Warganet Hentam Menteri Kewangan


 



Sebelum ini, perkongsian Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz di media sosial yang berjaya menghabiskan larian jarak jauh dalam tempoh singkat mendapat pujian rakyat.
Namun, pagi ini warganet sudah mulai menyindir ahli senator tersebut dengan mengaitkan isu pengeluaran daripada Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan pelaksanaan moratorium pinjaman secara automatik.
Rata-rata meluahkan rasa tidak puas hati apabila menganggap Tengku Zafrul beruntung masih mempunyai masa untuk bersenam berbeza dengan ramai rakyat yang pada masa ini setiap detik berusaha keras mencari sesuap nasi demi meneruskan kehidupan.
Justeru, mereka mengingatkan menteri Kabinet Muhyiddin Yassin itu benar-benar peduli dengan nasib rakyat agar tahu bagaimana tinggi rendahnya langit impak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi membendung penularan Covid-19.
“Minta Tengku luluskan RM10,000 untuk pengeluaran KWSP. Rakyat perlukan untuk bekalan di masa hadapan. Sekarang ini kita tak tahu bila Covid-19 akan berakhir.
“Tengku tak mengapa. Lari-lari pun peluh keluar, duit masuk kalau rakyat berlari peluh tetap keluar tapi duit belum tentu masuk Tengku. Harap Tengku dapat pertimbangkan,” kata Syahmi Saharudin.
Sementara itu, Mohd Syahir pula berpendapat sektor pelancongan negara akan kembali rancak sekiranya kerajaan meluluskan pengeluaran KWSP RM10,000 kepada semua golongan dan menyambung moratorium selama enam bulan secara pukal dan automatik.
“Pemain-pemain industri berkenaan akan bangkit kembali YB! Semoga Allah melembutkan hati YB dan semua menteri untuk mendengar keluhan majoriti rakyat Malaysia yang terkesan dengan Covid-19 ini secara pukal dan bukan bersasar. Amin ya Robb!” tulisnya.
Bagi Rozaiman pula, rakyat yang cemburu dengan Tengku Zafrul kerana tidak terpukul dengan pandemik melanda dunia itu sangat berharap keajaiban di pihak kerajaan bagi meringankan beban hutang yang ditanggung.
“Untung YB mampu luang masa untuk berjogging dan berbasikal ketika ini tanpa perlu risau akan keadaan kewangan kerana tiada komitmen hutang yang perlu dirisaukan.
“Untuk makluman YB, ada rakyat terpaksa luangkan masa 24 jam untuk memikirkan apa yang akan terjadi esok setelah hari ini, kenaikan kos sara hidup, dan komitmen-komitmen hutang yang semakin tertunggak,” tegasnya.
Terdahulu, Tengku Zafrul, 47, memberitahu beliau telah menghabiskan larian sejauh 18.3 km sekitar ibu negara dengan menempuh beberapa bangunan dan kawasan bersejarah termasuk Bangunan Sultan Abdul Samad berhadapan Dataran Merdeka.
“Ahad seperti ini memang kebiasaannya ramai pelancong asing dan tempatan, namun, kita memahami situasi luar biasa ini.
“Ketika berlari pun saya sering memikirkan nasib peniaga kecil dan mereka dalam sektor pelancongan. It’s challenging, I admit.
“Saya percaya kita boleh menang against our common enemy – Covid-19, dan kita boleh mencipta sejarah yang terbaik jika kita terus bersatu dan bekerjasama,” katanya sambil menyertakan gambar beliau dan peta lariannya dalam masa 1 jam 54 minit dengan purata penyudah 1km (pace) hanya 6 minit 13 saat.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/warganet-hentam-menteri-kewangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Belanjawan 2021 Saya Nak Dengar Jawapan Menteri Kewangan Bukannya Pengurus Bank

Belanjawan 2021 Saya Nak Dengar Jawapan Menteri Kewangan Bukannya Pengurus Bank

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 239 hits
nbsp KUALA LUMPUR Kerajaan perlu pertimbangkan langkah peluasan moratorium walaupun ia mungkin akan menyebabkan penyusutan keuntungan untuk sektor perbankan di negara ini kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli Parlimen Port Di...
Ahli Parlimen Pasir Salak Hentam Menteri Bn

Ahli Parlimen Pasir Salak Hentam Menteri Bn

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 334 hits
Ahli Parlimen Pasir Salak Hentam Menteri BN Tajuddin Abdul Rahman hari ini mempersoalkan bagaimana projek perumahan generasi kedua Felcra Changkat Lada Seberang Perak boleh menjadi projek komersial Kata pemimpin Umno itu ini kerana sebelum ...
Menteri Kalau Tak Faham Situasi Kewangan Baik Diam Cakap Guna Otak Bukan Lutut

Menteri Kalau Tak Faham Situasi Kewangan Baik Diam Cakap Guna Otak Bukan Lutut

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 260 hits
Contoh mudah untuk kita faham 4 orang terkandas di sebuah pulau Setiap orang ada pisang epal oren dan jambu Dan semuanya ada nilai yang sama 1 epal 1 pisang 1 oren 1 jambu Maka mereka boleh saling bertukar barang secara barter Tetiba jumpa ...
Pertemuan Pemuda Pas Dengan Menteri Kewangan Atas Beberapa Cadangan

Pertemuan Pemuda Pas Dengan Menteri Kewangan Atas Beberapa Cadangan

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 234 hits
Alhamdulillah baru sahaja selesai mengadakan pertemuan dengan Menteri Kewangan Malaysia YB Senator Dato Sri Tengku Zafrul bin Tengku Abdul Aziz di Kementerian Kewangan sebentar tadi Saya mewakili Dewan Pemuda PAS Malaysia menyertai rombonga...
Ramai Puji Sikap Terbuka Menerima Pandangan Menteri Kewangan Berbanding Dengan Menteri Kewangan Sebeum Sebelum Ini

Ramai Puji Sikap Terbuka Menerima Pandangan Menteri Kewangan Berbanding Dengan Menteri Kewangan Sebeum Sebelum Ini

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 204 hits
Pembentangan bajet kali ini di dapati tidak meliputi keseluruhan rakyat dan malah ramai pihak termasuk usahawan yang terjejas covid19 langsung tidak diambilkira Sikap keterbukaan ini sangat baik untuk mengatasi kekurangan kelemahan tetapi t...
Ugutan Menteri Kewangan Tiada Asas Sama Sekali Tulis Mahathir

Ugutan Menteri Kewangan Tiada Asas Sama Sekali Tulis Mahathir

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 238 hits
Tidak ada asas sama sekali untuk menteri kewangan dan mana mana pemimpin kerajaan untuk mengugut ahli ahli Parlimen untuk menyokong Belanjawan 2021 di atas alasan jika belanjawan itu ditolak penjawat awam dan frontliners tidak akan menerima...
Menteri Kewangan Hambar Dan Cuba Ugut Suara Majoriti

Menteri Kewangan Hambar Dan Cuba Ugut Suara Majoriti

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 218 hits
Menteri Kewangan membayangkan sekiranya Belanjawan 2021 yang dibentang kerajaan Perikatan Nasional tidak diluluskan maka ia tidak akan dapat membayar segala komitmen termasuk pembayaran gaji penjawat awam dan akan mengesankan para petugas b...
Tunggu Penggulungan Menteri Kewangan Sebelum Terima Tolak Bajet

Tunggu Penggulungan Menteri Kewangan Sebelum Terima Tolak Bajet

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 213 hits
Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu menjelaskan bahawa partinya akan melihat dahulu jawapan Menteri Kewangan ketika menggulung Belanjawan 2021 nanti sebelum membuat keputusan menyokong atau menolak belanjawan tersebut Beliau menjelask...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega