30 Pelajar Jadi Perintis Terima Pakej Aplikasi Pendidikan Premium Think Osem


Oleh ISWAN SHAFIQ ISA MUHAMMAD Zikri Zulkifli (kiri) menyerahkan pakej aplikasi pendidikan keluaran syarikat Think Osem kepada salah seorang penerima di pejabat pendidikan daerah (PPD) Seberang Perai Tengah (SPT) di Permatang Pauh, Pulau Pinang hari ini.PERMATANG PAUH: Seramai 30 pelajar sekolah rendah dan menengah dalam daerah Seberang Perai Tengah (SPT) di sini terpilih sebagai kumpulan perintis untuk menerima aplikasi premium berkaitan program pendidikan yang dibangunkan syarikat berasaskan teknologi, Think Osem Sdn. Bhd.. 
Projek itu dijalankan dengan kerjasama Biro Pendidikan Armada Bersatu Nasional dan pejabat pendidikan daerah (PPD) SPT dengan jumlah peruntukan keseluruhan kira-kira RM12,000. 
Pengurus Pembangunan Perniagaan Think Osem, Abdul Rasyid Rahman berkata, menerusi projek itu, setiap penerima memperoleh pakej premium menggunakan aplikasi pengajaran dan pembelajaran tersebut selama setahun secara percuma yang dianggarkan bernilai RM399 setiap satu. 
“Kami berharap ibu bapa atau penjaga akan memantau pelajar-pelajar ini bagi memastikan kemudahan yang disumbangkan dapat dimanfaatkan dengan sebaik mungkin. 
“Pada masa sama, kami juga berharap agar sumbangan itu sedikit sebanyak membantu sesi pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR) yang dilaksanakan ketika ini,” katanya kepada semasa majlis penyerahan sumbangan itu di PPD SPT, di sini hari ini. 
Yang hadir sama, Exco Pendidikan Armada Bersatu Nasional, Muhammad Zikri Zulkifli dan Ketua Pegawai Pendidikan Daerah SPT, Suhaimi Abdullah. 
Aplikasi pendidikan Think Osem yang merangkumi hampir semua mata pelajaran itu boleh dimuat turun secara percuma di Google Play, namun pakej asas itu hanya membenarkan pelajar mengakses tiga set soalan latih tubi setiap hari. 
Bagaimanapun, menerusi aplikasi premium, pelajar boleh membuat soalan latih tubi tanpa had selain berpeluang mengambil bahagian dalam kuiz atau pertandingan yang ditawarkan secara permainan. 
Menerusinya, pelajar dapat mengumpul ‘syiling emas’ yang seterusnya boleh ditukar dengan pelbagai hadiah menarik termasuk permainan video PlayStation 4 (PS4), komputer riba dan sebagainya. 
Dalam pada itu, Muhammad Zikri memberitahu, pihaknya komited membantu pelajar dan akan terus berusaha memastikan lebih ramai menerima kemudahan sama pada masa depan. 
“Biro Pendidikan Armada Bersatu Nasional juga bersedia untuk mencari lebih banyak dana bagi menyokong tujuan berkenaan,” ujarnya. – UTUSAN


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/02/30-pelajar-jadi-perintis-terima-pakej.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gesa Kerajaan Haramkan Aplikasi Sugarbook Bimbang Pelajar Islam Terjebak

Gesa Kerajaan Haramkan Aplikasi Sugarbook Bimbang Pelajar Islam Terjebak

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 173 hits
KPT perlu pandang serius babitkan moral generasi berpendidikan PENDEDAHAN mengenai pembabitan pelajar institusi pengajian tinggi di Malaysia ke kancah hubungan sosial sugar baby sugar daddy menggambarkan budaya hidup Barat sedang cuba mengu...
Lelaki Fobia Nak Guna Aplikasi Cari Jodoh Lepas Bapa Dedah Pernah Jual Sperma 500 Kali

Lelaki Fobia Nak Guna Aplikasi Cari Jodoh Lepas Bapa Dedah Pernah Jual Sperma 500 Kali

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 273 hits
84 total views 36 views today Di Portland Amerika Syarikat seorang lelaki fobia untuk menggunakan sebuah aplikasi temu janji berikutan bimbang dipadankan dengan adik beradiknya Ini kerana lelaki yang dikenali sebagai Zave Fors itu baru mend...
Aplikasi Sugar Baby Dihapuskan Atau Dijenamakan Semula

Aplikasi Sugar Baby Dihapuskan Atau Dijenamakan Semula

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 229 hits
Menurutnya pihaknya juga menggesa sindiket berkaitan dan amalan rasuah melibatkan pihak berkuasa seperti penjualan methamphetamine dan pemerdagangan kanak kanak atau wanita dihapuskan Kerajaan juga digesa menyediakan program pemulihan dan k...
Menkes Pastikan Aplikasi Pendataan Tes Covid 19 Diperbarui Pekan Ini

Menkes Pastikan Aplikasi Pendataan Tes Covid 19 Diperbarui Pekan Ini

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 126 hits
Sudah kita cek sudah masuk aplikasinya responsnya lambat user agak terlalu rumit Minggu ini aplikasi baru sudah online dengan harapan bisa dilakukan lebih cepat dengan demikian jumlah testingnya akan naik kata Budi
Umrah Haji Pakej Vvip

Umrah Haji Pakej Vvip

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 122 hits
Kak Ida AbdullahDulu dulu jemaah Malaysia ke Mekah naik kapal mau lebih sebulan baru sampai Kain kapan dibawa jika masih hidup setelah selesai mengerjakan haji dibawa pulang pula sebagai persiapan jika meninggal dan dilaut dikebumikan Begit...
Hiburan Hanya Dibayar Rm600 Sekali Pakej Kena Maki Bertubi Tubi Nabila Huda Imbau Kenangan Berlakon Buat Pertama Kali

Hiburan Hanya Dibayar Rm600 Sekali Pakej Kena Maki Bertubi Tubi Nabila Huda Imbau Kenangan Berlakon Buat Pertama Kali

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 261 hits
Pelakon versatil Nabila Huda baru baru ini telah mengimbas kenangan ketika dia mula mula menceburkan diri dalam bidang lakonan sekitar tahun 2004 yang lalu menerusi filem Blok 404 arahan Silver Chong Sumber Instagram Nabila Huda Nabila yang...
Gempar Salahuddin Dedah Kartel Daging Tawar Pakej Percutian Mewah

Gempar Salahuddin Dedah Kartel Daging Tawar Pakej Percutian Mewah

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 93 hits
February 9 2021 Seorang bekas menteri berkata dia dan keluarganya pernah ditawarkan perjalanan mewah ke Eropah sebagai kunjungan hormat oleh seorang pengimport daging beku yang didakwa ada kaitan dengan skandal kartel daging Bekas menteri p...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu