20 Tahun Bertapak Unisel Gah Cipta Nama


OLEH NORHAYATI UMOR




SHAH ALAM: Universiti Selangor (UNISEL) terus gah membina reputasi dengan menjadi institusi terpenting di Malaysia, sejak penubuhannya 20 tahun lalu.

Pengarah Komunikasi Korporatnya, Hasril Abu Hassan berkata, berbekalkan suasana desa di kampus Bestari Jaya dan bandar di Shah Alam, UNISEL menjadi pilihan lebih 30,000 pelajar setakat ini.

“Tidak dinafikan lagi, UNISEL adalah pilihan utama ibu bapa dan pelajar kerana menawarkan yuran pengajian termurah tanpa mengabaikan aspek kualiti pendidikan.

“Bagi peringkat diploma, UNISEL menawarkan yuran pengajian di bawah RM20,000 manakala bagi peringkat ijazah sarjana muda pula bawah RM40,000,” katanya.

Katanya, bagi menggalas pendemokrasian pendidikan, UNISEL memperkenalkan beberapa langkah antaranya Skim Dermasiswa, iaitu yuran pengajian secara percuma yang diberikan kepada pelajar Tahun Asas.

Hasril berkata, UNISEL turut menawarkan trek pengajian khas kepada hafiz dan hafizah al-Quran melalui program Asasi –Trek Huffaz dalam usaha melahirkan lebih ramai modal insan profesional yang holistik juga bersepadu.

“Justeru, pada tahun ini, UNISEL membuka permohonan kepada mereka yang berminat untuk menjadi sebahagian warga universiti ini pada kemasukan April 2019,” katanya.

Sementara itu, katanya, 1 Januari 2016 menjadi titik permulaan kepada tagline ‘Peneraju Tranformasi’ apabila UNISEL menerima Presiden dan Naib Canselor ketujuh, iaitu Prof Dato’ Dr Mohammad Redzuan Othman.

Katanya, berdasarkan reputasi sebagai profesor cemerlang dalam bidang akademik dan pentadbiran, beliau dilihat sebagai calon yang layak untuk membawa UNISEL ke arah kecemerlangan.



“Sepanjang tiga tahun menerajui transformasi, banyak perubahan dapat dilihat dari pelbagai aspek antaranya proses rasionalisasi fakulti yang menggabungkan lapan fakulti kepada empat fakulti termasuk dua pusat pengajian.

“Langkah itu bagi melahirkan pelajar bersifat ‘multi-discipline’, selain mengoptimumkan tenaga kerja dan kemampuan dengan sumber yang ada,” katanya.

Mereka yang berminat menyambung pengajian di UNISEL boleh membuat permohonan secara dalam talian melalui www.unisel.edu.my atau terus ke kaunter pertanyaan di kampus Shah Alam atau Bestari Jaya.

Selain itu, boleh menghubungi Azman (0123401740), Juniran (01133907681) dan Amin (0133743450).



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/03/20-tahun-bertapak-unisel-gah-cipta-nama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Gadis Bertudung Cipta Nama Di Asia S Got Talent Lepas Confirm Masuk Motif Viral

4 Gadis Bertudung Cipta Nama Di Asia S Got Talent Lepas Confirm Masuk Motif Viral

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 353 hits
Jarang sekali kita nak lihat peserta dari Malaysia melepasi cabaran atau join pertandingan terkenal ini Asia s Got Talent Tapi kali ini korang jangan terkejut Empat gadis berhijab yang digelar NAMA ini telah membawa nama Malaysia ke mata du...
Dituntut 3 Tahun Bui Hercules Saya Pemberani

Dituntut 3 Tahun Bui Hercules Saya Pemberani

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 298 hits
JAKARTA Jaksa penuntut umum dari Kejaksaan Negeri Jakarta Barat telah membacakan tuntutan terhadap Hercules Rosario Marshal yang menjadi terdakwa kasus perusakan dan pendudukan lahan Tuntutan ini dibacakan di Pengadilan Negeri Jakbar Rabu M...
Ucapan Selamat Ulang Tahun Dari Beberapa Negara

Ucapan Selamat Ulang Tahun Dari Beberapa Negara

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 381 hits
Happy Birthday Afrikaans Veels geluk met jou verjaarsdag Albanian Urime ditelindjen Alsatian Gueter geburtsdaa Amharic Melkam lidet Arabic Eid milaad saeed or Kul sana wa inta i tayeb a Armenian Taredartzet shnorhavor or Tsenund shnorhavor ...
Meraikan Tahun Baru Cina Bersama Keluarga

Meraikan Tahun Baru Cina Bersama Keluarga

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 286 hits
Walaupun berbeza agama ikatan kekuargaan antara dua keluarga ini sentiasa kuat Setiap kali tiba hari perayaan tidak kira Hari Raya Aidilfitri ataupun Tahun Baru Cina kami akan saling ke rumah masing masing bagi meraikannya Mak nieyl keturun...
Warga Emas 68 Tahun Pula Didakwa Kes Hina Nabi

Warga Emas 68 Tahun Pula Didakwa Kes Hina Nabi

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 277 hits
Diterbitkan Hari ini 1 04 tengahariSeorang warga emas 68 tahun mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas dua pertuduhan berkaitan penyiaran kartun yang menghina Nabi Muhammad di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini Wai Foo Sin ditu...
Adakah Malaysia Akan Melancarkan Kereta Terbang Pada Tahun Ini

Adakah Malaysia Akan Melancarkan Kereta Terbang Pada Tahun Ini

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 1058 hits
Malaysia akan lancar kereta terbang tahun ini Ya anda telah baca statement itu dengan betul Menurut Menteri Pembangunan Usahawan Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusoff kereta terbang pertama keluaran Malaysia akan bakal diperkenalkan secara umum...
Seorang Individu India Diberi Anugerah Khas Kerana Tidak Menekan Hon Selama 18 Tahun

Seorang Individu India Diberi Anugerah Khas Kerana Tidak Menekan Hon Selama 18 Tahun

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 214 hits
Seorang pemandu lelaki di India kini telah menerima satu anugerah khas kerana tidak pernah menekan hon pada sesiapa sepanjang pemanduannya selama 18 tahun Manush Sanman mendapat penghargaan itu kerana situasi atau masalah memunyikan hon ser...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Infinix Gt 20 Pro Antara Golongan Pertama Telefon Pintar Di Seluruh Dunia Yang Menyokong Pubg Mobile Dalam 120fps

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh