Tips Melancong Ke Sabah Tempah Kereta Sewa Di Kota Kinabalu Sabah


Throwback gambar saat julia bersama keluarga melancong ke Sabah beberapa tahun lepas. Nampak tak Gunung Kinabalu dari jauh? Cantiknya!
Sudah lama rasanya julia dan keluarga tak keluar melancong tau, kami diam-diam tengah kumpul duit sebenarnya tau. Niat di hati memang nak ulang semula melancong ke Sabah sebab dah niat nak pusing pulau-pulau sekitar Sabah di Port Jesselton. 
Masa tu anak masih kecil, sekarang dah besar maka kita buka semula travelogue Sabah klik entry lepas SINI
Pengalaman lalu yang aku tak nak ulang saat bercuti ke SabahYa, ke semua persediaan dari segi mental, fizikal dan kewangan adalah rangkuman yang perlu kita sediakan sebaik mungkin tau sebelum bertolak ke mana-mana destinasi. Pengalaman lepas membuatkan julia rasa terpanggil nak berkongsi dengan korang semua.
Dari segi kewangan dan barangan aku dah setkan sejak awal sebelum berlepas tau, tapi ada satu yang aku susah nak cari di carian Google, " Kereta Sewa Sabah ". 
Puas aku Google sana sini, bukan tak jumpa yang berkenan di hati, tapi kebanyakan kereta sewa di Sabah tidak mempunyai lesen perniagaan. 
Itu yang ditakuti...Mana lah tahu aku tempah dari KL bank in deposit, sampai sana nak ambil kenderaan yang dijanjikan tiba-tiba tak kunjung tiba macam mana?
Itu sebab kami berlepas ke sana tanpa buat tempahan langsung tau tak, memang aku berdoa sampai je lapangan terbang Kota Kinabalu aku dan suami cari kereta sewa di airport Sabah, tapi bukan senang ya. 
Banyak harga yang kami tak berkenan dan tempah secara walk in memang selalunya ikut nasib, kadang-kadang kereta yang kita nak tak ada orang lain pakai. Jambatan gantung di kawasan Sabah ini sangat menggamit perhatian aku saat dulu, sampai sekarang aku masih ingat moment bergambar dengan mat salleh di sini haha, mat salleh yang snap gambar julia tau, lepas itu aku snap gambar diorang semula. So friendly!
Pening masa tu tau! Dengan anak kecil lagi nak urus, dengan kereta sewa nak cari dalam masa yang sama, dengan nak kejar masa check in hotel, memang buang masa betul masa tu. 
Yang ada sahaja tinggal kami tempah je, pejam je lah mata tengok kenderaan yang so-so servisnya hmmm nak adu macam-macam pun dah rasanya tak logik sebab tempah pun masa itu juga. Maka sejak dari itu kami tak mahu lagi ulang lagi masalah yang sama.
Ini tips yang julia nak kongsi dan memudahkan kalian untuk bergerak berjalan di sekitar Sabah. 
Tips menempah kenderaan sewa di Sabah dan dipercayai. Sebelum pergi bercuti di Sabah, sampai sahaja di airport Kota Kinabalu, tips pertama sekali yang korang kena pastikan buat tempahan awal ialah kereta sewa. 
Paling penting! 
Sebab apa aku cakap paling penting?
Sebab itulah kenderaan yang pertama sekali yang buat korang akan gembira sepanjang melawati dari satu tempat ke satu tempat. Perlu kenderaan yang selesa, kondusif, bersih dan pastinya harga berbaloi kan?
Aku cadangkan kalian buat tempahan kereta sewa di Kota Kinabalu Sabah dengan satu agensi sah iaitu AFS Car Rental & Tours Sdn Bhd. 
AFS Car Rental & Tours Sdn Bhd. Kenapa aku cadang dekat korang?
Kelebihan tempah kereta sewa di Sabah dengan AFS Car Rental & Tours Sdn BhdHasil pantauan aku, aku tengok kadar sewaan kereta, MPV, Van dan Bas di website AFS lebih jelas dan tiada kos tersembunyi. Teruskan baca lebih lanjut tentang kelebihan yang akan kita perolehi...Lesen sah perniagaan melakukan kereta sewaPertamanya syarikat AFS Car Rental ini ada lesen sah perniagaan menjalankan kereta sewa. Seandainya terjadi apa-apa pada kita sewaktu melancong sekitar Sabah menaiki kenderaan mereka pastinya ada bantuan segera diberikan tanpa perlu kita pening menunggu kereta gantian betul tak. Screenshoot: Lebih menyakinkan diri julia bila julia sendiri buat semakan dengan website MOTAC. Klik website 👉 MOTAC untuk kepastian. 
Kalau tempah dengan yang tak ada lesen silap hari bulan ada risiko bakal kita tempuhi, rosak percutian nanti. Lagi satu resit pembayaran katalah kita nak tempah dulu dengan deposit, kita bank in terus atas nama Syarikat AFS Car Rental tau bukan bank in pada akaun persendirian. Lagi double kepercayaan. 👍
Kadar sewa berbaloiLebih lama sewa, lebih murah kadar sewa yang kita dapat nikmati tau. Aku suka senarai harga melalui gambar dipaparkan dibawah sekali sebab nampak telus dan tiada sebarang hidden price. Senang untuk kita buat perancangan awal kewangan, dari nak pergi solo terus rasa nak tempah van atau bas ajak semua keluarga turut serta. 

Ehhh best boleh kumpul duit sekaligus. 
Testimonial pelanggan-pelanggan AFS Car Rental & Tours Sdn Bhd terdahulu Inilah paling teruja julia nak kongsi klik SINI, kalau kita masih ragu-ragu buatlah semakan carian di Google pengguna terdahulu yang pernah melanggan kereta sewa dengan AFS Car Rental & Tours Sdn Bhd. Contohnya seperti gambar di bawah, julia ada sertakan link kalau nak baca lebih lanjut. 
[ Klik: Sumber ]
[ Klik: Sumber ]Ehhh dapat free gift? Wahhh best kan, eh jom Sabah bulan depan haha. 😍
Gantian kenderaan rosak tika menyewaYelah mana tahu sepanjang bersiar-siar sekitar Sabah tiba-tiba kereta pancit, van pancit atau rosak kah atau berlaku kemalangan kah, syarikat mereka sudah semestinya menjaga hak kepentingan kita dari segi gantian kenderaan segera dan sebagainya.

Kalau tempah dengan yang tidak berlesen, aku takut nanti kalau terjadi masalah yang aku sebutkan kita melopong lah di situ, silap hari bulan tiada gantian kenderaan secepat mungkin.

Sudah buang masa sehari sebab masalah kereta rosak dan lain-lain risiko yang kita sendiri tak nak hadapi sewaktu melancong. 
Kadar sewa harian terkini, jom rancang ke Kota Kinabalu, Sabah.
Tak sabar nak melancong ke Sabah lagi, nak pi Sabah sekarang senang dah sebab dah ada rujukan utama tempahan kereta sewa di Kota Kinabalu yang jelas dan dipercayai ramai. Tak payah pening-pening, kumpul bajet berapa hari dan berlepas lah dengan hati gembira. Yeyyyy!
Nak tahu info lanjut boleh layari link julia sertakan di bawah, selamat bercuti semua!
Alamat:
AFS CAR RENTAL & TOURS SDN BHDH13, BLOCK H, 1st FLOORCYBER SQUARE, JALAN LINTAS KEPAYAN,88300 KOTA KINABALU, SABAHTel: +6011-10560026
E-Mail: [email protected]

Instagram: https://www.instagram.com/afscarrental/Facebook: AfsCarRentalAndToursSabahWebsite: https://www.afscarrentaltours.com/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.juliajohari.com/2019/08/tips-melancong-ke-sabah-tempah-kereta.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+WithJulia+%28With+Julia...%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Mudah Untuk Mengenalpasti Scammer Rumah Sewa

Tips Mudah Untuk Mengenalpasti Scammer Rumah Sewa

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 319 hits
Aktiviti scammer dah menular hingga ke bab menyewa rumah Ramai dah yang jadi mangsa Dari membeli sekarang beralih ke sewa rumah Senang senang je scammer tu rembat duit orang yang susah payah bekerja Tips Mudah Untuk Mengenalpasti Scammer Ru...
Pengalaman Seorang Pakcik Parking Kereta Di Kota Bharu

Pengalaman Seorang Pakcik Parking Kereta Di Kota Bharu

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 267 hits
Pengalaman parking kereta di bandar Kota Bharu Memang logik dan munasabah kalau ada yang marah dan sakit hati dengan sistem parking Pengalaman sendiri hari ini Pergi ke hosptal hrzp 2 di Kb urusan temujanji org tua dgn doktor pakar slepas t...
Ucsf Partners With Le Meridien Kota Kinabalu For Unlock Art Programme

Ucsf Partners With Le Meridien Kota Kinabalu For Unlock Art Programme

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 294 hits
Nature Inspiration Art Gallery has been selected as Le Meridien Kota Kinabalu s partner for its Unlock Art programme to unlock the rich traditions inspirations and diverse culture found in Sabah The Nature Inspiration Art Gallery is a galle...
Suatu Pagi Di Kota Kinabalu

Suatu Pagi Di Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 252 hits
Gambar gambar berikut saya ambil ketika kunjungan saya untuk pada bulan April lalu Pada hari terakhir sebelum penerbangan pulang saya dan suami menghabiskan masa di Kota Kinabalu dan Kinarut Pagi hari tersebut kami meronda ronda di sekitar ...
Amazing Thai Food Fiesta By Le Meridien Kota Kinabalu

Amazing Thai Food Fiesta By Le Meridien Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 298 hits
A three week delicious Thai gastronomic experience with Chef Mama Duu Le Meridien Kota Kinabalu hosted its first Amazing Thai Food Fiesta with Guest Chef Mama Duu the Head of Thai Kitchen at JW Marriot Khao Lak Resorts Spa in Phuket Thailan...
7 Bangkai Harimau Beku Disumbat Dalam Kereta Di Vietnam

7 Bangkai Harimau Beku Disumbat Dalam Kereta Di Vietnam

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 488 hits
HANOI Satu rampasan bangkai harimau beku yang ditemui dalam sebuah kereta di Hanoi telah membawa kepada penangkapan seorang suspek utama penyeludupan hidupan liar ketika pihak berkuasa negara itu berusaha memintas laluan penyeludupan yang t...
Kereta Tesla Bakal Dilengkapi Dengan Netflix Dan Youtube

Kereta Tesla Bakal Dilengkapi Dengan Netflix Dan Youtube

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 186 hits
Sebelum ini kita sudah banyak dengar tentang kereta elektrik keluaran Tesla yang sememangnya unik dan mempunyai tarikannya tersendiri Tambahan lagi sebelum ini Tesla juga telah meletakkan fungsi permainanpada paparan skrin sesentuh yang mam...
Ganti Minyak Gear Kereta Proton Persona

Ganti Minyak Gear Kereta Proton Persona

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 238 hits
Bawa kereta Proton Persona ke Kosmopleks Bandar Baru Salak Tinggi untuk tukar minyak gear manual Harga termasuk upah ialah RM 68 Jarak perbatuan untuk penukaran minyak gear seterusnya ialah 8000 kilometer daripada catatan perbatuan sekarang...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb