4 Cara Topup Simkad Dalam Gps Tracker


“Simkad Onexox saya dalam GPS, camna nak topup ye?” Ini situasi biasa. Simkad yang paling sesuai untuk penggunaan GPS adalah simkad Onexox. Sebab apa? Sebab ada tempoh sah panjang minimum 2 tahun 4 bulan.
Menjadi masalah untuk urusan topup simkad onexox yang ada dalam GPS yang biasanya dah di’tanam’ dalam kenderaan (kereta atau motor) secara kekal. Takkanlah nak korek balik GPS dan keluarkan simkad, kemudian masukkan simkad dalam telefon semata-mata nak topup kan?
Cara Topup simkad dalam GPS Ada 4 cara nak topup simkad Onexox tanpa perlu keluarkan simkad dari GPS.
Guna Apps BlackTopup melalui dealerGuna XOX FastGuna simkad Onexox lain Guna Apps Black Ini cara paling popular yang ramai pengguna GPS tak tahu. Ye lah, kebanyakan pengguna GPS ni bukanlah pengguna telco Onexox sebagai telco utama mereka. Hanya guna simkad Onexox untuk GPS sebab ciri tahan lama tanpa topup 2 tahun 4 bulan.
Tekan butang Reload dan isi jumlah yang nak ditopup. Apps Black ni banyak kegunaannya untuk urusan simkad Onexox sama ada Black atau Prepaid.
Dealer Onexox tolong topupkan Mintak dealer onexox yang anda percaya untuk topup atau bayar bil Onexox. Biasanya kalau user mintak saya tolong topupkan, saya akan mintak bank-in dulu jumlah yang dia nak topup dan nombor yang nak ditopup.
User yang percaya saya, takde masalah untuk guna cara yang agak konvesional ni. Kelebihan topup melalui dealer, anda boleh topup sebarang jumlah bermula dari 1 sen dan gandaannya.
Kalau nak topup melalui Dealer Onexox yang dipercayai, boleh save nombor saya dan Whatsapp O1O6OO9966 untuk urusan selanjutnya.
Topup guna XOX Fast Cara topup guna XOX Fast lebih kurang sama dengan topup guna Apps Black. Tapi guna XOX Fast lebih pantas. Nama pun fast kan? Sebab apa lebih pantas?
Sebab tak perlu bukak apps Black untuk topup. Terus pergi ke browser dan masuk ke laman XOX Fast. Saya dan buat shorlink untuk XOX Fast ni. Boleh klik XOX Fast untuk topup pantas.
Topup Guna SIMKAD Onexox Lain Ini adalah cara paling awal untuk topup Onexox. Ianya perlu key in Nombor PIN topup yang dibeli kat 7Eleven, Petronas, dan Maybank2u. Guna USSD Code. Cara ni biasanya old timer dalam Onexox yang guna. Saya salah sorang yang biasa guna teknik ni.
Caranya dail *132*1*NomborPin*NomborTelefonYangNakDitopup# (Prepaid) atau *132*2*NomborPIN*NomborTelefonYangNakDitopup# (Black) atau *150*2*NomborPIN*NomborTelefonYangNakDitopup#.
Saya ada celoteh panjang lebar berkenaan topup user Onexox lain guna PIN pada artikel sebelum ni.
JANGAN Topup guna Cara ini! Pada saya, semua cara yang saya terangkan di atas adalah yang terbaik. Selain dari tu memang saya tak galakkan langsung.
Contohnya;
Topup melalui Online Banking macam Maybank2u, Bank Islam, Bank Rakyat dan lain lain secara terus (login Maybank2u dan beli topup XOX) – No! Jangan buat camni.Guna Apps Boost. Ini pun jangan.Selfcare Onexox. Topup lambat, delay. Sebabnya?
Bukan cara tu tak boleh, tapi saya tak nak user terkeliru. Kebanyakan yang topup cara yang saya larang tu, akan terkeliru dengan mengatakan “Saya dah topup, tapi tak masuk pun”
Kekeliruan ini berlaku sebab selepas selesai proses pembayaran, akan ada notification atau SMS yang mengatakan “nombor telah ditopup”. Lebih kurang camtulah ayatnya. Yang mana sebenarnya proses tambah nilai tu belum berlaku.
Apa yang berlaku?
Sistem sebenarnya tak topup direct nombor tu walaupun semasa proses pembayaran sistem mintak masukkan nombor untuk ditopup, tapi sebenarnya nombor tu tak ditopup. Nombor yang dimasukkan tu sebenarnya untuk tujuan menerima PIN Topup.
PIN topup tu yang perlu dimasukkan (key in) untuk topup berjaya. Baca artikel penuh (cara untuk topup onexox guna PIN number).
Ada kes, user dah delete SMS yang terkandung nombor PIN tu tau. Kesian. Dia ingat dah topup tapi rupanya belum. Malah didelete pulak SMS dari sistem yang mana dalam sms tu ada Nombor PIN.
Apa-apa pun kekeliruan tu berlaku dimana-mana selagi seseorang tu tak biasa dengan situasi atau perkara baru. Itu biasa. Jadi kat sinilah saya sebagai Dealer Onexox akan bantu. Whatsapp saya O1O6OO9966 untuk pertanyaan berkaitan Onexox dan pendaftaran simkad Onexox.
ps: Cara terbaik sebenarnya adalah menggunakan Apps Black. Sebab dari Apps Black anda boleh beli validity.
The post 4 cara Topup simkad dalam GPS tracker appeared first on 2020 Adzril.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adzril.com/topup-simkad-dalam-gps/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mencuci Boneka Yang Benar Dengan Tangan Dan Mesin Cuci

Cara Mencuci Boneka Yang Benar Dengan Tangan Dan Mesin Cuci

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 193 hits
Perlunya mencuci boneka yang benar ini supaya mencegah virus bakteri debu dan tungau bersarang terlalu lama Khawatir di kemudian hari dapat membuat Anda dan keluarga terserang batuk dan penyakit lain
Cara Membuat Ayam Goreng Disulap Jadi Besar Renyah Di Luar Lembut Melar Di Dalam

Cara Membuat Ayam Goreng Disulap Jadi Besar Renyah Di Luar Lembut Melar Di Dalam

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 218 hits
Ayam goreng biasanya hanya dinikmati dengan campuran bumbu dapur umum dan digoreng begitu saja Namun siapa sangka makanan yang seringkali dijadikan sebagai lauk ini ukurannya bisa dibuat menjadi lebih besar lagi
Kerajaan Negeri Bertindak Pemudah Cara

Kerajaan Negeri Bertindak Pemudah Cara

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 202 hits
KUALA TERENGGANU 22 Januari Kerajaan negeri bertindak sebagai pemudah cara kepada Badan Bukan Kerajaan Yamen Care dengan membuka ruang kepada rakyat untuk menabung dalam tabung tersebut Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Belia Sukan dan NGO...
Sedang Banyak Digemari Inilah Cara Menghasilkan Uang Dari Bermain Tiktok

Sedang Banyak Digemari Inilah Cara Menghasilkan Uang Dari Bermain Tiktok

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 193 hits
Belakangan ini aplikasi TikTok sedang banyak digemari hingga menjadi perbincangan Aplikasi buatan Tingkok ini booming di kalangan anak anak remaja bahkan orang dewasa Lantas bisakah kita menghasilkan uang dari TikTok Berikut informasi selen...
7 Cara Agar Cepat Haid Saat Telat Jaga Berat Badan Salah Satunya

7 Cara Agar Cepat Haid Saat Telat Jaga Berat Badan Salah Satunya

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 206 hits
Normalnya siklus menstruasi datang setiap 21 35 hari sekali Meski demikian terkadang menstruasi datang lebih cepat atau lebih lambat dari jadwalnya Hal ini dikarenakan beberapa penyebab
Cara Buat Acuan Kuih Tako Dan Kuih Tepung Pelita

Cara Buat Acuan Kuih Tako Dan Kuih Tepung Pelita

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 2452 hits
Cara Buat Acuan Kuih Tako Tepung Pelita Cara 1 Segi EmpatCara 2 Segi Tiga
Cara Mendaftar Akaun Boost

Cara Mendaftar Akaun Boost

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 891 hits
Perkhidmatan e wallet atau dompet digital telah berkembang dengan pesat sejak beberapa tahun yang lepas dengan lebih daripada 40 lesen telah dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia Ianya antara inisiatif bank negara untuk mengubah Malaysia se...
Cara Simpan Duit Dalam Akaun Tabung Haji

Cara Simpan Duit Dalam Akaun Tabung Haji

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 1421 hits
Assalamualaikum dan Hai Semalam sempat masukkan duit dalam Akaun Tabung Haji Saya masukkan duit RM1 dan RM5 yang saya simpan lebih kurang sebulan Macam mana dapat idea simpan duit RM1 dan RM5 ni Haaa ceritanya macam ni suatu hari saya berbo...
Cara Solat Sambil Mendukung Bayi

Cara Solat Sambil Mendukung Bayi

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 308 hits
Solat dalam keadaan yang tenang tanpa sebarang gangguan adalah keadaan yang benar benar ideal yang diingini oleh umat Islam Namun realitinya setelah berumah tangga dan mempunyai anak anak kecil ada sesetengah perkara dan rutin yang perlu di...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Infinix Gt 20 Pro Antara Golongan Pertama Telefon Pintar Di Seluruh Dunia Yang Menyokong Pubg Mobile Dalam 120fps

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh