5 Barang Menyeramkan Yang Sangat Mahal


Sesetengah kita mungkin sedar bahawa ada orang di luar sana menghabiskan ribuan dolar untuk membeli barang-barang yang tidak masuk akal.
Apa yang admin ingin kongsikan pada entri ini adalah barang-barang yang dibeli dengan harga tinggi dan barang yang dibeli dikatakan dihantui, dikutuk, atau dikaitkan dengan kematian.

Sesetengahnya kelihatan sangat menyeramkan dan motifnya tidak jelas tentang mengapa sesetengah orang membayar banyak wang untuk perkara yang orang lain dengan senang hati akan menyingkirkannya. 

Namun cerita disebaliknya pasti menarik untuk dibaca. Ini 5 barang menyeramkan yang sangat mahal untuk dibeli.

1. Lukisan sumpahan yang Dilukis dengan Darah



Kewujudan lukisan minyak secara rasmi dikenali sebagai The Anguished Man mula-mula dinyatakan dalam sebuah cerita dari Northern England. Sean Robinson mendakwa bahawa neneknya telah menyimpan lukisan ini di lotengnya selama 25 tahun dan telah melaporkan banyak fenomena paranormal yang berlaku di rumahnya.

Dia melihat seorang lelaki gelap dan mendengar bunyi pelik, termasuk mendengar bunyi orang menangis. Dia juga melaporkan bahawa pelukis lukisan itu membunuh diri dan menggunakan darahnya sendiri dalam lukisan itu bersama minyak.

Setelah neneknya meninggal, Sean mewarisi lukisan itu. Ia diletakkan di ruangan bawah tanah rumahnya sehinggalah perkara-perkara aneh mula berlaku.

Dia mendengar suara-suara yang aneh dan orang menangis yang pernah dialami oleh neneknya sebelum ini. Neneknya telah memberi amaran kepadanya bahawa lukisan itu jahat, tetapi Sean dan keluarganya tidak sangka hal ini akan berlaku.

Meskipun lukisan itu tidak boleh dibawa ke rumah sendiri, anda boleh membelinya dengan harga £ 1,500.

2. Anak patung dihantui oleh jiwa wanita berusia 20 tahun



Anak patungnya yang menakutkan ini boleh didapati di eBay. Penjualnya mendakwa bahawa ia dihantui oleh semangat wanita berusia 20 tahun yang dipanggil Diana. Anak patung itu dinamakan dengan nama yang sama.

Walaupun penjual mendakwa bahawa ianya hanya untuk hiburan dan tidak dijamin berkesan untuk semua orang dengan cara yang sama, ia masih sangat menyeramkan dan agak mahal juga.
Menurut penjual, anak patung itu sentiasa menyebabkan pelbagai fenomena aneh, seperti pengalaman jirannya melihat "kanak-kanak hantu" dan kelibat patung itu bergerak dengan sendirinya. Patung ini dijual pada harga $ 1,250. 

3. Replika Annabelle



Berikut adalah satu lagi barang dari eBay. Ia dikatakan tidak mempunyai kualiti paranormal, prop ini diinspirasikan pada filem Conjuring dan Annabelle, yang diilhamkan dari cerita-cerita nyata dari Ed dan Lorraine Warren.

Mereka adalah ahli-ahli sihir kehidupan sebenar yang berurusan dengan anak patung Annabelle sebenar. Meskipun yang nyata kelihatan berbeza dari prop ini atau yang ada di dalam filem, tidak dapat dinafikan bahawa ini kelihatan lebih menyeramkan.

Ia masih mempunyai aura misteri yang anda tidak mahu ia diletakkan di rumah anda. Memandangkan bagaimana anak patung sebenar dikatakan muncul di tempat-tempat yang berbeza di dalam rumah dan menjadi salah satu objek paling dihantui yang pernah wujud, Patung ini dijual pada harga  $ 2,500.

4. Periuk Psycho



Ya, periuk-tua, logam yang milik seorang lelaki bernama Ed Gein. Beliau adalah seorang pembunuh bersiri yang terkenal pada tahun 1950-an yang dilaporkan membunuh orang, menyiat bahagian badan mereka, dan mengubahnya menjadi barang pakaian dan perabot.

Periuk yang dikatakan adalah apa yang dia gunakan untuk memegang bahagian-bahagian mangsanya. Cerita EG Gein digunakan sebagai asas banyak klasik seram Hollywood, termasuk The Texas Chainsaw Massacre dan The Silence of the Lambs.

Walaupun Gein menjadi contoh hebat pembunuh bersiri psikopat di mata pengarah filem, periuk kecil di sini bukan replika filem atau prop. Ia adalah perkara sebenar, dibeli oleh Zak Bagans dari Ghost Adventures.

Dia beranggapan ,ia bagus untuk dipaparkan di rumahnya dan dengan senang hati menghabiskan $ 2,800 untuk membelinya dari seorang wanita yang menggunakannya sebagai periuk bunga. Sama ada dia menyesal pembelian yang dikatakannya dihantui masih menjadi tanda tanya.

5. Permata hitam Orlov



Salah satu perkara paling mahal di dalam senarai kita pada entri ini adalah berlian Black Orlov yang bernilai $ 352,000 pada kali terakhir ia dilelong pada tahun 2006. Harga anggaran terus meningkat. Hari ini, ia boleh bernilai kira-kira $ 1 juta.

Walaupun sumpahan itu nampaknya telah berakhir, sejarah gelapnya tidak boleh dilupakan. Asal berlian tersebut, dari India, berlian Hitam Orlov dikhabarkan telah menjadi salah satu mata patung Brahma, tuhan pencipta Hindu. Dicuri dari tempat asalnya, berlian itu secara langsung dikaitkan dengan tiga kes bunuh diri yang tidak dapat dijelaskan oleh para pemiliknya yang lalu.

Berlian itu kembali pada tahun 1950-an, yang kononnya memecahkan laknatnya. Pelakon Felicity Huffman bahkan memakai berlian di Oscar pada tahun 2006. Namun, kisah berlian Black Orlov memberikan perasaan yang menyeramkan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaokofee.blogspot.com/2018/11/5-barang-menyeramkan-yang-sangat-mahal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hina Orang Dalam Maharaja Lawak Gegar Vaganza Penonton Tetap Akan Gelak Terbahak Bahak Macam Lawak Sangat

Hina Orang Dalam Maharaja Lawak Gegar Vaganza Penonton Tetap Akan Gelak Terbahak Bahak Macam Lawak Sangat

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 533 hits
Oleh Kenapa orang lain buat tak ada siapa yang kecam Kenapa semua orang nampak salah saya sahaja Ngomel Datuk Seri Aliff Syukri di akaun Instagram beliau Sebenarnya mengutuk ras wajah warna kulit serta fizikal seseorang sudah menjadi budaya...
Kenapa Sarapan Pagi Sangat Penting Terutamanya Untuk Anak Yang Bersekolah

Kenapa Sarapan Pagi Sangat Penting Terutamanya Untuk Anak Yang Bersekolah

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 302 hits
Sarapan pagi bukan sahaja penting dan mustahak sebaliknya pemilihan sajian juga perlu diberikan perhatian kerana ia turut mempengaruhi kecerdasan individu kerana kajian menunjukkan pengambilan sarapan pagi dapat membantu seseorang terutama ...
Mak Ayah Sangat Miskin Oku Adik Ni Berjaya Hafal 30 Juzuk Al Quran Tapi Hanya Ini Yang Dimintanya

Mak Ayah Sangat Miskin Oku Adik Ni Berjaya Hafal 30 Juzuk Al Quran Tapi Hanya Ini Yang Dimintanya

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 312 hits
Mak Ayah Sangat Miskin OKU Adik Ni Berjaya Hafal 30 Juzuk Al Quran Tapi Hanya Ini Yang Dimintanya Mak Ayah Sangat Miskin OKU Adik Ni Berjaya Hafal 30 Juzuk Al Quran Tapi Hanya Ini Yang Dimintanya
Minyak Sihat Yang Sangat Baik Untuk Jantung

Minyak Sihat Yang Sangat Baik Untuk Jantung

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 448 hits
Tulisan yg menarik dari Dr Norman Norawi Omega 3 adalah minyak sihat yang sangat baik untuk kesihatan jantung Omega 3 bersifat anti keradangan yang mencegah masalah atherosklerosis iaitu pengerasan saluran darah yang menjadi punca kepada ma...
Cara Saya Atasi Masalah Kejang Betis Mudah Tapi Sangat Berkesan

Cara Saya Atasi Masalah Kejang Betis Mudah Tapi Sangat Berkesan

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 373 hits
Fuhh kalau diingatkan balik memang menakutkan dan seksa sangat sangat bila kena kejang betis masa mengandung dulu Alhamdulillah masa mengandung anak ke 3 saya dah takde masalah kejang betis dah Tidur malam pun lena je
Gambar Zaibo Dalam Keadaan Sangat Tak Sihat Tular Ini Komen Dari Zaibo Sendiri Tentang Gambar Tersebut

Gambar Zaibo Dalam Keadaan Sangat Tak Sihat Tular Ini Komen Dari Zaibo Sendiri Tentang Gambar Tersebut

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 592 hits
Gambar Zaibo Dalam Keadaan Sangat Tak Sihat Tular Ini Komen Dari Zaibo Sendiri Tentang Gambar TersebutGambar Zaibo Dalam Keadaan Sangat Tak Sihat Tular Ini Komen Dari Zaibo Sendiri Tentang Gambar Tersebut
Mengenal Kenari Irlandia Yang Menawan Dan Sangat Memukau

Mengenal Kenari Irlandia Yang Menawan Dan Sangat Memukau

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 352 hits
Mungkin sobat belum mengenal kenari jenis ini yaitu kenari fancy inrlandia atau irish fancy Maka pada postingan kali ini admin akan mengulas sedikit informasi tentang kenari fancy irlandia Kenari ini mula mula dikenal pada sekitar tahun 74 ...
15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

15 Selebriti Ini Berubah Cantik Teruk Sejak Wujud Media Sosial No 15 Ketara Sangat

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 459 hits
Kami perasan sejak akhir akhir ini ramai betul yang membezakan wajah wajah selebriti yang dahulu dan kini Tetapi sedar tak korang semua sejak wujudnya teknologi seperti Instagram ramai selebriti yang mula mempergayakan diri mereka dengan pe...
Petal Velvet Sunaway Dan Petal Velvet Powder Althea Kenapa Cute Sangat

Petal Velvet Sunaway Dan Petal Velvet Powder Althea Kenapa Cute Sangat

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 321 hits
Althea s Petal Velvet SunawayLindungi kulit dari sinar matahari dengan perlindungan petal Althea s Petal Velvet Sunaway Teksturnya sangat ringan paling menarik pelindung matahari tidak kelihatan ini dirumus dengan asid hyaluronik dan ekstra...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



7 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya