Umno Tidak Akan Dibubarkan Zahid Hamidi Politik Berita Harian


UMNO tidak akan dibubarkan - Zahid Hamidi | Politik | Berita Harian
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/11/496608/umno-tidak-akan-dibubarkan-zahid-hamidi

UMNO tidak akan dibubarkan - Zahid HamidiJOHOR BAHRU: UMNO sebagai sebuah institusi sosial Melayu yang turut membela nasib kaum lain tidak akan dibubarkan.
Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata demikian bagi membalas kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang meminta ahli UMNO melompat parti dan membubarkan UMNO.
"Pendirian kami cukup jelas, kita tidak akan melompat parti dan tidak akan membubarkan UMNO walaupun beliau berkali-kali meminta kami berbuat demikian.
"UMNO bukan hanya sebuah parti berdaftar, UMNO biarpun sebagai parti politik orang Melayu sebenarnya UMNO adalah sebuah institusi sosial orang Melayu tanpa mengenepikan kaum lain di negara ini.
"Oleh yang demikian tidak munasabah seseorang yang pernah menikmati kedudukan atas dasar mewakili UMNO hingga menjadi pemimpin negara dan dikenali seantero dunia... apabila habis madu sepah tidak perlu dibuang," katanya pada sidang media selepas Majlis Perjumpaan Khas Kepimpinan Tertinggi UMNO Malaysia bersama kepimpinan UMNO Bahagian-bahagian negeri Johor.
Hadir sama, Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Johor, Datuk Ir Hasni Mohammad dan beberapa pemimpin lain.
Ahmad Zahid berkata, kebencian yang ditanamkan jangan kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar.
"Saya sebutkan bahawa kita mengakui kesilapan harus dibaiki dan proses pembaikan itu akan dilakukan, janganlah membunuh dan membakar rumah yang kita diami sejak sekian lama kerana banyak jasanya.
"Kalau bumbung pecah kita baiki, dinding retak kita ganti dengan dinding, lantai reput kita ganti lantai supaya rumah agam ini terus tersergam apatah lagi tiang serinya masih ada 48, tidak terbakar dan tidak reput walaupun ada yang tercabut," katanya.
Menurutnya, dalam keadaan itu permintaan (lompat dan bubar) parti tidak munasabah dan Insyallah UMNO akan bangkit.
"Saya ingin jelaskan dalam Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) semalam, kita turut membincangkan soal presiden harus bercuti tetapi keputusan dibuat MT bahawa saya harus beri kesinambungan tugas sebagai presiden UMNO.
"Mereka merasakan UMNO harus diberi kelangsungan untuk bukan saja mewarnai landskap politik negara tetapi mengakui bahawa 48 ahli parlimen UMNO dan empat ahli parlimen yang bergabung dalam Barisan Nasional (BN), sebenarnya kita ada 52 (ahli parlimen) iaitu parti terbesar di Dewan Rakyat.
"Walaupun ada usaha pihak tertentu untuk pelompatan (parti) dilakukan, namun saya ingin menyebut bahawa rakan kita tetap berada dalam UMNO dan BN secara 'en bloc'," katanya.
Menurutnya, mereka berusaha menarik ahli parlimen untuk memperkuatkan parti yang bergabung dalam PH (Pakatan Harapan) dan keputusan tidak akan menerima ahli parlimen yang melompat ke mana-mana kecuali menjadi bebas terlebih dahulu.


Sent from my iPhone

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penembak-tepat.blogspot.com/2018/11/umno-tidak-akan-dibubarkan-zahid-hamidi_11.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Umno Diharamkan Bukan Ros Salah Kita Juga Zahid Hamidi

Jika Umno Diharamkan Bukan Ros Salah Kita Juga Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 279 hits
JANDA BAIK Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak menolak kemungkinan Umno bakal diharamkan di negara ini Namun katanya perkara itu bukan kerana Jabatan Pendaftaran Pertubuhan semata mata sebaliknya disebabkan juga oleh ahli U...
Zahid Places A Full Stop On Differences In Opinion Within Umno

Zahid Places A Full Stop On Differences In Opinion Within Umno

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 243 hits
Umno president Ahmad Zahid Hamidi has urged party leaders to close ranks in order for the party to move forward We will move forward and strengthen the party put a full stop on differences in opinion We need be with the Umno leadership at a...
Umno Kekal Sebagai Pembangkang Zahid

Umno Kekal Sebagai Pembangkang Zahid

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 223 hits
Wartawan Watan Online UMNO memutuskan untuk kekal sebagai pembangkang berkesan dan menutup sebarang pintu rundingan ataupun perjanjian bagi membolehkan parti itu kembali berkuasa Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata UMNO k...
Yes I Told Zahid To Dissolve Umno Because It S Now So Corrupt Says Dr M

Yes I Told Zahid To Dissolve Umno Because It S Now So Corrupt Says Dr M

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 482 hits
PETALING JAYA Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad admitted that he had asked Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi to dissolve the party The Bersatu chairman said he did so because Umno no longer represented its original principle...
Zahid Mesti Rehat Kalau Sayang Umno Kata Mat Taib

Zahid Mesti Rehat Kalau Sayang Umno Kata Mat Taib

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 272 hits
Bekas Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhammad Muhd Taib menyarankan Presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berehat buat seketika daripada menjalankan tugas sehingga kesnya selesai di mahkamah Muhammad Taib yang merupakan bekas Menteri Bes...
Umno Johor Beri Jaminan Terus Bersama Zahid Pikul Tanggungjawab Berdepan Cabaran

Umno Johor Beri Jaminan Terus Bersama Zahid Pikul Tanggungjawab Berdepan Cabaran

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 228 hits
JOHOR BAHRU 10 Nov Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Johor Datuk Ir Hasni Mohamad berkata UMNO negeri mengharapkan agar Presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meneruskan tugas dan melaksanakan tanggungjawab sebagai peneraju parti Terus...
Hidup Mati Umno Bersama Zahid

Hidup Mati Umno Bersama Zahid

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 291 hits
ZAHID kini jadi kebanggan akar umbi Dan kepimpinan umno Kj atau PEMUDA UMNO wajar akur jangan jadi pengkhianat dari dalam
Srikandi Desak Pkr Pecat Ahli Baru Amal Budaya Politik Umno

Srikandi Desak Pkr Pecat Ahli Baru Amal Budaya Politik Umno

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 229 hits
Siti Aishah Shaik Ismail memberi amaran kepada bekas pemimpin Umno supaya tidak membuat onar atau mereka akan dipecat PKR SHAH ALAM Srikandi PKR mendesak kepimpinan parti memecat bekas pemimpin Umno yang mengamalkan budaya politik parti kom...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag