Tips Blog Komen Di Blog Website Penting Atau Tidak Kenapa Penting


Kat dunia ni ada macam macam orang, macam macam ragam. Macam macam jenis blogger.
Ada blogger yang jenis baca komen blog and then biarkan saja.
Ada yang jenis baca komen blog and then dia mesti reply. Its like dia wajibkan diri dia untuk reply even just seketul dua perkataan.
Ada juga blogger yang jenis selective. 'Memilih'. Kalau ada comment yang berbentuk soalan pertanyaan, dia akan reply. Instead, if berbentuk pernyatan, pujian atau cadangan, dia angguk angguk geleng-geleng je. Tak balas pung.
Haa saya yang ketiga tu lah hehehe. Mungkin ada yang fikir eeeii sombongnya tak reply komen orang. Noooooo. Tidakkkkkk. Andwaeeee! *gaya Lee Kwangsoo kihkih.
Saya bukannya sombong atau rasa hebat ke. Nooo. Takkk. Saya sangat sangat sangattt hargai mereka mereka yang komen entri blog saya.

All of the comments on my blog entries~ I reaallyy reallly appreciate it! Like them..
antara komen komen di blog Sayidah Napisah comel muahahaantara komen komen blog itewwTak reply bukan bermaksud hidung tinggi tauu. Saya just tak tahu nak reply apa kalau komen tu jenis yang bukan berbentuk soalan.
Contoh macam orang komen "good info. thankyou.". Saya macam errr nak reply apa ek? "yes, thank you to you too" ke?
Rasa macam tak tahu nak balas apa. So I just read it and smileee. And bersyukur because it give benefit to others muehehe.
And on the other hand, saya suka kalau orang lain reply komen saya di blog mereka hahahaha. Eventhough most of the times, saya tak tahu pun blogger tu reply ke tidak sebab saya tak jenguk pun for second time. Tapi kalau saya tahu mereka ada reply, the feeling orang 'layan' balik komen saya tu.. BEST!
Kalau dulu duluuu, saya pelik kenapa laa tuan empunya badan tak reply komen orang, but now I know why. Dorang bukannya berlagak diva or tak appreciate ke apa, but maybe its just.. taktahu nak reply apa.
Tapi sebenarnya saya bukan lah nak cerita pasal kita; as a blogger; wajib ke tidak reply komen orang lain. Nope.
Habistu?

TIPS BLOG: komen di blog/ website.. penting atau tidak? kenapa penting?
I want to tell you that..
Sebenarnya ada kelebihan tau komen komen blog ni. Tahu tak kenapa kita digalakkan blogwaking?

Tahu tak kenapa pentingnya dan betapa berharganya nilai sesuatu komen di blog/website?
1. Naikkan engagement entri blog di Google & other search engine
Sepertimana yang kita semua tahu.. algorithm sesuatu post di semua social media seperti Facebook, Instagram, Youtube, twitter dan lain lain adalah.. lebih banyak likes, comments and shares, lebih ramai orang 'nampak'. The more the merrier.
Comments dapat meningkatkan engagement post... begitu juga lah dengan blog. Orang komen, entri tu akan mudah 'naik' dan jadi more visible di mata orang lain yang mencarinya.
2. Search keywords 'mengena' di bahagian comment
Contohnya.. kita tulis, karang banyak banyak perkataan dalam sesebuah entri. And then, ada orang komen after that.
Tahukah anda? There is possibility orang jumpa entri kita di Google (and other search engine) disebabkan perkataan (keyword) yang ada di bahagian komen dan bukannya di entri kita.
Kerana mungkin ada some words/keywords yang kita tak tulis di entri kita, tapi terdapat di bahagian komen yang orang taip. Amazing, isn't it?
So, conclusionnya, marilah kita rajin rajin komen blog orang yaa hahaha. Saya pun dah lama tak blogwalking. Maaaffin gue!
InshaaAllah saya akan usaha untuk blogwalking within this week.
Bawah ni adalah komen-komen yang saya baru nak reply (just now dah reply dah). Ada yang dah lamaaa tau comment tu. Haihhh rasa berdosa pula lambat balas pertanyaan orang. Tapi takpelah. Past is past. Sayidah Napisah dah insaf sekarang hehee (Aamiin).
comment on entri cara memohon latihan industri di bank rakyatcomment on entry tips addmath: nak lulus matematik tambahan SPM? target 12 bab ini!comment on artikel pelajar kos matematik/statistik tak digalakkan praktikal (LI) di bank rakyat.. why?comment on entri done lapor diri tamat pengajian (JPA) secara onlinecomment on entri senarai semak borang tunjuk sebab kemerosotan akademik JPAcomment on entri senarai semak borang tunjuk sebab kemerosotan akademik JPAcomment on entry yeay duit JPA sem akhir dah masukcomment on entri hajat di hati nak buka akaun maybank tapi tidak kesampaiancomment on entri cara-cara upload result & kemaskini pelan pengajian di myself JPAcomment on entri cara daftar internet banking Bank Islam secara online.. mudah jecomment on entri macam mana nak pandai addmath? kenapa addmath susah sangat?comment on entry lapor diri tamat pengajian secara online bagi pelajar tajaan JPAcomment on entri hajat di hati nak buka akaun Maybank tapi tidak kesampaiancomment on entry susunan dokumen/sijil untuk temuduga kerajaan/ SPALega den dah reply semuaa di atas ni. Rasa macam langsai hutang haha.

Apa-apa pun.. Moga entri ini bermanfaat!
Till next time, daa~ wassalam! *smileeeyyy

BACA JUGA:

Tips blog: Penting Letak Gambar dalam Entri! WAJIB!

Tips blog: cara buat entri personal 'laku keras' sampai beribu pageviews!

Tips blog: macam mana cara nak dapat pageviews blog berjuta-juta?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sayidahnapisah.com/2019/12/tips-blog-komen-di-blog-website-penting.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Tips Penting Agar Dapat Gaji Yang Layak

4 Tips Penting Agar Dapat Gaji Yang Layak

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 211 hits
Justru ternyata membicarakan gaji dengan orang yang dikenal dan mengenal baik Anda akan menjadi kunci sukses di pekerjaan Anda pun bisa mendapatkan gaji yang sesuai keinginan
5 Tips Penting Yang Wajib Kita Buat Untuk Dapatkan 1000 Follower Pertama Yang Aktif Di Instagram

5 Tips Penting Yang Wajib Kita Buat Untuk Dapatkan 1000 Follower Pertama Yang Aktif Di Instagram

papar berkaitan - pada 16/12/2019 - jumlah : 359 hits
Hai kalian Sedar tak sedar kita sudah menghampiri ke penghujung tahun 2019 Masuk ke suku tahun keempat tahun ini Ok lah Sekarang ini Instagram sudah semakin kehadapan dengan pelbagai fungsi terkini Pantang larang dalam bersosial di paltform...
5 Tips Penting Untuk Penjual Supaya Jago Jualan

5 Tips Penting Untuk Penjual Supaya Jago Jualan

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 237 hits
Di postingan ini kami akan jelaskan perihal Reseller yaitu pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Jika Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan mau memiliki income tam...
Bila Orang Komen Kat Blog Walaupun Seketul Semangat Tu Semekar Mawar Kembang Pagi

Bila Orang Komen Kat Blog Walaupun Seketul Semangat Tu Semekar Mawar Kembang Pagi

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 290 hits
Bila Orang Komen Kat Blog Walaupun Seketul Semangat Tu Semekar Mawar Kembang Pagi Pernah tak korang tulis entri dengan semangat berkobar kobar pagi pagi dah tulis entri siap dengan gambar ber watermark bagai tapi bila malam korang jeling ba...
Masa Hamil Atau Menyusu Stres Anak Akan Kerap Menangis Penting Suami Jaga Emosi Isteri

Masa Hamil Atau Menyusu Stres Anak Akan Kerap Menangis Penting Suami Jaga Emosi Isteri

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 448 hits
Happy wife happy life Bila isteri stres suami stres anak stres anak yang disusukan stres anak dalam kandungan juga stres Tapi bila suami stres keadaan rumah tangga kurang stres berbanding bila isteri stres Ia adalah kajian yang dilakukan ol...
Tips Mudah Menjadi Peniaga Atau Seller Di Lazada Dengan Untung Lumayan

Tips Mudah Menjadi Peniaga Atau Seller Di Lazada Dengan Untung Lumayan

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 305 hits
As Salam Tips Mudah Menjadi Peniaga Atau Seller di Lazada Dengan Untung Lumayan Maklumlah cuti cuti sekolah ini saya memang banyak masa untuk explore macam macam benda kat internet Dari layan drama korea yang best saya scroll juga youtube y...
Sukan Sea 2019 Kapten Vietnam Nguyen Quang Hai Terlepas Aksi Penting

Sukan Sea 2019 Kapten Vietnam Nguyen Quang Hai Terlepas Aksi Penting

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 263 hits
Vietnam akan turun berdepan Thailand tanpa bintang sensasi yang juga ketua pasukan Nguyen Quang Hai yang telah dilaporkan mengalami kecederaan ketika aksi menentang Singapura Kedua dua pasukan akan bertembung dalam perlawanan terakhir Kumpu...
Genjot Kepercayaan Investor Aturan Ini Dinilai Ppatk Penting Diterapkan

Genjot Kepercayaan Investor Aturan Ini Dinilai Ppatk Penting Diterapkan

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 80 hits
Tindak pidana korupsi penyuapan penyelundupan barang hingga pencucian uang jadi alasan terbesar bocornya sumber penerimaan negara Tak hanya itu tindak kejahatan tersebut turut menurunkan kepercayaan investor sebelum pihaknya menanamkan moda...
Lebih Setahun Kahwin Ada Anak Bahasa Rindu Penting Jika Tak Rumah Tangga Hambar

Lebih Setahun Kahwin Ada Anak Bahasa Rindu Penting Jika Tak Rumah Tangga Hambar

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 369 hits
Bila dah lama kahwin sebahagian besar rumahtangga jadi hambar Bebanan mencari duit karenah anak anak dan urusan kerja membuatkan hubungan suami isteri pudar Sebahagiannya pula bosan kerana dah lama kahwin Jemu menghadap muka Keluar makan pu...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Duit Dalam Akaun Bank Arwah Hilang Sebelum Tuntutan Pusaka Selesai

Makanan Kucing Terbaik Kenapa Kucing Perlukannya

Al Ikhsan Sports Spend And Win

Cuci Karpet

Lambstongues The Benefits Of Plastic Downspouts Over Metal Alternatives

Beyond The High Exploring The Therapeutic Uses Of Thca Flower In Houston