Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital


Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital? | Sebelum ni Fadzi pernah cerita pasal pengalaman Fadzi bersalin dekat Avisena Specialist Hospital. Kalau korang nak baca, boleh klik sini.  
Tapi ramai juga yang masih PM Fadzi dekat FB tanya pasal benda ni. Diaorang nak tau pasal pakej bersalin Avisena, pengalaman Fadzi yang lebih detail, doktor mana yang attend Fadzi dan sebagainya.

Berbaloi Ke Bersalin Dekat Avisena Specialist Hospital?Fadzi okay je reply soalan-soalan diaorang. Tapi Fadzi nak share jugak dekat sini incase masih ada yang tertanya-tanya tentang pakej bersalin dekat Avisena ni. 
Dan berdasarkan pengalaman Fadzi dekat sini, Fadzi rasa Avisena ni memang hospital terbaik di Shah Alam. Dan yes, berbaloi bersalin dekat sini. 
Bilik BersalinKalau ikutkan dalam bilik bersalin memang tak boleh ambil gambar atau video. Fadzi pun memang tak ambil gambar pun dalam tu kecuali gambar Anas masa dia baru lepas keluar. Gambar bilik memang tak ada.
Tapi sebagai gambarannya, bilik dia sederhana besar. Ada katil untuk ibu bersalin, katil baby sekali dengan warmer, mesin CTG, meja, kerusi sedap untuk tukang teman rehat. Yang bestnya ada bilik air personal dalam bilik tu. 
Ada jugak penunjuk arah kiblat dalam bilik tu. Jadi kalau korang sempat nak solat sebelum bersalin tu, tak ada lah tercari-cari mana arah kiblat kan. Plus bilik bersalin yang Fadzi dapat tu, ada tingkap. Boleh tengok luar lagi.
Bilik WadBilik wad lepas bersalin pun selesa juga. Bilik yang Fadzi dapat bilik Single Bed. Lengkap segala katil elektrik yang korang boleh adjust tinggi mana bahagian sandar, TV, kerusi, day bed dan meja.


Day bed yang disediakan. Basically kegunaan dia adalah untuk peneman pesakit tidur malam-malam. Zul tidur dekat sini lah teman Fadzi satu malam dekat wad. Dalam drawer day bed ni disediakan sekali selimut dan bantal.

Selain day bed, ada jugak disediakan kerusi macam ni. Untuk tetamu duduk ke, untuk mak mak menyusu baby ke, untuk pesakit duduk ke. Ikut suka lah.

Siap ada set barangan untuk solat lagi. Dalam box set solat tu ada 1 tafsir Al-Quran, 1 surah Yassin dan terjemahan, 1 sejadah, 1 botol spray wuduk dan 1 garis panduan solat pesakit.

Gambar bilik yang Fadzi duduk. Tak besar sangat tapi tak lah kecil pun. Selesa je duduk sini.

Toilet pun ada toilet individu dalam setiap bilik. Senang tak payah kongsi kongsi dengan orang lain. Toilet dia pun boleh tahan besar. Siap diberikan toiletries lagi. Lengkap shampoo, sabun, berus gigi dan ubat gigi.


Dalam toilet ni ada boleh tekan loceng untuk panggil nurse. Mana lah tau kan, terjatuh dalam toilet ke time tak ada orang teman. Dekat sini lengkap dengan hot shower sekali.

Ini bahagian sinki dia. Kalau korang perasan ada satu plastik garam dekat sinki tu. Ha, bile korang dah masuk wad lepas bersalin tu, dieorang akan bagi satu besen dan satu plastik garam untuk korang berendam.

Bilik dan toilet pun luas. Nak keluar masuk toilet senang. Bilik pun boleh lah muat ramai-ramai kalau ada orang nak datang melawat. Tapi tak payah lah masuk ramai-ramai kan. Orang sakit kot.
MakananBab ni paling Fadzi suka. Order makanan boleh pilih-pilih. Dekat sini korang akan dihidangkan dengan menu pilihan korang untuk breakfast, lunch, dinner dan snack.
Menu menu yang boleh dipilih setiap kali breakfast, lunch dan dinner.

Lunch Fadzi masa hari last dekat Avisena. Roasted Chicken with Mashed Potato. Sedap betul ni. Kalau duduk sini hari hari, rasanya Fadzi order yang ni je kot setiap kali lunch hehe. 

Disediakan juga air panas dengan beberapa jenis minuman 3 in 1. Ade milo jugak. Lepas Fadzi bersalin dan masuk wad ni, Zul tolong buatkan air milo panas-panas. 

Bilik bersalin dan bilik wad selesa, doktor dan bidan mesra, layanan mesra dari mula Fadzi register untuk bersalin dekat sini sampai keluar hospital selepas bersalin, semua Fadzi suka.
Cumanya kalau lah sempat Fadzi bersalin dekat bangunan baru diaorang, mesti lagi best. Kalau korang nak tau, lepas ni dieorang akan asingkan Avisena Specialist Hospital dengan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital (AWCSH). 
Avisena Specialist Hospital dengan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital (AWCSH)Sebenarnya dari tahun lepas lagi Fadzi mengharapkan Avisena Women’s & Children’s Specialist Hospital ni dah mula beroperasi. Sebabnya Fadzi nak bersalin dekat sana. Tapi tak ada rezeki. 
Tapi bagi korang yang akan bersalin tak lama lagi, mesti korang akan rasa seronok. Sebab AWCSH dengar-dengarnya akan buka bermula pada bulan Mei 2019 ni. Dan korang dah boleh mula book untuk bersalin dekat sini.
Kalau tengok pada gambar-gambar dekat bawah ni, mesti korang rasa excited nak bersalin dekat sini. Fadzi pun! Tapi, rasanya cukup lah kot dua hero ni. Tak larat dah nak tambah lagi. 





 Bilik wad
 Klinik gigi
Baju hospital
 Sutera Lounge
Cafe
Kalau korang nak tau lebih lanjut lagi pasal AWCSH ni, korang boleh tekan link dekat bawah ni.
Website | Facebook 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fadzirazak.com/2019/05/berbaloi-ke-bersalin-dekat-avisena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pbnu Harap Kabareskrim Yang Baru Dekat Dengan Kiai Dan Mengayomi Umat

Pbnu Harap Kabareskrim Yang Baru Dekat Dengan Kiai Dan Mengayomi Umat

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 118 hits
Siapa sosok yang bakal menggantikan Idham Aziz sebagai Kabareskrim hingga kini masih dibahas di internal Polri Siapa pun yang dipilih oleh Kapolri Pengurus Besar Nahdlatul Ulama berharap sosok tersebut dekat dengan para kiai sehingga bisa m...
Hati Hati Jangan Berteduh Dekat Instalasi Listrik Saat Hujan

Hati Hati Jangan Berteduh Dekat Instalasi Listrik Saat Hujan

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 174 hits
General Manager PLN Distribusi Jakarta Raya M Ikhsan Asaad mengatakan masyarakat yang berteduh dari hujan harus menghindari instalasi kelistrikan Ini untuk menghindari sengatan listrik sebab aliran air menjadi media penghantar arus listrik
Cerita Citra Kirana Disidang Sang Kakak Saat Dekat Dengan Rezky Dan Mau Menikah

Cerita Citra Kirana Disidang Sang Kakak Saat Dekat Dengan Rezky Dan Mau Menikah

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 343 hits
Pasangan artis Citra Kirana dan Rezky Aditya menjadi perbincangan hangat publik dalam beberapa waktu terakhir Hubungan keduanya melangkah ke jenjang yang semakin serius Apalagi setelah Rezky dan Citra Kirana menggelar acara lamaran pada Okt...
Karaoke Ilegal Dekat Masjid Agung Semarang Dibongkar

Karaoke Ilegal Dekat Masjid Agung Semarang Dibongkar

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 120 hits
Karaoke Ilegal Dekat Masjid Agung Semarang Dibongkar Fajar mengaku pembongkaran tempat karaoke ilegal dilakukan selain tidak mempunyai izin bangunan itu didirikan diu atas tanah sengketa
Pemotongan Lebih Lancar Dengan Wd 40 Specialist Multi Purpose Cutting Oil

Pemotongan Lebih Lancar Dengan Wd 40 Specialist Multi Purpose Cutting Oil

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 323 hits
Untuk pemotongan lebih lancar dan mudah cubalah WD 40 Specialist Multi Purpose Cutting Oil Bila kita memotong tak kiralah secara manual ataupun automatik kalau pisau atau alat pemotong tu tak tajam HAiiih rasa geram kan Nampak tak smooth je...
Kerana Mahu Bapa Sakit Sertai Majlis Perkahwinan Pasangan Ini Langsungkan Perkahwinan Di Hospital

Kerana Mahu Bapa Sakit Sertai Majlis Perkahwinan Pasangan Ini Langsungkan Perkahwinan Di Hospital

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 200 hits
Pasangan dari Texas Aaliyah dan Michael Thompson telah memutuskan untuk melangsungkan perkahwinan mereka di pusat perubatan Baylor Scott White Health bagi memastikan bapa kepada Michael turut berada di majlis perkahwinan tersebut Pasangan t...
Ismail Izzani Masuk Hospital Alamak

Ismail Izzani Masuk Hospital Alamak

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 1092 hits
Baru baru ni Ismail Izzani memuatnaik beberapa gambar dan video di Instagram Story ismailizzani yang terlantar di atas katil hospital dengan memakai mask Alamak Sakit apa tu Mael For those yang tanya Mael masuk hospital sebab kena virus Inf...
Bos Linkaja Sebut Bakal Dapat Suntikan Modal Dari 8 Bumn Dalam Waktu Dekat

Bos Linkaja Sebut Bakal Dapat Suntikan Modal Dari 8 Bumn Dalam Waktu Dekat

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 175 hits
Dari sisi pangsa pasar LinkAja justru lebih banyak diminati oleh masyarakat di luar Jabodetabek Per bulan lalu saja sebesar 30 persen transaksi terjadi di Sumatera sedangkan Jabodetabek hanya menyumbang 20 persen
Surga Dan Neraka Lebih Dekat Dari Tali Sandal

Surga Dan Neraka Lebih Dekat Dari Tali Sandal

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 359 hits
Rasulullah Shallallahu Alaihi Wasallam bersabda Surga itu lebih dekat kepada salah seorang kalian daripada tali sandalnya dan neraka juga demikian Saudaraku hadits diatas menerangkan bahwa surga dan neraka lebih dekat daripada tali sendal m...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms