3 Dewan Dibina Di Pagoh Hospital Kapar Dibatal



Kontroversi kelulusan segera pembinaan 3 dewan di Parlimen Pagoh yang diwakili Perdana Menteri (PM) Tan Sri Muhyiddin Yassin masih belum reda.
Terbaharu, Ahli Parlimen Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid meluahkan kekesalan beliau apakah terlalu bernilai 3 buah dewan di Pagoh berbanding sebuah hospital di Kapar, yang diwakilinya.
Menurut Abdullah, peruntukan pembinaan hospital itu telah pun diluluskan ketika Pakatan Harapan berkuasa. Bagaimanapun projek tersebut ‘senyap’ serta tidak diketahui statusnya setelah kerajaan PH tumbang pada Februari tahun lalu.
“Fikiran saya keliru akan kesahihan berita tatkala tular sekeping gambar surat menyatakan Perdana Menteri meluluskan projek pembinaan dewan dengan nilai RM 35 juta di kawasan Parlimen Pagoh.
“Perasaan saya bercampur marah dan sedih setelah Pejabat Perdana Menteri mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa peruntukan RM 35 juta itu adalah untuk pembinaan tiga buah dewan di Pagoh.
“Seawal saya dipilih mewakili rakyat Kapar, saya telah memperjuangkan isu kerosakan jalan raya, perlunya pembinaan sebuah hospital baharu dan bangunan Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Utara di Kapar. Kesemua isu telah diangkat dan diluluskan peruntukannya oleh Kerajaan Pakatan Harapan di Dewan Rakyat dan sepatutnya dilaksana pada tahun 2020.
“Namun, pada Mac 2020 kerajaan telah dirampas oleh Perikatan Nasional dan ketiga-tiga projek ini senyap begitu sahaja. Saya juga telah menimbulkan perkara ini pada sidang Parlimen yang lalu namun tiada sebarang jawapan yang diberikan,” kata Abdullah dalam satu kenyataan.
Oleh itu menurut beliau, PM Muhyiddin berhutang dengan penduduk Kapar berkenaan pembinaan hospital bagi kegunaan rakyat.
Muhyiddin kata Abdullah lagi, tidak boleh berselindung di sebalik proklamasi darurat untuk melakukan perkara-perkara yang merugikan rakyat atau hanya menguntungkan sebilangan kecil golongan elit.
“Perdana Menteri perlu jawab, apakah kepentingan meluluskan projek pembinaan 3 buah dewan dengan nilai RM 35 juta pada waktu darurat dilaksanakan?
“Bolehkah dikatakan sebenarnya Perdana Menteri dan kerajaannya sedang berpaut pada perlaksaan darurat demi menjamin kelangsungan kuasa?
“Perdana Menteri seharusnya memikirkan masalah rakyat dan bukannya tembolok sendiri,” katanya lagi.
Pembinaan 3 dewan di Pagoh tular di media sosial. Ahli Parlimen Johor Bahru Akmal Nasir kemudiannya bertanya adakah tender pembinaan diuruskan secara runding terus dan tidak melalui tender terbuka.
Meski pun dijawab oleh Pejabat PM namun masih ada beberapa persoalan yang mengelirukan dan tidak jelas berkenaan pembinaan dewan tersebut.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/31269

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenyataan Media Pejabat Perdana Menteri Penjelasan Isu Dewan Parlimen Pagoh

Kenyataan Media Pejabat Perdana Menteri Penjelasan Isu Dewan Parlimen Pagoh

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 228 hits
Surat kelulusan Perdana Menteri bagi pembinaan Dewan di kawasan Parlimen Pagoh yang tular hari ini telah menimbulkan kecam rakyat khususnya warga netizen di media sosial Rata rata mempersoalkan kewajaran pembinaan segera dewan berkenaan yan...
Kalau Dewan Rakyat Boleh Digantung Kenapa Bina Tiga Dewan Di Pagoh Tak Boleh Digantung

Kalau Dewan Rakyat Boleh Digantung Kenapa Bina Tiga Dewan Di Pagoh Tak Boleh Digantung

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 203 hits
Kos membina tiga Dewan baru di Parlimen Pagoh ialah RM35 4 Juta Bukankah lebih darurat kalau dewan dewan sedia ada dinaik taraf sebagai Pusat Kuarantin sementara pesakit COVID 19 Itu lebih darurat berbanding tiga dewan baru untuk Parlimen P...
Respon Terhadap Jawapan Yab Perdana Menteri Berkaitan Pembinaan Rm35 Juta Dewan Di Pagoh

Respon Terhadap Jawapan Yab Perdana Menteri Berkaitan Pembinaan Rm35 Juta Dewan Di Pagoh

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 148 hits
Saya berterima kasih kepada YAB Perdana Menteri yang memberi respon kepada pertanyaan berkaitan penularan surat bagi pembinaan dewan bernilai lebih RM35 juta di Parlimen Pagoh Walaupun beliau menerangkan RM35 juta adalah untuk pembinaan 3 b...
Pagoh Ada Banyak Dewan Kenapa Ditambah 3 Lagi

Pagoh Ada Banyak Dewan Kenapa Ditambah 3 Lagi

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 215 hits
Perdana Menteri tan Sri Muhyiddin Yassin digea menggantung projek pembinaan 3 dewan yang menelam belanja RM35 juga di Pagoh Ahli Parlimen Johor Bahru Akmal Nasir berkata Pagoh telah memilikki 4 dewan orang ramai seperti Dewan Serbaguna Pago...
Dah Banyak Dewan Di Pagoh

Dah Banyak Dewan Di Pagoh

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 113 hits
AZAM KUU ADILKenapa harus dibazirkan duit rakyat untuk dewan baru pula Salurkan peruntukan tersebut kepada JKR untuk kerja baiki jalan berlubang JKR kata jalan berlubang sebab tiada peruntukan
Hospital Swasta Setuju Rawat Pesakit Covid 19

Hospital Swasta Setuju Rawat Pesakit Covid 19

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 172 hits
Persatuan Hospital Swasta Malaysia telah bersetuju secara dasar untuk merawat pesakit Covid 19 di kemudahan mereka kata Timbalan Menteri Kesihatan I Noor Azmi Ghazali Menyedari kemudahan kesihatan awam di tahap genting susulan gelombang ket...
Sajat Masuk Hospital Alami Tekanan Perasaan

Sajat Masuk Hospital Alami Tekanan Perasaan

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 199 hits
Ahli Perniagaan Kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali sebagai Sajat hadir bagi perbicaraan penuh di Mahkamah Sesyen Shah Alam Selangor foto arkib MalaysiaGazette KUALA LUMPUR Usahawan kosmetik kontroversi Muhammad Sajja...
Covid 19 Bracknell Couple S Final Meeting In Hospital

Covid 19 Bracknell Couple S Final Meeting In Hospital

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 165 hits
An elderly couple with coronavirus have been helped by a hospital to say their last goodbyes to each other after the wife s condition deteriorated Gerry and Barbara Jarrett from Bracknell Berkshire are in separate wards at Frimley Park Hosp...
Hospital Bersepadu Maeps Mula Beroperasi 24 Jan Depan Dr Adham

Hospital Bersepadu Maeps Mula Beroperasi 24 Jan Depan Dr Adham

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 117 hits
BernamaHospital berkenaan yang terletak di Dewan B akan menyediakan fasiliti yang sama di hospital lain seperti peralatan tekanan darah Bernama KUALA LUMPUR Hospital Bersepadu Taman Ekspo Pertanian Malaysia di Serdang dekat sini akan mula b...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Interview Q And A With Ji Chang Wook Asia S Noble Prince



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk

Natalia D Sulu Ngelebu Chord

Lobbyists Politicians Cronies A Noxious Mix

Ph Working With Bersatu Will Only Antagonise Umno Says Analyst

Govt S Agreement With Spanco Remains In Effect Says Finance Ministry