5 Jenayah Yang Bukan Dilakukan Oleh Manusia


Jenayah sering berlaku dan ianya sering dikaitkan oleh manusia. Pecah rumah,curi kereta dan sebagainya sering kita baca atau dengar di media-media berita mahupun di media sosial. Percayakah anda manusia bukanlah satu-satunya yang melakukan jenayah ? mari baca tentang 5 jenayah yang bukan dilakukan oleh manusia,



1. Beruang yang mencuri kereta dan meremukkanya

Selalunya beruang dikaitkan dengan kejadian mencuri makanan daripada rumah dan membuat hura-hara di bandar. Namun lain jadinya apa yang berlaku dengan keluarga daripada Colorado,Amerika syarikat ini.

Pada awal pagi jam 5 mereka menyedari yang seekor beruang telah memasuki kereta mereka semasa sedang mencari makanan. Secara tidak sengaja beruang itu melepaskan gear dan kereta mereka merempuh kotak peti surat jiran. Bukan itu saja sebelum keluar dari kereta untuk melarikan diri, beruang tersebut sempat meninggakan najisnya dalam kereta yang dimasukinya.

Tiada orang yang cedera dalam kejadian itu namun kereta tersubut rosak teruk diamana cermin belakang hancur manakala stering kereta dan radio sudah rosak tercabut. Kelarga tersebut terkejut akan kejadian tersebut.

1. Ayam jantan yang menikam orang

Sabung ayam merupakan perkara yang dilarang di Amerika Syarikat. Namun insiden ini berlaku di California dan telah mengorbankan nyawa seorang lelaki. Lelaki yang berusia 35 tahun Luis Ochoa telah datang melihat satu pertandingan sabung ayam haram diamana dia telah ditikam oleh pisau yang terikat di kaki ayam jantan semasa pertandingan itu berlangsung.

Sememangnya perkara biasa dimana ayam jantan akan diikat pisau dikakinya. Namun tiada yang menjangkakan perkara ini berlaku kerana ianya tidak pernah berlaku sebelum ini. Ini merupakan perkara yang mengejutkan bagi penduduk disana. Lelaki itu telah dihantar ke hospital namun ianya sudah terlambat dan lelaki itu mati dua jam kemudian.

2. Cimpanzi yang secara kejamnya menyerang perempuan muda

Pada november 1973 satu projek yang dinamakan projek Nim bermula. Dengan kelahiran seekor cimpanzi yang dinamakan Nim. Nim dipisahkan daripada ibunya dan diambil oleh satu keluarga angkat yang mana mereka berniat untuk membesarkan Nim seperti anak manusia. 
Cimpanzi itu diajarkan bahasa isyarat dan semuanya berjalan lancar sehinggalah seorang sukarelawan wanita menyangka Nim ingin memberikanya pelukan. Sebaliknya berlaku dimana cimpanzi tersebut meluru kedepan dan menggigit perempuan itu mengunakan taringnya.

3. Kucing pencuri

Kucing bukanlah selalu seperti yang kita sangka. Apa yang di luar kebiasaan ada kucing yang menyimpan timbunan duit yang dicuri daripada orang lain.Seorang lelaki telah terserempak dengan seekor kucing yang sedang mencuri duit dimana pemiliknya bekerja. Pemilik itu terkejut akan kejadian tersebut dan menjumpai timbunan duit itu. Dia kemudian mendermakan duit tersebut kepada gelandangan.

4. Monyet yang menculik dan membunuh bayi

Ini merupakan kes yang amat serius dalam senarai kita pada entri ini. Ini melibatkan monyet yang menculik dan kemudianya membunuh bayi. Ini berlaku di India. Sememangnya biasa apabila monyet mencuri makanan dan menyebabkan masalah. Namun ini merupakan perkara pertama kali berlaku.

Menurut ibu mangsa, mangsa yang baru lahir tersebut sedang tidur dimana monyet tersebut telah memngambil bayi tersebut. Monyet itu berlari terlalu pantas sehingga ibu mangsa tidak dapat mengejarnya. Sedihnya bayi tersebut mati apabila mayatnya ditemui dibelakang rumah.










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediaokofee.blogspot.com/2018/08/jenayah-sering-berlaku-dan-ianya-sering.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pmo Tak Puas Hati Laporan Kenyataan Pm Isu Ukraine Oleh Malaysiakini

Pmo Tak Puas Hati Laporan Kenyataan Pm Isu Ukraine Oleh Malaysiakini

papar berkaitan - pada 27/2/2022 - jumlah : 297 hits
nbsp 27 2 22BERITA3Pejabat Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menyatakan rasa kecewa terhadap nbsp laporan nbsp Malaysiakini nbsp yang memetik kenyataannya mengenai Ukraine Dalam laporan itu nbsp Malaysiakini nbsp menyorot bahawa Ismail ti...
Lpsk Ungkap Anak Bupati Langkat Ikut Siksa Manusia Kerangkeng Ini Kata Polisi

Lpsk Ungkap Anak Bupati Langkat Ikut Siksa Manusia Kerangkeng Ini Kata Polisi

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 325 hits
Dalam laporan LPSK DW merupakan Ketua Satuan Pelajar dan Mahasiswa Pemuda Pancasila Kabupaten Langkat sejak tahun 2017 2022 Ia juga menjadi Bendahara SAPMA PP Sumatera Utara
Lautan Manusia Unjuk Rasa Peringati 11 Tahun Perang Suriah

Lautan Manusia Unjuk Rasa Peringati 11 Tahun Perang Suriah

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 101 hits
Lautan Manusia Unjuk Rasa Peringati 11 Tahun Perang Suriah Lebih dari 5 000 orang menggelar aksi protes menandai 11 tahun dimulainya perang Suriah yang telah menewaskan ratusan ribu orang dan membuat jutaan orang mengungsi
Kegagalan Di Pentas Antarabangsa Oleh Kerajaan Yang Tidak Berfungsi

Kegagalan Di Pentas Antarabangsa Oleh Kerajaan Yang Tidak Berfungsi

papar berkaitan - pada 28/2/2022 - jumlah : 144 hits
KEGAGALAN DI PENTAS ANTARABANGSA OLEH KERAJAAN YANG TIDAK BERFUNGSI 27 Februari 2022 1 Imej Malaysia terus merudum di arena pentas antarabangsa hari demi hari sejak terbentuknya kerajaan yang tidak dipilih melalui mandat pilihanraya 2 Di mu...
Salam Amin Paling Dibenci Oleh Yahudi

Salam Amin Paling Dibenci Oleh Yahudi

papar berkaitan - pada 28/2/2022 - jumlah : 132 hits
Sesungguhnya bangsa Yahudi adalah suatu bangsa yang paling kuat hasad dengki Tak dak bangsa lain atas dunia ni yang paling banyak hasad paling banyak dengki ialah Yahudi Dan tiadalah mereka paling kuat hasad dan dengkinya kecuali terhadap k...
Kempen Naratif Kluster Mahkamah Oleh Lawan Tiada Kesan Pada Bn Sebab Rakyat Dah Muak

Kempen Naratif Kluster Mahkamah Oleh Lawan Tiada Kesan Pada Bn Sebab Rakyat Dah Muak

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 716 hits
Naratif kluster mahkamah yang digunakan untuk berkempen oleh segelintir pihak tidak akan menjejaskan peluang kemenangan BN pada PRN Johor kali ini Timbalan Pengerusi BN Mohamad Hasan yang menafikan dakwaan kononnya semua kes mahkamah meliba...
Dugaan Kasus Penggelapan Oleh Bos Sinarmas Bareskrim Sudah Periksa 21 Saksi

Dugaan Kasus Penggelapan Oleh Bos Sinarmas Bareskrim Sudah Periksa 21 Saksi

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 153 hits
Kabag Penum Divisi Humas Polri Kombes Gatot Repli Handoko mengatakan bahwa sejauh ini sudah ada sejumlah saksi yang diperiksa atas perkara itu
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Antara Pilihan



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord