10 Hidangan Makanan Tengahri Yang Patut Dicuba Hari Inj




Saya boleh membantu anda mencari makanan tengahari yang menarik dan sedap. Berdasarkan hasil carian web saya, ini adalah 10 makanan yang saya cadangkan untuk anda:








(1) Koleksi 10 Menu Makan Tengahari Istimewa, Sedap Memang Padu.


(2) 10 Menu Makan Tengahari Yang Pasti Bikin Terliur


(3) Tiga Resipi Lauk Kampung Simple & Sedap Untuk Makan Tengahari.






- Ayam Geprek: Ini adalah hidangan Indonesia yang pedas dan rangup. Anda boleh menikmati ayam geprek dengan nasi putih dan sayur-sayuran. Ayam geprek mengandungi protein dan vitamin B yang baik untuk kesihatan otot dan saraf.


- Sambal Paru: Ini adalah lauk kampung yang mudah dan murah. Anda boleh menggoreng paru yang direbus dengan bahan-bahan kisar dan sambal. Sambal paru boleh dimakan dengan nasi atau roti canai. Paru mengandungi zat besi dan folat yang penting untuk pembentukan sel darah merah.






- Nasi Minyak Gulai Terengganu: Ini adalah hidangan tradisional yang wangi dan lemak. Anda boleh memasak nasi minyak dengan marjerin, bawang goreng, rempah dan santan. Gulai Terengganu pula menggunakan bahan-bahan seperti rempah masak, sos tomato, bunga ros dan rempah 4 sekawan. Nasi minyak gulai Terengganu boleh memberi anda tenaga dan rasa kenyang.


- Nasi Ayam Penyet: Ini adalah hidangan Indonesia yang popular dan lazat. Anda boleh memanggang ayam yang diperap dengan bahan-bahan seperti kunyit, serai, lengkuas dan ketumbar. Kemudian, anda boleh menyet ayam dengan sambal kacang yang pedas dan manis. Nasi ayam penyet boleh meningkatkan metabolisme dan sistem imun anda.






- Udang Khamped: Ini adalah hidangan Thai yang segar dan pedas. Anda boleh menggoreng udang dengan bahan-bahan seperti bawang putih, cili padi, daun limau purut dan sos ikan. Udang khamped boleh dimakan dengan nasi atau mi. Udang mengandungi protein, omega-3 dan selenium yang baik untuk kesihatan jantung dan kulit.


- Daging Bakar Harimau Menangis: Ini adalah hidangan Thai yang unik dan menyelerakan. Anda boleh memanggang daging yang diperap dengan bahan-bahan seperti gula perang, sos ikan, lada hitam dan minyak bijan. Kemudian, anda boleh mencicah daging dengan sos yang dibuat daripada jus limau, gula, cili kering dan daun ketumbar. Daging bakar harimau menangis boleh memberi anda protein dan zink yang baik untuk kesihatan tulang dan otak.


- Ayam Kicap ala Tiga Budak Gemok: Ini adalah hidangan Malaysia yang mudah dan sedap. Anda boleh menggoreng ayam yang diperap dengan bahan-bahan seperti garam, gula, serbuk perencah dan kunyit. Kemudian, anda boleh menumis ayam dengan bawang, halia, cili padi dan kicap. Ayam kicap ala Tiga Budak Gemok boleh memberi anda rasa manis dan masam yang menyegarkan.


- Kerabu Sotong: Ini adalah hidangan Malaysia yang ringan dan sihat. Anda boleh merebus sotong yang dibersihkan dengan bahan-bahan seperti garam, gula dan cuka. Kemudian, anda boleh mencampur sotong dengan bahan-bahan seperti bawang merah, cili merah, daun pudina, daun limau purut dan kacang tanah. Kerabu sotong boleh memberi anda rasa pedas dan asam yang menggugah selera.


- Ikan Dori Masam Manis: Ini adalah hidangan yang sesuai untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Anda boleh menggoreng ikan dori yang digaul dengan tepung jagung dan telur. Kemudian, anda boleh menumis ikan dengan bahan-bahan seperti bawang putih, sos tomato, sos cili, gula, cuka dan nanas. Ikan dori masam manis boleh memberi anda rasa masam dan manis yang seimbang.


- Kerang Goreng Cili: Ini adalah hidangan yang sesuai untuk pencinta makanan laut. Anda boleh menggoreng kerang yang direbus dengan bahan-bahan seperti bawang putih, cili kering, serbuk lada hitam dan garam. Kerang goreng cili boleh dimakan dengan nasi atau roti. Kerang mengandungi protein, kalsium dan zat besi yang baik untuk kesihatan gigi dan tulang.
Semoga anda dapat menikmati makanan tengahari yang menarik dan sedap ini. Selamat mencuba! 
MORE feed

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adsenseephoto.blogspot.com/2024/01/10-hidangan-makanan-tengahri-yang-patut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kpk Cek Setiap Makanan Yang Dikirim Untuk Tahanan Di Hari Natal

Kpk Cek Setiap Makanan Yang Dikirim Untuk Tahanan Di Hari Natal

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 136 hits
Fauzi menyebut makanan maupun barang yang diberikan ke tahanan tak sembarangan bisa masuk
Hari Ini Anies Kampanye Pilpres 2024 Di Sumbar Dan Cak Imin Ke Jawa Barat

Hari Ini Anies Kampanye Pilpres 2024 Di Sumbar Dan Cak Imin Ke Jawa Barat

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 111 hits
Anies dijadwalkan tiba di Bandara Internasional Minangkabau pada Rabu pagi pukul 08 25 WIB
Aku Dan Suami Tak Pernah Solat 1 Hari Sedara Nak Pinjam Telekung Sejadah Dan Tanya Kiblat Sekali Ini Yang Jadi

Aku Dan Suami Tak Pernah Solat 1 Hari Sedara Nak Pinjam Telekung Sejadah Dan Tanya Kiblat Sekali Ini Yang Jadi

papar berkaitan - pada 4/1/2024 - jumlah : 118 hits
Assalam mohon admin siarkan luahan saya ini sebab saya tiada tempat nak kongsi masalah demi jaga aib suami saya Mohon pembaca dapat bagi idea untuk bantu saya Sekadar makluman saya berumur 25 tahun dan suami 32 Tahun ni masuk tahun ketiga p...
Zikir Hari Khamis Subhanallahil Adziimi Wa Bihamdihi

Zikir Hari Khamis Subhanallahil Adziimi Wa Bihamdihi

papar berkaitan - pada 4/1/2024 - jumlah : 146 hits
Zikir Hari Khamis Subhanallahil adziimi Wa Bihamdihi Maksudnya segala puji bagi Allah Yang Maha Besar dan segala puji baginya Zikir ni sangat sangat dianjurkan di dalam islam dan merupakan kewajipan untuk kita berzikir bagi mengingati Allah...
Bawaslu Jakpus Panggil Gibran Hari Ini Terkait Bagi Bagi Susu Di Cfd Tkn Bakal Laporkan Ke Dkpp

Bawaslu Jakpus Panggil Gibran Hari Ini Terkait Bagi Bagi Susu Di Cfd Tkn Bakal Laporkan Ke Dkpp

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 92 hits
Fritz membeberkan bukti Bawaslu tidak profesional Pertama Bawaslu Jakarta Pusat mengirimkan surat pemanggilan yang tertulis tanggal 2 Januari 2023
Zikir Hari Selasa

Zikir Hari Selasa

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 124 hits
ZIKIR HARI SELASA Laa ilaaha illallah wahdahu laa syarikalah lahul mulku walahul hamdu wahuwa alaa kulli syai in qodiir Yang bermaksud Tiada Tuhan selain Allah satu sahaja Tiada mempunyai sekutu Dia mempunyai kerajaan dan perlu dipuji dan D...
Ronaldo Hadiahkan Porsche Sempena Hari Lahir Ibu

Ronaldo Hadiahkan Porsche Sempena Hari Lahir Ibu

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 101 hits
Cristiano Ronaldo menutup tirai 2023 dengan menggembirakan ibunya apabila pemain bola sepak itu menghadiahkan sebuah kereta Porsche sempena ulang tahun kelahiran ibunya pada malam tahun baru Bintang Portugal dan ibunya Dolores Aveiro 69 pul...
Banjir Dua Sekolah Di Pekan Laksana Pdpr Hari Ini

Banjir Dua Sekolah Di Pekan Laksana Pdpr Hari Ini

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 155 hits
Sk Temai masih ditenggelami air banjir sedalam 0 8 meter Gambar Sinar HarianPEKAN Dua sekolah di daerah Pekan akan meneruskan sesi pembelajaran melalui keadah Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah bermula Selasa Sekolah yang terlibat ialah S...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Staycation Di Flemington Hotel Taiping



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Crisis Management 101

Elok Kita Saja Yang Tanam Bawang Harian Metro 09 05 2024

Tarikh Bayaran Gaji Ogos 2024

Sophia Liana Mahal Chord

Beratnya Tantangan Rusaknya Moral Dari Luar Dan Dalam By Dr Hm Rakib S

Euro Berjaya Melepasi Cabaran