11 Sunscreen Untuk Kulit Berminyak Di Watsons


Sunscreen Untuk Kulit Berminyak di Watsons | Tidak kira apa jenis kulit, sunscreen wajib dipakai setiap hari biarpun anda tidak melakukan aktiviti di luar rumah.  
Ini kerana anda masih terdedah kepada sinaran matahari melalui tingkap. Malah, cahaya tv, skrin laptop dan telefon juga mengandungi bluelight yang boleh memberikan kesan kepada kulit.  


Pemakaian sunscreen dapat melindungi wajah dari: 
Sunburn Jeragat/pigmentasi Kulit kusam Kulit berkedut Wajah tampak lebih tua dari usia Tona tidak sekata Risiko kanser kulit Jadi, sunscreen di bawah adalah sunscreen yang tidak membuatkan muka makin berminyak. Bahkan ada sunscreen yang mengandungi bahan yang kawal extra sebum. Kesemua produk yang saya kongsikan boleh didapati di drugstore seperti Watsons, Guardian, dan Wellness.

Axis Y Complete No-Stress Physical Sunscreen
Ya, Axis Y dah dijual di Watson. Tetapi hanya di cawangan terpilih sahaja. Bagi yang masih belum aware tentang Axis Y, it is one of the best skincare brand from Korea today! Di Shopee sahaja dah 45k tiub telah terjual.

Banyak produk yang best seperti serum dan pencuci muka yang berkesan. Bagi sunscreen, nilai SPF50 PA++++ daan ada 2% niacinamide, mugwort dan squalane. Mugwort ni salah satu acne healing properties tau. Jadi anda boleh jadikan ia sebagai sunscreen untuk kulit berminyak dan berjerawat. 
Sesuai untuk semua jenis kulit terutama oily - combination skin. Senang nak blend walaupun tekturnya agak pekat. Ia memberikan kesan glowy yang nice untuk langkah terakhir skincare routine anda. 
Harga: RM52

Beli di sini: https://invl.io/climx5r

L’Oreal Paris UV Defender Perfect Matte & Fresh Long
Kalau anda cari sunscreen matte untuk kulit berminyak, this is it! Memang ideal buat pemilik kulit berminyak untuk control your excess sebum. Selain memiliki perlindungan UV, sunscreen ini ada glycerine untuk beri kelembapan dan ginger root extract untuk melembutkan kulit.  

Apa yang membuatkan ia sesuai untuk kulit berminyak adalah oil control formula nya. Ia mempunyai matte finish, jadi muka tidak akan nampak berkilat selepas sapuan. 
Biarpun ia dari jenama terkemuka, harganya amatlah munasabah. Oh ya, sunscreen ni dah tukar packaging tau. Dulu botol biru, sekarang warna brown. 


Artikel berkaitan:
+ 13 Sunscreen Untuk Kulit Berminyak
+ 11 Sunscreen Terbaik di Watsons
+ 10 Sunscreen Untuk Kulit Kombinas 

Harga: RM39

Beli di sini: https://invl.io/climxja
Biore UV Perfect Milk Moisture SPF50


Paling popular di Malaysia kerana sesuai untuk semua jenis kulit termasuklah oily skin. Saya sendiri dah guna berbotol-botol, and it covers up my oily t-zone. 
Ringan, tidak melekit, dan tak ada bau pelik yang annoying. Nilai SPF 50+ PA++++, perfect untuk cuaca Malaysia panas ni. 
Ia memiliki vitamin E, anti bacterial, dan kalis air dan peluh. 
Harga: RM12.90
Beli di sini: https://invl.io/climxkd

3W Clinic Intensive UV Sunblock Cream


Sunscreen ini tidak dijual di Watson lagi. Tetapi boleh didapati di drugstore Wellness. Popular kerana keberkesanannya dalam melindungi kulit. Selain tak buat muka melekit dan senang nak blend. 
Ia juga tahan lama dan kalis peluh disamping melembutkan kulit wajah sebab ada aloe vera dan red ginseng di dalamnya. 
Produk ini cukup dikenali dikalangan remaja dan pelajar IPT kerana harganya yang berpatutan. Hati-hati dengan produk fake, beli dengan seller dipercayai okay? Saya sertakan link preferred di bawah.

Harga: RM9.90

Beli di sini: https://invl.io/climxkw

Wardah UV Shield Sunscreen Gel


Harga Wardah yang murah tidak semestinya tak berkualiti tau. Jenama dari Indonesia ini semakin diterima ramai. Harga berpatutan tetapi kandungan hampir sama dengan produk mahal. Sunscreen mereka antara best seller di drugstore. 
Kelebihan sunscreen ini adalah melindungi kulit dari UVA/UVB dan bluelight dengan optimum. Diinovasi dengan 0% alkohol, dan disertakan dengan vitamin E dan C yang dapat merawat dan slightly mencerahkan kulit. 
Nilai SPF nya cuma 30, agak rendah berbanding yang lain. Disarankan pakai dengan kerap. Tetapi ia masih berbaloi. 
Harga: RM12

Beli di sini: https://invol.co/cl8q3d7
Bio-Essence Bio Water B5 Sunscreen (hydrating)


Kalau anda ada duit lebih, saya sarankan invest beli sunscreen dari Bio-Essence ni sebab ia memang BEST! Especially kalau berkulit sensitif dan tak boleh tolerate dengan few ingredients, this is the one for you. 
Disamping protect kulit dari sinaran UV dan bluelight, sunscreen ini turut memberi kelembapan dan menyegarkan kulit dengan bantuan kandungan hyaluronic acid.Boleh dikatakan sebagai sunscreen terbaik untuk jeragat yang boleh didapati di drugstore.

Manakala B5 pula adalah natural hydrator and protector. Ringan, tidak bercapuk, dan senang nak blend. 
Tak hairanlah kalau ramai suggest sunscreen ini. Memang cukup berbaloi!
Harga: RM29

Beli di sini: https://invl.io/climxmk
Sunplay Skin Aqua Tone Up  Spray


Selain sunscreen jenis cecair, spray juga tidak kurang hebatnya. Sesuai untuk mereka yang nak reapply sunscreen selepas beberapa jam atau anda memang melakukan aktiviti outdoor sepanjang hari. 
Mudah untuk digunakan, cuma spray and ready to go tanpa rosakkan makeup. 
Sunscreen ini semi-matte, so muka langsung tak nampak shiny selepas semburan. Ada vitaminc C dan hyaluronic acid untuk kekalkan hidrasi kulit. 
Harga: RM41

Beli di sini: https://invl.io/climxnp
Biore UV Bright Face Milk
Yang ni pun famous juga tau. Bezanya dengan Perfect Milk Moisture adalah yang ada primer setting function for a radiant blush look. 
Cair dan tidak bercapuk. Malah, it works well dengan makeup. Sunscreen ini juga kalis air dan peluh. Jadi tak perlu risau ia akan hilang dari wajah sekiranya anda berada di bawah sinaran matahari. 
Kandungan best adalah hyaluronic acid dan glycerine memberikan dua kali ganda hidrasi dan ratakan tona kulit. 
Harga: RM25

Beli di sini: https://invl.io/climxoi
WATSONS Aqua UV Sun Protection Gel

pic: Twitter Kanda_aziz
Sunscreen keluaran Watsons sendiri, tidak kurang hebatnya. I heard a lot of good things about it. Jenis gel which is sesuai sangat untuk kulit berminyak dan kombinasi. Memiliki nilai SPF yang ideal, dan ada kandungan premium seperti niacinamide, hyaluronic acid, collagen  dan glycerin. 
Ketiga-tiga bahan ini bagus untuk jaga kelembapan, kawal sebum, dan collagen pula memastikan kulit kekal anjal. 
Produk Watsons ni not bad tau. Anda boleh cuba, lagipun, harganya memang munasabah. 
Harga: RM23

Beli di sini: https://invl.io/climxp6
Yadah Oh My Sunscreen


Yadah sering disebut-sebut sekitar tahun 2019-2020. Sesuai dengan kulit orang Asia iaitu SPF35. Nilai yang rendah berbanding yang lain but it is enough protection. Ada bergamoil oil sebagai healing properties dan aloe vera untuk melegakan kulit.

Agak pekat, ambil masa untuk blend. Tapi langsung tak bercapuk selepas disapu. So far semua okay je dengan sunscreen ini. It was famous back then, wajar kalau anda nak cuba. Harga pun okay. 
Harga: RM19

Beli di sini: https://invle.co/clec33d

Semoga artikel sunscreen untuk kulit berminyak di Watson ini membantu. Kalau anda ada cadangan lain, boleh kongsikan dalam ruangan komen di bawah.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2023/05/sunscreen-untuk-kulit-berminyak-di-watson.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Best Hybrid Sunscreen Malaysia 2023 Pilihan Saya Krim Muka Sunscreen Terbaik Untuk Kulit Berminyak Semua Jenis Kulit

Best Hybrid Sunscreen Malaysia 2023 Pilihan Saya Krim Muka Sunscreen Terbaik Untuk Kulit Berminyak Semua Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 19/5/2023 - jumlah : 237 hits
Panas betul cuaca sekarang Keluar sekejap untuk daftar sekolah Ameera tadi pun terasa perit mata saya akibat menahan panahan cahaya matahari terik di atas kepala Tapi kalau dulu saya memang elakkan untuk keluar rumah pada waktu panas terik ...
8 Kelebihan Aloe Vera Sunscreen Terbaik Dari Hansaegee Nature Untuk Kulit Muka Kekal Menawan

8 Kelebihan Aloe Vera Sunscreen Terbaik Dari Hansaegee Nature Untuk Kulit Muka Kekal Menawan

papar berkaitan - pada 25/5/2023 - jumlah : 137 hits
Assalamualaikum8 Kelebihan Aloe Vera Sunscreen Terbaik Dari Hansaegee Nature Untuk Kulit Muka Kekal Menawan Masih ada ke antara kita yang belum ada kesedaran kepentingan sunscreen atau sunblock untuk kulit muka kita Tak kira sama ada lelaki...
10 Kelebihan Krim Muka Aloe Vera Sunscreen Yang Patut Anda Cuba Sunscreen Spf 50 Pa Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit

10 Kelebihan Krim Muka Aloe Vera Sunscreen Yang Patut Anda Cuba Sunscreen Spf 50 Pa Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 31/5/2023 - jumlah : 177 hits
Sekarang tengah musim cuaca panas Tak tertahan bila terkena panahan sinaran matahari tu Rasa nak terbakar kulit walaupun sekejap je berada di luar Kalau sidai baju cepat betul kering Rangup ibarat keropok Cuaca tengah panas berdeting ni jan...
4 Panduan Pilih Warna Baju Yang Sesuai Untuk Kulit Sawo Matang

4 Panduan Pilih Warna Baju Yang Sesuai Untuk Kulit Sawo Matang

papar berkaitan - pada 25/5/2023 - jumlah : 158 hits
Warna baju yang sesuai untuk kulit sawo matang tentulah pilihan warna yang tidak terlalu menonjol apabila digunakan oleh individu yang berkulit gelap Sebagai contoh warna bersesuaian adalah royale blue merah putih warna cream yellow mustard...
Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

papar berkaitan - pada 20/5/2023 - jumlah : 190 hits
Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah Dah dekat nak raya ni mesti ramai yang sedang cari apa apa produk untuk cantikkan dirikan Sama juga dengan yang nak kurus mereka akan cari Set Kurus Di Shaklee pula ada disediakan set untuk Vitamin Kulit Ha...
Pelakon Kulit Hitam Menjadi Pilihan James Gunn Untuk Bawa Watak Apex Lex Luthor

Pelakon Kulit Hitam Menjadi Pilihan James Gunn Untuk Bawa Watak Apex Lex Luthor

papar berkaitan - pada 16/5/2023 - jumlah : 160 hits
Selepas berjaya menghasilkan Guardians of the Galaxy tumpuan kini beralih ke satu lagi filem adiwira yang bakal dihasilkan James Gunn bukan untuk Marvel Studios tetapi DC iaitu Superman Legacy Sejak diumumkan beberapa bulan lalu terdapat ba...
Makin Flawless Kulit Muka Hamil Anak Kedua Farah Nabilah Banyak Makan Buah Minum Air Kosong

Makin Flawless Kulit Muka Hamil Anak Kedua Farah Nabilah Banyak Makan Buah Minum Air Kosong

papar berkaitan - pada 13/5/2023 - jumlah : 179 hits
Pelakon Farah Nabilah baru baru ini telah mengumumkan kehamilan anak kedua ketika usia kandungan masuk enam bulan Terbaru dia berkongsi perbezaan kehamilan kedua yang berbeza berbanding kehamilan anak pertama Alhamdulillah second baby ni pu...
Kejelitaan Kulit Bermula Dari Dalaman Dengan Kitsui Whitie Snow

Kejelitaan Kulit Bermula Dari Dalaman Dengan Kitsui Whitie Snow

papar berkaitan - pada 29/5/2023 - jumlah : 166 hits
Salam gais Raya dah makin dekat kan Selain persiapan baju dan kelengkapan untuk sambut raya nanti mesti ada yang juga nakkan tampil dengan new look betul tak Jom sesama dengan Ty tampil jelitakan kulit yang bermula dari dalaman Ya nak canti...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11