 1 821 semalam mencatatkan paras tertinggi baharu Seperti yang anda sedia maklum kecenderungan harga adalah menaik tetapi kesinambungan menaik memerlukan pengesahan Selepas p...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist

Sa Tak Pernah Buat Muka