Umno Baik Dan Umno Jahat


MANA-MANA AHLI UMNO YANG TAK DA KES MAHKAMAH, TU KIRA UMNO BAIK.DEPA SEMUA BOLEH SERTAI BERSATU.MANA-MANA AHLI UMNO YANG TAK  DA KES MAHKAMAH TAPI TAK MAHU MASUK BERSATU,DEPA TETAP KEKAL DALAM UMNO, TU KIRA LAGU MANA ?DULU SEBUT SAJA UMNO MELUAT HABIS ! LA NI ADA LAIN SIKIT, SEBAB RAHSIA !MANA-MANA UMNO BAIK SEMUA LARI MASUK BERSATU, MANA-MANA UMNO LARI TINGGALKAN UMNO TU BUKAN KERANA NAK SELAMATKAN DIRI, TAPI DEPA SEMUA ORANG BAIK.YANG TINGGAL MASIH DALAM UMNO TU PAHAM-PAHAN LA !DALAM PAKATAN HARAPAN MANA-MANA YANG ADA KES JAHAT BAGI CLEAR JAHAT DEPA TU, KALAU ADA KES MACAM GUAN ENG DAN LAIN-LAINNYA MAKA KENALAH TUTUP KES, BARU SEMUA CLEAR, TU BARUMALAYSIA BARU ! MERDEKAAAAA !

KESIAN UMNO 
 
‘PH juga tergila-gilakan Umno’Najmi (kanan) mendengar masalah rakyat di Dun Kupang. (Ubah saiz teks) BALING - PH memainkan sentimen Pas bergabung dengan Umno sedangkan parti komponen dalam gabungan itu sendiri 'tergila-gilakan' Umno.

Adun Kupang, Briged Jeneral (B), Datuk Najmi Ahmad berkata, Amanah antara parti yang kini sedang menarik ramai ahli Umno bagi memperkukuhkan kedudukan dalam arena politik.

Menurutnya, Umno pula umpama barang panas yang laris di pasaran.

"Maknanya Umno kini dalam pasaran yang siapa-siapa pun boleh ambil.

"Jadi kita sendiri kena rebut peluang itu," katanya ketika diminta mengulas dakwaan Pas dan Umno bersama dalam Himpunan Aman Kebangkitan Rakyat Sabtu lalu demi survival politik kedua-dua parti itu.

Menurutnya, tidak timbul isu Pas atau Umno bergabung ketika rakyat sedang bangun menentang Konvensyen Antarabangsa Mengenai Pembasmian Diskriminasi Kaum (ICERD) yang merupakan ancaman kepada negara.

Katanya, mempertahankan hak-hak dirampas ialah tuntutan agama.-Pak Karamu-

'Jangan kecam ahli Umno'Nurulfatiha Muah & Muhammad Shamsul Abd Ghani , Foto: Sharifuddin Abdul Rahim
19 Disember 2018
AddThis Sharing ButtonsTun Dr Mahathir Mohamad (Ubah saiz teks)
PUTRAJAYA - Bersatu menetapkan syarat ketat untuk bekas pemimpin Umno menyertai parti itu termasuk tidak memberikan mereka jawatan.
Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, parti itu hanya menerima bekas ahli Umno yang tidak terbabit atau menunjukkan sokongan kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, selain cenderung memilih mereka yang menyokong kerajaan PH.
Katanya, tidak adil untuk mengecam semua bekas ahli Umno yang mahu menyertai Bersatu disebabkan kesilapan pemimpin dalam parti Melayu tertua itu.
"Jangan kecam semua ahli Umno kerana kesalahan dibuat pemimpin mereka. Sebahagian mereka sangat komited dan sebahagian lagi tidak komited. Individu-individu ini (bekas ahli Umno yang menyertai Bersatu) hanyalah pengikut kerana mereka tidak terlibat dalam membuat polisi Umno mahupun memimpin parti itu.
"Mereka merasakan Umno sudah tidak lagi berpegang pada prinsip parti dan mahu keluar (Umno). (Tetapi) mereka masih berminat dalam politik dan sebahagian mereka mahu menyertai Bersatu, tetapi kita menetapkan syarat bahawa mereka tidak akan dapat jawatan dalam Bersatu," katanya dalam sesi wawancara bersama media di pejabatnya, di sini, semalam.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai beberapa bekas wakil rakyat daripada Umno yang menyertai Bersatu.
Sebelum ini, bekas Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed sah sertai Bersatu selepas menyerahkan borang keahlian kepada Dr Mahathir.
Selepas Mustapa, bekas Ketua Puteri Umno, Datuk Mas Ermieyati Samsudin, mengumumkan menyertai Bersatu.
Dr Mahathir berkata, bekas pemimpin Umno yang melepasi saringan menyertai Bersatu masing-masing mempunyai penyokong tersendiri, sekali gus mengukuhkan kedudukan Bersatu dan PH dalam meraih sokongan rakyat terutama kaum Melayu.
"Dalam pilihan raya lalu, Melayu masih menyokong Umno. Jadi Umno masih lagi popular di mata orang Melayu. Mereka akan menyokong Bersatu," katanya.
Dalam pada itu, beliau berkata, Bersatu tidak akan menerima beberapa pemimpin dalam Umno untuk menjadi ahli Bersatu.
"Pemimpin-pemimpin ini 'no way' masuk Bersatu. Mereka terlibat dengan beberapa kes selain berdepan dengan tuduhan di mahkamah.
"Orang seperti ini, kita tak boleh terima," katanya.
Walaupun kebanyakan pemimpin Bersatu datang daripada bekas pemimpin Umno, Dr Mahathir menegaskan, mereka tidak mudah terpengaruh dengan apa yang dibawa bekas pemimpin Umno yang menyertai parti itu.
Menurutnya, Bersatu juga mengambil kira suara rakan-rakan komponen dalam PH mengenai isu penghijrahan bekas pemimpin Umno ke parti itu.
"Kita tidak mahu (orang) memberikan tanggapan bahawa Umno mengambil alih Bersatu atau mana-mana parti dalam PH. Kita sangat serius dalam 'betting' bekas pemimpin Umno menyertai Bersatu," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2018/12/umno-baik-dan-umno-jahat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Umno Ada Yang Baik Tun M

Orang Umno Ada Yang Baik Tun M

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 356 hits
KUALA LUMPUR 14 Dis Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempertahankan keputusannya menerima bekas pemimpin UMNO untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia meskipun ia dilihat kurang disenangi oleh rakan parti komponen Pakatan Harap...
Tun M Terima Yang Baik Saja Saya Dulu Pun Bekas Ahli Umno Ph Terima Juga

Tun M Terima Yang Baik Saja Saya Dulu Pun Bekas Ahli Umno Ph Terima Juga

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 287 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan parti itu hanya menerima bekas ahli UMNO yang baik dan menolak mereka yang jahat Jelas Pengerusi Bersatu itu beliau sendiri dulunya merupakan ahli Umno namun PH menerimanya mal...
Yb Keluar Umno Tak Semestinya Khabar Baik Buat Ph

Yb Keluar Umno Tak Semestinya Khabar Baik Buat Ph

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 235 hits
Pengumuman sejumlah besar pemimpin Umno Sabah meninggalkan parti yang membawa mereka kepada kuasa beberapa hari lalu tidak sekadar memberi kesan kepada politik negeri terbabit Sebaliknya perkembangan berkenaan dijangka akan memberi impak ke...
Wakil Rakyat Umno Sabah Keluar Parti Sokong Dr M

Wakil Rakyat Umno Sabah Keluar Parti Sokong Dr M

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 401 hits
Sekumpulan besar Anggota Parlimen Umno Sabah dan anggota Dewan Undangan Negeri keluar parti dan memberi sokongan penuh kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad Mereka termasuk Anggota Parlimen Beluran Ronald Kiandee Anggota Parlimen Kudat...
Umno Sabah Terkubur Hari Ini

Umno Sabah Terkubur Hari Ini

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 351 hits
Umno Sabah dijangka akan dibubarkan dan pengumumannya bakal dibuat pengerusi perhubungan negeri parti itu Datuk Hajiji Noor Menurut laporan The Malaysian Insight jika tiada apa apa halangan Hajiji akan membuat pengumuman pembubaran Umno Sab...
Mca Boleh Bersemadi Dengan Aman Tanpa Umno

Mca Boleh Bersemadi Dengan Aman Tanpa Umno

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 251 hits
Wartawan Watan Online Setiausaha Agung BN Datuk Seri Nazri Aziz menempelak MCA yang mahu gabungan BN dibubarkan namun hakikatnya mereka takut Jelas Nazri MCA hanya tahu cakap besar kerana yakin tanpa UMNO parti itu akan bersemadi dengan ten...
Seluruh Kepimpinan Umno Sabah Isytihar Keluar Umno Sokong Pm Dr Mahathir Pakatan Harapan

Seluruh Kepimpinan Umno Sabah Isytihar Keluar Umno Sokong Pm Dr Mahathir Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 265 hits
Seluruh kepimpinan UMNO Sabah sebentar tadi mengumumkan peletakan jawatan serta bertindak keluar parti serta merta Pengerusi UMNO Negeri Datuk Seri Hajiji Noor dalam satu sidang media khas memaklumkan UMNO Sabah kini bergerak sebagai perger...
Usaha Melaga Atau Berita Benar Hisham Dalang Mp Keluar Umno Kata Sumber Parti

Usaha Melaga Atau Berita Benar Hisham Dalang Mp Keluar Umno Kata Sumber Parti

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 456 hits
Beberapa sumber parti mendakwa bekas naib presiden Umno Hishammuddin Hussein adalah dalang di sebalik tindakan beberapa wakil rakyat parti itu yang berpaling tadah Sumber berkenaan memberitahu Malaysiakini demikian selepas diminta menerangk...
Too Soon To Go To Sabah Says Ppbm After Umno Exodus

Too Soon To Go To Sabah Says Ppbm After Umno Exodus

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 326 hits
KUALA LUMPUR PPBM today said it was too soon for the party to spread its wings to Sabah hours after Sabah Umno was crippled by the exodus of dozens of senior party leaders and elected representatives who declared themselves as independents ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say