Tubuh Kerajaan Cara Khianat Kekalkan Kerajaan Pun Cara Khianat Tidakkah Ini Seburuk Buruk Perangai Pemimpin


 
Secara tiba-tiba saja sekarang ini timbul semula isu beberapa Ahli Parlimen PH/PKR didesas-desuskan akan melompat parti untuk menyokong kerajaan pintu belakang PN pimpinan Muhyiddin Yassin.
Lebih menarik, isu ini timbul hanya beberapa hari setelah Yang Dipertuan Agong menitahkan bahawa Parlimen dibenar bersidang dalam tempoh darurat dikuatkuasakan.
Seolah-olah disebalik tiada mana-mana menteri kabinet, temasuk Muhyiddin sendiri memberi respon terhadap titah Agong itu, usaha di belakang tabir nampaknya sedang giat dilakukan untuk mengelakkan kerajaan daripada ditumbangkan.
Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail mengakui wujud usaha-usaha terancang untuk melemahkan kekuatan Ahli-Ahli Parlimen pembangkang, termasuk daripada Keadilan.
Katanya, usaha tersebut sedang dilalukan dengan pendekatan ugutan dan umpan habuan sama ada berkaitan isu cukai pendapatan, siasatan polis dan SPRM atau tawaran projek dan jawatan dalam kerajaan.
Setelah tiga Ahli Parlimen UMNO diketahui secara jelas tidak lagi menyokong kepimpinan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri, usaha terbaru ini dilihat bertujuan untuk menampung kekurangan majoriti yang kian menghilang itu.
Oleh kerana sudah hilang tiga sokongan setakat ini, hangat diperkatakan dua Ahli Parlimen PH sedang dalam perhatian untuk dipujuk melompat parti itu.
Secara logiknya, mengganti dua dengan tiga yang sudah menarik sokongan memang tidak mencukupi untuk menyelamatkan kedudukan Muhyiddin.
Dengan itu, bermakna selepas dua Ahli Parlimen yang dispekulasikan itu berjaya disuruh melompat parti, bakal ada lagi beberapa yang lain akan turut berbuat demikian.
Maka, sebagai menyambut baik titah Agong agar Parlimen dibenarkan bersidang, mungkin hanya setelah selesai segala urusan “membeli-belah” yang meriah itu, barulah Muhyiddin akan menghadap Agong untuk menetapkan tarikh persidangan Dewan Rakyat.
Dengan yang demikian, ternampaklah akhirnya Muhyiddin telah memenuhi titah Agong untuk membennarkan Parlimen bersidang, seterusnya berjaya pula mengekalkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.
Dengan kedudukan kewangan dan kuasa tanpa had yang dimiliki kerajaan PN, kemampuan mereka untuk membeli, menyogok atau menawarkan apa-apa jawatan serta kedudukan kepada mana-mana Ahli Parlimen pembangkang untuk menyokong Muhyiddin memang tidak diragui.
Bagi yang tidak kuat iman, tidak kukuh pendirian dan hanya mementingkan kebendaan, tawaran lumayan yang ditawarkan memang boleh mencairkan pendirian.
Tetapi, haruslah diingat, perbuatan itu adalah suatu pengkhianatan terhadap undi rakyat yang memenangkan mereka sebelum ini.
Pemimpin sedemikian yang hanya meletakkan murninya perjuangan di lidah ketika berkempen semata-mata, tetapi sebenarnya sibuk memikirkan perut sendiri, tidak harus lagi terus diberi ruang untuk menipu pengundi melalui gelaran YB yang dimiliki.
Namun, jika benar ini berlaku, yang terburuk dan terkutuk sekali perlakuannya, selain Ahli Parlimen yang tiada pendirian itu, tentulah kerajaan PN itu sendiri.
Setelah menubuhkan kerajaan melalui pengkhianatan, pintu belakang dan tidak dengan proses pilihanraya, bertahan pula kerana adanya Covid19 dan kemudian cuba bertahan lagi dengan menggunakan darurat, terlihat kini jalan pengkhianatan juga yang dipilih untuk mengelakkan daripada dijatuhkan.
Bukankah ini seburuk-buruk perangai pemimpin dan kerajaan yang kita?
Kalau sudah begitu caranya mereka bertahan dan mengekalkan kerajaan, apakah pembelaan yang boleh rakyat harapkan daripada PN ini? 


(Shahbudindotcom 27/02/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/tubuh-kerajaan-cara-khianat-kekalkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panas Pemimpin Bersatu Bongkar Rahsia Pihak Yang Beriya Pujuk Bersatu Khianat Kerajaan Ph

Panas Pemimpin Bersatu Bongkar Rahsia Pihak Yang Beriya Pujuk Bersatu Khianat Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 177 hits
February 23 2021 Ahli majlis pimpinan tertinggi Bersatu Dr Muhammad Faiz Na aman berkata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak perlu membuang masa melayan cabaran Puad Zarkashi yang mengajaknya berdebat Mempersoalkan pendirian ahli majlis ...
Pemimpin Dap Dalangi Usaha Burukkan Imej Kerajaan

Pemimpin Dap Dalangi Usaha Burukkan Imej Kerajaan

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 162 hits
Kamarul Yusoff Tiada apa yang perlu dihairankan dengan tindakan sejumlah Ahli Parlimen di bawah ASEAN Parliamentarians for Human Rights menggesa Yang di Pertuan Agong dan perdana menteri untuk membenarkan Parlimen bersidang tanpa sekatan se...
Alhamdulillah Sejak Dua Menjak Pemimpin Umno Kalau Berhujah Mengalahkan Pemimpin Pas Sebelum Jadi Kerajaan

Alhamdulillah Sejak Dua Menjak Pemimpin Umno Kalau Berhujah Mengalahkan Pemimpin Pas Sebelum Jadi Kerajaan

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 239 hits
PAS berjaya tarbiah UMNO melalui Muafakat Nasional sepertimana PAS berjaya tarbiah DAP melalui Pakatan Rakyat Dulu Guan Eng MACAM khalifah omar sekarang dah jadi Abu jahal Ketika pemimpin umno berhujah dengan selitan peringatan ugama sejak ...
Kerajaan Akan Tubuh Jawatankuasa Bertindak Bagi Meneliti Dan Menangani Isu Sugarbaby

Kerajaan Akan Tubuh Jawatankuasa Bertindak Bagi Meneliti Dan Menangani Isu Sugarbaby

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 142 hits
PUTRAJAYA Kerajaan bercadang menubuhkan sebuah jawatankuasa bertindak bagi menangani isu sugarbaby kata Timbalan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Siti Zailah Mohd Yusoff Jelas Siti Zailah jawatankuasa itu akan ditubuhkan m...
Pengkhianat Berkata Kerajaan Khianat Adalah Prihatin Teori Lebai Tumpang Tui

Pengkhianat Berkata Kerajaan Khianat Adalah Prihatin Teori Lebai Tumpang Tui

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 203 hits
Setahun tebuk atap Takiyuddin anggap rejim 22 bulan diganti kerajaan prihatin rakyatFebruary 23 2021 Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan menganggap kerajaan Perikatan Nasional sebagai prihatin rakyat dengan tanpa sesiapa yang terti...
5438 Persatuan Pengguna Saran Kerajaan Tubuh Pusat Saluran Maklumat Covid 19 Sinar Harian 26 02 2021

5438 Persatuan Pengguna Saran Kerajaan Tubuh Pusat Saluran Maklumat Covid 19 Sinar Harian 26 02 2021

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 231 hits
SHAH ALAM Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyarankan kerajaan menubuhkan satu pusat saluran maklumat berhubung Covid 19 Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata pusat saluran maklumat itu perlu mengeluarkan soalan lazim dan mesra ke...
7 Cara Kekalkan Rasa Cinta Walaupun Dah Bertahun Lama

7 Cara Kekalkan Rasa Cinta Walaupun Dah Bertahun Lama

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 178 hits
Tertanya tanya juga apakah yang dirasakan oleh setiap pasangan setelah bertahun lama bercinta Adakah makin pudar atau makin mekar Tak dinafikan wujud perasaan takut itu sekiranya kamu tahu pasangan tidak lagi menyayangi dan mencintai kita s...
7 Cara Romantis Memperlakukan Istri Ala Drama Korea Para Suami Dan Calon Suami Wajib Baca

7 Cara Romantis Memperlakukan Istri Ala Drama Korea Para Suami Dan Calon Suami Wajib Baca

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 493 hits
Pak Suami sudahkah kamu bersikap romantis untuk istrimu hari ini Kalau belum yuk coba praktikkin adegan romantis drama Korea ini ke istri biar hubunganmu makin mesra dan bahagia
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah