1st Kedai Makan Titiwangsa Sejiwa Cafe Sedap Owner Islam


 Bila berada di sekitar Titiwangsa, atau dah penat tengok karya-karya terbaru lukisan dalam Balai Seni Negara mesti tidak tahu nak makan kat mana kan? jom, dari sini ada akses untuk ke Cafe Sejiwa. Apa kata anda cuba menu-menu dari Cafe Sejiwa Titiwangsa. Sejiwa Cafe ada menyediakan dari pelbagai menu breakfast, lunch sehinga dinner dalam menu western. Nak datang sini, ramai yang buat carian kedai makan Titiwangsa. Cafe Sejiwa KL adalah tempat makan dalam Balai Seni Negara, nak suasana mendamaikan sini lah tempatnya. Ok, jom kita tengok apa  keunikan lain yang ada di Sejiwa titiwangsa. 






FAKTA PENTING MENGENAI SEJIWA TITIWANGSA Sebelum korang buat carian kedai makan Titiwangsa. Apa yang korang perlu tahu adalah siapakah pemilik cafe atau restoran yang mahu di terjah. Untuk masuk ke perut, mesti nak tahu status kan?
Ok, buat pengetahuan pembaca. Sejiwa KL Titiwangsa adalah hak milik bumiputra dan berstatus halal serta di miliki sendiri oleh orang islam. Jadi, jangan ragu-ragu untuk datang bawa insan tersayang bersama keluarga, pasangan korang, saudara mara, dan rakan taulan bagi menikmati menu-menu western yang lazat beserta kopi segar yang di brew sendiri.
Lokasi sebenar Sejiwa Cafe Titiwangsa  Sejiwa Cafe terletak berhampiran dengan Balai Seni Negara. Korang boleh ikut maps ini : SEJIWA Titiwangsa 
Apa keistimewaan yang ada di Sejiwa Cafe Titiwangsa 
Pelbagai menu western yang ada di Sejiwa Cafe  Selain menu-menu lazat makanan western di Sejiwa Cafe seperti aneka Pizza ( Smoke duck, ayam, daging ), aneka pasta, dan aneka pastries. Mereka menawarkan coffee yang di brew segar oleh barista yang berpengalaman.






                        menu western yang sedap di Sejiwa KL, berhampiran Balai Seni Negara







Dekorasi  dalam Cafe Pemandangan di Cafe Balai Seni Negara juga tidak kalah dengan dekorasi yang cantik. Ia berkonsepkan ala mini garden, santai dan cozy. Sesuai untuk korang yang nak berehat sambil makan-makan tu. 
 Jadi, korang yang sukakan bergambar tu, sangat sesuai untuk aktiviti selfie. Dengan lighting yang mencukupi di dalam cafe, pasti gambar korang kelihatan cantik.  Jangan lupa untuk post gambar-gambar korang ketika berada  di Cafe dan mention Instagram mereka. 


Mereka menggunaka tagline "Dalam jiwa ada Jiwa" . Sangat sesuai dengan tema dan lokasi mereka di Balai Seni Negara. Memang kena!


Pameran  Perut dah kenyang, korang boleh pergi ke ruangan sebelah yang menawarkan karya seni lukisan dan arca. Korang boleh beli  karya tersebut jika berminat.  


Ruangan makan Korang boleh pilih sama ada nak duduk di meja luar atau pun di tempat aircond.


5 jenis pilihan Coffee Coffee mengikut kenegerian ada di Sejiwa . Seperti Negeri Terengganu, Kedah, Melaka, Johor dan Perak. Boleh pilih salah satu untuk minum!


Bila waktu operasi Sejiwa Titiwangsa Waktu operasi adalah dari 9.30 pagi sehingga 10.00 malam. Cafe Sejiwa tutup pada hari ISNIN sahaja. Jadi sesuai lah dengan carian tu di Google, kedai makan Titiwangsa. Jadi korang nak sarapan pun boleh, sehingga minum petang dan dinner di Cafe Sejiwa yang terletak dalam Balai Seni Negara.
Jika korang mencari lunch near me ( sekitar national art gallery ), pilih Cafe Sejiwa. Ala garden gitu. Boleh rehatkan minda waktu rehat daripada penat bekerja kan?
Menerima Private Event di Sejiwa Cafe  Boleh juga jika korang berminat untuk mengadakan sebarang private event seperti sambutan birthday,workshop, Siaran Media, anniversary perkahwinan, majlis perpisahan, Majlis perasmian dan lain-lain. 
Staff mereka akan dekorasi event mengikut permintaan pelanggan dan bajet. Dalam private event, korang boleh membuat pilihan sama ada mahu menu ala carte atau pun buffet menu. Serta alunan muzik yang mendamaikan mengiringi event korang supaya lebih menghidupkan suasana. 
Boleh rujuk dekorasi Private Event
Kedai makan Titiwangsa yang di cari dengan suasana Cozy dan best!
Jika korang mencari kedai makan, Cafe atau restoran yang berada di Titiwangsa dan berada Balai Seni Negara. Cari Sejiwa KL yang mempunyai makanan western best dari pelbagai pilihan seperti Pizza, Aneka Pastries, Pasta dan coffee yang kena dengan tekak korang tu. Sila datang ke cafe :

Alamat penuh : Sejiwa Meet & Dine PLT
National Art Gellery, Jalan Temerloh Off, Jalan Tun Razak, 53200 Kuala Lumpur
Email : [email protected]
Tel : 012-9911521
Waktu Operasi : dari jam 9.30 pagi hingga 10.00 malam
Boleh tengok TikTok  :  Review 

Instagram : Sejiwa

Facebook :

Google Maps Sejiwa KL : https://maps.app.goo.gl/25ibrsaiHpUrkXQz6



Justeru itu, jika korang nak suasana cozy serta jenis roof top boleh ke Sejiwa KL. Ada feel garden dan pastinya boleh hilangkan penat bekerja tu. Selain makanan western best di cafe Balai Seni Negara, korang boleh menikmati pemandangan dengan melihat lukisan-lukisan yang ada di ruangan sebelah. Korang juga boleh membelinya. Cafe Sejiwa yang berada dalam National Art Gallery ini juga meraikan karyawan seni yang mahu membuat persembahan seperti nyanyian, sketsa lawak dan sebagainyan berkaitan dunia seni. 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2024/03/kedai-makan-titiwangsa-sejiwa-cafe-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cap Gesa K Jaan Tak Lagi Benarkan Kedai Makan Operasi 24 Jam

Cap Gesa K Jaan Tak Lagi Benarkan Kedai Makan Operasi 24 Jam

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 89 hits
Malaysiakini nbsp Persatuan Pengguna Pulau Pinang menggesa kerajaan menghapuskan lesen operasi 24 jam untuk restoran bagi mengekang kesan buruk amalan makan lewat malam Presiden CAP Mohideen Abdul Kader berkata akses terhad untuk makan lewa...
Hentikan Operasi Kedai Makan 24 Jam Hmmmmm

Hentikan Operasi Kedai Makan 24 Jam Hmmmmm

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 115 hits
Persatuan Pengguna Pulau Pinang menggesa lesen operasi 24 jam yang diberikan kepada kedai makan dimansuhkan Presidennya Mohideen Abdul Kader berkata kajian menunjukkan terdapat kesan negatif akibat tabiat makan lewat malam seperti berat bad...
Lunch Di Kedai Makan Os Gerik Perak

Lunch Di Kedai Makan Os Gerik Perak

papar berkaitan - pada 2/5/2024 - jumlah : 116 hits
Kami Lunch di Kedai Makan Os Gerik Perak sebelum puasa aritu semasa on the way ke Kedah Selalunya kami lunch di Jarak antara 2 tempat ni tak jauh sangat cuma beberapa km aje Sesekali mama nak cuba juga kedai makan area pekan Gerik pula Lunc...
Ingat Bergurau Pemilik Kedai Makan Terkejut Pelanggan Datang Naik Helikopter

Ingat Bergurau Pemilik Kedai Makan Terkejut Pelanggan Datang Naik Helikopter

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 116 hits
Seorang lelaki tidak terkejut apabila menerima panggilan telefon yang memaklumkan ada pelanggan datang naik helikopter ke kedai makan miliknya Menerusi satu perkongsian di Facebook pemilik kedai makan itu Zaidi Hassan berkata dia berfikir r...
Menjala Di Rumah Makan Di Kedai

Menjala Di Rumah Makan Di Kedai

papar berkaitan - pada 3/5/2024 - jumlah : 118 hits
Assalamualaikum WBTHARI tu kononnya nak makan Roti Jala dengan tapi Pak Inche kata dia nak makan kat Restoran Al Anisah Sk balik kerja gigih eh menjala sebab nak bawa ke restoran tu Biarlah Pak Inche aja makan kita bawa bekal hehehe Jala kl...
Makan Laksa Di Kedai Makan Laksa Pokok Limau Kuala Kangsar Perak

Makan Laksa Di Kedai Makan Laksa Pokok Limau Kuala Kangsar Perak

papar berkaitan - pada 7/5/2024 - jumlah : 104 hits
kedai makan Laksa Pokok Limau Kuala KangsarAntara port makan laksa telur sarang di Kuala Kangsar korang boleh try makan di kedai makan Laksa Pokok Limau yang beralamat di Jalan Besar Utara Selatan Kampung Bendang Susur Kuala Kangsar Perak W...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

papar berkaitan - pada 4/5/2024 - jumlah : 166 hits
Nasi Briyani Kukus Padu Kisahnya bulan puasa haritu macam biasalah siang tu tengah nak cari resipi untuk berbuka puasa Sekali terlalu video dekat timeline Nasi Kukus Briyani Padu ni nad pun tengokla Ramai betul orang beratur nak beli Nasi B...
Sedap Fitenah Pmx

Sedap Fitenah Pmx

papar berkaitan - pada 26/4/2024 - jumlah : 58 hits
SHAM GHAZ Sedap mereka fitnah PMX Un tak tahu ke Kelab Malam di GOLOK Kelab Malam yang ramai oghe Malaysia terutamanya Kelantan pergi ada di Golok sebelah je dgn Rantau Panjang Malam minggu ramai sek Qlate g sana Pil Kuda dan Yara pun banya...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

papar berkaitan - pada 5/5/2024 - jumlah : 315 hits
Hai korang Selain dari dessert yang ada di Simpol Cafe Flour Crown Cafe juga antara yang famous First time aku rasa disini Dah lama sebenarnya nak pergi tapi tak berkesempatan sampailah ke harini Sekarang ni tengah hangat kes Ruhainies eh b...
Perodua Ev Anggaran Harga Rm50 Rm100 Ribu

Bila Takdir Melarang Cinta

Rendang Ayam Aidil Adha Yang Sedap

Academic Qualifications Important Asset For Candidates Fahmi

Batal Permit Institut Memandu Terlibat Sindiket Lesen Terbang

Bruno Mars Bakal Adakan Konsert Di Bukit Jalil Netizen Pakat Mahu Boikot Dia Penyokong Tegar Zionis

Nak Extra Advance Modal Untuk Bisnes

Sanusi Shrugs Off Provocative Poser On Pn Candidate Academic List



Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies

8 Fakta Biodata Aisyah Hijanah Azhari Penulis Buku Isteri Kepada Alif Teega

5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale


Lima Warga Bangladesh Ditahan Disyaki Culik Rakan

Dua Daerah Di Kelantan Ini Catat Kes Judi Online Tertinggi Sepanjang 2023

Prk Sungai Bakap Ph Menang Petrol Mungkin Naik

Oday Kharoub Bantu Kdn Fc Meraih Kemenangan Sulung

Kereta Api Peluru Bandung Tarik Pelancong Malaysia

Datuk Red Standby Jika 2 Bekas Isteri Ajak Rujuk Reda Kalau Mereka Kahwin Lain