5 Penghantaran Barangan Runcit Dalam Talian Di Malaysia Yang Patut Anda Cuba


Berada di rumah dalam waktu pandemik merupakan ujian untuk kita semua. Masing-masing mula berkeluh kesah tapi pernahkah kita fikirkan perasaan frontliner dan mereka di luar sana yang perlu berdepan dengan masalah Covid-19 ini? Sebaiknya, kita kena faham kenapa perlu saling patuhi SOP.
Dalam masa yang sama kita juga boleh ubah cara urusan seharian. Sebagai contoh, jika mahu buat belian barangan keperluan harian mungkin boleh guna servis pesanan dalam talian untuk penghantaran terus sehingga ke depan pintu rumah. Ada banyak pihak yang menawarkan servis ini. 

Antaranya adalah seperti yang di bawah ini. 

1. The Little Mart



Larangan untuk kerap melakukan aktiviti luar baru-baru ini telah dilaksanakan di seluruh Malaysia dan sekarang kita berusaha untuk mengatasi masalah ini dengan tinggal di rumah untuk memanfaatkan kemampuan kita yang terbaik. 

Jika mahu beli produk keperluan harian boleh layari laman web The Little Mart. Penjual dalam talian bebas ini telah mengimport produk organik dan gourmet daripada Perancis ke Malaysia sejak tahun 2017 dan anda dapat mengetahui beberapa tawaran klasik Perancis seperti Pate Spread, potongan daging Deli yang diletakkan dalam pinggan mangkuk, dan makanan ringan yang manis dan enak. 

Anda tahu bahawa anda berminat dengan perkara yang sebenar, malah anda akan menjumpai produk rumah tangga buatan Perancis seperti krayon dan pen Bic, malah ubat tahan sakit dan ointment yang berasal daripada luar negara. Terdapat juga bahagian Sihat dan Organik  yang mesra untuk mereka yang mempunyai sekatan diet, yang mempunyai tepung bebas gluten dan juga spageti dan pilihan sos pasta dan bullion yang mesra vegetarian yang dijual di sini. 

2. GrocerExpress



Kepada orang-orang di Petaling Jaya yang tidak begitu mahir dengan teknologi, anda boleh dapatkan barangan runcit anda di Grocer Express. Mereka mempunyai lebih dari 1,000 produk dalam talian yang terdiri daripada makanan, minuman, barangan rumah tangga dan juga alat penjagaan diri. 

Ia merupakan laman web yang mudah untuk dilayari sehingga anda dapat mengajar saudara-mara anda yang sudah berumur tentang cara untuk membuat pesanan dalam talian melalui laman web ini. 

Anda boleh mendapatkan barang keperluan asas seperti Horlicks, Milo, mi segera, bahan perasa, dan juga beras dari mereka. Pada masa ini, mereka merangkumi 12 poskod di PJ, jadi mereka yang mempunyai poskod yang tersenarai di kawasan ini hanya perlu membayar yuran yang berharga RM3 untuk mendapatkan penghantaran pada keesokan harinya. 

Tetapi anda harus ingat dan bersabar dengan kelewatan penghantaran yang mungkin terjadi kerana kita semua sedang berusaha sebaik mungkin untuk mengatasi COVID-19. 

3. Pantry Express



Pantry Express membolehkan pelanggan mereka untuk berbelanja daripada pelbagai jenis produk makanan dan produk kecantikan hingga barang-barang rumah tangga yang sering anda lihat di kedai-kedai sekitar anda. Mereka juga menjual barang dalam jumlah yang besar, seperti kegemaran rakyat Malaysia iaitu Hup Seng Wholemeal Crackers (RM49.70) dan Sin Sing Kopi O Bags (RM28.90 / 100 sachet).

Syarat minimum untuk membuat pembelian di Pantry Express ialah RM80, jadi anda perlu memanfaatkan setiap pembelian anda dengan menyediakan senarai barang-barang harian yang anda perlukan di rumah anda. 

Antara barang yang perlu anda masukkan dalam senarai membeli-belah anda adalah pencuci tangan antibakteria, pencuci pakaian, minuman 3 dalam 1, dan bahkan ubat penahan sakit juga perlu anda sertakan. 

Mereka membuat penghantaran ke lebih daripada 42 kawasan di Lembah Klang, maka anda dapat memanfaatkan sepenuhnya perkhidmatan dalam talian mereka dan membeli semua yang anda perlukan dalam satu masa. 

4. Shojikiya



Sekiranya baru-baru ini anda telah berkunjung ke kedai pop-up Ichiran Ramen di KL, anda disarankan untuk melayari laman web kedai Shojikiya. Kedai makanan Jepun ini mempunyai lebih daripada 14 kedai di seluruh Lembah Klang, tetapi anda boleh memilih ramen Jepun, makanan ringan, dan barang keperluan memasak yang diimport yang sama melalui kedai dalam talian mereka. 

Penggemar snek akan mendapat kegembiraan yang sangat diperlukan dalam tempoh ini, dengan pelbagai jenis makanan ringan yang anda boleh dapatkan untuk menahan lapar ketika sedang menonton cerita kegemaran anda. 

Terdapat rangkaian makanan ringan makanan ringan coklat Meiji seperti Hello Panda Family Pack dan kerepek kentang Jepun, terdapat juga ramen Nissin Jepun dengan rasa yang berbeza. 

Anda juga boleh mendapatkan potongan harga sebanyak 10% untuk pembelian dalam talian pertama anda dengan mendaftarkan akaun dengan mereka dan bukannya mendaftar masuk sebagai tetamu. 

5. Big Box Asia



Dapatkan pembelian barangan runcit anda yang terbaik di Big Box Asia. Untuk setiap pembelian sebanyak RM100 di sini, anda akan mendapat kembali RM1 yang boleh anda gunakan dalam pembelian seterusnya dengan mereka. 

Terdapat juga potongan harga sehingga 35% untuk produk rumah dan barang-barang dapur seperti mi segera dan kopi serta barangan sejuk beku dan organik. 

Anda boleh mendapatkan potongan harga lebih banyak di bahagian Promosi dan Pelepasan mereka di mana anda boleh mendapatkan semua yang anda perlukan dari Clorox dan Brahim makanan Malaysia yang sedia dimakan untuk nasi goreng ikan dan juga nasi lemak. 



Bestkan bila ada servis grocery delivery dalam Malaysia ni. Selain daripada jenis-jenis perkhidmatan penghantaran di atas tu, ada juga servis penghantaran dari Pandamart. 

Pandamart merupakan servis penghantaran barangan runcit pesanan dalam talian oleh Foodpanda. Jadi tak mustahil jika servis mereka secekap dan sepantas Foodpanda. 


~ Sharing is caring from Cekgu Norazimah ~



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cekgunorazimah.com/2021/06/penghantaran-barangan-runcit-dalam-talian.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kempen Beli Barangan Malaysia Sempena Jualan Akhir Tahun Di Pg Mall

Kempen Beli Barangan Malaysia Sempena Jualan Akhir Tahun Di Pg Mall

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 247 hits
Kempen Beli Barangan Malaysia Sempena Jualan Akhir Tahun Di PG Mall Woot Woot Tinggal beberapa hari saja lagi kita akan menyambut tahun baru Dan seperti satu kelaziman setiap tahun mesti ada jualan besar besaran seperti jualan akhir tahun B...
Reconnecting Talian Raya Dari Realme Malaysia Di Lanjutkan Lagi Sehingga 14 Jun 2021

Reconnecting Talian Raya Dari Realme Malaysia Di Lanjutkan Lagi Sehingga 14 Jun 2021

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 375 hits
Berita baik peminat realme Malaysia baru baru ini telah mengumumkan pelanjutan tarikh akhir permainan Menyambungkan Talian Raya Mini hingga 14 Jun 2021 Rakyat Malaysia digalakkan untuk tinggal di rumah dalam tempoh mencuba ini sambil bersen...
6 Minuman Yang Popular Di Malaysia Tak Cuba Tak Sah

6 Minuman Yang Popular Di Malaysia Tak Cuba Tak Sah

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 175 hits
6 Minuman Yang Popular Di Malaysia Tak Cuba Tak Sah Setiap seorang rakyat Malaysia tak boleh lari dengan syurga makanan dan minuman di negara kita Sentiasa ada menu baru dan menarik Setiap makanan dan minuman akan berevolusi mennjadi makana...
Lihat Youtuber Korea Selatan Ini Cuba Semua Jenis Sambal Popular Di Malaysia

Lihat Youtuber Korea Selatan Ini Cuba Semua Jenis Sambal Popular Di Malaysia

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 313 hits
Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini VOCKET Sekiranya anda merupakan penonton setia video review makanan di YouTube nama YouTuber Chu Bro mungkin bukanlah satu nama asing bagi anda yang pernah menonton...
Malaysia Says Delivery Of Thai Made Astrazeneca Vaccines Delayed Penghantaran Vaksin Astra Zeneca Ditunda Ke Malaysia

Malaysia Says Delivery Of Thai Made Astrazeneca Vaccines Delayed Penghantaran Vaksin Astra Zeneca Ditunda Ke Malaysia

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 196 hits
DELAY ATAU MEMANG LEMBAB PUBLISHED 9 JUN 2021 AT 15 00 WRITER FILE PHOTO The signage of Siam Bioscience factory where the vaccine against the coronavirus disease will be produced is pictured in Nonthaburi on June 3 2021 KUALA LUMPUR Malaysi...
Harapan Malaysia Deserves A Reasonable Explanation From China

Harapan Malaysia Deserves A Reasonable Explanation From China

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 289 hits
Pakatan Harapan has called for bipartisan action over a diplomatic involving China military aircraft which flew into the Kota Kinabalu Flight Information Region but did not respond to traffic controllers In a joint statement the opposition ...
Pelabur Pening Malaysia Sekat Kongres Parti Dianjur Secara Maya

Pelabur Pening Malaysia Sekat Kongres Parti Dianjur Secara Maya

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 255 hits
Pelabur pening Malaysia sekat kongres parti dianjur secara maya Oleh June 07 2021Arahan menangguhkan Kongres Nasional KEADILAN oleh Majlis Keselamatan Negara menjadikan Malaysia mungkin satu satunya negara di dunia yang menyekat perjumpaan ...
Resepi Burger Malaysia Kayangan Azlina Ina

Resepi Burger Malaysia Kayangan Azlina Ina

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 912 hits
Resepi Burger Malaysia Kayangan Azlina Ina Setiap kali PKP pasti ada benda viral akan jadi kat Malaysia PKP yang lepas Dalgona lepas tu group Masak Apa Tak Jadi dan PKP 3 0 burger Malaysia Kayangan menjadi viral Mulanya MF macam tak layan t...
Hebatkah Pemain Naturalisasi Atau Kacukan Untuk Malaysia

Hebatkah Pemain Naturalisasi Atau Kacukan Untuk Malaysia

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 291 hits
Pemain Naturalisasi dan Kacukan harapan mereka Setelah tewas 4 0 dengan UAE pelbagai andaian dibuat terhadap pemain naturalisasi negara Mungkin peminat bola sepak Malaysia lupa dalam pusingan pertama kelayakan piala Asia dan Piala Dunia pem...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan