4 Kugiran Dalam Satu Pentas Pasti Jiwa Kacau


 
Tidak ada yang lebih kacau bilau apabila mendengar empat kugiran dengan pengaruh mereka masing-masing akan bermain di atas satu panggung! EMPAT KUGIRAN ITU, HUJAN, BUNKFACE, INSOMNIACKS & MASDO akan bersatu “memecahkan panggung', mendidihkan adrenalin sekali gus membuat jiwa-jiwa kalian kacau pada sebuah konsert yang dibawakan khas oleh MND SPORT & EVENT SDN BHD. 



Secara peribadi, AlongMurni(AM) rasakan gabungan kugiran kali ini agak unik dan pastinya membuatkan peminat setiap kugiran tertanya-tanya perihal persembahan dan lagu-lagu yang akan dibawakan. AM sendiri merasa teruja apabila kugiran yang memiliki peminat dari pelbagai generasi samada tua atau muda akan disatukan. Pastinya menjadi satu fenomena yang hebat dan pastinya akan ‘JIWA KACAU’.

Masakan tidak kacau, baru mendengar empat nama kugiran ini akan bergabung di atas sebuah panggung pun sudah teruja, bagaimana pula kelak menyaksikan mereka menyampaikan rendisi lagu-lagu yang bukan asing menjadi halwa telinga. Maka MND SPORT & EVENT SDN BHD buat julung kalinya menganjurkan KONSERT JIWA KACAU yang dijadualkan berlangsung pada 17 Jun 2023 di Stadium Malawati, Shah Alam Selangor. 



Menurut Harith Daniel dari MND SPORT & EVENT SDN BHD, idea penganjuran KONSERT JIWA KACAU terhasil untuk menaikkan lagi imej Industri muzik negara dengan terus mengangkat pemuzik generasi muda yang punya bakat dan kualiti baik yang tidak boleh diabaikan. 


“Penganjuran KONSERT JIWA KACAU dengan memilih kugiran Hujan, Bunkface, Insomniacks & Masdo sebagai line-up adalah lambang apresiasi kami terhadap femonena yang dicetuskan kugiran ini dalam genre masing-masing, Ia juga penting untuk kami menyampaikan kepada generasi baharu atau Gen Z untuk jangan pernah berhenti memberi sokongan kepada pemuzik lokal kerana kualiti yang ada pada mereka. Marilah kita menjiwai seni muzik yang dihasilkan oleh keempat-empat kugiran ini menerusi KONSERT JIWA KACAU yang akan dilaksanakan pada 17 Jun ini di Stadium Malawati, Shah Alam,” ujar Harith Daniel selaku Ketua Pegawai Eksekutif MND Sport & Event.Menyifatkan HUJAN, BUNKFACE, INSOMNIACKS & MASDO sebagai kugiran yang tidak pernah dan akan ditelan zaman lewat karya-karya yang dihasilkan, Harith juga percaya KONSERT JIWA KACAU akan membuat peminat mereka 'gila'. 


“Tidak boleh dinafikan, HUJAN DAN BUNKFACE adalah dua kugiran anak-anak indie yang memecah tembok komersial dengan kualiti mereka sehingga menjadi legenda dalam scene Indie di Malaysia. INSOMNIACKS DAN MASDO pula merupakan salah satu kugiran pop dan rock yang meraih pengaruh paling pantas dalam kalangan generasi muda lewat keunikan genre yang dimainkan.  Jadi apabila keempat-empat kugiran yang penuh dengan hit dan jalan cerita tersendiri ini bergabung, pihak kami percaya peminat akan 'naik gila. Dan harapan kami agar konsert ini memberi impak yang besar selain mencipta gelombang baru untuk industri muzik Malaysia,” katanya lagi.
Sementara itu Bunkface menyifatkan KONSERT JIWA KACAUsebagai sebuah lamaran 'gila' yang datang tepat waktu dan tidak patut dilepaskan. Pemilik hit-hit seperti Malam Ini Kita Punya, Situasi, Dunia Baru dan Masih Di Sini itu sangat teruja untuk melihat projek empat kugiran tersebut menjadi realisasi pada 17 Jun nanti. 



“Beritahu kami siapa yang sanggup lepaskan peluang “berperang' dan berpesta dengan Hujan, Insomniacks dan Masdo? Mereka semua 'gila'! Dan KONSERT JIWA KACAU sebenarnya menjadi sebuah penghormatan buat kami bagaimana karya pemuzik lokal seperti kami diiktiraf dan terus disokong untuk memartabatkan industri muzik kita,” ujar Youk selaku wakil Bunkface. 
Bagi Insomniacks yang membuat peminat 'kacau' lewat lagu mereka seperti Kepala Batu, Langgar dan Pulang, berkongsi panggung dengan tiga legenda muzik tempatan adalah mimpi yang menjadi realiti. 


“Sebagai pemuzik paling junior dalam kelompok konsert ini, Insomniacks berasa sangat kecil tetapi berbesar hati kerana dipilih melengkapkan formasi panggung bersama Hujan, Bunkface dan Masdo yang terlebih dahulu merintis jalan untuk pemuzik seperti kami hidup dalam industri,” kata Insomniacks. 

TIKET KONSERT JIWA KACAU bermula dengan CAT 3 (RM 75), CAT 2 & GENERAL (RM 165), CAT 1 (RM 235), VIP (RM 255) DAN MEET & GREET PASS (RM 488) mula dijual pada24 MAC 2023 melalui www.myticket.asia. 



Untuk itu buat semua peminat, ini adalah sebuah pesta yang tidak wajib dilepaskan kerana kalian akan menyesal seumur hidup! Bila lagi mahu melihat HUJAN, BUNKFACE, INSOMNIACKS & MASDO satu pentas. Hanya ada pada KONSERT JIWA KACAU. Jumpa anda semua di sana! 

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2023/03/4-Kugiran-Dalam-Satu-Pentas-Pasti-Jiwa-Kacau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Konsert Jiwa Kacau Satukan Kumpulan Hujan Bunkface Insomniacks Masdo 17 Jun Ini

Konsert Jiwa Kacau Satukan Kumpulan Hujan Bunkface Insomniacks Masdo 17 Jun Ini

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 164 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSiapa yang tidak pernah mendengar lagu lagu seperti Bila Aku Sudah Tiada Aku Scandal Pagi Yang Gelap daripada kumpulan Hujan Bagaimana pula dengan lagu lagu seperti Situasi Revolusi Malam Ini Kita Punya Da...
Mereka Pasti Cari Satu Sama Lain Penonton Seronok Lihat Keakraban Song Jihyo Jeon Somin

Mereka Pasti Cari Satu Sama Lain Penonton Seronok Lihat Keakraban Song Jihyo Jeon Somin

papar berkaitan - pada 29/3/2023 - jumlah : 153 hits
Sentiasa dikelilingi oppa nakal namun hubungan adik beradik antara Song Ji hyo dan Jeon So min nyata kukuh dan keakraban mereka boleh diperhatikan pada saban episod Running Man ARTIKEL BERKAITAN Dalam episod terbaru program berkenaan dapat ...
Wanita M1steri Call Radio Meng1lai Minta Tolong Fazziq Muqris Tak Buat G1mik Satu Konti Merem4ng

Wanita M1steri Call Radio Meng1lai Minta Tolong Fazziq Muqris Tak Buat G1mik Satu Konti Merem4ng

papar berkaitan - pada 12/3/2023 - jumlah : 217 hits
PENYAMPAI radio Fazziq Muqris menafikan d4kwaan sesetengah pihak kononnya panggilan wanita m1steri yang diterima semasa dia mengendalikan segmen Carta 40 Era pada malam Jumaat lalu merupakan lakonan dan g1mik semata mata Mengulas mengenai d...
Power Anwar Bidas Hujah Pn Satu Persatu Nextstepshorts Menunggang Agama Untuk Menipu Orang Dimana Celanya

Power Anwar Bidas Hujah Pn Satu Persatu Nextstepshorts Menunggang Agama Untuk Menipu Orang Dimana Celanya

papar berkaitan - pada 11/3/2023 - jumlah : 138 hits
ANWAR IBRAHIMKerajaan tidak membatalkan Jana Wibawa sebaliknya ia melalui proses runding semula berikutan terdapat banyak perlanggaran sebelum ini Perlanggaran yang dimaksudkan termasuk membumiputerakan syarikat milik Cina sedangkan Jana Wi...
Terbaru Muhyiddin Berdepan Satu Lagi Tuduhan Rasuah Di Mahkamah Shah Alam

Terbaru Muhyiddin Berdepan Satu Lagi Tuduhan Rasuah Di Mahkamah Shah Alam

papar berkaitan - pada 10/3/2023 - jumlah : 241 hits
MalausiakiniPresiden Bersatu Muhyiddin Yassin bakal menghadapi satu lagi pertuduhan rasuah di mahkamah Shah Alam Isnin depan Demikian menurut Timbalan Presiden Bersatu Ahmad Faizal Azumu Bercakap kepada penyokong di luar kompleks mahkamah K...
Syarikat Cina Dibumiputerakan Anwar Dedah Satu Lagi Skandal Jana Wibawa

Syarikat Cina Dibumiputerakan Anwar Dedah Satu Lagi Skandal Jana Wibawa

papar berkaitan - pada 11/3/2023 - jumlah : 290 hits
WAN SITI AMINAHPerdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan ahli perniagaan Cina turut mengambil bahagian di dalam projek Jana Wibawa Menurutnya Jana Wibawa dibangunkan untuk membantu usahawan Bumiputra namun ada pihak yang mengambi...
Kalau Saya Clenner Itu Satu Pekerjaan Yg Baik Halal Kalau Tak Keje U All Nak Bagi Duit Ke

Kalau Saya Clenner Itu Satu Pekerjaan Yg Baik Halal Kalau Tak Keje U All Nak Bagi Duit Ke

papar berkaitan - pada 12/3/2023 - jumlah : 164 hits
Rata rata peminat sudah ada yang mengetahui pelakon senior Nor Albaniah atau nama sebenarnya Nor Albaniah Raffie kini berkerja sebagai tukang cuci
Touch N Go Launches Its First Sports Edition Charm In Collaboration With The Badminton Association Of Malaysia

Boikot Pengusaha Melayu Sendiri

Pengambilan Besar Besaran Jawatan Ukm Mei 2024

Introducing Munchy S Lexus Gold A Joyful Golden Delight In Every Bite

Park Hyatt Milano Hotel By Flaviano Capriotti Architetti In Italy

Freelance Isi Tax E Filing Cukai Pendapatan

Gumhealthfirst Utamakan Kesihatan Gusi Anda Dengan Systema

Is The Kuala Lumpur Singapore High Speed Rail Project A Good Idea



5 Sisi Gelap Perangai Guru di Malaysia Yang Kita Takut Nak Perkatakan

Info Sinopsis Kutipan The Experts Filem Malaysia 2024

10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia


Say Goodbye To Dust Bunnies Merv 13 Filters For Cleaner Air

Pertuduhan Bermula Nasib Anak Mb Perlis Akan Diketahui

Penuntut Ipts Maut Terjatuh Dari Tingkat 21 Sebuah Hotel

Binalah Takwa

Wild Party At Resort In Terengganu Owner Issued Rm25 000 Compound

Umno S Puad Tells Perlis Mb To Resign After Son Charged With Submitting False Claims