10 Tips Menjadi Orang Kaya


Berlegar di whatsapp tentang tips untuk menjadi orang kaya. Katanya ianya berasal daripada ceramah Ustaz Azhar Idrus. Wallahua’lam betul ke tidak. Cuma jika ianya bukan dari Ustaz Azhar Idrus sekalipun, mesejnya sangat bagus untuk diamalkan. Ia selari dengan tuntutan Islam.
Berikut adalah tips untuk menjadi kaya seperti yang disebarkan. Moga kita sama-sama mendapat manfaat daripada tips berikut.
Nak merasa jadi orang kaya ? Boleh cuba amalkan tips simple kat bawah ni :
1. Lepas makan kat restoran / gerai makan, tinggalkan sahaja duit balance yg seringgit dua/sen tu sebagai tips kepada mereka yang melayan kita. Tak luak pon duit kat dalam poket. Jutawan pun belum tentu boleh buat.
2. Time isi minyak kereta, lepas attendan pam tolong kita cuci cermin atau isikan minyak, ringankan tangan bagi token. Tak kiralah apa bangsa sekalipun, kita tidak tahu doa yang mana akan makbul. Mereka yg berkereta mewah dan pakai driver, belum tentu ada peluang untuk buat macam tu.
pekerja daripada negara luar ni orang yang susah. Bersedeqah kepadanya memberi erti yang sangat bermakna untuknya 3. Jika kita singgah solat kat mana-mana surau atau masjid,jangan lupa lepas solat seluk poket cari note yang paling BESAR untuk disedekahkah ke tabung masjid. Manalah tau, mungkin itu sumbangan terakhir kita. Hanya orang yang betul-betul kaya mampu berbuat demikian.
4. Cuba ubah tempat kita shopping barang keperluan harian. Selalunya kita ke pasaraya besar spt Tesco/Giant, cuba shopping kat pasar tani pulak kali ni. Sambil tolong penjual/petani. Tak perlu berkira sangat mintak tawar menawar sayur atau lauk mentah tu.
5. Time nak belikan mainan anak, bawak je diorang ke pasar malam. Bagi duit RM10, macam-macam toys boleh beli kat sana. Sambil boleh bantu peniaga pasar malam. Daripada duk pergi Toys r Us, RM10 buat bayar parking je.
6. Bila naik teksi, genapkan saja tambang tu. Dengan niat untuk sedekah. Jika mereka diberi peluang, mungkin mereka tak nak jadi pemandu teksi.Tak semua orang berpeluang naik teksi dan jadi penumpang.
7. Adakala kita tengah beratur di kaunter bayaran mini market, jumpa budak-budak merengek nak beli jajan ataupun gula-gula, apa salahnya tolong ambilkan dan bayarkan. Buat diorang tersenyum.
8. Time travel balik kampung, singgah di mana-mana RNR, liarkan pandangan kita. Tengok-tengok la orang sekeliling. Ada yang singgah dengan family ramai, naik kereta lama siap berhimpit anak ramai. Makan pun macam kena kongsi. Apa salahnya belikan air atau bayarkan makan walaupun mereka mampu.
9. Masa kita minum di kedai kopi/kedai makan, sekali sekala tu apa kata kita cuba bayarkan makan atau minum utk meja sebelah. Usha dulu la meja, tengok yang mana yg patut dibayar. Tak perlu sebab dan alasan.
10. Jika ada peluang pergi melawat orang sakit kat wad, time nak belikan buah tangan, apa kata beli extra 1 pack. Pass kat jiran dia katil sebelah. Doakan ksejahteraan mereka. Besar nilainya bagi orang yang tengah sakit dapat ingatan sebegitu. Orang kenamaan sahaja biasanya ada peluang buat macam tu.
Kita tidak memerlukan masa dan saat yang sesuai untuk menjadi orang kaya. Kita juga tak perlu sebab dan alasan tertentu untuk menjadi seperti orang kaya. Apa yang penting adalah KEIKHLASAN.
Cubalah, saya yakin insyaAllah anda akan menjadi seperti orang kaya dan usah khuatir kerana anda tidak akan menjadi seorang yang papa kalu buat perkara di atas. Hari ini mungkin tangan kita yang memberi, mana tahu esok lusa kita pula yang akan menerima?
SHARE untuk semua dengan harapan kita semua menjadi orang KAYA.
Haaa.. Baguskan tips ini. Bukan susah pun nak buat sebenarnya. Dan bukan jumlah sumbangan yang yang dilihat. Tetapi keikhlasan. Semua tips di atas adalah salah satu cara bersedeqah, amalan yang amat dituntut di dalam Islam.
Sedeqah ini menolak bala dan membuka pintu rezeki. Rezeki kita tidak akan kurang dengan bersedeqah. Malah Allah akan gantikan dan tambahkan dengan berkali ganda lagi.
Sempoi.. Selamat beramal..!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/10-tips-menjadi-orang-kaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
17 Tips Menurunkan Berat Badan Dalam Masa 6 Bulan Sahaja Wanita Ini Mampu Menurunkan Berat Badan Dari 98kg Menjadi 57kg

17 Tips Menurunkan Berat Badan Dalam Masa 6 Bulan Sahaja Wanita Ini Mampu Menurunkan Berat Badan Dari 98kg Menjadi 57kg

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 319 hits
Assalamualaikum semua Siapa tak nak kurus kan Banyak cara yang boleh digunakan nak kurus Sebenar aku pernah try nak berdiet dan menguruskan badan Korang boleh baca cerita aku nak kurus dalam entri Baru baru ni au terbaca satu story kejayaan...
9 Tips Mudah Menjadi Usahawan Gigih

9 Tips Mudah Menjadi Usahawan Gigih

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 270 hits
Usahawan tulin ialah mereka yang sentiasa berusaha memperbaiki diri dan pencapaian Kejayaan mereka terutama dalam perniagaan adalah kerana komitmen yang berterusan dalam memperbaiki diri Sentiasa ada kemajuan dengan cara kerja dan cara mere...
Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah Saw Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi

Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah Saw Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 652 hits
Fenomena Supermoon Menjadi Fakta Hadits Rasulullah SAW Tentang Tanda Kiamat Telah Terjadi Bukti bahwa hadith Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang telah disabdakannya 1400 tahun yang lalu telah terkuak Sebahagian bergembira terhadap fe...
Kembalilah Sayang Aku Ingin Kamu Menjadi Isteriku Sedihnya Ini Luahan Sayu Bakal Suami Pramugari Lion Air

Kembalilah Sayang Aku Ingin Kamu Menjadi Isteriku Sedihnya Ini Luahan Sayu Bakal Suami Pramugari Lion Air

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 384 hits
Kembalilah Sayang Aku Ingin Kamu Menjadi Isteriku Sedihnya Ini Luahan Sayu Bakal Suami Pramugari Lion Air Kembalilah Sayang Aku Ingin Kamu Menjadi Isteriku Sedihnya Ini Luahan Sayu Bakal Suami Pramugari Lion Air
Bagaimana Menjadi Matang Bermain Media Sosial

Bagaimana Menjadi Matang Bermain Media Sosial

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 248 hits
Hari ini media sosial sudah menjadi sebahagian hidup kebanyakan orang Setiap hari rutin berkomunikasi di media sosial sudah menjadi perkara biasa Bukan sebulan dua perkara ini menjadi makanan orang kita dah bertahun Ada yang sudah lebih 10 ...
Lihat Bagaimana Lelaki Ini Gandakan Rm1 Menjadi Rm100 Dalam Masa Tidak Sampai 1 Hari

Lihat Bagaimana Lelaki Ini Gandakan Rm1 Menjadi Rm100 Dalam Masa Tidak Sampai 1 Hari

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 252 hits
Mindset kebanyakan orang untuk memulakan perniagaan adalah modal yang besar Kalau nak untung banyak produk kena best kena ada kedai kena ada branding gempak gempak Betul tak Tapi tak semuanya memerlukan modal yang sebegitu besar Ini dibukti...
Hari Ketiga Pencarian Lion Air Jt610 Bakal Diperluas Menjadi 15 Mil

Hari Ketiga Pencarian Lion Air Jt610 Bakal Diperluas Menjadi 15 Mil

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 230 hits
Hari ketiga pencarian Lion Air JT610 bakal diperluas menjadi 15 mil Tim SAR gabungan juga akan mengoptimalkan penyelaman pada operasi hari ketiga Jumlah personel yang dilibatkan dalam operasi pencarian ini sebanyak 837 orang yang berasal da...
Video Perbezaan Cara Pm Ke 6 Dan Pm Ke 7 Beredepan Media Asing Menjadi Tular Dikalangan Netizan

Video Perbezaan Cara Pm Ke 6 Dan Pm Ke 7 Beredepan Media Asing Menjadi Tular Dikalangan Netizan

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 277 hits
Najib dizaman keangkuhannya berlagak seperti pahlawan Bole lawan sesapa saja Namun semalam baru kena kuis sikit dgn wartawan wanita al jazeera terus bangun dgn muka kelat merah padam dan angkat kaki Video perbezaan Cara PM ke 6 dan PM ke 7 ...
Bkpm Revisi Turun Target Investasi 2018 Menjadi Rp 730 Triliun

Bkpm Revisi Turun Target Investasi 2018 Menjadi Rp 730 Triliun

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 185 hits
Kepala BKPM Thomas Lembong menyatakan sebelumnya pemerintah menargetkan nilai investasi pada tahun ini mencapai Rp 765 triliun Namun dengan melihat kondisi ekonomi saat ini dan kebijakan yang diterbitkan pemerintah Thomas memperkirakan inve...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita