Yb Serahkan Semua Gaji Bulanannya Berjumlah Rm25 000 Untuk Rakyat



YB Serahkan Semua Gaji Bulanannya Berjumlah RM25,000 Untuk Rakyat . Sambung tulis Pendahuluan. 2 ayat sahaja cukup tak perlu panjang.
Datuk Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal, seorang Ahli Parlimen Bukit Gantang telah memberikan kesemua emolumem iaitu gaji atau elaun bulanan wakil rakyatnya berjumlah RM25,000 bagi menolong rakyat di kawasannya.
Langkah tersebut adalah merupakan apa yang beliau lakukan ketika mula dipilih sebagai wakil rakyat sejak 2018 lagi supaya dapat memenuhi keperluan rakyat yang miskin.
Daripada awal saya jadi ahli Parlimen pun saya sudah serahkan duit (emolumem) kepada pegawai saya untuk uruskan bantuan bagi menjalankan semua aktiviti dan perbelanjaan di Parlimen Bukit Gantang.
“Sudah lima tahun saya tak ambil. Kali ini pun sama, saya akan gunakan wang elaun ahli Parlimen sebanyak RM25,000 ini, saya serahkan kepada pusat khidmat untuk mereka atur bantuan kepada rakyat,” katanya menurut Sinar Harian.
Beliau mengucapkan sedemikian semasa ditemu ramah oleh wartawan pada Majlis Penyerahan Bantuan Enjin Sangkut oleh Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) kepada 25 orang nelayan tempatan di Pejabat Persatuan Nelayan Kawasan (PNK) Matang di sini pada Isnin lalu.
Meskipun Perikatan Nasional (PN) bukan lagi kerajaan, mereka akan tetap memberikan khidmat terbaik di setiap kawasan masing-masing, kata Ahli Parlimen daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu.
YB Serahkan Semua Gaji Bulanannya Berjumlah RM25,000 Untuk Rakyat “Itu kerana, Rakyat telah beri mandat dengan memilih siapa untuk jadi pegang tampuk pemerintahan, cuma harapan tidak terlaksana untuk PN jadi kerajaan.
“Perkara sudah berlaku dan walaupun kami bukan berada dipihak kerajaan, kami akan beri khidmat yang terbaik. Saya orang berniaga, saya ada income berniaga sendiri, jadi saya tidak runsing,” katanya.

Biodata YB Dato’ Syed Abu Hussin bin Hafiz Syed Abdul Fasal adalah merupakan Ahli Parlimen Bukit Gantang dari Barisan Nasional sejak 2018 menggantikan Idris Ahmad dari PAS. Pada PRU 14 kerajaan Barisan Nasional tewas dalam Pilihan raya umum Malaysia 2018, kemudian beliau membuat keputusan untuk keluar dari parti keramatnya iaitu Barisan Nasional dan UMNO dan menjadi ahli politik bebas ketika itu.
Beliau telah menyertai BERSATU setelah kerajaan Perikatan Nasional mengambilalih tampuk kerajaan pada tahun lalu.
Merupakan anak jati tempatan yang berasal dari Kampung Kota Barat.
Beliau juga pernah menjawat sebagai Ketua UMNO Bukit Gantang yang membawa pendekatan al-Quran dan Sunnah dalam transformasi kepimpinan.
Kemudian, beliau adalah seorang yang menyandang jawatan sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia bermula 1 Mei 2020.
Dilahirkan pada 29 Julai 1960 di Bukit Gantang Perak dan berkahwin dengan Datin Muna Mat Ali.
Pada 9 Mei 2018 beliau bertanding dan telah memenangi kerusi Parlimen Bukit Ga inntang yang mengalahkan penyandang kerusi ketika itu, Idris Ahmad dari Pas dan Khadri Khalid dari PKR (PPBM). Beliau mendapat undian sebanyak 22,450 dan mendapat majoriti sebanyak 4,089 undian.
Kronologi Pilihanraya Umum ke-15 PRU kali kita menyaksikan bertembungan sengit antara 3 blok parti terbesar iaitu Perikatan Nasional, Barisan Nasional dan Pakatan Harapan. Namun pasca Pilihanraya kita menyaksikan tiada satu pun blok parti yang mendapat jumpah majoriti mudah untuk membentuk sebuah kerajaan Persekutuan.
Pada awalnya, BN yang mendapat 35 kerusi sahaja semasa PRU 15 memilih untuk berkecuali daripada bergabung dengan mana-mana parti dan berpendirian untuk kekal menjadi pembangkang.
Namun, YDP Agong telah mencadangkan agar BN bersatu dengam mana-mana blok untuk membentuk sebuah kerajaan Perpaduan. Akhirnya BN bersetuju untuk memilih parti yang mendapat jumlah kerusi terbesar iaitu PH dengan jumlah kerusinya 73 kerusi.
Akhirnya dibawah perkenan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, Dato Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri Ke-10
Istiadat Pengurniaan Suratcara Pelantikan dan Mengangkat serta Menandatangani Sumpah Jawatan sebagai PM ditetapkan pada pukul 5 petang di lstana Negara menurut Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin dalam kenyataan beliau sebelum ini. Beliau berkata, keputusan pelantikan itu dibuat setelah Seri Paduka Baginda memperhalusi titah pandangan Raja-Raja Melayu pada sesi perbincangan khas yang berlangsung bermula jam 11 pagi Khamis.
Menurut Ahmad Fadil, perbincangan khas itu juga bermatlamat untuk Seri Paduka Baginda mendengar pandangan Raja-Raja Melayu untuk membolehkan Baginda membuat keputusan yang terbaik demi kepentingan dan kesejahteraan negara serta rakyat.
Ucapnya, langkah itu adalah bagi membolehkan Seri Paduka Baginda membuat keputusan melantik seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hemat Baginda mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat sebagai Perdana Menteri selaras dengan Perkara 40(2) (a) dan Perkara 43(2) (a) Perlembagaan Persekutuan.
“Setelah memperhalusi titah pandangan Raja-Raja Melayu, Seri Paduka Baginda telah memberi perkenan untuk melantik Datuk Seri Anwar lbrahim (Ahli Parlimen Tambun) sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-10 selaras dengan kuasa Baginda yang diperuntukkan di bawah Perkara 40(2)(a) dan Perkara 43(2)(a) Perlembagaan Persekutuan,” menurut kenyataan itu. – rujuk Sinar Harian
Terkini : Kekosongan Jawatan di Tenaga Nasional Berhad Bulan Disember | Permohonan Dibuka Sekarang! Laporan Covid-19 : Rakyat Malaysia Perlu Berhati-hati Dengan Kenaikan Kes Secara MENDADAK Luar Biasa! PN Lantik “Orang Besar” Jadi Ketua Pembangkang | Ini Info Lengkap Siapa Beliau Terkini: JPJ Perkenalkan Kaedah Baharu RENEW Lesen Tanpa Pergi Ke Kaunter | Cara RENEW Lesen JPJ Online!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/12/yb-serahkan-semua-gaji-bulanannya-berjumlah-rm25000-untuk-rakyat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gaji Dari Hook Entertaiment Akhirnya Di Bayar Lee Seung Gi Ingin Donasikan Semua Uangnya

Gaji Dari Hook Entertaiment Akhirnya Di Bayar Lee Seung Gi Ingin Donasikan Semua Uangnya

papar berkaitan - pada 17/12/2022 - jumlah : 96 hits
Meski dianggap baru membayar setengahnya tapi total hitungan uang yang harusnya Lee Seung gi terima adalah 10 miliar Won alias Rp115 miliar
Polis Tahan Dua Lelaki Selepas Protes Gaji Rm10 000 Gagal Dibayar Bertukar Ganas

Polis Tahan Dua Lelaki Selepas Protes Gaji Rm10 000 Gagal Dibayar Bertukar Ganas

papar berkaitan - pada 6/12/2022 - jumlah : 267 hits
Rakaman kejadian menunjukkan rantai parang digunakan terhadap pemilik kilang rakan kongsi Masalah gaji punca gaduh dua kumpulan lelaki Kota Kinabalu Polis mengesahkan kejadian pergaduhan dua kumpulan di hadapan sebuah kilang makanan laut di...
Penganjur Fun Fair Puncak Alam Beroperasi Tanpa Lesen Berdepan Dengan Denda Rm25 000 Atau Penjara 3 Tahun

Penganjur Fun Fair Puncak Alam Beroperasi Tanpa Lesen Berdepan Dengan Denda Rm25 000 Atau Penjara 3 Tahun

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 255 hits
The ReporterGara gara kecuaian pihak penganjur aktiviti hiburan pesta ria atau Fun Fair di Puncak Alam dalam memastikan keselamatan permainannya dua wanita dewasa dan seorang kanak kanak lelaki mengalami kecederaan selepas tercampak keluar ...
Pakatan Harapan Menang Hanya 38 Undi Popular Dan 11 Undi Melayu Itu Bukan Mandat Rakyat

Pakatan Harapan Menang Hanya 38 Undi Popular Dan 11 Undi Melayu Itu Bukan Mandat Rakyat

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 103 hits
Pakatan Harapan menang hanya 38 undi popular dan 11 undi Melayu itu bukan mandat rakyat
As Menuju Bangkrap Lihat Komen Rakyat Dalam Blog Ini

Netizen Tertanya Tanya Apa Kelulusan Calon Pn

Mengenal Apa Itu Operasi Lasik Dan Biayanya

12 Power Bank Terbaik Paling Nipis Tahan Lama 2024

Bidoglio Mahu Jdt Beraksi Lebih Ganas

Birthday Party Aryana Arash

Kisah Calon Sg Bakap Pas Nak Sokong Pmx Pulak

Kdn Utamakan 2 Kategori Permohonan Kewarganegaraan Kata Menteri



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


Waktu Sembelih Binatang Korban Hari Raya Aidiladha

Kebaikan Mendapatkan Servis Baiki Sofa Profesional

Telemovie Ibu Pinjaman Lakonan Wan Maimunah Bell Ngasri

Movie Keluang Man Lakonan Nas Muammar Zar Remy Ishak

Efficiency And Transparency The Hallmarks Of Property Management In Nj

Pemuda Ini Hilang Selepas Pergi Hiking Di Bukit Dinding