5 Filem Korea Terbaik Daripada Pelakon Ma Dong Seok




Aku nak kongsikan 5 filem terbaik daripada pelakon Korea Selatan, Ma Dong-Seok atau dikenali sebagai Don Lee. Untuk senang kenal siapa pelakon ni, paling mudah adalah pelakon yang berbadan besar melawan zombie di dalam filem Train To Busan.
Aku bagi perumpaan tersebut supaya mudah, terus tahu siapa nama pelakon tersebut. Ini kerana filem tersebut telah mendapat sambutan yang baik terutamanya di Malaysia. Disebabkan itu jugalah, aku jadi minat nak tengok pelakon ni dalam filem lain juga.

Aku peminat filem dan terbuka untuk tonton semua filem daripada negara mana pun walaupun Korea Selatan. Tetapi aku tak layan Kdrama je. Kfilem aku layan. Tapi aku pilih genre la.
Sebagai contoh, untuk filem lakonan Ma Dong-Seok ni, aku hanya tonton filem yang bergenre aksi yang kebanyakkan filem ada pelakon ini.
BACA : Senarai Filem Baru Popular Tahun 2022
Yang paling terbaru kini beliau sudah berada di hollywood apabila menyertai team Marvel dalam filem Eternals yang memegang watak Gilgamish yang juga seorang aktif berlawan
Antara 5 Filem Korea Terbaik Daripada Ma Dong-SeokJadi disini aku nak kongsikan 5 filem terbaik pelakon, Ma Dong-Seok yang aku pernah tonton. Ternyata bersahaja la dia ni berlakon.
Jika dilihat kekuatan lakonan beliau yang pastinya bukan terletak pada wajahnya tetapi seni lakonan yang bersahaja, pandai beraksi, pandai berlawan dan kadang ada unsur jenaka yang kecil tetapi kelakar.
Yang penting trademark aksi gaduh dia adalah penampar!
1.  Train To Busan (2016)
Filem yang menjadi fenomena ketika tahun tayangan tersebut ini mengisahkan serang Zombie yang berlaku sepanjang perjalan menaiki kereta api dari Seoul ke Busan. Pelbagai perkara berlaku sepanjang penceritaan, ada yang pentingkan diri, tidak percaya dengan yang lain, sifat kasih sayang dan pelbagai lagi.
Tapi malangnya, Yoon Sang-Hwa (Ma Dong-Seok) mati digigit zombie kerana ingin menyelamatkan penumpang lain. Biasa kita tengok dia lawan gangster, kali ini dia lawan zombie pula. Selain itu, pastinya pelakon terkenal Gon Yoo yang menjadi filem ini bertambah menarik.
Best : Sumpah best!
Tonton : Netflix, iQIYI dan VIU
BACA : Cara Daftar Dan Langgan Akaun VIP iQIYI Malaysia Serendah RM1.90 Sebulan
2.  The Outlaws (2017)


Ianya sebuah kisah mengenai tugasan pegawai polis tempatan yang diketuai oleh Detektif Ma Seok Do (Ma Dong Seok) untuk menumpaskan seluruh kumpulan haram Cina-Korea di Chinatown di Seoul. Kepala mereka adalah Jang Chen (Yoon Kye Sang) yang merupakan pemimpin geng samseng dari China yang juga lintah darat yang datang ke Seoul untuk mengutip hutang.
Sebuah filem yang sarat dengan aksi lawan disamping unsur humor dalam beberapa babak. Tak main pistok punya, main sepak, terajang dan paling penting pelempang dari Don Lee
Best : Sumpah best!
Tonton : iQIYI dan VIU

3.  The Gangster, The Cop, The Devil (2019)


Sebuah cerita yang mengisahkan Ketua gengster di Cheonan bernama Jang Dong Soo (Ma Dong Seok) menjadi sasaran pembunuh bersiri Kang Kyung-Ho. Jang berjaya bertahan dari serangan Kang, menjadikannya satu-satunya orang yang melakukannya. Disebabkan ini, dia terpaksa bekerjasama dengan Detektif Jung Tae Seok untuk menangkap pembunuh bersiri itu, walaupun detektif itu membenci ahli jenayah terancang.
Siapa sangka apabila ketua gangster bekerjasama dengan polis bagi menangkap pembunuh bersiri tersebut. Kita boleh lihat aksi bergaduh dengan pisau dan tangan kosong je. Memang real habis la.
Best : Sumpah best!
Tonton : iQIYI dan VIU
4.  Unstoppable (2018)

Filem ini mengisahkan tentang seorang bekas gangster yang telah cuci tangan, Dong-Chul (Ma Dong-Seok). Dia telah berkahwin dengan Ji-Soo (Song Ji-Hyo) tetapi kehidupan mereka tidak senang apabila Dong-Chul sering ditipu oleh peniaga lain.
Satu hari, Ji-Soo telah diculik oleh sindikat perdangan manusia. Disebabkan itu, dia telah menetapkan untuk mendapakan isterinya dengan apa jua cara sekali pun.
Dalam filem ini sekali lagi, tiada adegan tembak menembak, yang ada hanya sepak terajang dan penampar sahaja. Unsur lawak masih diselit dalam filem ini tetapi tidak keterlaluan. Ini pun best gila.
Best : Sumpah best!
Tonton : iQIYI dan VIU
5.  Bad Guys: Reign of Chaos (2019) 
Filem ini mengisahkan mereka yang mempunyai rekod jenayah dikumpulan untuk tubuh satu pasukan yang diketuai oleh Detektif Oh bagi menangkap ketua mafia yang telah menyerang konvoi polis yang menyebabkan ramai pegawai polis mati dan tahanan penjara lari.
Antara mereka yang menyertai kumpulan ini ialah Park Woong Chul (Ma Dong Seok) yang merupakan tahanan penjara yang mempunyai rekod jenayah hampir 30 tahun, Go Yoosung (Jang Ki Yong) dan Jessica (Kim Ah Joong). Dia macam lebih kurang, Suicide Squad la.
Bahagian paling best sekali pastinya dibabak akhir apabila mereka berlima menyerang terus kubu ketua mafia dengan hadap berpuluh-puluh penjahat. Polis guna pistol, dieorang macam biasalah sepak dan terajang je.
Best : Best juga la!
Tonton : Netflix
BACA : Langgan Netflix Dengan Harga Serendah RM17 Sebulan
Jadi ini antara filem-filem Korea daripada Ma Don Seok yang bagi aku sangat menarik untuk ditonton. Selain itu, kalau nak tengok, boleh tonton The Villagers, Champion, The Bros, Murderer dan banyak lagi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2022/01/filem-terbaik-pelakon-korea-ma-dong-seok.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelbagai Genre Pelakon Hebat Ini 23 Naskhah Korea Baru Netflix Bagi 2022

Pelbagai Genre Pelakon Hebat Ini 23 Naskhah Korea Baru Netflix Bagi 2022

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 277 hits
Nampaknya ada pelbagai naskhah baru yang akan di Netflix pada tahun 2022 ini Bukan sahaja drama malah terdapat filem dengan pelbagai genre serta pelkon hebat yang ada di dalamnya 1 All Of Us Are Dead Pengarah Lee JQ Kim Nam su Penulis Chun ...
Kali Pertama Buat Pelakon Lelaki Korea Oh Youngsoo Raih Anugerah Di 2022 Golden Globes

Kali Pertama Buat Pelakon Lelaki Korea Oh Youngsoo Raih Anugerah Di 2022 Golden Globes

papar berkaitan - pada 10/1/2022 - jumlah : 190 hits
Penangan Squid Game nyata masih memberikan kesan sehingga kini Terbaru Oh Young soo yang membawa watak Oh Il nam dalam Squid Game telah dinobatkan sebagai pemenang bagi kategori Pelakon Pembantu Terbaik Televisyen di 2022 Golden Globes Dike...
O Yeong Su Menjadi Pelakon Korea Selatan Pertama Menang Anugerah Golden Globes Andrew Garfield Bawa Pulang Trofi

O Yeong Su Menjadi Pelakon Korea Selatan Pertama Menang Anugerah Golden Globes Andrew Garfield Bawa Pulang Trofi

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 193 hits
Majlis penyampaian Anugerah Golden Globes telahpun berlangsung pada minggu ini Disebabkan pandemik majlis tersebut dijalankan secara tertutup tanpa kehadiran selebiriti dan ianya juga tidak disiarkan di televisyen Selain itu kontroversi ras...
001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe

001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 199 hits
001 Squid Game Cipta Sejarah Menang Pelakon Pembantu Terbaik Anugerah Golden Globe OH YOUNG SOO mencipta sejarah sebagai bintang Korea pertama memenangi Anugerah Golden Globe bagi kategori Pelakon Pembantu Terbaik pada Ahad Pelakon berusia ...
Seohyun Snsd Ulas Perbezaan Antara Seorang Pelakon Penyanyi Bersama Gq Korea

Seohyun Snsd Ulas Perbezaan Antara Seorang Pelakon Penyanyi Bersama Gq Korea

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 117 hits
Ahli termuda GIRLS GENERATION Seohyun baru baru ini terlibat dengan penggambaran dan temu bual bersama majalah GQ Korea Pada awal sesi temu bual Seohyun membincangkan tentang kerjayanya sebagai seorang pelakon Dia juga turut mengulas tentan...
10 Pelakon Dengan Bayaran Termahal Untuk Menjayakan Satu Watak Dalam Filem Hollywood

10 Pelakon Dengan Bayaran Termahal Untuk Menjayakan Satu Watak Dalam Filem Hollywood

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 169 hits
Senarai pelakon dengan bayaran termahal untuk melakonkan satu watak dalam filem Hollywood Pastinya barisan pelakon A List tersenarai dalam carta 10 Johnny Depp sebagai Jack Sparrow dalam filem Pirates of the Caribbean On Stranger Tides 55 j...
Diffenz Junior Bantu Sokong Tumbesaran Dan Perlindungan Terbaik Untuk Kanak Kanak

Diffenz Junior Bantu Sokong Tumbesaran Dan Perlindungan Terbaik Untuk Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 175 hits
Pandemik Covid 19 telah menyebabkan ramai yang terjejas berikutan pelbagai sekatan dan undang undang yang dikuatkuasakan oleh kerajaan bagi mengelakkan penularan wabak tersebut dari terus menular ke tahap yang lebih membimbangkan Antara yan...
Bella Astillah Merungut Buat Yang Terbaik Pun Ada Yang Tak Suka

Bella Astillah Merungut Buat Yang Terbaik Pun Ada Yang Tak Suka

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 121 hits
Bella Astillah merungut buat yang terbaik pun ada yang tak suka Pelakon Bella Astillah bersyukur apabila suaminya Aliff Aziz berjaya mara ke peringkat separuh akhir program Gegar Vaganza kelapan Menerusi perkongsian hantaran di akaun Instag...
Tolak Lie After Lie Show Window Pecah Rekod Rating Terbaik Dalam Sejarah Di Channel A

Tolak Lie After Lie Show Window Pecah Rekod Rating Terbaik Dalam Sejarah Di Channel A

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 161 hits
Nampaknya Show Window terus popular dalam kalangan peminat K Drama Menunjukkan prestasi yang baik pada saban episod drama ini berjaya meraih rating tinggi dalam episod terbarunya iaitu 8 366 sekaligus memecahkan rekod peribadinya Malah ia m...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans

Tiada Desakan Mb Perlis Letak Jawatan Setiausaha Agung Pas

Apa Itu Sakit Sciatica Dan Rawatannya

Alas Meja Baru Beli Di Mr Diy