Tiada Apa Yang Mahu Dikejar Melainkan Berbakti Pada Usukan Salleh Keruak



1. Aspirasi bakti saya adalah untuk mewujudkan sebuah persekitaran yang mesra masyarakat dan mesra anak muda di DUN Usukan.
2. Selain dapat menyediakan kemudahan kepada masyarakat, saya juga percaya bahawa aktiviti ekonomi, sosial serta pendidikan masyarakat setempat harus dirancakkan dan anak-anak muda harus memperkasa minda dan keupayaan mereka untuk menghadapi cabaran dunia digital yang semakin ke hadapan.
3. Kita tidak boleh ketinggalan dalam arus peredaran zaman, dan kita juga tidak boleh mengabaikan kesejahteraan dan kehidupan rakyat di DUN Usukan khususnya, dan Kota Belud amnya.
4. Pembinaan sebuah Pusat Sehenti SSK adalah salah satu daripada aspirasi saya untuk merancakkan pembangunan fizikal dan minda untuk masyarakat setempat. Pusat sehenti ini akan menyediakan pelbagai kemudahan dan infrastruktur demi keselesaan dan kemaslahatan atau manfaat penduduk setempat dan kawasan berdekatan.
5. Pusat Sehenti SSK menawarkan kemudahan serta perkhidmatan seperti Pusat Perniagaan SSK akan menjadi lokasi untuk warga Usukan menjalankan urusan bersama ADUN serta menyediakan peluang pekerjaan dan perniagaan untuk warga Usukan. Ia juga berfungsi sebagai alamat peti surat yang boleh dikongsi bersama oleh semua.
6. Ia juga akan menempatkan sebuah Pusat Latihan yang boleh digunakan sebagai platform latihan kemahiran dalam pelbagai bidang seperti keusahawanan, gig economy, pendidikan, kesihatan dan sebagainya untuk semua golongan tidak kira kanak-kanak, dewasa hinggalah warga emas. Pelaksanaan bengkel, kelas atau seminar setiap bulan akan dapat menarik penglibatan setiap golongan masyarakat.
7. Untuk membantu masyarakat menangani kenaikan kos sara hidup, saya turut merancang untuk membuka rangkaian kedai-kedai serbaneka yang menjual barangan keperluan pada harga yang lebih rendah. Rangkaian SSK Mart akan turut membuka peluang pekerjaan dan perniagaan kepada masyarakat setempat.
8. Untuk menyediakan sebuah persekitaran yang santai dan selesa, Pusat Sehenti ini akan turut menyediakan sebuah kafe yang menawarkan hidangan makanan dan minuman kepada mereka yang berkunjung ke Pusat Sehenti SSK.
9. Ia akan menjadi daya tarikan kepada anak-anak muda untuk melibatkan diri dalam kegiatan-kegiatan kemasyarakatan, kemahiran atau pendidikan di samping membuka peluang pekerjaan dan perniagaan untuk masyarakat.
10. Selain itu, Pusat Sehenti ini juga akan menyediakan perkhidmatan van atau bas yang menawarkan khidmat bantuan dan penghantaran ke hospital atau klinik kesihatan untuk mereka yang memerlukan ketika waktu kecemasan. Ia juga boleh digunakan untuk tujuan aktiviti kemasyarakatan yang lain seperti gotong-royong, ceramah dan sebagainya.
11. Sebelum bermulanya kempen sehinggalah hari ini saya banyak bertemu dengan anak-anak muda yang berkongsi impian dan aspirasi dengan saya, dan rata-rata mereka berpandangan yang sama. Anak-anak muda ingin melibatkan diri dalam pembangunan masyarakat, negeri dan negara namun mereka kurang mendapat pendedahan, dorongan atau bantuan.
12. Saya percaya Pusat Sehenti SSK ini akan menjadi titik permulaan yang baik ke arah mencapai impian dan aspirasi mereka semua. Bukan setakat itu sahaja, bahkan ia juga akan membawa faedah dan manfaat kepada setiap golongan masyarakat.
Sumber – https://sallehsaid.com/2020/09/18/bakti-untuk-usukan/1
The post Tiada apa yang mahu dikejar melainkan BERBAKTI pada USUKAN! – Salleh Keruak appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/19/tiada-apa-yang-mahu-dikejar-melainkan-berbakti-pada-usukan-salleh-keruak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salleh Said Keruak Dan Bakti Buat N10 Usukan Video

Salleh Said Keruak Dan Bakti Buat N10 Usukan Video

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 263 hits
Buat rakyat Sabah amnya dan khasnya di N10 Usukan teruskan melangkah bersama dan teruskan berjaya bersama BN The post appeared first on
Prn Sabah Salleh Keruak Wakil I Bn Di Dun Usukan

Prn Sabah Salleh Keruak Wakil I Bn Di Dun Usukan

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 335 hits
Kota Kinabalu Bekas Ketua Menteri Datuk Seri Salleh Said Keruak membuat kemunculan semula selepas diumumkan sebagai calon Barisan Nasional mewakili UMNO di kerusi Dewan Undangan Negeri Usukan Salleh menyandang kerusi berkenaan selama bebera...
Salleh Said Yakin Dun Usukan Kekal Milik Bn

Salleh Said Yakin Dun Usukan Kekal Milik Bn

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 275 hits
Datuk Seri Salleh Said Keruak yang kembali ke pangkuan UMNO pada Julai lalu akan memastikan penguasaan Barisan Nasional bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Usukan Salleh 63 yang menyandang kerusi berkenaan selama beberapa penggal sebelum berp...
Prn Sabah Jiwa Besar Salleh Keruak Mohon Maaf Atas Kesilapan Lalu Video

Prn Sabah Jiwa Besar Salleh Keruak Mohon Maaf Atas Kesilapan Lalu Video

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 367 hits
KOTA BELUD Setelah hampir dua tahun mendiamkan diri dari arena politik tempatan dan nasional Datuk Seri Salleh Tun Said kembali menggegarkan politik Sabah apabila dicalonkan mewakili Barisan Nasional untuk kerusi DUN Usukan Bekas Ketua Ment...
Salleh Keruak Ada Kemampuan Matlan Marjan Untuk Score Bossku Video

Salleh Keruak Ada Kemampuan Matlan Marjan Untuk Score Bossku Video

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 505 hits
Dan kalau kita main bola dan macam mat lan ada di sini dia tahu lah Main bola satu pasukan Kadang kadang kena pass bola Kalau semua orang nak score hancur lah pasukan kita Kalau orang lain boleh score bagi dekat dia Macam di Usukan ni Salle...
Luahan Sadis Salleh Keruok Kerana Tinggalkan Umno Hahahahahaha

Luahan Sadis Salleh Keruok Kerana Tinggalkan Umno Hahahahahaha

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 248 hits
Bekas menteri komunikasi dan multimedia Mohd Salleh Said Keruak mengakui bahawa dia tersilap langkah meninggalkan Umno pada 2018 Saya akui saya membuat kesilapan dalam pertimbangan politik saya Saya minta maaf Ketika saya berada di luar par...
Salleh Akui Silap Percaturan Tinggalkan Umno Kini Ingin Kembali Semula Kepada Umno

Salleh Akui Silap Percaturan Tinggalkan Umno Kini Ingin Kembali Semula Kepada Umno

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 258 hits
Bekas menteri komunikasi dan multimedia Mohd Salleh Said Keruak mengakui bahawa dia tersilap langkah meninggalkan Umno pada 2018 Saya akui saya membuat kesilapan dalam pertimbangan politik saya Saya minta maaf Ketika saya berada di luar par...
Menang Lebih Penting Kata Salleh Menolak Cakap Cakap Berhubung Calon Alternatif

Menang Lebih Penting Kata Salleh Menolak Cakap Cakap Berhubung Calon Alternatif

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 227 hits
Salleh Salleh Keruak menolak cakap cakap bahawa beliau mungkin bertanding sebagai calon ketua menteri alternatif sekiranya Barisan Nasional dan sekutunya memenangi pilihan raya negeri Sabah hujung bulan ini Pemerhati politik berkata Salleh ...
Salleh Plays Down Dark Horse Candidate Talk Says Victory Is All That Matters

Salleh Plays Down Dark Horse Candidate Talk Says Victory Is All That Matters

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 253 hits
Salleh Said Keruak has played down talk that he could be in the running as an alternative chief minister candidate if Barisan Nasional and its allies win the coming state polls Political observers say Salleh is the dark horse candidate for ...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping