5 Niche Blog Yang Bagus Kalau Nak Buat Duit Pada Tahun 2019


Ada tak pelawat blog ni, yang nak buat side income, tapi tak minat nak jual-jual barang?
 
Kalau ada, maknanya kita ni boleh jadi geng. Saya pun tak berapa minat nak jual-jual barang. Tak kiralah sama ada barang yang memang ada dalam tangan, iaitu kita simpan stok ataupun barang yang kita jual melalui sistem dropship.
 
Satu perkara yang buatkan saya agak malas nak jual barang secara online ni adalah menjawab dan melayan kerenah pelanggan. Setengah pelanggan, memang senang nak berurusan. Namun begitu, ada juga pelanggan yang agak leceh dan susah untuk kita layan.

Saya rasa, satu hari nanti kalau saya nak jual barang secara online sekalipun, saya akan jual sahaja melalui platform shopee. Kali ini sebenarnya saya nak cerita mengenai 5 niche yang anda patut berikan tumpuan kalau nak buat duit melalui blog pada tahun 2019 ini.
 
Niche blog ni sebenarnya ada banyak. Anda juga bebas untuk menulis dan memulakan blog dalam apa-apa niche yang pada pendapat anda menguntungkan. Dalam posting ini, saya nak highlight lima sahaja niche yang jika anda bangunkan, In Shaa Allah akan memberikan anda pendapatan yang baik dimasa akan datang.
 
Ini dia lima niche pilihan yang saya ingin cadangkan untuk anda.

 
(1) Panduan Buat Duit Pernah tak anda terfikir, maklumat yang macam mana yang sebenarnya selalu dicari oleh para pengguna internet yang menggunakan laman web carian google?

Setiap hari, pengguna laman web google akan mencari pelbagai maklumat, sama ada berkaitan dengan isu semasa, gosip artis, resipi masakan, tips percintaan, panduan buat duit dan macam-macam lagi.
 
Satu ketika dulu, saya juga kerap membuat carian tentang cara untuk buat duit di internet. Sebagai seorang pelajar pada ketika itu, saya berpendapat, buat duit online adalah cara yang paling tepat dengan keadaan dan situasi saya.
 
Dalam sebulan, agak-agak ada berapa banyak carian yang dilakukan oleh pengguna internet yang berkaitan dengan topik “buat duit”. Jawapannya ada pada screenshot diatas yang saya ambil dari Google Keyword Planner.
 
Jumlahnya adalah sebanyak 1 ribu hingga 10 ribu purata carian dilakukan dalam sebulan. Jumlah ini tentunya sangat besar, dan sekiranya laman blog yang anda hasilkan menjadi rujukan yang penting bagi mereka yang inginkan maklumat cara untuk buat duit, dekat sini anda akan dapat trafik secara percuma.
 
Bila blog anda ada banyak trafik, maka potensi pendapatan yang anda bakal hasilkan juga akan jadi tinggi. Topik “panduan buat duit” ini juga merupakan salah satu topik yang selalu saya google satu masa dulu. Kemudian daripada hasil carian tersebut, saya temui macam-macam peluang untuk buat duit di internet, dan akhirnya saya pilih untuk fokus pada buat duit online menggunakan teknik menulis blog atau blogging.
 
Sebenarnya topik “panduan buat duit” ini adalah sangat luas. Ianya tak terhad kepada satu channel atau medium semata-mata. Kalau sekiranya anda mempunyai banyak pengetahuan tentang cara nak buat duit, anda boleh rangkumkan kesemua yang anda tahu dalam satu blog.
 
Anda mungkin tahu cara
Cara buat duit dengan bisnes homestay Panduan buat duit melalui laman web Shopee Panduan buat duit menerusi program adhance Panduan buat duit dengan bisnes restoran Panduan memulakan bisnes kedai makan Panduan bisnes dobi Panduan menjalankan bisnes kedai runcit Cara buat duit menerusi program pengiklanan Google Adsense Cara hasilkan pendapatan menerusi program affiliate Lazada Cara buat duit dengan laman web Involve Asia  
… dan banyak lagi.
 
Sekali lagi saya tegaskan, topik atau niche panduan buat duit ini adalah satu niche yang sangat luas. Saya percaya, anda pasti tidak akan kehabisan topik untuk ditulis jika anda memilih niche ini sebagai niche blog anda.
 
Sambil anda menulis topik ini, anda juga dapat belajar macam mana cara nak buat duit melalui sesuatu kaedah. Katakanlah, satu hari nanti anda minat nak tulis tentang cara buat duit melalui pelaburan emas dan perak. Pada waktu itu, anda boleh mula belajar macam mana nak jadi seorang pelabur yang bagus, kemudian pada masa yang sama, anda tulis juga tentang teknik-teknik yang telah anda pelajari di blog anda.
 
Dari situ, pengetahuan anda mengenai pelaburan emas akan meningkat dan pada masa sama, pendapatan anda melalui blog tersebut juga akan bertambah. Bila anda mula menulis mengenai emas dan lain-lain pelaburan berkaitan dengan emas, anda juga boleh mula mempromosikan produk berkaitan dengan emas, misalnya buku, ebook, program pelaburan emas dan sebagainya.

Program Hello Gold ini adalah salah satu program berkaitan dengan emas yang kita boleh promosikan. Kalau nak mula mempromosikan program ini, boleh bermula dengan menjadi ahli di laman web Involve Asia terlebih dahulu.
 
(2) Kewangan Topik berkaitan dengan kewangan juga merupakan salah satu topik yang besar dan ada banyak perkara yang boleh ditulis. Bila bercakap mengenai kewangan, kebanyakkan orang akan fokus kepada topik yang berkisarkan kepada pengurusan kewangan peribadi.
 
Mungkin sebab topik pengurusan kewangan peribadi itu lebih dekat urusan seharian dan tak begitu sukar untuk ditulis. Sedangkan, kalau anda mempunyai pengetahuan dan ilmu kewangan yang baik, anda juga boleh menulis tentang pengurusan kewangan syarikat, hal ehwal berkaitan dengan sistem percukaian dan sebagainya.

Salah satu topik berkaitan dengan kewangan adalah topik mengenai pelaburan. Ada macam-macam jenis pelaburan yang kita boleh tulis dibawah niche kewangan ini. Sama ada pelaburan emas, pelaburan saham, pelaburan hartanah, pelaburan unit trust dan macam-macam lagi.
 
Ya sekali lagi, sambil anda menulis tentang topik kewangan, anda juga akan pelajari banyak ilmu baru berkaitan dengan topik ini.
 
(3) Kesihatan Topik ataupun niche berkaitan dengan kesihatan juga adalah merupakan satu niche yang bagus kalau anda mempunyai kepakaran dalam topik yang dibincangkan.
 
Anda boleh tulis mengenai diet, senaman, supplement, gaya hidup sihat, cerita tentang penyakit, pencegahan penyakit dan banyak lagi.

Pada hari ini saya dapat perhatikan ada terlalu banyak mitos berkaitan dengan penjagaan kesihatan yang disebarkan dilaman web media sosial. Terdapat juga fahaman-fahaman yang agak bahaya, seperti vaksin menyebabkan kecacatan disebarkan diinternet. Melalui blog yang anda tulis ini, anda boleh gunakan ia sebagai platform untuk memberi kesedaran mana satu fakta yang betul, dan mana satu fahaman yang salah.
 
Satu-satunya sebab kenapa saya masih tidak menulis topik mengenai kesihatan adalah sebab saya tak ada kepakaran dalam bidang ini. Kalau saya cuba tulis juga, nanti mengarut pula nasihat-nasihat berkaitan dengan kesihatan yang saya tulis.
 
Sekiranya anda bekerja dalam bidang ini, amatlah baik sekiranya anda juga boleh menulis blog berkaitan dengan topik kesihatan.
 
(4) Percutian Saya mula menulis tentang topik percutian dalam blog setelah saya beberapa kali diminta untuk menulis tentang bisnes homestay dan juga perkhidmatan kereta sewa yang dijalankan oleh pembaca blog ini. Kemudian tak lama selepas itu, saya juga pernah diminta untuk menulis tentang pakej Island Hopping di Pulau Manukan dan Pulau Sapi di Sabah.
 
Siapa yang mempunyai blog dalam niche travel memang sangat beruntung. Kalau sebelum ini anda pernah ada niat nak buat blog dalam niche travel tapi masih belum mula lagi, bolehlah baca dulu tips yang saya pernah tulis sebelum ini.
Baca disini: 10 Tips sebelum anda memulakan blog dalam niche Travel dan Percutian
 
Ada terlalu banyak hotel dan resort yang anda boleh promosikan kalau anda mempunyai blog yang spesifik dalam niche travel. Ataupun anda boleh mempromosikan laman web tempahan seperti Trivago yang hanya memerlukan anda dapatkan klik pada pautan affiliate anda untuk jana pendapatan.
 
(5) Gaya Hidup @ Lifestyle Blog tentang lifestyle adalah salah satu blog yang agak mudah untuk dihasilkan. Pada asasnya, pengisian dalam blog ini adalah berkenaan dengan diri anda dan gaya hidup anda.
 
Tiada sebarang formula atau peraturan tertentu untuk menghasilkan blog tentang gaya hidup. Jika anda perlukan panduan, bagaimana untuk hasilkan konten yang sesuai untuk blog bernichekan lifestyle, berikut adalah antara contoh artikel yang boleh anda tulis.
Tips berpakaian semasa pergi temuduga Tips fesyen untuk majlis makan malam Fesyen pakaian sempena sambutan majlis hari raya Senarai buku keagamaan yang anda suka baca Review berkenaan dengan filem Perkongsian pengalaman bercuti di destinasi percutian tertentu Pengalaman menggunakan perkhidmatan dari mana-mana syarikat Cara untuk mencapai impian Cara berjimat cermat ketika berbelanja Perkongsian pendapat berkenaan sebarang isu atau peristiwa yang berlaku  
Dalam blog niche lifestyle ini, anda hanya perlu jadi diri anda sendiri. Apa yang anda rasakan pada waktu itu, itulah yang anda suarakan dan itulah yang anda tulis dalam blog anda.
 
Jadi original. Jadi diri anda sendiri, itu kunci kejayaan kalau nak bina blog bernichekan lifestyle. Kalau orang suka dengan gaya dan cara penyampaian anda, pasti anda boleh dapat banyak peluang untuk berkolaborasi dengan jenama dan syarikat ternama.
 
Menulis blog ini tak sesukar mana. Namun ia bukanlah cara pantas untuk hasilkan pendapatan di internet. Tapi, apabila blog anda sudah mula memberikan hasil, In Shaa Allah ia tak akan berhenti memberikan pendapatan kepada anda.
 
Ibarat seperti pokok yang mengeluarkan berbuah. Setelah ia berbuah pada kali pertama, ia pasti akan berbuah lagi selagi mana pokok tersebut masih lagi hidup sihat.
 
 
The post 5 Niche blog yang bagus kalau nak buat duit pada tahun 2019 appeared first on Blog Sabree Hussin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sabreehussin.com/niche-blog-untuk-buat-duit-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Habiskan Duit Suami Supaya Dia Sedar Dia Tak Mampu Nak Buka Cawangan Lain

Saya Habiskan Duit Suami Supaya Dia Sedar Dia Tak Mampu Nak Buka Cawangan Lain

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 292 hits
Saya Habiskan duit suami supaya dia sedar dia tak mampu nak buka cawangan lain Ramai yang suka berkongsi tips rumah tangga di media sosial Tetapi adakalanya tips itu tak boleh digunapakai juga sebab tak relevan dan bimbang boleh menjerat di...
Kursus Kepimpinan Prs Siri 1 Tahun 2019

Kursus Kepimpinan Prs Siri 1 Tahun 2019

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 357 hits
Kursus Kepimpinan PRS Siri 1Tarikh 16 3 2019Anjuran Unit Bimbingan dan KaunselingMurid yang berpotensi ini dikenal pasti dan diberikan latihan khusus dalam komunikasi dan kepimpinan dikenali sebagai ahli Pembimbing Rakan Sebaya di sekolah O...
Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration

Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 360 hits
Tak Sempat Nak Ke Matta Fair 2019 Korang Boleh Je Ke Traveloka Saleabration Untuk kaki jalan tipulah kalau korang tak pernah tau pasal Matta Fair ini Sebut saja ada mesti berduyun duyun orang pergi semata mata untuk survey Matta Fair Promo ...
Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat

Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 749 hits
Sukar Nak Kumpul Duit Untuk Kahwin Amalkan Surah Al Insyirah Setiap Hari Selepas Solat Mungkin ada yang salah dalam hidupmu ada yang kurang yang belum kamu lakukan sudahkah selalu membacakan surah yang dapat membantumu melepaskan kesusahan ...
Pemberitahuan Program Mesra Krt Srs Bersama Warga Tmn Kasih Putera Tahun 2019

Pemberitahuan Program Mesra Krt Srs Bersama Warga Tmn Kasih Putera Tahun 2019

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 307 hits
Assalamualaikum wbt Selamat sejahtera Dato Datin Ustaz Ustazah Tuan Puan Hadiri Hadirat PROGRAM MESRA KRT SRS BERSAMA WARGA TMN KASIH PUTERA Adalah dengan ini dimaklumkan pihak KRT SRS Tmn Kasih Putera akan mengadakan program di atas sepert...
Tahun Politik Hambat Program Satu Juta Rumah Di 2019

Tahun Politik Hambat Program Satu Juta Rumah Di 2019

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 250 hits
Pembangunan program satu juta rumah saat ini tengah tersendat Direktur Jenderal Penyediaan Perumahan Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat Khalawi Abdul Hamid mengatakan sampai sekarang masih banyak pengembang properti yang menaha...
Citigroup Apakah Prospek Minyak Bagi Tahun 2019

Citigroup Apakah Prospek Minyak Bagi Tahun 2019

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 318 hits
Hari ini penganalisis bank pelaburan Citigroup telah mengeluarkan ramalan yang dikemaskini mengenai prospek harga minyak pada tahun semasa Menurut laporan yang dikemas kini ia menunjukkan bahawa pada tahun ini rata rata barel minyak gred ru...
Bisnis Kamera Masih Tetap Tumbuh Double Digit Di Tahun 2019

Bisnis Kamera Masih Tetap Tumbuh Double Digit Di Tahun 2019

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 203 hits
Perkembangan bisnis kamera dari tahun ke tahun semakin menunjukkan geliatnya Di tahun 2019 ini diharapkan bisnis kamera terus melejit seperti setahun lalu
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api