10 Rutin Kecantikan Wajah Mengikut Cara Orang Korea


assalamualaikum and hello lads! okay for those yang kenal aku, aku dengan Korea ni memang kureng sikit. tak kisahlah dari segi lagu dia, movie dia, even orang ajak travel ke Korea pun aku macam ermm, maybe last choice kot. macam tu lah. okay, how typical I am kan. tapi aku tak sangka, bila baca banyak review orang pasal produk Korea yang berkesan dekat orang kulit wajah orang Malaysia, aku tak teragak langsung untuk beli semua produk Korea. yes, sekarang i have nothing against Korean movies, songs or products. sorry guys. 
 10 Rutin Kecantikan Wajah Mengikut Cara Orang Korea  Thanks to blogger Iman and twitfamous Naufal, aku dapat banyak sangat ilmu pengetahuan pasal ilmu kecantikan dan kesihatan wajah ni. kalau korang nak tahu, before this aku ada buat facial treatment. and biasalah bila buat facial, diorang akan promote produk kecantikan diorang sendiri. awalnya memang aku beli sebab aku biasa sangat dengar pasal produk tu which is Cellnique. tapi cuba korang search sendiri produk Cellnique. mahal sangat!! aaa habis duit. and tak banyak pula tu kuantiti dalamnya. yes, maximum boleh tahan sampai 4 bulan (biasalah tu kan)
so, aku cuba cari dan cari produk yang murah sikit daripada produk aku biasa pakai. and finally i encountered this 10 steps to get a beautiful healthier skin. and now, tengoklah produk-produk aku pakai ni. alhamdulillah, it's been 4 months now and i can say, my skin is getting better and better each day. cuma bahagian dagu je aku akan share tips tradisional yang aku guna. 
and oh, ada juga aku tambah steps sendiri tak ikut cara orang Korea. and fyi, aku ni combination skin type. dahi, pipi dan hidung berminyak tapi dagu super kering
1. Maybelline Micellar Water 
kalau dahulu aku pakai micellar water ni masa lepas pakai makeup je. sekarang setiap kali sebelum nak cuci muka, aku akan bersihkan wajah dengan micellar water dahulu. i've been a fan of Maybelline dari dulu. so sampai micellar water pun pakai brand dia. haha.
 
micellar water ni function dia untuk bersihkan segala kotoran debu yang kita tak nampak melekat di muka. memang setiap kali pakai, setiap kali tu juga aku nampak sendiri semua kotoran yang ada dekat kapas tu.
2. Corsx Low pH Cleanser 
menurut blogger Iman, kita digalakkan pakai cleanser yang mempunyai pH rendah. aku tak ingat sebab apa. maybe korang boleh cek blog dia. tapi this product aku pakai waktu pagi sahaja. malamnya aku pakai lain pula. 
3. Cetaphil Oily Cleanser 
aku rasa ramai yang buat double cleansing and triple cleansing kan. aku tak sure ni consider double cleansing or tak. tapi aku memang akan pakai Cetaphil cleanser selepas pakai Corsx Low pH Cleanser tadi. since muka aku berminyak lebih mendominasi, jadi aku beli Cetaphil Oily Cleanser punya. agak mahal tapi try cari dekat online website.
4. St Ives Scrub Pink Lemon and Mandarin Orange (2 times a week)
 
scrub ni function dia untuk membuang segala sel kulit mati di wajah di samping melicinkan lagi kulit. tapi tak digalakkan pakai selalu sebab akan hilang natural oil di muka and merosakkan wajah in the future. 
ramai yang bagi review bagus on oatmeal scrub. and yang tak berapa elok is the apricot one. maybe next time aku akan try St Ives Oatmeal scrub pula.
5. Cellnique Hydrating Toner
6. Corsx Snail 96 Mucin Essence
Produk ni seperti namanya juga, menggunakan 96% daripada snail secretion. bila pakai rasa sejuk je. memang function produk ni untuk bagi calming effect dekat muka as well as reducing redness. 
7. Madagascar 1001 Centella Asiatica Ampoule
 
8. Iunik Propolis Vitamin Serum
9. Oxy Acne Treatment
10. Laneige Eye Mask
11. Iunik Beta Glucan Moisturizer
 
actually, aku hampir almost bergaduh dengan member sendiri. sebab pada aku, moisturizer ni penting sangat-sangat untuk prevent muka kita daripada cepat kering and nampak tua berkedut lebih dari usia. tapi pada dia, moisturizer ada long term effect. okay, aku tak tahu nak debate macam mana. but i will never stop using moisturizer. especially dekat tempat kering, memang aku akan apply lebih. 
korang tahu tak, orang yang kulit berminyak ni boleh jadi muka dia kering juga sebenarnya? maksudnya, setiap kali muka kering, badan kita akan cuba cari air, bila air tak ada, sebab tu lah body kita produce minyak (i think it's called sebum). better cek sendiri kulit korang jenis apa sebenarnya. and please pakai moisturizer. sebab moisturizer akan lock water particles to make sure kulit kita sentiasa hydrated. 
12. Sunplay Skin Aqua Sunscreen (pagi)
sunscreen ni penting sangat!!! even dekat twitter Acne Skin Site pun cakap sunscreen sangat penting. even kita ni just kerja dalam pejabat, sunscreen is still a must. apa beza dengan sunblock? sunblock fungsi dia untuk halang cahaya matahari (uv rays) daripada terkena pada wajah. tapi sunscreen pula untuk prevent uv rays from entering the skin as well as acts as anti ageing. 
so pada aku better beli sunscreen. sunscreen pun ada macam-macam jenis. aku beli yang UV Watery Gel. so far memang sesuai dengan kulit aku. tekstur dia ringan sangat. and berkilat muka aku. hahahaha. tak kisahlah asalkan muka aku bersih dari jerawat.  
13. Eucerin Cleansing Milk (malam) before Cetaphil cleanser
14. Laneige Lip Sleeping Mask (malam)
 untuk bahagian dagu tu, setiap malam selepas mandi, aku akan pakai campuran serbuk kunyit hidup bersama dengan beras pulut. sejak pakai tu, berkurang sikit jerawat di muka alhamdulillah. 
 korang pula pakai skincare apa? hopefully works out on you tak kira apa sahaja produk korang pakai. yang penting janganlah beli yang ada merkuri ye. produk Malaysia yang aku percaya cuma Cosmoderm sahaja. 
 adios~


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.amysyeera.com/2018/11/10-rutin-kecantikan-wajah-mengikut-cara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Wanita Korea Menjaga Kecantikan Kulit

Cara Wanita Korea Menjaga Kecantikan Kulit

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 372 hits
Produk kecantikan Korea menguasai pasaran sejak 2016 Eksport produk penjagaan kulit Korea yang juga dikenali sebagai K Beauty telah melebihi import di Korea Selatan Hari ini pasaran kecantikan Korea menduduki tempat di sepuluh teratas di se...
Rutin Penjagaan Wajah Dari Drugstore Cheapskate Beauty Routine

Rutin Penjagaan Wajah Dari Drugstore Cheapskate Beauty Routine

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 317 hits
Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh This is going to be a very long entry so bear with me Sejak dah berumur ni makin banyak pulak langkah yang aku masukkan dalam rutin penjagaan wajah ni Ni pun rasa macam tak cukup dan masih tak di...
Cara Mengubati Penyakit Batu Karang Mengikut Islam

Cara Mengubati Penyakit Batu Karang Mengikut Islam

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 697 hits
Biasa kalau kena sekali batu karang tengah tengah malam memang orang dewasa paling gagah pun akan tumbang Amalkan bacaan ini selama 3 hari dengan niat yang penuh pengharapan pasti batu besar mana pun Allah akan hancurkan Penyakit batu karan...
Kulit Yang Cantik Bermula Dari Cara Mencuci Wajah

Kulit Yang Cantik Bermula Dari Cara Mencuci Wajah

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 487 hits
Assalamualaikum Yeeehuuu Alhamdulillah Sekarang ni memang Ina tengah menggila Ehehehe Gila apa tuu Yang pasti bukanlah gila meroyan Of course laa gila dan taksub kepada beauty stuff Heeeehhhh Dah kata nak cantik kan Ahakss Nak dapatkan dan ...
7 Cara Agar Kulit Tetap Bercahaya Saat Bangun Tidur Nggak Ada Lagi Keluhan Wajah Kusam

7 Cara Agar Kulit Tetap Bercahaya Saat Bangun Tidur Nggak Ada Lagi Keluhan Wajah Kusam

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 291 hits
Percayalah kalau wajah bersinar di saat bangun tidur itu bikin kamu lebih pede menghadapi hari
Bernanah Dan Perih Di Wajah Itu Tandanya Kamu Diserang Jerawat Pasir Ini Tanda Dan Cara Menangani

Bernanah Dan Perih Di Wajah Itu Tandanya Kamu Diserang Jerawat Pasir Ini Tanda Dan Cara Menangani

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 633 hits
Mungkin hampir sebagian orang pernah mengalami jerawat di kulit wajah Terutama ketika melewati fase pubertas saat remaja jerawat di kulit wajah mendadak muncul Nggak jarang jerawat tersebut datangnya keroyokan alias nggak cuma satu tapi ban...
Kecantikan 7 Sebab Kulit Orang Korea Jepun Bebas Jerawat

Kecantikan 7 Sebab Kulit Orang Korea Jepun Bebas Jerawat

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 450 hits
Setiap wanita inginkan kulit yang cerah dan bebas dari jerawat seperti gadis Korea dan Jepun Korea terkenal dengan pembedahan plastik dan Jepun pula terkenal dengan teknologi terkini dalam kecantikan Walaupun kedua negara tersebut sangat he...
Cara Buat Pelekat Wajah Anda Sendiri Di Whatsapp

Cara Buat Pelekat Wajah Anda Sendiri Di Whatsapp

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1151 hits
WhatsApp pada hujung Oktober yang lalu telah sedia menawarkan ciri pelekat untuk menceriakan lagi perbualan pengguna mereka Pelbagai jenis pelekat ditawarkan dan tidak cukup dengan itu platform pemesejan pesaing yakni Telegram turut menyedi...
Manfaat Madu Untuk Kecantikan Kulit Wajah

Manfaat Madu Untuk Kecantikan Kulit Wajah

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 336 hits
ilustrasi Infosehat us Madu tidak hanya enak madu juga memiliki berbagai manfaat untuk kulit wajah Cara madu digunakan untuk hanya dengan menggunakannya sebagai masker madu Madu mengandung antimikroba dan antioksi Kandungan antioksi yang te...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly